Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2010, 11:58
LRS.
LRS. is offline
Titel zegt het.

en dan heb ik het niet over koortslip, want dat heeft ze niet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 12:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ja. En je kunt ook herpes krijgen zonder dat je weet dat de ander het heeft of dat het al zichtbaar is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 14:36
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ja? Wat dan allemaal? Ik dacht alleen syfillis/herpes/aids.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 15:38
Verwijderd
Seks --> L&G
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 18:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een aantal SOA zijn overdraagbaar door onveilig oraal contact, zowel jij als je vriendin lopen dan risico, bijvoorbeeld als je vriendin geinfecteerd is in haar mond/keel of jij aan je penis.

HIV is bij pijpen alleen overdraagbaar door sperma-slijmvlies contact (dus als jij klaarkomt in de mond van je vriendin).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 21:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik dacht dat orale seks alleen gevaarlijk was voor degene die het uitvoert en niet voor de ontvanger? Of ligt dat bij beffen anders dan bij pijpen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 09:33
Verwijderd
Ja, dat kan. Maar als ze geen koortsblaasjes heeft, geen wondjes in haar mond en geen keelpijn, dan niet.

Even wat soa's op een rijtje:

Chlamydia - Meestvoorkomende soa in Nederland. Chlamydia is een bacterie die kan leven in o.a. de plasbuis, de keel en de eileiders. In de plasbuis veroorzaakt hij pussige uitscheiding en branderige pijn, maar dat hoeft niet en bij eenderde van de mannen en tweederde van de vrouwen zijn er helemaal geen symptomen. In de keel veroorzaakt hij keelpijn. In de eileiders veroorzaakt hij verklevingen en onvruchtbaarheid en soms een acute ontsteking met veel pijn en koorts. Als een meisje een chlamydia-keelontsteking heeft en ze pijpt je, kun je chlamydia krijgen. Chlamydia is te behandelen met een korte antibioticakuur, maar als het eenmaal onvruchtbaarheid heeft veroorzaakt is die blijvend.

Gonorroe - Meestvoorkomende soa in Belgie. Gonorroe is ook een bacterie. Ongeveer hetzelfde verhaal als chlamydia behalve dan dat hij vaak meer symptomen van pussige uitscheiding veroorzaakt en minder kans op vruchtbaarheid geeft.

Herpes - Herpes is een virus dat koortsblaasjes geeft. Type 1 zit vooral op de mond, maar ook wel op de geslachtsdelen. Type 2 zit vooral op de geslachtsdelen, maar ook wel op de mond. De blaasjes komen opzetten elke keer dat je weerstand laag is. Je houdt herpes je hele leven. Het is alleen besmettelijk als er open blaasjes zijn. Je wist al dat dit ook risico geeft bij pijpen.

Wratten - Genitale wratten worden ook door een virus veroorzaakt. Dit virus is familie van het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt. Ook hiervoor geldt dat de wratten op komen zetten als je weerstand laag is en dat je er nooit definitief vanaf komt. De wratten gaan na een aantal maanden tot jaren vanzelf weg, maar zijn ook te behandelen door ze weg te laten branden of vriezen. Als er geen wratten zitten, ben je niet besmettelijk. De wratten kunnen ook rond de anus voorkomen, maar niet rond de mond.

Syfilis - Komt in Nederland niet zo veel voor, maar in België wel. Syfilis wordt veroorzaakt door een bacterie die zich in je lymfeklieren nestelt en waarvan er dan vaak een paar rondzweven in het bloed (en ook in sperma). Het geeft eerst een zweer die vanzelf weggaat. Later ontstaat uitslag over het hele lichaam. Nog weer later (na jaren) ontstaat schade aan zenuwen en hersenen. Het is te behandelen met een stevige antibioticakuur. Als een meisje met syfilis je pijpt terwijl ze een bloedend wondje in haar mond heeft, kan ze jou syfilis geven. Als ze geen wondjes heeft niet. Wel kan ze dan in theorie syfilis krijgen van het sperma van een jongen met syfilis.

Trichomonas - Dit komt niet zo veel voor in Nederland en België. Het is een parasietje. Het veroorzaakt pus uit de urinebuis en jeuk, en kan bij vrouwen een ontsteking van de vagina geven die een visgeur veroorzaakt (een gezonde vagina ruikt niet naar vis). Het wordt behandeld met een korte antibioticakuur.

HIV/AIDS - Heb je waarschijnlijk al veel over geleerd met biologie. Nog even kort: HIV is een virus dat in je afweercellen leeft en je afweercellen kapotmaakt. Je houdt het je hele leven. Het wordt onder controle gehouden met sterke virusremmende medicijnen. Als dat niet gebeurt, hou je te weinig afweercellen over, waardoor je vatbaar bent voor allerlei infecties. Voordat er sterke virusremmers waren, overleden mensen met HIV meestal binnen vijf jaar. Tegenwoordig kun je er nog gewoon zeventig mee worden, maar dan gebruik je wel je hele leven zware medicijnen en moet je vaak naar het ziekenhuis. En je blijft altijd besmettelijk. HIV kun je ook krijgen als een meisje je pijpt terwijl ze een bloedend wondje in haar mond heeft.

Laatst gewijzigd op 10-05-2010 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 21:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
sarah, geldt alles wat je over pijpen zegt, ook voor beffen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 21:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Chlamydia pneumoniae (de keelpijn-chlamydia) en chlamydia trachomatis (de soa-chlamydia) zijn toch twee verschillende 'beestjes' die wel familie zijn maar verschillende klachten geven en op een verschillende plek voorkomen? Van een trachomatis kan je toch geen keelpijn krijgen en van een pneumoniae niet onvruchtbaar worden, of wel?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 06:02
Verwijderd
Citaat:
sarah, geldt alles wat je over pijpen zegt, ook voor beffen?
Voor gebeft worden wel en beffen is voor de uitvoerder alleen risicovol als er bloed van het meisje bij komt kijken, bv. als ze menstrueert maar ook als er een klein wondje zit.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 06:03
Verwijderd
Citaat:
Chlamydia pneumoniae (de keelpijn-chlamydia) en chlamydia trachomatis (de soa-chlamydia) zijn toch twee verschillende 'beestjes' die wel familie zijn maar verschillende klachten geven en op een verschillende plek voorkomen? Van een trachomatis kan je toch geen keelpijn krijgen en van een pneumoniae niet onvruchtbaar worden, of wel?
Chlaymida pneumoniae en chlamydia trachomatis zijn inderdaad verschillende beestjes en pneumoniae kan geen geslachtsziekte veroorzaken, maar trachomatis kan in theorie wel keelontsteking veroorzaken . Ik weet niet hoe vaak het in de praktijk ook voorkomt.

Laatst gewijzigd op 11-05-2010 om 08:28.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 09:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Voor gebeft worden wel en beffen is voor de uitvoerder alleen risicovol als er bloed van het meisje bij komt kijken, bv. als ze menstrueert maar ook als er een klein wondje zit.
schijt, ik dacht dat dat juist heel veilig was.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 10:00
Verwijderd
Citaat:
schijt, ik dacht dat dat juist heel veilig was.
nouja het komt er bij beffen vooral op neer dat als je niets ziet (geen wratten of blaasjes) en er komt geen bloed bij aan te pas, dat er dan geen risico is, dus op zich is dat ook best veilig
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 11:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
nouja het komt er bij beffen vooral op neer dat als je niets ziet (geen wratten of blaasjes) en er komt geen bloed bij aan te pas, dat er dan geen risico is, dus op zich is dat ook best veilig
en als er wel bloed aan te pas komt is dat alleen gevaarlijk voor de performer en niet voor mij?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 12:31
Verwijderd
Citaat:
en als er wel bloed aan te pas komt is dat alleen gevaarlijk voor de performer en niet voor mij?
dan is het gevaarlijk voor degene van wie het bloed niet is
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 16:37
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oh gelukkig
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 21:47
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Toen mijn vriend en ik er klaar voor waren om seks te hebben, hebben we ons beide laten testen of we geen soa hadden. Daar was ik toen heel blij mee want ik wist van mezelf dat ik het niet had omdat ik nog maagd was maar hijwou het graag, en ik had niet verwacht dat hij het zou doen en als teken zou zien dat ik hem niet vertrouwde, Maar onze testen waren bij allebei negatief. Maar als hij nu een koortslip heeft en we zoenen en ik pijp hem daarna kan ik of hij dan alsnog een soa krijgen?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid iemand ervaring met (prive) seksuele voorlichting
Verwijderd
8 19-07-2010 06:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.