Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
mobielinternet ligt er weer eens uit.
Advertentie
Oud 21-05-2013, 18:46
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
zaterdag pas, dus ik heb nog even!
Maak brownies Die kun je tijdens het eten in de oven doen en als toetje eten met slagroom. Omnomnom!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-05-2013, 18:52
Verwijderd
Ik heb een nieuwe missie; ik vind soep heel lekker maar ik maak het nooit. Dus nu probeer ik allemaal nieuwe soepen. Vandaag linzensoep met appel, kalkoen, gemberwortel, ui en kokosmelk. Omnomnom!
Oud 21-05-2013, 18:52
Verwijderd
op de site van de ing:
Citaat:
“Wij hebben een inkomen van € 3.380 per maand. Is er nog ruimte om voor een 2e kind te gaan?”
wtf doe je met je geld als je er dan aan twijfelt of er wel ruimte is voor een 2e larf?
En alsof de ing de doorslaggevende factor is om nog meer koters te poepen.
Oud 21-05-2013, 18:54
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Citaat:
Ik heb een nieuwe missie; ik vind soep heel lekker maar ik maak het nooit. Dus nu probeer ik allemaal nieuwe soepen. Vandaag linzensoep met appel, kalkoen, gemberwortel, ui en kokosmelk. Omnomnom!
Oe <3

(O, dan vindt je deze allerbeste soep van de wereld vast ook lekker!
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 21-05-2013, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Oe <3

(O, dan vindt je deze allerbeste soep van de wereld vast ook lekker!
Dat klinkt nondendju lekker! Onthoud ik. Hou sowieso veel van pompoensoep, en van zoete soep. Vorige week had ik een supersimpele wortelsoep, die was ook goed!
Oud 21-05-2013, 19:13
Hazel
Hazel is offline
Ik wil alleen even zeggen dat ik in dit topic lurk om de geweldige posts van met name Pip, Paranoide en Turk Febraualala te lezen. Einde mededeling
Oud 21-05-2013, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een nieuwe missie; ik vind soep heel lekker maar ik maak het nooit. Dus nu probeer ik allemaal nieuwe soepen. Vandaag linzensoep met appel, kalkoen, gemberwortel, ui en kokosmelk. Omnomnom!
Ik heb laatst het boekje 500 soepen gekocht en daar staan heel veel lekkere soepen in! Ook fruitsoepen enzo, misschien een idee om eens naar te kijken?

En brownies klinkt als een goed idee! Wel even zoeken naar leuke recepten!
Oud 21-05-2013, 19:41
Verwijderd
Pfff mijn vriend zit Jokertjes Jawoord te kijken, en het is echt één voortdurende facepalm.
Oud 21-05-2013, 19:41
Verwijderd
Nee, ik bedoel eigenlijk meer zoete groentensoepen Maar verder wel een leuk idee, dat boekje.
Oud 21-05-2013, 20:03
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
O, en mijn andere favoriete soep:

nodig:
ui
knoflook
broccoli en/of bloemkool
aardappel
rode linzen (gedroogd)
bouillonblokjes/poeder
garam massala kruiden
kerrie poeder (ik gebruik hot curry poeder van de appie)
Koriander (poeder of vers)
(chilli) peper en zout
soepgroenten (optioneel)

bereiden:
ui snijden en fruiten met de knoflook en alle kruiden (naar smaak toevoegen, kan later als het water erbij zit ook nog) eventueel wat soepgroente op het laatst meebakken, ong 2 liter water erbij en wachten tot het kookt en dan de linzen erbij.
Ik doe op 2 liter ongeveer een ruime mok rode linzen, maar omdat linzen uitzetten moet ik er soms extra water bij doen, dat is dus even testen
de linzen moeten ong een halfuurtje koken, en aardappels 15 min en broccoli iets van 5 ofzo, dus die kan je in die volgorde erin gooien. Oh ja en de bouillon ook nog natuurlijk
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 21-05-2013, 20:04
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Jongens, ik ben weer bezig met het voorbereiden van een quizavond in het museum, ditmaal bij de tentoonstelling Fuck Off II, en met als thema China.

Graag weer jullie medewerking bij het brainstormen: waar denken jullie aan bij het noemen van China op het gebied van cultuur, geschiedenis, actualiteit, geografie en natuur? Eeuwige liefde en dankbaarheid in ruil
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-05-2013, 20:05
Verwijderd
Chinese muur uiteraard . En de Qing-dynastie, en het terracottaleger!
Oud 21-05-2013, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Jongens, ik ben weer bezig met het voorbereiden van een quizavond in het museum, ditmaal bij de tentoonstelling Fuck Off II, en met als thema China.

Graag weer jullie medewerking bij het brainstormen: waar denken jullie aan bij het noemen van China op het gebied van cultuur, geschiedenis, actualiteit, geografie en natuur? Eeuwige liefde en dankbaarheid in ruil
Wanneer was de Lange Mars? Hoe zetten de Britten opium in tegen China? Onder welke dynastie is de Chinese Muur gebouwd? Waarover gaat China Blue? Kun je zwemmen in de Yangtzekiang zonder kanker te krijgen? Wie was Deng Xiaoping? Hoeveel Chinezen zijn er?
Oud 21-05-2013, 20:08
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Mahjong
Alles namaken
Karstgebergte
Communisme
Porcelein
Niet over Tibet mogen praten
Eenkindpolitiek
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 21-05-2013, 20:09
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Hoe lang is een Chinees?
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 21-05-2013, 20:09
Verwijderd
Mao, Chinese muur, éénkindpolitiek, communisme, Mandarijn en Kantonees zijn de eerste dingen die me te binnen schieten zonder diep nadenken.

En ik wou eigenlijk iets anders zeggen/vragen, maar ik weet al niet meer wat.
Oud 21-05-2013, 20:15
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Jongens, dank dank! Nu al een aantal dingen waar ik nog niet op was gekomen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-05-2013, 20:20
pixie
Avatar van pixie
pixie is offline
Even iets heel anders, wanneer is het nou weer weerwolftijd?
__________________
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
Oud 21-05-2013, 20:25
Verwijderd
Afhaalchinees
Oud 21-05-2013, 20:26
Verwijderd
Olympische spelen van 2008
Oud 21-05-2013, 20:27
Verwijderd
Het dingesplein met die meneer met de tanks.



Tiananmen square.

Jet Li.

Drunken boxing.

Ming-vazen.

Rood en goud.

De Chinese gevangenen die naar verluidt illegaal zijn gebruikt in die tentoonstelling van dr. von Hagenz.
Oud 21-05-2013, 20:32
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Merci!

Para, doe je nou nog mee aan die tentoonstelling in Groningen bij het Time Shift Festival?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-05-2013, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ik wil alleen even zeggen dat ik in dit topic lurk om de geweldige posts van met name Pip, Paranoide en Turk Febraualala te lezen. Einde mededeling
Hier heb je een feelgoodlinkje met mensen uit je oude hometown.
Oud 21-05-2013, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Merci!

Para, doe je nou nog mee aan die tentoonstelling in Groningen bij het Time Shift Festival?
Nee De man heeft gezegd van 'ja hoi supergoed ik zal haar mailen' dus het was nagenoeg rond, maar uiteindelijk heeft 'ie niet gemaild. Lame, he.
Oud 21-05-2013, 20:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Jongens, ik ben weer bezig met het voorbereiden van een quizavond in het museum, ditmaal bij de tentoonstelling Fuck Off II, en met als thema China.

Graag weer jullie medewerking bij het brainstormen: waar denken jullie aan bij het noemen van China op het gebied van cultuur, geschiedenis, actualiteit, geografie en natuur? Eeuwige liefde en dankbaarheid in ruil
De Muur. Mulan. Keizers. Draken (die dansbare en die draken voor geluk en dat soort dingen). Stokjes. Hoelang. Vechtsportdingen (kungfu of wat doen ze daar). Maximaal aantal kinderen per gezin. Melkpoeder. Tjap tjoy (en andere Chinese gerechten). Insecten eten. Tradities met trouwen. Voorouders en het geloof eromheen. Vuurwerk. Concubines. Tibet. Hongkong. Dialecten. Goedkoop spul.

Genoeg zo?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-05-2013, 20:50
Verwijderd
Mulan
Oud 21-05-2013, 20:51
Verwijderd
Was er niet ook in China de langste file ooit ? Of in ieder geval een file van een paar dagen :')? Daar staat me iets van bij.
Oud 21-05-2013, 20:53
Verwijderd
Confucius.
En wij hadden laatst bij hetzelfde thema de film The Blue Kite geprogrammeerd. Maar die heb ik niet gezien zelf.
Oud 21-05-2013, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Ik wil alleen even zeggen dat ik in dit topic lurk om de geweldige posts van met name Pip, Paranoide en Turk Febraualala te lezen. Einde mededeling

in één adem genoemd worden met p&t
Oud 21-05-2013, 20:54
Verwijderd
Eenkindpolitiek.
Oud 21-05-2013, 20:54
Verwijderd
Wit is een rouwkleur en het getal vier brengt ongeluk.

Ik gaf een keer een Chinese jongen het nummertje 444 en toen trok hij lijkbleek weg.
Oud 21-05-2013, 20:57
Verwijderd
Chinese sterrenbeelden.
Oud 21-05-2013, 20:58
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee De man heeft gezegd van 'ja hoi supergoed ik zal haar mailen' dus het was nagenoeg rond, maar uiteindelijk heeft 'ie niet gemaild. Lame, he.
Nou zeg, wat stom Ik ging bij de foto's van de opening nog kijken of ik jou ergens herkende, maar je was er dus helemaal niet. Wat een lul van een vent

Citaat:
De Muur. Mulan. Keizers. Draken (die dansbare en die draken voor geluk en dat soort dingen). Stokjes. Hoelang. Vechtsportdingen (kungfu of wat doen ze daar). Maximaal aantal kinderen per gezin. Melkpoeder. Tjap tjoy (en andere Chinese gerechten). Insecten eten. Tradities met trouwen. Voorouders en het geloof eromheen. Vuurwerk. Concubines. Tibet. Hongkong. Dialecten. Goedkoop spul.

Genoeg zo?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-05-2013, 20:59
Verwijderd
Ze trouwen in het rood. En dat Delfts blauw een goedkope vervanger was voor Chinees porselein.

EN GODVERKAK ik moet leren eerst te typen wat ik oorspronkelijk wou melden en dan pas waar ik aan denk door voorgaande posts
Oud 21-05-2013, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Nou zeg, wat stom Ik ging bij de foto's van de opening nog kijken of ik jou ergens herkende, maar je was er dus helemaal niet. Wat een lul van een vent
Och, een lul, een lul. Na een paar jaar in de semi-professionele grafische bizniz neem je alle beloftes met een flinke schep zout. Eerst zien, dan geloven Dus ik ben niet teleurgesteld. Hij schijnt bovendien best een sympathieke man te zijn.

Dat ik geen site heb heeft ongetwijfeld meegespeeld, daar moet ik binnenkort toch maar eens werk van maken.
Oud 21-05-2013, 21:07
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jet Li.
Jackie Chan!

En een berg oorlogen om U tegen te zeggen, natuurlijk. Met name deze lijkt me van belang.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-05-2013, 21:08
Verwijderd
Je bent zelf Jackie Chan.
Oud 21-05-2013, 21:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Je bent zelf Jackie Chan.
Dan ben jij Michelle Yeoh. Dat is niet erg, want dan zit je in de beste actiescène ooit:

__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-05-2013, 21:20
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Och, een lul, een lul. Na een paar jaar in de semi-professionele grafische bizniz neem je alle beloftes met een flinke schep zout. Eerst zien, dan geloven Dus ik ben niet teleurgesteld. Hij schijnt bovendien best een sympathieke man te zijn.

Dat ik geen site heb heeft ongetwijfeld meegespeeld, daar moet ik binnenkort toch maar eens werk van maken.
Nou ja, het zal allemaal best dat dat in de praktijk semi-normaal is, ik blijf het vrij onbeschoft vinden. In ieder geval: jammer dat het niet door is gegaan!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-05-2013, 21:50
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
hello kitty, alles fotograferen, geisha's, 'de nachtegaal', Haruki Murakami
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-05-2013, 21:57
Verwijderd
Geisha's, Murakami en Hello Kitty zijn allemaal Japans, niet Chinees.
Oud 21-05-2013, 22:06
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Geisha's, Murakami en Hello Kitty zijn allemaal Japans, niet Chinees.
ohja..
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-05-2013, 22:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Acupunctuur. Oeh, en panda's!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-05-2013, 22:10
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Jongens, ik ben weer bezig met het voorbereiden van een quizavond in het museum, ditmaal bij de tentoonstelling Fuck Off II, en met als thema China.

Graag weer jullie medewerking bij het brainstormen: waar denken jullie aan bij het noemen van China op het gebied van cultuur, geschiedenis, actualiteit, geografie en natuur? Eeuwige liefde en dankbaarheid in ruil
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...lled-City.html

Citaat:
Inside the Kowloon Walled City where 50,000 residents eked out a grimy living in the most densely populated place on earth




China building mega cities but they remain empty ghost towns

http://www.news.com.au/business/chin...-1226611169281




Air pollution linked to 1.2 million deaths in China

http://www.nytimes.com/2013/04/02/wo...hina.html?_r=0

The bizarre copycat architecture of China

http://io9.com/the-bizarre-copycat-a...hina-455672655



China's weirdest monuments

http://io9.com/5985289/these-are-chi...dest-monuments

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-05-2013, 22:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ohja, Foxconn natuurlijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-05-2013, 22:17
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dank dit ga ik morgen even op m'n gemak doorlezen. CR tvp.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-05-2013, 22:36
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Acupunctuur. Oeh, en panda's!
Panda naamvind!

Kroepoek en Bami.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 21-05-2013, 22:38
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Hier heb je een feelgoodlinkje met mensen uit je oude hometown.
Dank u. Wanneer zie ik jullie weer eens, lieftallige schepsels?

Citaat:

in één adem genoemd worden met p&t
Verdiend hoor, ik moet altijd zo hard lachen om je posts.
Oud 21-05-2013, 22:38
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wit is een rouwkleur en het getal vier brengt ongeluk.

Ik gaf een keer een Chinese jongen het nummertje 444 en toen trok hij lijkbleek weg.
Godverdomme, 4 is altijd mijn lievelingsgetal geweest. Daarom heb ik zo'n kutleefuh, komt allemaal door de Chinezen!

PS: Sterrenbeeld houten Os reprezent, yo!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.