Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2013, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu heel erg zin in sushi. Ik kan er wel vijfenzéventig gram van op.
Ik moet voor die tijd nog met stokjes leren eten he anders denken ze, wie is die boerin.
Advertentie
Oud 19-06-2013, 21:05
Verwijderd
Of tortellini Of lasagne, maar dan kunnen we niet meer testen hoeveel gram ik maak
Oud 19-06-2013, 21:06
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Yeh gewoon een simpele tomatensaus die lekker drie uur staat te pruttelen <3
Zo lang is toch helemaal niet nodig als je het met verse tomaten maakt?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:06
Verwijderd
Omdat ik al heel lang maar zelden twee keer hetzelfde kook.
Oud 19-06-2013, 21:06
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik moet voor die tijd nog met stokjes leren eten he anders denken ze, wie is die boerin.
En met een tablet leren omgaan. Anders horen ze telkens: "waar zitten de knopjes?!"
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 19-06-2013, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Ik moet voor die tijd nog met stokjes leren eten he anders denken ze, wie is die boerin.
Ik krijg dat met noedels (hahaha) ook amper voor elkaar, maar sushi met stokjes vond ik wel makkelijk
Oud 19-06-2013, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Zo lang is toch helemaal niet nodig als je het met verse tomaten maakt?
Juist wel als je met verse tomaten maakt, want er moet dan allemaal shit vrijkomen enzo, en duurt een paar uur.

Shit, ja. Klok, klepel
Oud 19-06-2013, 21:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gisteren had mijn moeder een verse krop sla gekregen uit eigen tuin, en toen heeft ze alle overige groente/fruit uit de koelkast/voorraadkast erdoor geflikkerd <3 Er zat tomaat in, appel, komkommer, bleekselderij, ei, wortel, paprika, bosui, gewone ui, radijs en volgens mij nog het één en ander
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Zo lang is toch helemaal niet nodig als je het met verse tomaten maakt?
Waarom zou het korter moeten als de tomaten vers zijn ipv uit blik?
Oud 19-06-2013, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg dat met noedels (hahaha) ook amper voor elkaar, maar sushi met stokjes vond ik wel makkelijk
Ik kan het uberhaupt nog helemaal niet. Ik kocht weleens van die (ongetwijfeld inferieure) Albert Heijn-sushi, en daar zitten ook stokjes bij. Nou, eeuwen mee zitten kutten, maar niks hoor.
Oud 19-06-2013, 21:08
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Juist wel als je met verse tomaten maakt, want er moet dan allemaal shit vrijkomen enzo, en duurt een paar uur.

Shit, ja. Klok, klepel
Ik laat het nooit zo lang pruttelen en toch is het superlekker Moet je nagaan hoeveel beter het dan nog kan worden
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:08
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Het mooie van sushi is dat je dat stokje er ook gewoon in kunt prikken. Denk dat elke Japanner dat minstens één keer in zijn leven gewoon gedaan heeft, als zijn familie/vrouw/vrienden niet keken.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 19-06-2013, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Ik moet voor die tijd nog met stokjes leren eten he anders denken ze, wie is die boerin.
Hah, nou, toen ik voor 't eerst met stokjes moest eten werd het meteen een erekwestie in mijn hoofd. Het idee de chopsticks te verruilen voor het bestek, dat er ook lag, voelde als zo'n enorme nederlaag dat ik fedomme alles met chopsticks gegeten heb. Weliswaar een pijnlijke hand nadien, maar géén bestek. Dat was wel een kleine triomf. En op een gegeven moment ging het best goed.
Oud 19-06-2013, 21:09
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Waarom zou het korter moeten als de tomaten vers zijn ipv uit blik?
Geen idee. Toen ik het plaatste dacht ik ook al 'dit slaat nergens op' Ik doelde meer op het lange koken an sich.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik laat het ook wel redelijk lang pruttelen, maar geen uren.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Ik laat het nooit zo lang pruttelen en toch is het superlekker Moet je nagaan hoeveel beter het dan nog kan worden
Ja, ik ook niet hoor. Ik doe het ook nooit met verse tomaten trouwens, want tomaten in Nederland zijn crap. Ja, of je moet tasty-toms gaan gebruiken, maar het geld groeit me niet op de rug.
Oud 19-06-2013, 21:10
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik maak wel mijn 'oh help, ik moet boodschappen doen' pasta maaltje. Tonijn, ui, tomaatjes (vers of zongedroogd) en olijven. Nommie.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 19-06-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ik kan het uberhaupt nog helemaal niet. Ik kocht weleens van die (ongetwijfeld inferieure) Albert Heijn-sushi, en daar zitten ook stokjes bij. Nou, eeuwen mee zitten kutten, maar niks hoor.
Naar verluidt is die AH-sushi niet eens zo beroerd. Maar, ik wauwel alleen anderen na, dus als ik lieg dan lieg ik in gemeenschap.
Oud 19-06-2013, 21:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind noodles eten met stokjes juist handiger dan met een vork. Rijst met stokjes eten is kut.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, ik ook niet hoor. Ik doe het ook nooit met verse tomaten trouwens, want tomaten in Nederland zijn crap. Ja, of je moet tasty-toms gaan gebruiken, maar het geld groeit me niet op de rug.
De laatste keer heb ik romatomaten gebruikt en dat werd wel dikke prima
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zin in een boterham met pestoboter. Maarja.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:12
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dan de prangende vraag: met welk bestek eet je pasta? En rijst? En noodles?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:12
Verwijderd
Wat trouwens ook briljant is; de wodkapastasaus die lovage een poos terug postte. Aangename verrassing
Oud 19-06-2013, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Dan de prangende vraag: met welk bestek eet je pasta? En rijst? En noodles?
Pasta eet ik met een lepel. Rijst ook, tenzij het in een restaurant is waar chopsticks liggen. Noodles eet ik eigenlijk bijna nooit. Geen idee wat ik er voor gebruikt heb
Oud 19-06-2013, 21:14
Verwijderd
Mijn laatste pastagerechten waren: spinazie-champignonlasagne met zalm (week 22), schelvis uit de oven met tijm en daarbij tortellini (week 21), penne ovenschotel met garnalen (week 20), spaghetti met linzenballetjes (week 19), broccolilasagne (week 18), italiaanse varkenshaasjes met daarbij ravioli (week 17), wortel-pesto lasagne (week 14)
Oud 19-06-2013, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Mijn laatste pastagerechten waren: spinazie-champignonlasagne met zalm (week 22), schelvis uit de oven met tijm en daarbij tortellini (week 21), penne ovenschotel met garnalen (week 20), spaghetti met linzenballetjes (week 19), broccolilasagne (week 18), italiaanse varkenshaasjes met daarbij ravioli (week 17), wortel-pesto lasagne (week 14)
Ik vind het zo goed dat jij de kracht en de zin hebt om elke dag/week weer nieuwe recepten te maken.
Het is bij mij best een happening als ik eens een keer iets nieuws probeer voor de rest blijf ik redelijk hangen bij m'n vaste dingen.
Oud 19-06-2013, 21:16
Verwijderd
Het voelt best kut als veel klasgenootjes al op kamers gaan of helemaal naar Londen vertrekken om te studeren. ik zit nog steeds hier te wachten.
Oud 19-06-2013, 21:17
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Sushi liedje taim!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 19-06-2013, 21:17
Verwijderd
Hoewel, deze week heb ik nog iets nieuws gemaakt, en vorige week ook.
Oud 19-06-2013, 21:17
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Naar verluidt is die AH-sushi niet eens zo beroerd. Maar, ik wauwel alleen anderen na, dus als ik lieg dan lieg ik in gemeenschap.
Een vriend van me is in Japan geweest, op een vismarkt. De sushi die hij daar kreeg, daar verbleekt zelfs de beste sushi in Nederland bij. Maar ja, hij kan ook een geromantiseerd beeld hebben ervan, en hij is verder ook geen kenner
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 19-06-2013, 21:17
Verwijderd
Chinezen pakken de kom rijst, houden die bij hun mond en schuiven de rijst zo hun mond in met beide stokjes naast elkaar ook bij officiele diners
Oud 19-06-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Wat trouwens ook briljant is; de wodkapastasaus die lovage een poos terug postte. Aangename verrassing
http://thepioneerwoman.com/cooking/2...ta-alla-vodka/

Oud 19-06-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zo goed dat jij de kracht en de zin hebt om elke dag/week weer nieuwe recepten te maken.
Het is bij mij best een happening als ik eens een keer iets nieuws probeer voor de rest blijf ik redelijk hangen bij m'n vaste dingen.
Ik vind het leuk maar ik kook niet elke dag hoor.

Ik vind het intussen lastiger om zelf wat te bedenken dan om maar gewoon een recept te pakken
Oud 19-06-2013, 21:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dan de prangende vraag: met welk bestek eet je pasta? En rijst? En noodles?
Spaghetti met vork en mes. Rijstgerechten met een vork, rijstsalade met een lepel. Noodles dus met stokjes als ik die heb, anders met een vork.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Een vriend van me is in Japan geweest, op een vismarkt. De sushi die hij daar kreeg, daar verbleekt zelfs de beste sushi in Nederland bij. Maar ja, hij kan ook een geromantiseerd beeld hebben ervan, en hij is verder ook geen kenner
Nou, het lijkt me plausibel. On a sidenote:




Aye, die is echt lekkerrrr
Oud 19-06-2013, 21:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Chinezen pakken de kom rijst, houden die bij hun mond en schuiven de rijst zo hun mond in met beide stokjes naast elkaar ook bij officiele diners
Dat is ook zo, inderdaad
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Pasta eet ik met een lepel. Rijst ook, tenzij het in een restaurant is waar chopsticks liggen. Noodles eet ik eigenlijk bijna nooit. Geen idee wat ik er voor gebruikt heb
Citaat:
Spaghetti met vork en mes. Rijstgerechten met een vork, rijstsalade met een lepel. Noodles dus met stokjes als ik die heb, anders met een vork.
Ik eet dus pasta en rijst altijd met een lepel, spaghetti en noodles met lepel en vork. Ik verbaas me er steeds over dat vriendinnen, net zoals Miekje, rijst en pasta met mes en vork eten. Mijn theorie is dat ik van Indische vrienden en familie heb geleerd met een lepel te eten, maar ik heb de theorie nog niet kunnen bevestigen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik eet dus pasta en rijst altijd met een lepel, spaghetti en noodles met lepel en vork. Ik verbaas me er steeds over dat vriendinnen, net zoals Miekje, rijst en pasta met mes en vork eten. Mijn theorie is dat ik van Indische vrienden en familie heb geleerd met een lepel te eten, maar ik heb de theorie nog niet kunnen bevestigen
Ik eet fusilli enzo wel met een vork, maar gewone macaroni met een lepel.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:24
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik eet me echt vadsig in de zelfgemaakte fudge, zo fucking lekker
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:24
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ork, ork, ork, ik eet alles met een vork.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 19-06-2013, 21:25
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik eet fusilli enzo wel met een vork, maar gewone macaroni met een lepel.
Elleboogjes? Die eet ik überhaupt nooit.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-06-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Elleboogjes? Die eet ik überhaupt nooit.
Oud 19-06-2013, 21:28
Verwijderd


Oeh. Ik ben zo benieuwd naar hoe heet dat is
Oud 19-06-2013, 21:29
Verwijderd
Goed, film is afgelopen, jennifer anniston heeft de lieve rijke man ontmoet, bedtijd!
Oud 19-06-2013, 21:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Elleboogjes? Die eet ik überhaupt nooit.
Ik ook niet als het aan mij lag, maar het wordt weleens voor me klaargemaakt
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:32
Verwijderd
Ik ga een keer die macaronisalad maken van dat onderkinwijf Ik ben zo benieuwd. Maar dan wel met minder vadsige verhoudingen (al die suiker :')) en een heul stuk minder, want anders zit je als het vies is met een gore bak voer.
Oud 19-06-2013, 21:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Tijd om de laatste troepjes bij elkaar te harken en te gaan slapen. Toedels!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ga een keer die macaronisalad maken van dat onderkinwijf Ik ben zo benieuwd. Maar dan wel met minder vadsige verhoudingen (al die suiker :')) en een heul stuk minder, want anders zit je als het vies is met een gore bak voer.
Die pot mayonaise ook Téring.
Oud 19-06-2013, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Die pot mayonaise ook Téring.
Ja absurd.
Oud 19-06-2013, 21:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Link pls
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.