Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 16:36
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
welke clubs en waarom zouden die in de ere moeten staan en als je wilt welke niet!

mijn rijtje niet op volgorde

1feijenoord,ajax zonder deze twee is de ere niks meer.
3.psv voor t niveau niet voor de supporters.
4.NAC voor de supporters en uitstraling.
5.fc twente zie nac.
6.Utreg zie nac.
7.Roda jc voor het niveau en niet voor sregio en christiano.
8.Sparta mooie club.
9.Stillem II wie moeten we anders uitlachen?
10. Groningen thuiswedstrijden zijn leuk uit kunnen ze geen pleog op de been krijgen.
11.Vitesse mooi stadion nep-sfeer.
12.Nec echtere club dan vitesse weinig supporters maar die er zijn zijn wel echte.
13.De graafschap kick stadion!
14.ADO altijd lache!
15.heerenveen houdt zijn eigen (saaie) cultuur aan maar behoudt zijn eigen gezicht wat van andere clubs wel eens gezegd zou mogen worden.
16.Go ahead Eagles mooie club met veel historie.
17.fortuna sittard symphatiek.
18.heracles kan uitgroeien tot grote club met veel fans.

niet.
rbc nepsfeer
az zelf niks gepresteerd alleen scheringa wel
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2003, 17:17
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 13-05-2003 @ 17:36:

9.Stillem II wie moeten we anders uitlachen?

We zouden met jou kunnen beginnen...
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:34
Verwijderd
feyenoord
ajax
psv
nec
nac
roda jc
rkc
vitesse
utrecht
heerenveen
groningen
willem II
az
twente
de graafschap
zwolle
ado den haag
sparta

het zijn zo'n beetje de clubs die zich in de geschiedenis hebben bewezen dat ze een lange periode in de eredivisie aan kunnen. Volgens mij heeft elk team wel eens europees gespeeld (mss een uitzondering), terwijl andere clubs die in de eredivisie komen het meestal maar 1/2/3 jaar uithouden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:50
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
1. PSV
2. Ajax
3. Feyenoord
4. Vitesse
5. FC Utrecht
6. NAC
7. FC Twente
8. SC Heerenveen
9. Willem II
10. NEC
11. De Graafschap
12. AZ
13. RKC Waalwijk
14. MVV ja alleen maar omdat ik er voor ben uiteraard
15. Roda JC (ja, toch... anders hebben we geen derby )
16. FC Groningen
17. ADO Den Haag
18. Sparta
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 18:20
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
1. Ajax. Ik ben volgens mij één van de weinige die de haat jegens Ajax realistisch bekijkt en beseft dat het wel een échte club is. Supporters zijn toch altijd zeer behoorlijk aanwezig, iets wat niet elke club nog wil toegeven. Of wel Eindhoven?
2. Feyenoord. Leuke club, net zoals Ajax een goeie aanhang. Ik denk aan elkaar gewaagd. Helaas ten onder gegaan aan de hooliganhype, waardoor iedereen ineens S.C.F. werd en de échte jongens een behoorlijke douw kregen van justitie.
3. NEC. Dé club uit Gelderland, in goede en slechte tijden. Leuk voor die jongens dat ze nu op het randje van Europees voetbal staan. Goeie groep harde kern, leuk stadion, leuke omgeving (café Goffertzicht) en zullen altijd de meerdere blijven van Vitesse.
4. FC Utrecht. Laatste tijd wat stil rondom Utrecht, maar wat mij betreft blijft deze club ook altijd eredivisie waardig. Utrecht is altijd al een ontneembare vesting geweest, kan me niet herinneren dat iemand daar op eigen vervoer naar toe is gegaan. Behalve Ajax, maar die werden weggestuurd en reisden door naar Deventer. Ook altijd een goede groep op de been, al reizen ze nu niet meer zoveel als een aantal jaar geleden.
5. FC Groningen. Inderdaad, buiten Groningen nooit echt present. Is ook nooit anders geweest, op een aantal incidentjes na. Maar in Groningen zelf hoef je ook niet aan te komen met 40 wannabe’s en 40 goeie jongens. Wel mooie dingen meegemaakt aldaar, ook een club die nooit verloren mag gaan. Helaas gaan ze weg uit het Oosterpark.
6. NAC. Laatste jaren ook iets minder geworden, maar dit is misschien ook wel te danken aan een aantal incidenten waarvoor bepaalde sleutelfiguren behoorlijke straffen hebben gekregen. Ook hier is het met reizen een beetje gestokt, maar omdat zij de laatste zijn geweest die goed vooruit zijn geweest naar Deventer toch nog altijd respect. Mooi stadion, al vond ik het vorige stadion toch mooier. Toch blijft er maar één echte B-Side.
7. Den Haag. Nog terend op de verhalen van de jaren ’80 blijft dit toch een club met historie. Mooi stadion, leuke entourage en ze hebben de naam uiteraard mee (of tegen, als je er anders tegen aan kijkt). Dankzij een aantal dingen die ik heb meegemaakt tegen Den Haag ben ik niet echt meer onder de indruk van deze bluffers. Hagenzen zijn niks gekker dan mensen uit Appingedam, maar als ze iets doen dan zijn ze massaal. Toch gezellig dagje gehad afgelopen zondag.
8. FC Twente. Grote aartsrivaal, maar toch een club zoals een club hoort te zijn. Fanatieke aanhang in een omgeving waarin je eigenlijk wel voor Twente moet zijn. Het wordt er ingepeperd en dat is mooi. Aartsrivaal, niet gebaseerd op jalousie maar gewoon omdat ze een leuke tegenstander zijn!
9. FC Den Bosch. Is een heel stuk minder aan het worden, maar blijven wat mij betreft zo hoog staan vanwege hun verleden. Het stadion was altijd een minpunt, maar dat is dit jaar al een stuk mooier geworden. Op mysterieuze wijze zijn de supporters echter niet echt achter hun club blijven staan en zodoende lijkt Den Bosch langzaam af te zakken.
Ik hoop van niet, leuke club.
10. PSV. Ruim 30.000 toeschouwers en toch zo’n entourage. Lachtertje! Volgens mij de enige club met deze toeschouwersaantallen die het presteren om nergens naar toe te reizen en geen groep op de been te krijgen. Al is er een jonge groep in aantocht die misschien wél naar uitwedstrijden gaan. Toch blijven er maar twee arbeidersclubs in Brabant en die zijn hierboven al genoemd.
11. Roda JC. Eigenlijk nog weinig ervaring mee gehad. Was vroeger een dooie club, maar is sinds een aantal jaar behoorlijk opgegroeid en dreigt volwassen te worden. Veel skinheads uit Landsgraaf en Aachen, maar weten wel regelmatig een leuke groep op de been te krijgen.
Beetje een club der incidenten, die wellicht kan uitgroeien tot constante factor. Zowel qua supporters als qua voetbal. Zonder enige twijfel de nummer 1. in Limburg, hoewel ik dat voor een aantal jaar geleden nog onmogelijk hield en MVV hoger in had geschat.
12. Sparta. Op één of andere manier heeft het toch wel iets. Een harde kern in ieder geval niet, maar wel sympathieke andere supporters. Een club die leeft, een heel mooi stadion en een wijk waarin ik nooit zou willen wonen. Leuk dat er ook Rotterdammers zijn die voor een kleine club durven te zijn, dat maakt ze toch een leuk volkje bij elkaar.
Toch het laatste jaar een aantal leuke dingen meegemaakt met het selecte groepje harde kern.
13. GAE. Tja, ik probeer realistisch te kijken en ik kijk door een roze bril maar toch denk ik dat GAE qua club nog wel in de eredivisie thuis hoort. Qua spel allang niet meer, maar qua passie nog wel. Trouwe aanhang (wel stukken minder geworden), Engels stadion in een woonwijk en inderdaad historie. Past in het rijtje volksclubs en die doen het bij mij altijd goed.
14. FC Zwolle. Een groep die voor ons een maatje te klein is, maar toch ook haar groep heeft gehad. Zelf heb ik die groep nog twee keer (bij gestaan door Ajacieden uit Wezep) zelf twee keer meegemaakt, sindsdien is het aardig ingezakt. Zeker na de dood van een prominent lid van de harde kern. Stadion is op zich wel aardig, het Indische buurtje vlakbij is ook niet gek en op zich kan de supportersschare aardig uitgroeien. Iets wat ze dit jaar overigens toch behoorlijk laten afweten. Misschien ook problemen met veiligheidsmaatregelen?
15. Cambuur Leeuwarden. Nu even iets minder, maar zal zeker groeien wanneer ze eredivisie spelen. Veelal onderschat, maar reken er maar op dat ook Cambuur een fanatieke aanhang heeft in een leuk stadion die in een leuke woonwijk ligt. Cambuurbar tegenover het stadion, wel een beetje ver weg van het centrum. Leuke groep waar helaas de politie nu ook haar greep over heeft.
16. Vitesse. Voor mij alleen interessant vanwege de geografische ligging. Straalt niets uit, stadion waarvan iedereen denkt dat het de IKEA is en supporters die tien jaar geleden nog nooit hadden gehoord van Vitesse en voetbal nog verwerpelijk vinden. Een stel yuppen of mensen die van carnaval houden en een aantal jongens waarbij de club wél echt leeft. De grootste groep, goed willende, supporters hebben het voor de fanatiekelingen verpest. Iets waar je ook wel eens iets over mag lezen in de krant, die het altijd maar over hooligans hebben. Beter hooligans waarbij voetbal leeft dan petten en shawls die naar schaatsen gaan, zodra dat weer een beetje in is. Wel leuke uitwedstrijd, lekker dichtbij. Ik hoop op de nacompetitie!
17. Willem II. Hoogstwaarschijnlijk de grootste elite club van Nederland, waarvoor eigenlijk hetzelfde geldt als bij Vitesse. Je ziet er meer mooie meisjes dan jongens waarvoor je bang kunt worden en bij uitgaan is dat wel gezellig, in een voetbalstadion creëer je dan een hele onwerkelijke sfeer. Ben zelf goed bekend met de jongens van Willem II en feit dat ik zonder kaartje gewoon binnen wist te komen, zegt genoeg over deze groep. Een enkeling leeft nog in de illusie dan NAC de mindere is, de meeste hebben al toegegeven nooit te winnen van NAC. Café ’t Laer moet verzamelplek zijn voor de harde kern, maar krijgt op wedstrijddagen (net zoals PSV overigens) ook gewone bezoekers op visite. De gekken in Tilburg hebben zich één jaar bezig gehouden met Willem II en zijn daarna weer teruggevallen in de onderwereld.
18. SC Heerenveen. Hele lastige keuze, maar ik denk toch dat deze Friezen misschien nog wel eredivisie waardig zijn. Wat de resultaten betreft natuurlijk, maar qua club ben ik niet zo’n liefhebber van Heerenveen. Toch inderdaad een eigen karakter én een trouwe aanhang. Je kunt zeggen van de aanhang wat je wilt, maar ze zijn er wel altijd. Van de eind jaren ’80 kan ik me nog weinig herinneren, maar ik weet wel dat Heerenveen altijd in grote getale naar Deventer kwam. Op één of andere manier waren wij ook altijd hun aartsvijand, dit zal nu wel zijn afgenomen. Dit was ook de eerste wedstrijd waarvan ik van de oom van een vriend van me (oude garde) mee mocht met de harde kern. Van onze ouders mocht dit waarschijnlijk niet, maar ik heb me als klein ventje dat jaar wel goed vermaakt. Al was de laatste ontmoeting, Heerenveen – West Ham in ’99, toch ook erg geslaagd. Feesten in Thialf zijn overigens ook altijd gezellig.


Kleine toelichting voor mijn keuze op degradatie voor de volgende teams.

AZ: Club met veel geld, weinig uitstraling. Scheringa heeft altijd zijn club in leven gehouden door er veel geld in te pompen, hoeveel échte supporters AZ kent weet ik niet.
De twee verstandelijk gehandicapte fans van van Hanegem zijn aandoenlijk, maar dat soort types zijn er overal in heel Nederland. Ik heb redelijk vaak wedstrijden tegen AZ meegemaakt (buiten de competitie om, drie keer Amstel Cup en twee keer nacompetitie) en vond alle ontmoetingen van hetzelfde kaliber. Ik heb me in Alkmaar nog nooit bedreigd gevoeld (sorry, hoort wat mij betreft toch bij het gehele sfeertje wat gebaseerd is op adrenaline, spanning en hoogte- en dieptepunten) en in Deventer ben ik nooit onder de indruk geweest van de Alkmaarders.
RKC Waalwijk: Hele sympathieke club, laat ik dat voorop stellen. Met weinig middelen de mensen zo vermaken is natuurlijk geweldig. Echter er is maar een handjevol wat in het stadion vermaakt wordt, de rest is vooral vertederd bij het zien van studio sport.
Kent veel sympathisanten, maar weinig supporters. Waalwijk is ook geen stad waar je heen gaat voor de gezelligheid.
Excelsior: Mijn grote angst is dat deze club gaat degraderen. Zelden heb ik zulke saaie wedstrijden meegemaakt als hier. Wat jochies die weg zijn getrapt bij Feyenoord met een grote bek, een verplichte combi waar niemand iets van snapt en een stadion waar je iemands telefoon aan de andere kant van het veld kunt horen overgaan.
De Graafschap: Twijfelgeval. Heeft het net verloren van Heerenveen en dit is te danken aan de aanhang. Kent lang niet zoveel supporters als Heerenveen, maar is wel een leuke uitwedstrijd. Fanatiekere aanhang dan Heerenveen, maar zal zich toch moeten meten met clubs als Haarlem en Helmond die op het vinkentouw zitten bij de échte clubs.
RBC: Tja, net te klein voor een eredivisieclub. Hetzelfde verhaal als Willem II, maar dan in het klein. Veel hiep-hoi, weinig 'voetbalsfeer'. Een club die 'volgende keer beter!' roept wanneer de club met 8-0 is afgedroogd. Kan me niet voorstellen dat het de supporters pijn doet en dat ze een slecht weekend hebben na een verloren wedstrijd. Bovendien een roteind met de trein, met alle gevolgen van dien.....

Verder zijn in de eerste divisie de wedstrijden tegen TOP Oss, Haarlem Dordrecht, Helmond Sport, Heracles (club in aantocht!) en Fortuna Sittard bijzonder leuk, maar echt met de grote clubs meekomen doen ze niet. Uitwedstrijden tegen deze clubs zijn leuk, thuis zijn ze geen partij. Laat staan voor clubs als Utrecht en NAC.
De rest van de uitwedstrijden zijn wedstrijden waarmee je met je vriendin naar toe kunt gaan, hoef je in ieder geval niet naar toe voor het voetbalsfeertje. Wel leuk om rustig voetbal te kijken en om met een gerust gevoel voetbal te kijken. Zo af en toe ook wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 18:25
Thomas
Thomas is offline
Wat een lange post.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:34
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 13-05-2003 @ 18:17:
We zouden met jou kunnen beginnen...
zeker stillem 2 er als 2e club die gasten stralen toch niks uit
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 17:22
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Ik moet zeggen dat de jongens die ze hebben, wel goede jongens zijn.
Select groepje, wel goed groepje.
Helaas houden deze jongens zich meer met de onderwereld bezig dan met Willem II, waardoor ze nog wel eens wat wedstrijden missen en niet alleen voor voetbalgeweld vast komen te zitten.

Ik heb ze wel eens aan de gang gezien bij Vitesse – Willem II, maar daar liepen ze (wel na de nodige lijntjes speed en drank) dwars door bijtende honden, trappende paarden en raggende ME heen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:02
Verwijderd
Ajax
Feyenoord
PSV
Sparta
Utrecht
Twente
NAC
Groningen
ADO Den Haag
NEC
Vitesse
SC Heerenveen
De Graafschap
FC Den Bosch
Cambuur Leeuwarden
Go Ahead Eagles
Willem II
RKC Waalwijk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:50
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Ik denk dat we Harkemase Boys en Quick Boys er best bij kunnen hebben in de eredivisie!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 07:50
checko
Avatar van checko
checko is offline
1 Ajax: beste club van de wereld
2 Feyenoord: er moet ook een eeuwige nummer 2 zijn
3 PSV: zijn wel kwallen,maar wel goed
4 RKC: leuke frisse ploeg
5 MVV: persoonlijk een zwak voor
6 Heerenveen: gezellige club
7 ADO: potentiele topploeg, qua achterban ed
8 Nac: leuke club, aanvallend
9 Nec: "
10 sparta
11Twente
12 Utrecht
13 Groningen
14 Graafschap
15 Fc Eindhoven
16 Haarlem
17 Vitesse!!superclub
18 volgens mij ben ik aantal clubs vergeten, maar doe maar rbc/willemII
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.