Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2013, 23:15
Verwijderd
ja mooi! Ik heb een buikkastje in die kleur, ook hema.

Advertentie
Oud 11-05-2013, 23:16
Verwijderd
We hebben boonanza gespeeld en ik heb gewonnen maar dat kwam deels doordat ze te lief voor me waren. Alleen Theodoor doet dat niet, want hij weet dat ik bij spellen echt niet lief terug ga doen
Oud 11-05-2013, 23:25
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Dat kastje!!! <insert hartjessmilies>
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 11-05-2013, 23:33
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dat kastje zou ik niet snel in m'n interieur opnemen.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 11-05-2013, 23:37
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik beeld me in dat jij alleen wit, zwart en grijs in je huis hebt. evt. wat bruin of donkerblauw, maar veel gekker dan dat moet 't nie worden!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-05-2013, 23:38
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Niet per se, ik zou bijvoorbeeld veel overhebben voor een intact Jugendstil-interieur.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 11-05-2013, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Dat kastje zou ik niet snel in m'n interieur opnemen.
ach ja en ik zou niet tot 23+ thuis willen wonen
Oud 11-05-2013, 23:55
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Nou, het is gebeurd: de eerste van mijn oude middelbareschoolgroepje in getrouwd.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 12-05-2013, 06:41
Verwijderd
De eerste van ons middelbareschoolgroepje trouwde 3 maanden na het eindexamen en is inmiddels alweer gescheiden.
Oud 12-05-2013, 07:03
Verwijderd
Citaat:
De eerste van ons middelbareschoolgroepje trouwde 3 maanden na het eindexamen en is inmiddels alweer gescheiden.
Was ze (of hij) zwanger?

Van mijn klas in Rusland is er eentje zwanger en een getrouwd en zwanger.
Oud 12-05-2013, 07:16
Verwijderd
Zalige avond, laat geworden natuurlijk. De rest ligt nog beneden te maffen en ik hou me weer KLAARWAKKER (liedjes zingend in mijn hoofd) bezig in bed. Hopelijk begint mijn maag niet te vroeg te mauwen.

Ik dacht ook dat de boten van Sarah expres gewisseld waren te mooi om per ongeluk te zijn.

Pip heeft Phoebe je verteld over de 2 buikkastjes die hier staan? Toen ze die zag riep ze heel hard dat je ze meteen zou willen hebben. Ze zijn wel saai bruin maar daardoor ook nog in te zetten op een larp

En mijn medemiddelbarescholieren zijn bijna allemaal getrouwd met kinderen. Al een eeuwigheid.
Oud 12-05-2013, 07:33
Verwijderd
Op school loopt ook een zwanger meisje rond en vorig jaar is er een getrouwd en heeft nu een kindje.
Oud 12-05-2013, 07:34
Verwijderd
O shit ik moet het Moederdag cadeau nog inpakken.
Oud 12-05-2013, 09:45
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik dacht ook dat de boten van Sarah expres gewisseld waren te mooi om per ongeluk te zijn.
Ik ook.

En ik heb moeders op afstand weten te verrassen! Wat is internet toch fijn <3
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-05-2013, 10:14
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb zin om te bakken, maar dan zit ik weer met enorme hoeveelheden taart/cake/whatever en dat krijg ik natuurlijk nooit in m'n eentje op.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:17
Verwijderd
Bwuhhh, ik dacht dat ik 'lekker lang' geslapen had, maar ik geloof dat het eerder te lang was.
Citaat:
Ik heb zin om te bakken, maar dan zit ik weer met enorme hoeveelheden taart/cake/whatever en dat krijg ik natuurlijk nooit in m'n eentje op.
Pakketjes rondsturen?
Oud 12-05-2013, 10:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ieh, lekker geplette taart met de post
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:19
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Uitdelen op straat! De wantrouwige gezichten alleen al zijn de moeite waard!


__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 12-05-2013, 10:22
Verwijderd
cookies <3

Ik heb een tas waar cupcakes op staan.
Oud 12-05-2013, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Ieh, lekker geplette taart met de post
Koekjes kan toch best? In keukenrol en dan in een doosje. En dan je moeder sturen, voor de dag na moederdag!
Oud 12-05-2013, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Uitdelen op straat! De wantrouwige gezichten alleen al zijn de moeite waard!

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben je nog steeds (een beetje) een lieve regenboogalto?
Oud 12-05-2013, 10:26
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline

Ja, een beetje wel. En stiekem hoop ik dat ik dat altijd blijf
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 12-05-2013, 10:27
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind dat jullie maar met onhandige oplossingen komen

Trouwens, koekjes mislukken echt ALTIJD bij mij Ook niet zo handig, want ik heb een heel kleine oven, met een heel klein bakblik. Als ik koekjes wil bakken, moet dat echt in 4 keer ofzo.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:27
Verwijderd
Citaat:

Ja, een beetje wel. En stiekem hoop ik dat ik dat altijd blijf
Ik vind het wel cool dat je terug bent. Ik ben nu geloof ik even oud als toen jij wegging (en ook grote delen weggeweest, maar nooit echt helemaal).
Oud 12-05-2013, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat jullie maar met onhandige oplossingen komen

Trouwens, koekjes mislukken echt ALTIJD bij mij Ook niet zo handig, want ik heb een heel kleine oven, met een heel klein bakblik. Als ik koekjes wil bakken, moet dat echt in 4 keer ofzo.
Nou nou grumpy. Je zou ook muffins kunnen proberen, of scones of hoe-heet-dat-machtige-chocolade-spul-in-vierkantjes.
Oud 12-05-2013, 10:32
Verwijderd
Als je nou weinig koekjes bakt heb je én niet het "probleem" van teveel koekjes, én niet het probleem van een kleine oven?
Oud 12-05-2013, 10:33
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Citaat:
Ik vind het wel cool dat je terug bent. Ik ben nu geloof ik even oud als toen jij wegging (en ook grote delen weggeweest, maar nooit echt helemaal).
We worden OUD!! (en dank je wel, ik vind het ook wel cool weer terug te zijn )

En CR: anders bak je een hartige taart ofzo, die kan je als lunch en avondeten opeten en morgen ook. Of je bakt bananenbrood, omdat het gezond klinkt en eet dan wel lekker alles zelf op. Of worteltaart, die kan je een paar dagen bewaren als je het glazuur los houdt. Of je vriest een stukje in. Of je maakt plaatkoek en dan kan je lekker vloeken als je hem in mooie stukjes wil snijden. Of je bakt maar 4 koekjes en dan zijn ze allemaal voor JOU!!
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 12-05-2013, 10:33
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Ja, wat Klavermevrouw zegt!
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 12-05-2013, 10:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou nou grumpy. Je zou ook muffins kunnen proberen, of scones of hoe-heet-dat-machtige-chocolade-spul-in-vierkantjes.
Het was maar een grapje liefje Muffins kan ook inderdaad, die kan ik ook nog wel invriezen.

Citaat:
Als je nou weinig koekjes bakt heb je én niet het "probleem" van teveel koekjes, én niet het probleem van een kleine oven?
Hmm ja. Maar koekjes mislukken om een vreemde reden altijd ik doe blijkbaar steeds iets fout.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:36
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Bedankt voor het meedenken allen

Bananenbrood, is dat echt lekker ja?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:37
Verwijderd
Dat verschilt per persoon. Ik vind er niet veel aan, maar mijn broertje is er gek op.
Oud 12-05-2013, 10:38
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh, ik heb trouwens geen cakevorm. Ik heb muffinvormen, een hartigetaartvorm, en twee springvormen (een ronde en een vierkante).
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:38
Verwijderd
Jongens ik ga dus NU mijn gehate maar laatste-opdracht-op-afstuderen-na afmaken. In een ruk. BAM. Het moet!~!~!!!
Oud 12-05-2013, 10:39
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Goed zo Quis, ACTIE! Succes
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:40
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Ik bak altijd alles in een ovenschaal

[edit] Succes, Quis!
En ja, ik vind bananenbrood echt superlekker. Vooral als je hem volpropt met banaan en er walnoten doorheen doet. En dan issie afgekoeld uit de koelkast eigenlijk nog lekkerder dan warm uit de oven, omdat het dan zo lekker kleffig wordt

http://djooowlovesfood.wordpress.com...-bread-recept/ en dan de boter vervangen door olie en melk.
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...

Laatst gewijzigd op 12-05-2013 om 10:53.
Oud 12-05-2013, 10:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:48
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
In recepten staat dat je bananenbrood moet bakken met overrijpe bananen. Kan het ook met gewone?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 10:52
Verwijderd
Als Moederdag cadeau gaat mijn broertje chili maken.
Oud 12-05-2013, 10:54
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
O, ik had net m'n post ge-edit met een recept voor je . Ik gebruik altijd gewone (wel rijpe) bananen die ik dan lekker prak. En je hebt ook geen mixer nodig, je kan gewoon alles roeren, ook heel fijn.

[edit] bakken in een ovenschaal
Spoiler
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 12-05-2013, 11:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik bak altijd alles in een ovenschaal

[edit] Succes, Quis!
En ja, ik vind bananenbrood echt superlekker. Vooral als je hem volpropt met banaan en er walnoten doorheen doet. En dan issie afgekoeld uit de koelkast eigenlijk nog lekkerder dan warm uit de oven, omdat het dan zo lekker kleffig wordt

http://djooowlovesfood.wordpress.com...-bread-recept/ en dan de boter vervangen door olie en melk.
Thanks! Hoezo de boter vervangen door olie en melk?

En hoe doe jij dat met die kopjes-maatverdeling? Wat voor soort kopje? Hoe groot?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 11:04
Verwijderd
Hier staat een omrekentabel van cups naar grammen: http://uitdekeukenvanarden.blogspot....nteaspoon.html
Bij de AH hebben ze ook gewoon een setje cups (1, 1/2, 1/3 en 1/4), vind ik wel handig om te hebben, ik gebruik regelmatig recepten met cups en dat scheelt een boel omrekenen en afwegen
Oud 12-05-2013, 11:05
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Ik heb het in Australië geleerd met olie en melk, dus nou is dat voor mij het 'echte' recept, hahaha. Gewoon mixen totdat je cakebeslagachtig beslag krijgt, dus tussen een yoghurt/kwarkachtige en havermoutpapachtige structuur in ofzo. En met die kopjes gebruik ik een beker van 0.2l en schat ik een beetje. Vroeger was ik echt van het heel strakke koken, maar dat werkte niet voor mij, want mijn oven was raar en er wijkt altijd iets af. Dus nu doe ik maar gewoon wat en op de één of andere manier maak ik nu lekkerdere dingen

[edit] Wat Klaver voorstelt is helemaal handig idd, zit je er nooit naast :top:
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 12-05-2013, 11:10
Verwijderd
Mijn tante wil volgend jaar weer naar Australie, familie bezoeken enzo. Ze wil ook haar vriend laten zien waar ze geboren is. En ik wil weer een koala knuffel of die speciale poppen. Die zijn daar echt zo awesome. Helaas moest ik ze vroeger weg doen van mijn moeder, want ik had teveel poppen en knuffels. Maar ze waren speciaal. Je krijgt ze niet in Nederland.

Of is dit te kinderachtig.
Oud 12-05-2013, 11:14
Verwijderd
Citaat:

Pip heeft Phoebe je verteld over de 2 buikkastjes die hier staan? Toen ze die zag riep ze heel hard dat je ze meteen zou willen hebben. Ze zijn wel saai bruin maar daardoor ook nog in te zetten op een larp
dat heeft ze niet verteld maar dat heb ik op foto's gezien. Vind ze tamelijk lelijk zonder kleurtje
Oud 12-05-2013, 11:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
dat heeft ze niet verteld maar dat heb ik op foto's gezien. Vind ze tamelijk lelijk zonder kleurtje
Heb ik wel verteld, kut. Ik zei 'Ze heeft hier twee kastjes staan waar je een moord voor zou doen'
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-05-2013, 11:23
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hier staat een omrekentabel van cups naar grammen: http://uitdekeukenvanarden.blogspot....nteaspoon.html
Bij de AH hebben ze ook gewoon een setje cups (1, 1/2, 1/3 en 1/4), vind ik wel handig om te hebben, ik gebruik regelmatig recepten met cups en dat scheelt een boel omrekenen en afwegen
Bedankt voor de tip! Eens kijken of mijn mini-AH die dingen ook heeft.

Citaat:
Ik heb het in Australië geleerd met olie en melk, dus nou is dat voor mij het 'echte' recept, hahaha. Gewoon mixen totdat je cakebeslagachtig beslag krijgt, dus tussen een yoghurt/kwarkachtige en havermoutpapachtige structuur in ofzo. En met die kopjes gebruik ik een beker van 0.2l en schat ik een beetje. Vroeger was ik echt van het heel strakke koken, maar dat werkte niet voor mij, want mijn oven was raar en er wijkt altijd iets af. Dus nu doe ik maar gewoon wat en op de één of andere manier maak ik nu lekkerdere dingen

[edit] Wat Klaver voorstelt is helemaal handig idd, zit je er nooit naast :top:
Oke, dan ga ik er niet te krampachtig over doen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Heb ik wel verteld, kut. Ik zei 'Ze heeft hier twee kastjes staan waar je een moord voor zou doen'
oh pardon mevrouw. Nou, ik wist het dus al.
Oud 12-05-2013, 11:51
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Pixie, gebruik jij ook echt baking soda? Of gewoon zelfrijzend bakmeel of meel+bakpoeder?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 12:05
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Ik gebruik echt baking soda, maar daar is lastig aan te komen. Zelfrijzend bakmeel moet ook kunnen volgens mij. En meel+bakpoeder ws ook wel.

http://debakparade.blogspot.de/2011/...bakpoeder.html
"Je kunt dus baking soda wel vervangen door bakpoeder, maar bakpoeder niet door baking soda! "
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 12-05-2013, 12:20
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke mooi, ik was het ook al van plan maar gewoon te proberen maar fijn dat het ook echt kán
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.