Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2013, 16:29
Verwijderd
Ik wilde wat vragen maar er is niet eens een topic.

Chick Rock, was je nog van plan om naar Caillebotte te gaan? (Of ben je al geweest?) Ik ben er net geweest, en het is best mooi En er hangen ook werken uit het Mauritshuis omdat die tijdelijk gesloten is. Twee vliegen in een klap!
Advertentie
Oud 11-05-2013, 16:33
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik wilde wat vragen maar er is niet eens een topic.

Chick Rock, was je nog van plan om naar Caillebotte te gaan? (Of ben je al geweest?) Ik ben er net geweest, en het is best mooi En er hangen ook werken uit het Mauritshuis omdat die tijdelijk gesloten is. Twee vliegen in een klap!
Ik ben een paar weken geleden geweest! Ik vond het wel mooi, maar ook een beetje teleurstellend. Er hingen eigenlijk in verhouding heel weinig werken van Caillebotte. Gelukkig wel The Floorscrapers (of hoe dat ding ook heet in het Frans ) en die ene met dat echtpaar? op een brug
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-05-2013, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een paar weken geleden geweest! Ik vond het wel mooi, maar ook een beetje teleurstellend. Er hingen eigenlijk in verhouding heel weinig werken van Caillebotte. Gelukkig wel The Floorscrapers (of hoe dat ding ook heet in het Frans ) en die ene met dat echtpaar? op een brug
Ah oke, je was al geweest.

Nja, ik ging er zelf met vrij lage verwachtingen heen, omdat ik dacht dat het vast alleen fotografie was met hier en daar een schilderij, maar dat vond ik nog goed meevallen!

Maar goed, als je er helemaal voor uit Groningen komt dan hoop je misschien op wat meer.

Heb je ook dat schilderij gezien van dat paard met een wagen, op de weg? Best klein en niet echt opvallend, maar ik vind dat zo'n bijzonder werk hè. Het is niet eens mega-fotorealistisch geschilderd, maar toch lijkt het net een foto. Het is iets met de compositie wat het heel erg foto-achtig maakt. Dat hebben meer van zijn werken heel erg (duh, want anders was die link niet gelegd tijdens de tentoonstelling).

Oud 11-05-2013, 16:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Het werk is me niet direct opgevallen (maar het is ook echt alweer een tijdje geleden dat ik er was), maar inderdaad behoorlijk foto-achtig. Misschien iets met het standpunt, zo net alsof je er naast staat. Of met het scherpe licht.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-05-2013, 16:57
Verwijderd
Oh, ik vind dit schilderij echt heel lief aandoen op de een of andere manier .
Oud 11-05-2013, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik vind dit schilderij echt heel lief aandoen op de een of andere manier .
Ja, maar Caillebotte is sowieso

Dit schilderij bijvoorbeeld, vind ik ook weer zoiets heel bijzonders hebben wat ik niet onder woorden kan brengen:

Oud 11-05-2013, 17:30
Verwijderd
Oud 11-05-2013, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ah oke, je was al geweest.

Nja, ik ging er zelf met vrij lage verwachtingen heen, omdat ik dacht dat het vast alleen fotografie was met hier en daar een schilderij, maar dat vond ik nog goed meevallen!

Maar goed, als je er helemaal voor uit Groningen komt dan hoop je misschien op wat meer.

Heb je ook dat schilderij gezien van dat paard met een wagen, op de weg? Best klein en niet echt opvallend, maar ik vind dat zo'n bijzonder werk hè. Het is niet eens mega-fotorealistisch geschilderd, maar toch lijkt het net een foto. Het is iets met de compositie wat het heel erg foto-achtig maakt. Dat hebben meer van zijn werken heel erg (duh, want anders was die link niet gelegd tijdens de tentoonstelling).

[afbeelding]
Ja, die was echt. Heel erg mooi he!
Oud 11-05-2013, 17:54
Verwijderd
Deze hebben het ook:
Spoiler

/fangirl
Oud 11-05-2013, 18:13
Verwijderd
Goed perspectiefgebruik, die Gustave. Heel strak maar tegelijkertijd ook opgebroken. Ik denk dat dat het mysterieuze fotoachtige compositie-element is, dat het strak genoeg maar tegelijkertijd 'chaotisch' genoeg is om op de werkelijkheid te lijken.

Het is al moeilijk genoeg om perspectief goed kloppend te krijgen, weten hoe je chaos kunt inzetten om die strakheid te accentueren is echt heel knap.
Oud 11-05-2013, 18:24
Verwijderd
Ik haat studeren even ZO ENORM VEEL dat ik niet meer weet op welke manier ik mezelf nog gemotiveerd moet krijgen. Ik ben zo kwaad en verveeld en bang/faalangstig tegelijk, maar in plaats van dat dat zich uit in een gevoel van ''nou dan ga ik dat eens even lekker opknappen dan is het tenminste voorbij'' blijf ik hangen in steeds een beetje doen, maar niet genoeg om het af te krijgen, en dan weer zitten mokken. En ik wil fedomme echt weekend met alle weekenddingen die erbij horen, ipv dit.
Oud 11-05-2013, 18:26
Verwijderd
En Caillebotte was inderdaad genieten, maar de tentoonstelling als geheel vond ik dan weer niet zo.
Oud 11-05-2013, 18:42
Verwijderd
Het is nu schuif-in-de-achterkamer-en-doe-de-deur-op-slot sneltempo-opruimen geworden. Fuuuuck Door de onverwachte wijziging in mijn plannen voor vanavond en het bijbehorende bezoek is mijn rustige opruimweekend opeens stress geworden.
Oud 11-05-2013, 18:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vond het zo apart dat het topstuk van de tentoonstelling in de allereerste zaal hing. Voor mijn gevoel hoort die in de laatste zaal, zo van het beste voor het laatst bewaren.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-05-2013, 18:46
Rationeel
Rationeel is offline
*in roze tutu rondhuppelt en knuffeltjes en roosvice voor quis in het topic strooit*
Oud 11-05-2013, 18:47
Verwijderd
Avond!
Oud 11-05-2013, 18:49
Verwijderd
Citaat:
*in roze tutu rondhuppelt en knuffeltjes en roosvice voor quis in het topic strooit*
Dat beeld maakt me serieus wel een beetje blij.
Oud 11-05-2013, 18:51
Rationeel
Rationeel is offline
Ads door Google
Oud 11-05-2013, 18:53
Verwijderd
Er is geen kleur waar ik momenteel een obsessie mee heb. Dat vind ik RAAR!! Ik zit nu te denken om mijn nieuwe kamer wit te maken. Maar dan ook echt alles wit.
Oud 11-05-2013, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Er is geen kleur waar ik momenteel een obsessie mee heb. Dat vind ik RAAR!! Ik zit nu te denken om mijn nieuwe kamer wit te maken. Maar dan ook echt alles wit.
Als je alles wit doet, inclusief de kitscherige tierlantijntjes, dan kun je later wel heel makkelijk één kleur toevoegen
Oud 11-05-2013, 18:56
Verwijderd
Lijkt me wel veel schoonmaakwerk, alles wit.
Oud 11-05-2013, 19:05
Verwijderd
Citaat:
*in roze tutu rondhuppelt en knuffeltjes en roosvice voor quis in het topic strooit*
*Pas-de-deuxtjedoetmetrationeelvooropvrolijken*
Oud 11-05-2013, 19:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En mijn moeder heeft het ook (en die is wat handiger met eten en drinken en die rookt niet) en dat is natuurlijk ook niet tof
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-05-2013, 19:08
Verwijderd
Ik heb zin in pekingeend.
Oud 11-05-2013, 19:12
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Er is geen kleur waar ik momenteel een obsessie mee heb. Dat vind ik RAAR!! Ik zit nu te denken om mijn nieuwe kamer wit te maken. Maar dan ook echt alles wit.
Nee, wit is kut en saai!

Doe mintgroen met paars, dan kom ik bij je wonen!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Advertentie
Oud 11-05-2013, 19:23
Verwijderd
Nouja, kut en saai, kut en saai. Pip kennende wordt het niet zozeer zo:





Maar meer zo.



Oud 11-05-2013, 19:26
Verwijderd
En dan met dit bed erin:

Oud 11-05-2013, 19:28
Verwijderd
Paranoide weet wat is omhoog

Citaat:
Als je alles wit doet, inclusief de kitscherige tierlantijntjes, dan kun je later wel heel makkelijk één kleur toevoegen
ik wacht maar even af, want ik kan gewoon NIKS meer met m'n spullen als ik weet neem.
Citaat:
Lijkt me wel veel schoonmaakwerk, alles wit.
ja plus ik heb een slechte motoriek en altijd boter aan m'n klauwen en eigenlijk zie ik het al voor me dat dat precies 24 uur netjes blijft en dan al goor wordt.
Citaat:
Nee, wit is kut en saai!

Doe mintgroen met paars, dan kom ik bij je wonen!
de huiskamer wordt mintgroen! Daar zijn Anne en ik over uit al.
De kleuren heten 'plots' en 'glas'

En we hebben een gouden kitsch lijst gekocht, en gaan er nog een halen. In de ene komt dan iets van anne (een kklelijke Vegeta) en in de mijne komt een vrolijke baarmoeder oid.
Oud 11-05-2013, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Nouja, kut en saai, kut en saai. Pip kennende wordt het niet zozeer zo:

[afbeelding]


[afbeelding]


Maar meer zo.

[afbeelding]


[afbeelding]
Ik vind het eerste plaatje echt heel mooi. Wit met groene plantjes <3 Zo'n kamer zou ik wel een keertje willen
Oud 11-05-2013, 19:29
Verwijderd
ik word hitsig van je foto's. Dat bed die lampen dat lampje op het nachtkastje
Oud 11-05-2013, 19:31
Verwijderd
mintgroen
Oud 11-05-2013, 19:31
Verwijderd
Citaat:
de huiskamer wordt mintgroen! Daar zijn Anne en ik over uit al.
De kleuren heten 'plots' en 'glas'
Doe 'es linkje?

Citaat:
En we hebben een gouden kitsch lijst gekocht, en gaan er nog een halen. In de ene komt dan iets van anne (een kklelijke Vegeta) en in de mijne komt een vrolijke baarmoeder oid.
Wat zijn jullie toch leuk. Mag Sam ook een lijstje?
Oud 11-05-2013, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Doe 'es linkje?

Wat zijn jullie toch leuk. Mag Sam ook een lijstje?
histor doet moeilijk dus je moet even doorklikken.

http://www.histor.nl/inspiratie

1-jouw ideale palet
2- 2e kolom van rechts, de onderste. Glas en Plots dus

En Sam vindt die lijst niet mooi en 'voor oma's' dus nee
Oud 11-05-2013, 19:43
Verwijderd


Opvallende naamkeuze, ja.
Oud 11-05-2013, 20:02
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
histor doet moeilijk dus je moet even doorklikken.

http://www.histor.nl/inspiratie

1-jouw ideale palet
2- 2e kolom van rechts, de onderste. Glas en Plots dus

En Sam vindt die lijst niet mooi en 'voor oma's' dus nee
Tweede kolom van links dus

Mooie kleuren wel Die plots heb ik ook ongeveer in m'n slaapkamer <3
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-05-2013, 20:07
Verwijderd
links ja ik zat nog te denken: goed kijken of het links of rechts is.
Ads door Google
Oud 11-05-2013, 20:07
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nouja, kut en saai, kut en saai. Pip kennende wordt het niet zozeer zo:

[afbeelding]


[afbeelding]


Maar meer zo.

[afbeelding]


[afbeelding]
Citaat:
Paranoide weet wat is omhoog
Ja dat zal, maar ik vind wit gewoon echt stom. Dat mag ik toch vinden? Het is toch een vrij land joh?! Wil je vechten?!

Citaat:
de huiskamer wordt mintgroen! Daar zijn Anne en ik over uit al.
Nee ok, dan is't goed.

Citaat:
De kleuren heten 'plots' en 'glas'
Godver.

Citaat:
En we hebben een gouden kitsch lijst gekocht, en gaan er nog een halen. In de ene komt dan iets van anne (een kklelijke Vegeta) en in de mijne komt een vrolijke baarmoeder oid.
Ik vind jullie echt een debiel stelletje, maar een vegeta en een baarmoeder in een 'nette' lijst klinkt echt geniaal.
Wel een lekker bloederige baardmoeder he!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-05-2013, 20:08
Verwijderd
nu ik psychose opwekkend behang heb gezien van pip ga ik enorm twijfelen aan wit
Oud 11-05-2013, 20:10
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn zus heeft d'r woonkamer in 'tempo' of 'retour'.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-05-2013, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Ja dat zal, maar ik vind wit gewoon echt stom. Dat mag ik toch vinden? Het is toch een vrij land joh?! Wil je vechten?!


Nee ok, dan is't goed.



Godver.



Ik vind jullie echt een debiel stelletje, maar een vegeta en een baarmoeder in een 'nette' lijst klinkt echt geniaal.
Wel een lekker bloederige baardmoeder he!
ik zal jouw baarmoeder eens laten bloeden ouwe gek. Maar nee, het moet een beetje in de stijl zijn van de zieke-knuffeltjes. Je weet wel, vrolijke virusjes met oogjes enzo. Maar dan een baarmoeder
Oud 11-05-2013, 20:11
Verwijderd
Mijn etui is van pip.
Oud 11-05-2013, 20:12
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Hmm, die tentoonstelling die eerder in dit topic is genoemd ziet er wel interessant uit. 20 mei is alleen wel een beetje kort dag.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 11-05-2013, 20:13
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik zal jouw baarmoeder eens laten bloeden ouwe gek. Maar nee, het moet een beetje in de stijl zijn van de zieke-knuffeltjes. Je weet wel, vrolijke virusjes met oogjes enzo. Maar dan een baarmoeder
Oh, deze!



__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-05-2013, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Mijn etui is van pip.
wat moet jij met mijn etui
Oud 11-05-2013, 20:14
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline


Knuffelbaarmoeder, awww!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-05-2013, 20:16
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Knuffelbaarmoeder, awww!
ja zoiets <3 maar deze kijkt gehandicapt.
Oud 11-05-2013, 20:16
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Knuffelbaarmoeder, awww!
hurr
Oud 11-05-2013, 20:20
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn kleurtjes heten Eucalyptus en Continu
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-05-2013, 20:21
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind Iheartguts echt geniaal! Ik wil ook een knuffel eierstok en een knuffel testikel!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-05-2013, 20:23
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Continu WAT?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.