Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 13:01
readingmanx
readingmanx is offline
ik ga binnenkort op stage bij het provinciehuis in zwolle
die vrouw die mij daarin begeleid zij dat ik ook een stage vergoeding zou krijgen maar op school zeggen ze dat het geld allemaal naar de school gaat. maar dat is toch mijn geld?

het blijft wel 250 euro per maand
__________________
whatever
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2006, 13:05
Bamiblik
Bamiblik is offline
Je stage bedrijf mag volgens mij kiezen aan wie ze het geven, bij mij moest het stagebedrijf een verplichte bijdrage geven aan de school (Dit gebeurde niet altijd) Daarnaast kunnen ze jouw ook nog een stage vergoeding geven.

Moet je anders even lezen wat er op je overeenkomst staat!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 13:13
readingmanx
readingmanx is offline
das jammer dan blijft er voor mij niks over
__________________
whatever
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 15:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
readingmanx schreef op 30-11-2006 @ 14:01 :
maar dat is toch mijn geld?
tja, het is een stagevergoeding en geen salaris, dus ik ben bang dat je pech hebt...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 18:11
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Weer zo'n pubertje die zijn stage gekozen heeft voor de stagevergoeding.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 30-11-2006 @ 19:11 :
Weer zo'n pubertje die zijn stage gekozen heeft voor de stagevergoeding.
Knap dat je dat op basis van die post kunt zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 20:40
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 30-11-2006 @ 19:11 :
Weer zo'n pubertje die zijn stage gekozen heeft voor de stagevergoeding.
Toevallig zijn bij een heleboel opleidingen de stages verplichte kost. En dan is het inderdaad best lullig als je school daar een slaatje uit probeert te slaan en er voor de betreffende scholier niets overblijft. De mensen die dit soort regeltjes voor graaierij verzinnen moeten zelf eens een paar jaar fysiek werk gaan verrichten, dan zal er een hoop onzin afgeschaft worden.
Als je het mij vraagt gaat de inzet van stagaires flink omhoog als deze een redelijke financiele vergoeding krijgen. De stagaires krijgen dan immers een veel groter gevoel van waardering. Zonder stagevergoeding heb je ook zoiets van: Lekker goedkope werkkracht voor het bedrijf en de school verdient er ook nog aan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 21:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ivo schreef op 30-11-2006 @ 21:40 :
Als je het mij vraagt gaat de inzet van stagaires flink omhoog als deze een redelijke financiele vergoeding krijgen. De stagaires krijgen dan immers een veel groter gevoel van waardering. Zonder stagevergoeding heb je ook zoiets van: Lekker goedkope werkkracht voor het bedrijf en de school verdient er ook nog aan.
Ik ben bang dat dit mee zal vallen. Lees eens iets over het effect van intriensieke en extrensieke motivatoren; wanneer iemand intrinsieke motivatie heeft en er een externe motivator bij krijgt zal de intrinsieke motivatie naar beneden gaan.
A&O psychologie.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:00
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 30-11-2006 @ 22:54 :
Ik ben bang dat dit mee zal vallen. Lees eens iets over het effect van intriensieke en extrensieke motivatoren; wanneer iemand intrinsieke motivatie heeft en er een externe motivator bij krijgt zal de intrinsieke motivatie naar beneden gaan.
A&O psychologie.
Inderdaad. Dat je na 35 dienstjaren er niet zoveel zin meer in hebt en het doet omdat het brood op de plank brengt kan ik me nog enigsinds voorstellen, maar als de intrinsieke waarde van het hebben van een (die) baan op je 20e al ontbreekt dan doe je het niet helemaal goed, imo.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 08:53
readingmanx
readingmanx is offline
Weer zo'n pubertje die zijn stage gekozen heeft voor de stagevergoeding.


zeg mestkever ik wist helemaal niet dat ik vergoeding zou krijgen
__________________
whatever
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 22:53
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Ivo schreef op 30-11-2006 @ 21:40 :
Toevallig zijn bij een heleboel opleidingen de stages verplichte kost. En dan is het inderdaad best lullig als je school daar een slaatje uit probeert te slaan en er voor de betreffende scholier niets overblijft. De mensen die dit soort regeltjes voor graaierij verzinnen moeten zelf eens een paar jaar fysiek werk gaan verrichten, dan zal er een hoop onzin afgeschaft worden.
Als je het mij vraagt gaat de inzet van stagaires flink omhoog als deze een redelijke financiele vergoeding krijgen. De stagaires krijgen dan immers een veel groter gevoel van waardering. Zonder stagevergoeding heb je ook zoiets van: Lekker goedkope werkkracht voor het bedrijf en de school verdient er ook nog aan.
Volgens mij besef jij niet zo heel goed dat een stagiar een bedrijf net zo goed geld kost als oplevert.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 23:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
readingmanx schreef op 30-11-2006 @ 14:01 :
ik ga binnenkort op stage bij het provinciehuis in zwolle
die vrouw die mij daarin begeleid zij dat ik ook een stage vergoeding zou krijgen maar op school zeggen ze dat het geld allemaal naar de school gaat. maar dat is toch mijn geld?

het blijft wel 250 euro per maand
Ik heb zelf 2 keer stage gelopen en het feit dat school (een deel van) mijn stagevergoeding krijgt is nieuw voor mij. Als ik jou was zou ik het nog eens vragen hoe dat precies zit. Het zou best kunnen dat jij gewoon 250 Euro krijgt en de school een andere vergoeding. Sowieso is de kans groot dat die vergoeding gewoon op jouw rekening gestort wordt.

Citaat:
Mestkever schreef op 30-11-2006 @ 19:11 :
Weer zo'n pubertje die zijn stage gekozen heeft voor de stagevergoeding.
Niet bij alle opleidingen kun je je eigen stageplek kiezen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 11:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bij mijn stage vraagt de school een vergoeding, die is volgens mij niet verplicht. Het bedrijf staat vrij om mij ook een vergoeding te geven, maar dat is niet verplicht.
De school gebruikt dat geld overigens gewoon om leuke dingen te doen. We zijn bijvoorbeeld laatst wezen bowlen, dat is ook niet gratis, dat betalen ze van die stage vergoedingen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 11:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MTpower schreef op 03-12-2006 @ 12:16 :
De school gebruikt dat geld overigens gewoon om leuke dingen te doen. We zijn bijvoorbeeld laatst wezen bowlen, dat is ook niet gratis, dat betalen ze van die stage vergoedingen
Ik denk niet dat alle scholen zo vriendelijk zijn hoor. Daarbij vind ik het belachelijk als ze jouw geld gaan opeisen, terwijl jij de gene bent die stage loopt. Je betaalt toch ook studiegeld?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Stage is geen werken, stage is leren.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 14:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-12-2006 @ 12:21 :
Ik denk niet dat alle scholen zo vriendelijk zijn hoor. Daarbij vind ik het belachelijk als ze jouw geld gaan opeisen, terwijl jij de gene bent die stage loopt. Je betaalt toch ook studiegeld?
Je loopt ook geen stage om geld te verdienen...
Als je het daarom doet kan je beter stoppen met je opleiding en een baantje gaan zoeken.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 14:29
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:00 :
Stage is geen werken, stage is leren.
stage is een combinatie van beide, ik heb ook stage gelopen, en mijn stage begeleider vond ook gewoon dat als je 40 uur in de week een half jaar lang ergenst werk verricht je er een vergoeding voor krijgt, hoeft niet eens veel te zijn, 100,- per maand ofzo is voor 160 uur werk echt niet veel voor een bedrijf, en ik snap ook wel dat er van die 160 uur weinig effectief werk overblijft.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 14:52
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
krijgt de school geld voor werk dat jijverricht was dat voor waanzin dan
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2006, 16:27
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
MB schreef op 02-12-2006 @ 23:53 :
Volgens mij besef jij niet zo heel goed dat een stagiar een bedrijf net zo goed geld kost als oplevert.
Ik besef heel goed dat een stagair ook tijd (en dus geld) kost. Ik werk zelf bij een bedrijf waar altijd een aantal stagairs in dienst zijn. Ik heb ook nergens beweerd dat een stagair een volledig salaris moet krijgen. Echter, een gemotiveerde stagair levert met 4 of 5 dagen per week in de tweede helft van z'n stageperiode wel degelijk wat op voor het bedrijf. Een gemotiveerde stagair die z'n best doet verdient daarom in mijn ogen wel degelijk een vergoeding. En vice versa zal een stagair die z'n inzet beloont ziet vanuit het bedrijf ook z'n best doen om goede resultaten te halen.

Daarnaast is het waanzin dat een niet-commerciele instelling (school) geld gaat eisen van stagebedrijven. Dit verhoogt alleen maar de drempel voor bedrijven om stagaires in dienst te nemen. En dat lijkt mij een slecht zaak voor de kwaliteit van het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 16:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MTpower schreef op 03-12-2006 @ 15:22 :
Je loopt ook geen stage om geld te verdienen...
Als je het daarom doet kan je beter stoppen met je opleiding en een baantje gaan zoeken.
Ooooooh doh! Kap maar met die rolleyes van je. Het gaat hier om 250 euro, een vergoeding dus. Wat niet heel abnormaal is. En als die vergoeding er dan toch is, vind ik het logisch dat het niet naar de school gaat maar naar de persoon zelf. Niet zo heel vreemd toch? Ik zeg helemaal niet dat je geld moet verdienen als je stage loopt. Leer dat je geen conclusies moet trekken als deze helemaal niet gemaakt kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:00
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:00 :
Stage is geen werken, stage is leren.
En in de praktijk is het vaak gewoon werk. Niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt, heel veel mensen komen klote te zitten met geld als ze niks krijgen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je beurs gaat toch gewoon door?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 19:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-12-2006 @ 17:33 :
Ooooooh doh! Kap maar met die rolleyes van je. Het gaat hier om 250 euro, een vergoeding dus. Wat niet heel abnormaal is. En als die vergoeding er dan toch is, vind ik het logisch dat het niet naar de school gaat maar naar de persoon zelf. Niet zo heel vreemd toch? Ik zeg helemaal niet dat je geld moet verdienen als je stage loopt. Leer dat je geen conclusies moet trekken als deze helemaal niet gemaakt kunnen worden.
Die hele stage is gewoon onderdeel van je opleiding.
Het lijkt misschien lullig dat ze aan zo'n bedrijf een vergoeding vragen, maar de meeste scholen betalen daar gewoon uitjes e.d. van, dus in zekere zin krijg je het wel gewoon terug, maar op die manier verdelen ze het over alle leerlingen.
Wat een stuk eerlijker is imo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 20:05
LB06
LB06 is offline
Het is helemaal niet erg als je niks op weinig verdient op stage. Je doet dat immers gewoon in plaats van in de banken te zitten.

Wat ik wel kwalijk vind is dat MBO's en HBO's vervolgens zelf het geld in hun zak steken en bovenstaande als kutexcuus aangrijpen. Dat is een gevolg van de winstmaximalisatie die de opleidingscentra blijkbaar tot hoogste doel hebben gesteld.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 20:58
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
MTpower schreef op 03-12-2006 @ 20:49 :
Die hele stage is gewoon onderdeel van je opleiding.
Het lijkt misschien lullig dat ze aan zo'n bedrijf een vergoeding vragen, maar de meeste scholen betalen daar gewoon uitjes e.d. van, dus in zekere zin krijg je het wel gewoon terug, maar op die manier verdelen ze het over alle leerlingen.
Wat een stuk eerlijker is imo
Sorry, ik hoef helemaal geen zinloze uitjes georganiseerd door de school. Als ik het goed kan vinden met mijn medestudenten, dan organiseren we zelf wel een avondje bowlen. En verplichte uitstapjes i.v.m. opleiding horen in het lesgeld te zitten.

@ juno: Je beurs gaat wel gewoon door inderdaad. Maar die is in veel gevallen nogal krap. En doordat je tijdens een stage geen mogelijkheden meer hebt om doordeweeks overdag te werken gaan de inkomsten tijdens een stageperiode bij veel studenten achteruit. Niet iedereen heeft een baantje waar 's avonds en/of in het weekend gewerkt wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2006, 22:31
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
juno schreef op 03-12-2006 @ 14:00 :
Stage is geen werken, stage is leren.
Toch vind ik verdacht veel op werken lijken , vooral omdat kuilengraven langs de A200 nou niet bij mij opleiding hoort.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 22:46
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik zou dat echt niet pikken hoor. Kan je niet eens overleggen met je stagebegeleider om dat geld aan jou te geven. Doe er eens wat aan, want: Wie zwijgt stemt in
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 22:48
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 30-11-2006 @ 19:11 :
Weer zo'n pubertje die zijn stage gekozen heeft voor de stagevergoeding.
Dat is niet zo. Veel MBO studenten die een dergelijke stage moeten doen willen wel weten of ze iets krijgen, en dat is ook niet vreemd als je door een 36 urige werkweek geen tijd meer over hebt voor een bijbaantje. Zeg nou eerlijk, je hebt toch ook geen zin om een hele week te werken op je stage en dan op zaterdag ook nog eens een hele dag in de supermarkt vakken te vullen?

Precies....

En uitjes horen te worden betaald door de student zelf. Een fonds voor andermans excursies is belachelijk.

Laatst gewijzigd op 03-12-2006 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 23:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 03-12-2006 @ 18:00 :
En in de praktijk is het vaak gewoon werk. Niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt, heel veel mensen komen klote te zitten met geld als ze niks krijgen.
Stages zijn niet ingericht volgens de criteria 'niet meer dan normaal'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 12:28
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
readingmanx schreef op 30-11-2006 @ 14:01 :
ik ga binnenkort op stage bij het provinciehuis in zwolle
die vrouw die mij daarin begeleid zij dat ik ook een stage vergoeding zou krijgen maar op school zeggen ze dat het geld allemaal naar de school gaat. maar dat is toch mijn geld?

het blijft wel 250 euro per maand
Zoiets heb ik ook gehad met een stage. Het bedrijf waar ik stage liep vond dat ook niet eerlijk en heeft het bedrag gewoon op mijn rekening gestort. De school heeft er nooit iets over gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 12:51
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het verschilt per stage.
Als ik stage in het buitenland ga lopen en ik krijg er kost en inwoning voor, geven ze meestal geen stagevergoeding.
Maar als ik 5 maanden lang, 40 uur per week voor dat bedrijf werk, waardoor ik er zelf geen bijbaantje naast meer kan hebben, vind ik het niet meer dan logisch dat ze mij een stagevergoeding geven
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 19:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-12-2006 @ 23:48 :
Dat is niet zo. Veel MBO studenten die een dergelijke stage moeten doen willen wel weten of ze iets krijgen, en dat is ook niet vreemd als je door een 36 urige werkweek geen tijd meer over hebt voor een bijbaantje. .
Maak er maar een 40-urige werkweek van.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 10:36
readingmanx
readingmanx is offline
nou toch vindt ik het niet eerlijk ik krijg geen eens reiskosten vergoeding ofzo
__________________
whatever
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 10:40
readingmanx
readingmanx is offline
ik zie somige mensen ook over een beurs praten maar ik ben 16 en krijg dus geen cent
__________________
whatever
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 12:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
readingmanx schreef op 05-12-2006 @ 11:40 :
ik zie somige mensen ook over een beurs praten maar ik ben 16 en krijg dus geen cent
Dus? Hier komt geen cent binnen en ik krijg het minimum aan beurs en geen enkele tegemoetkoming omdat mijn ouders zogenaamd een 'hoger inkomen' zouden hebben.

Als je 16 bent krijgen je ouders trouwens kinderbijslag. Vervalt die, dan kan je een beurs krijgen om dat te compenseren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 13:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hoe kun je nou op je zestiende al op stage gaan? Toen zat ik gewoon op de middelbare school, woonde thuis en betaalden mijn ouders alles. Vertel er eens wat meer over? Welke opleiding, hoeveelstejaars, hoelang duurt de stage, wat voor werk moet je doen, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2006, 14:44
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
juno schreef op 05-12-2006 @ 14:59 :
Hoe kun je nou op je zestiende al op stage gaan? Toen zat ik gewoon op de middelbare school, woonde thuis en betaalden mijn ouders alles. Vertel er eens wat meer over? Welke opleiding, hoeveelstejaars, hoelang duurt de stage, wat voor werk moet je doen, dat soort dingen.
Er zijn genoeg mensen die op het MBO zitten en stage lopen in het eerste of tweede jaar.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:24
Mara
Mara is offline
Inderdaad, MBO opleiding.

Mijn broertje heeft precies hetzelfde. Ook omdat mijn ouders zogenaamd een hoger inkomen zouden krijgen, T_ID, krijgen zij ook geen cent vergoed aan opleidingskosten. Ja, ze krijgen wel kinderbijslag, maar dat is nou ook niet super veel en die opleiding is ook niet goedkoop. Wat ook leuk is, dat MBO'ers geen OV krijgen. Mijn ouders mochten dus ook nog eens een buskaart aanschaffen, pats, weer honderden euro's.

Ik vind het trouwens ook vrij belachelijk dat de school het geld krijgt dat TS 'verdient' op z'n stage. Je betaalt toch ook al lesgeld?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-12-2006 @ 16:24 :
Wat ook leuk is, dat MBO'ers geen OV krijgen. Mijn ouders mochten dus ook nog eens een buskaart aanschaffen, pats, weer honderden euro's.
Over het algemeen is er altijd wel een MBO per fiets te bereiken. Ik fietste ook 50 minuten naar school. Waarom zouden mbo'ers dat niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 23:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-12-2006 @ 23:14 :
Over het algemeen is er altijd wel een MBO per fiets te bereiken. Ik fietste ook 50 minuten naar school. Waarom zouden mbo'ers dat niet kunnen?
Beetje jammer dat de standaard ROC's niet alle studies aanbieden, waardoor sommige nog gedwongen worden om meer dan 1,5 uur te reizen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 10:15
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-12-2006 @ 23:14 :
Over het algemeen is er altijd wel een MBO per fiets te bereiken. Ik fietste ook 50 minuten naar school. Waarom zouden mbo'ers dat niet kunnen?
In de randstad zijn er inderdaad voldoende ROC's te vinden, maar inderdaad niet alle opleidingen worden overal gegeven. Hier zit er ook op een half uurtje fietsen een ROC, maar toch moest mijn broertje kiezen tussen ROC Amsterdam of ROC in Nieuwegein voor zijn opleiding. Beiden ca 35 kilometer, dus niet echt fietsbaar. Ca 2 uur enkele reis vind ik wat te veel van het goede, met het OV duurt het al ca 1 uur. Om over de kosten van trein en tram maar niet te spreken
En wat als je in bijvoorbeeld Friesland woont? Daar staat echt niet in elk van de elf steden een ROC. En is het voor velen dus uberhaupt onmogelijk om en MBO opleiding op fietsafstand te vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 22:28
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-12-2006 @ 16:24 :
Inderdaad, MBO opleiding.

Wat ook leuk is, dat MBO'ers geen OV krijgen.
MBOers krijgen gewoon OV hoor vanaf 18 jaar oud
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 22:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-12-2006 @ 23:14 :
Over het algemeen is er altijd wel een MBO per fiets te bereiken. Ik fietste ook 50 minuten naar school. Waarom zouden mbo'ers dat niet kunnen?
nou krijgen MBO-ers ook gewoon een OV-kaart hoor. Misschien heeft dat iets te maken met de noodzaak van MBO-ers (in het werk wat ze later gaan doen) voor de samenleving. Of met het feit dat MBO's echt niet overal staan. Of dat lang niet elke ROC alle opleidingen aanbiedt. Of met het feit dat onze staat een MBO-er net zoveel rechten geeft als een HBO-er of een universitair student. Of dacht je dat een HBO-er 'belangrijker' is of zo ?

overigens, dat jij elke dag 50 minuten fietste, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen haalbaar is. Of verstandig. Op de havo heb je het minder druk dan op een MBO.

tenslotte moeten MBO-ers ook stage lopen (meestal minstens 1/4 van de opleiding) en stageplekken zijn meestal niet echt dichtbij.

God, dit soort opmerkingen doen me echt aan van die ouwe mensen denken. "Wij aten in de hongerwinter wel zeven dagen niet en waren blij met een gebakken tulpenbol. Waarom zou jij dat niet kunnen....". Jezus mens.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 22:50
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-12-2006 @ 23:14 :
Over het algemeen is er altijd wel een MBO per fiets te bereiken. Ik fietste ook 50 minuten naar school. Waarom zouden mbo'ers dat niet kunnen?
Mens, gaat het niet?
Als je in Den Helder woont en je wilt de opleiding Toerisme volgen op het MBO, moet je dus volgens jou maar even naar Amsterdam fietsen? Of nog beter, voor iets anders kiezen, want de opleiding is niet in de buurt.

Damn..ga zelf fietsen ofzo. Dat jij een OV krijgt.
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 22:52
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Op de havo heb je het minder druk dan op een MBO.
Ehm, IEDEREEN die ik ken die van de havo uit naar het MBO is gegaan zit nu een beetje uit zijn neus te vreten. Een MBO is echt niet drukker dan de havo, zeker niet alle MBO's in elk geval!
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 09:51
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 09-12-2006 @ 23:28 :
MBOers krijgen gewoon OV hoor vanaf 18 jaar oud
Ja, precies, vanaf 18 jaar oud!
Als je naar het MBO gaat betekent het vaak dat je pas 16 jaar bent! (Want vmbo duurt maar 4 jaar). Dus dan moet je het twee jaar zonder OV doen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 12:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-12-2006 @ 10:51 :
Ja, precies, vanaf 18 jaar oud!
Als je naar het MBO gaat betekent het vaak dat je pas 16 jaar bent! (Want vmbo duurt maar 4 jaar). Dus dan moet je het twee jaar zonder OV doen
18+ krijgt geen kinderbijslag, daar onder wel.
Beurs + OV < Kinderbijslag geloof ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 12:39
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MB schreef op 09-12-2006 @ 23:52 :
Ehm, IEDEREEN die ik ken die van de havo uit naar het MBO is gegaan zit nu een beetje uit zijn neus te vreten. Een MBO is echt niet drukker dan de havo, zeker niet alle MBO's in elk geval!
en, hebben ze hun diplomaatje al gehaald ?

overigens gaat het mij niet om mensen die onder hun kunnen een opleiding volgen (en dat doe je, als je eerst havo doet en dan mbo.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 12:53
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik loop ook nu weer stage ( ik heb al 3X eerder stage gelopen bij andere bedrijven/instellingen)

Ik heb nog nooit echt betaald gekregen, wel één of ander bedankje na de stage ( een bioscoopbon, of wat geld wat ik zo in m'n handen kreeg gedrukt) Waar de school in ieder geval geen weet van heeft. Het gaat hier om stageperiodes van 10 weken tot zelfs een half jaar lang.

Bij ons is het zo (MBO) dat bedrijven sowiezo verplicht zijn een rekening te betalen van €250,00. Wanneer ze dit niet willen betalen moeten ze dit duidelijk laten weten aan de school, met hiervoor een argument.

Betalen ze het aan de stagiair uit, dan krijgt de stagiair hier ná de stage periode een dikke rekening van. Er is altijd al gezegd door de school dat het geld wat ze ontvangen hebben van stagebedrijven later verdeeld zou worden onder de leerlingen. Nu er echter al een aantal stages achter de rug zijn hebben we nog steeds nooit iets gezien. Kortom, al het geld wat ze hebben ontvangen van stagebedrijven komt gewoon bij school terecht, en daar blijft het ook.

De school waar ik op zit maakt er zo'n misbruik van, en ze laten je nog bergen schoolgeld betalen over die stageperiode ook nog.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-12-2006 @ 13:29 :
18+ krijgt geen kinderbijslag, daar onder wel.
Beurs + OV < Kinderbijslag geloof ik.
Kinderbijslag is 75 euro per maand. Zoveel is dat dus niet
Beurs is 70 euro per maand en OV komt neer op ongeveer 75 euro per maand als je hem terug moet betalen. (Maar ik maak bv veel meer gebruik van mijn OV en zou zeker wel het drie dubbele kwijt zijn als ik alles los moet betalen. Zeker als je elke dag heen en weer naar school moet lopen de kosten snel op.)
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Geld gestolen door zus
mrj
9 23-01-2014 02:09
Werk, Geld & Recht fiets gekocht via marktplaats maar ik wil mijn geld terug
gamebro
4 26-11-2011 13:19
Werk, Geld & Recht Ouders verantwoordelijk over mijn geld.
Panterstring
15 08-09-2011 16:55
Werk, Geld & Recht Ik wil mijn geld terug maar hoe?
nachtmens
2 10-11-2010 21:59
Werk, Geld & Recht kan ik mijn geld terug krijgen?
Verwijderd
15 17-03-2005 23:24
Liefde & Relatie vriend en geld...
colors
29 09-09-2003 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.