Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 20:08
moon
Avatar van moon
moon is offline
De kans dat ik zwanger ben is volledig uitgesloten, dat alvast voorop gesteld.
Ik moest eigenlijk al bijna 2 weken geleden ongesteld worden, in die tijd dat ik het had moeten worden werd ik ziek, griepje. Ik dacht dat het daardoor even uitgesteld werd o.i.d maar nu ik nog steeds niet ongesteld ben en ook geen klachten heb die er op duiden dat het er aan gaat komen....vind ik dat wel vreemd! Kan ongesteldheid een keer overslaan?
Daarnaast heb ik sinds een paar dagen een hele kleine verdikking in mijn borst, soms kan ik het wel voelen en de andere keer weer niet. Omdat ik het soms weer niet voel vind ik de huisarts nog wat te vroeg om daar meteen weer op de stoep te staan (kom daar al niet weinig).
Maak me opzich om allebei niet zo heel veel zorgen, of zou ik dat wel moeten doen?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ongesteldheid kan een keertje overslaan. Zodra het 2 keer achter elkaar wegblijft, is het tijd om eens te gaan zoeken naar een oorzaak.

Verder willen borsten van jonge vrouwen nog wel eens knobbeltjes hebben, dat komt doordat het weefsel reageert op de schommelende oestrogeenspiegels in je lichaam. Zolang het weggaat en niet groter wordt, en geen intrekkingen van de huid veroorzaakt, is er over het algemeen niks aan de hand. Uiteraard is er niets op tegen om je bij blijvende ongerustheid gerust te laten stellen door je huisarts.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 22:42
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hm, ik werd op een gegeven moment ook niet meer ongesteld. Dat is een heel lange tijd zo geweest en daarna ben ik pas naar de huisarts geweest en het ziekenhuis. Er scheen iets mis te zijn met mijn eisprong waardoor er mogelijk een verminderde kans op zwangerschap zou zijn.

Op de een of andere manier is dat nu weer beter aan het gaan. Waarschijnlijk omdat ik gezonder leef.
Stress, ziekte, slecht eten, vermoeidheid en ga zo door zijn allerlei redenen waarom je niet ongesteld kan worden.

Van die verdikking in je borst heb ik geen idee. Ontstoken tepel?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 09:13
Verwijderd
^ Vaak zijn dergelijke tijdelijke zwellingen van klierweefsel cyclusafhankelijk, dus het kan zijn dat je die zwelling nu juist hebt omdat je menstruatie van slag is, en dat hij weggaat als je over een paar weken ongesteld wordt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid menstruatie blijft uit na map
kim5000
5 25-03-2016 10:07
Lichaam & Gezondheid Zwanger of niet
easybreezy
6 30-06-2009 19:48
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid menstratie blijft uit, oorzaken?
steefos
18 23-04-2005 18:29
Lichaam & Gezondheid (prik)pil?
aeris318
2 18-03-2002 16:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.