Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2013, 22:37
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het is dat je een beetje ver weg woont, anders mocht je hem hier wel een keertje komen halen. (Moet je hem wel terugbrengen )
<3 Die vriendin woont hier 10 minuten vandaan. (Maar ze doet moeilijk en wil/kan niet afspreken ofzo.)
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 25-06-2013, 22:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja ik las 'm zonder dat ik erover gehoord had, dat hielp waarschijnlijk een hoop Ik vond 'm ook vooral leuk vanwege de priemgetallen en gekke details enzo.
Ja, ik had er ook nog niet over gehoord, toen ik hem ging lezen. Wat Uomi al zei, een leuk boek, leuk om te lezen met al die gekke dingen, maar niet superinteressant.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-06-2013, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ja ik las 'm zonder dat ik erover gehoord had, dat hielp waarschijnlijk een hoop Ik vond 'm ook vooral leuk vanwege de priemgetallen en gekke details enzo.
Over priemgetallen gesproken: ik vond niet alle stukken goed, maar De eenzaamheid van de priemgetallen was als geheel toch wel een erg mooi boek! En ik heb nog auditie gedaan voor de vrouwelijke hoofdrol in de theaterversie, op verzoek van de regisseur. Dat waren nog eens tijden
Oud 25-06-2013, 22:37
Verwijderd
Citaat:
De Duitse paperback kost € 9,99, maar dat zal misschien ietsje te ambitieus zijn.
Oud 25-06-2013, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Over priemgetallen gesproken: ik vond niet alle stukken goed, maar De eenzaamheid van de priemgetallen was als geheel toch wel een erg mooi boek! En ik heb nog auditie gedaan voor de vrouwelijke hoofdrol in de theaterversie, op verzoek van de regisseur. Dat waren nog eens tijden
Oh ja, die staat ook nog op m'n to read, hopelijk heb ik van de zomer wat meer tijd en kan ik daadwerkelijk wat gaan lezen
Oud 25-06-2013, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Over priemgetallen gesproken: ik vond niet alle stukken goed, maar De eenzaamheid van de priemgetallen was als geheel toch wel een erg mooi boek! En ik heb nog auditie gedaan voor de vrouwelijke hoofdrol in de theaterversie, op verzoek van de regisseur. Dat waren nog eens tijden
Toen ik die las vond ik hem eigenlijk best tegenvallen. Maar misschien was dat vooral ook omdat ik er al veel (heel) positieve verhalen over gehoord had. Ik weet nog precies waar ik het boek las, maar niet echt meer waar het over gaat
Oud 25-06-2013, 22:40
Verwijderd


Huuu.
Oud 25-06-2013, 22:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Over priemgetallen gesproken: ik vond niet alle stukken goed, maar De eenzaamheid van de priemgetallen was als geheel toch wel een erg mooi boek! En ik heb nog auditie gedaan voor de vrouwelijke hoofdrol in de theaterversie, op verzoek van de regisseur. Dat waren nog eens tijden
Ik heb hem in mijn kast en het is goed geschreven, maar toch vond ik er geen klap aan. Dit boek vind ik nou overrated.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-06-2013, 22:40
Verwijderd
Ik val tegenwoordig na 1 stukje "kort" in de Quest al in slaap, hopeloos is het. Of nou ja, gelijk in slaap vallen is vet relaxed want dat lukte me jaren niet, maar nu lees ik dus vrijwel nooit meer wat behalve studieboeken. De Quest heb ik nog niet eens uit als de nieuwe komt
Oud 25-06-2013, 22:40
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Bij Bol.com is trouwens wel een klein stukje van de Nederlandse vertaling in te zien. (@Absinthe.)
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 25-06-2013, 22:41
Verwijderd
Citaat:
De Duitse paperback kost € 9,99, maar dat zal misschien ietsje te ambitieus zijn.
Toch wel ja

A fault in the stars, Garp en De Boekendief zijn besteld. En omdat Garp geen kwartaalafname was krijg ik er nog een of ander boek van Loes den Hollander bij, waar ik vast geen reet aan vind maar toch. En ik heb ook nog Nachttrein naar Lissabon in de kast staan.

Oud 25-06-2013, 22:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mij zus heeft het boek De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween in haar kast staan. Toen ik een stukje las op bol.com, vond ik er niks aan, maar misschien ga ik het toch nog maar eens een kans geven. Ooit. Na de boeken die nog uit 'moeten'.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-06-2013, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Toen ik die las vond ik hem eigenlijk best tegenvallen. Maar misschien was dat vooral ook omdat ik er al veel (heel) positieve verhalen over gehoord had. Ik weet nog precies waar ik het boek las, maar niet echt meer waar het over gaat
Citaat:
Ik heb hem in mijn kast en het is goed geschreven, maar toch vond ik er geen klap aan. Dit boek vind ik nou overrated.
Ik vond er vooral heel sterke stukken in zitten, vooral in het begin en het midden. Op den duur was ik wel een beetje klaar ermee, het werd nogal uitgesmeerd. Maar de tragiek van die twee verknipte mensen die nooit echt dicht bij elkaar kunnen komen, vond ik gewoon heel mooi.
Oud 25-06-2013, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Mij zus heeft het boek De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween in haar kast staan. Toen ik een stukje las op bol.com, vond ik er niks aan, maar misschien ga ik het toch nog maar eens een kans geven. Ooit. Na de boeken die nog uit 'moeten'.
Dat vond ik nou echt een leuk voor-het-slapengaan-boek
Oud 25-06-2013, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Toen ik die las vond ik hem eigenlijk best tegenvallen. Maar misschien was dat vooral ook omdat ik er al veel (heel) positieve verhalen over gehoord had. Ik weet nog precies waar ik het boek las, maar niet echt meer waar het over gaat
Het scheelt ook misschien dat ik ook de theaterversie en de film gezien heb, daardoor bleven de gebeurtenissen wel steeds beter beklijven.
Oud 25-06-2013, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Dat vond ik nou echt een leuk voor-het-slapengaan-boek
Maar hij doet het ook prima als treinreisboek!
Oud 25-06-2013, 22:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vond er vooral heel sterke stukken in zitten, vooral in het begin en het midden. Op den duur was ik wel een beetje klaar ermee, het werd nogal uitgesmeerd. Maar de tragiek van die twee verknipte mensen die nooit echt dicht bij elkaar kunnen komen, vond ik gewoon heel mooi.
Ja, dat uitgesmeerde ergerde me heel erg. De tragiek was wel goed gedaan, zeker waar
Citaat:
Dat vond ik nou echt een leuk voor-het-slapengaan-boek
Goed om te onthouden
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-06-2013, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Maar hij doet het ook prima als treinreisboek!
Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen ja Een fijn boek waar je toch niet per se al je aandacht bij nodig hoeft te hebben en dat je (of, in ieder geval mij) af en toe aan het lachen maakt.
Oud 25-06-2013, 22:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nu ga ik slapen. Nouja, eerst nog even lezen en dan slapen. Dag liefjes
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-06-2013, 22:50
Verwijderd
Slaap lekker!
Oud 25-06-2013, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen ja Een fijn boek waar je toch niet per se al je aandacht bij nodig hoeft te hebben en dat je (of, in ieder geval mij) af en toe aan het lachen maakt.
Ja, ik heb ook heel veel moeten lachen, en vond het bij vlagen ook wel ontroerend. En tof om op zo'n manier zo'n hele geschiedenis door te gaan <3
Maar die over the top schrijfstijl vond ik een beetje a la Ammaniti, en dat kan ik dus wel waarderen. Een bijna Tarantino-filmische manier van beschrijven
Oud 25-06-2013, 23:10
Verwijderd
Hm, ik zie nu ook weer De Asielzoeker in mijn kast staan, waarom heb ik die toch nog steeds niet gelezen? Grunberg vind ik meestal toch wel erg fijn om te lezen...
Oud 25-06-2013, 23:47
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zocht naar Nederlandstalige boeken in mijn boekenkast en dat zijn er verdomd weinig. Ik kan me herinneren dat ik er vroeger wel een aantal heb gekocht, maar waar die zijn gebleven...

'Are you experienced?' van William Sutcliffe is wel leuk. Al zijn boeken wel. Het gaat over een jongen die achter een meisje aanreist naar India. Zij wil zichzelf ontdekken oid, hij vooral de inhoud van haar brrroekje. Het is een grappig boek over pretentieuze hippies en puberale mannen die ineens met de echte wereld worden geconfronteerd.
In het Nederlands heet het 'Ben je ervaren?'
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 26-06-2013, 00:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mij zus heeft het boek De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween in haar kast staan. Toen ik een stukje las op bol.com, vond ik er niks aan, maar misschien ga ik het toch nog maar eens een kans geven. Ooit. Na de boeken die nog uit 'moeten'.
Ik ben daar eens in begonnen, en ik vond het echt vreselijk. Die man is nog erger dan Dan Brown als het op 'show, don't tell' aankomt.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 26-06-2013, 00:30
Verwijderd
nachtdienst 5/6. Ik ben best gaaaaaaarrrr.
Oud 26-06-2013, 00:45
Verwijderd
Citaat:
nachtdienst 5/6. Ik ben best gaaaaaaarrrr.
Houd moed!

// Allejezus zeg, twee keer achter elkaar verlies ik op de river van onmogelijke odds
Oud 26-06-2013, 00:53
Verwijderd
Citaat:
oooh dan bewaar ik hem voor jou, want hij lijkt erop. Ik vind jou leuker dan mevrouw Gluut met d'r vieze hond.
Oh nee, niet doen hoor, ik zoek er liever zelf een uit! Ik wil er een die lijkt op die we vroeger hadden.

Jaaaaa, deze zocht ik laatst, maar ik was de link vergeten. Paranoide terugvindpost tvp

Citaat:
Mijn oma zou vast direct haar Oordeel vormen, haar Mening noemen en Advies geven, trouwens. Dus wat dat betreft snap ik dat ze niet mee mag.
Oud 26-06-2013, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Oh nee, niet doen hoor, ik zoek er liever zelf een uit! Ik wil er een die lijkt op die we vroeger hadden.

Jaaaaa, deze zocht ik laatst, maar ik was de link vergeten. Paranoide terugvindpost tvp

en als ik hem nou per se cadeau wil doen
Oud 26-06-2013, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Houd moed!

// Allejezus zeg, twee keer achter elkaar verlies ik op de river van onmogelijke odds
doe ik thanks kwintie
Oud 26-06-2013, 00:56
Verwijderd
Citaat:
haha. "Wolverine" is "Pocomaxa" in het Russisch. Klinkt eerder als het goedkope kindermenu van een Tapastent.
De Westers ogende letters corresponderen qua uitspraak niet per se met de Russische.

Росомаха -> Rosomaga.

Etmakas naamzoek, weet jij waarom ze voor die vertaling zijn gegaan? Ik vind het nog steeds wel een gekke naam. Het zal toch niet van махать (met de armen wapperen, red.) komen?
Oud 26-06-2013, 01:00
Verwijderd
Citaat:
en als ik hem nou per se cadeau wil doen
Je kan er wel een foto van maken, dan kijk ik of ik 'm wil hebben. Maar het is een aloë vera, zei je, geen sanseveria?
Oud 26-06-2013, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Je kan er wel een foto van maken, dan kijk ik of ik 'm wil hebben. Maar het is een aloë vera, zei je, geen sanseveria?
morgen krijg jij van mij een foto. Het is een aloë vera ja, wannebe sanseveria.
Oud 26-06-2013, 08:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik wil ook een foto van de aloë wannabe sansevieria! Nu ben ik erg benieuwd hoe hij eruitziet.

Lekker kut, ik krijg voor het hbo juist minder stufi dan voor het mbo, terwijl ik meer moet betalen Ik ben bang dat ik nu toch maar een echt baantje moet gaan zoeken, voor in het weekend.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-06-2013, 08:24
Verwijderd
Absinthe, gezien het soort films dat je kijkt: Lolita! (het boek dan) Dat is een van de meest bijzondere boeken die ik ooit las.
Oud 26-06-2013, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Jaaaaa, deze zocht ik laatst, maar ik was de link vergeten. Paranoide terugvindpost tvp
Ik was 'm ook vergeten en ik heb hem weer gevonden dmv de zoekfuntie. Zoeken in DK op "vlamme"
Oud 26-06-2013, 08:55
Verwijderd
Telkens als ik boekentips zie denk ik: oja, die stond ook op m'n lijstje. Maar vervolgens vergeet ik het altijd weer. Misshien dat lijstje eens fysiek maken. Of digitaal. Vooral omdat ik eerst nog vijf boeken A Song Of Ie And Fire moet doorworstelen. (Met plezier hoor, maar ik heb niet zoveel tijd om te lezen dus dat is wel een vijfjarenplan.)
Oud 26-06-2013, 09:01
Verwijderd
Straks de uitslag van de herkansing.

En ik ben mijn sneakers vergeten bij een vriendin. Nooit meer meerdere paar schoenen meenemen naar iemand.
Oud 26-06-2013, 09:02
Verwijderd
Ik heb mijn dohter voorzien van een Sinead O'(onnor kapsel Het ziet er een beetje sneu uit.

(WAAROM zou je zoiets doen?!?!!! Nou, daarom.)
Oud 26-06-2013, 09:03
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik heb mijn dohter voorzien van een Sinead O'(onnor kapsel Het ziet er een beetje sneu uit.

(WAAROM zou je zoiets doen?!?!!! Nou, daarom.)
Je hebt haar kaalgeschoren?

Absinthe, Dave Eggers al geprobeerd? John Irving?
Oud 26-06-2013, 09:05
Verwijderd
Sinead is niet kaalkaal nog 9 mm zit eraan
Oud 26-06-2013, 09:10
Verwijderd
Best vervelend dat je altijd bakken te kort komt als je begint met grondig opruimen en sorteren. Eerst koop je er beschaafd een paar. Dan koop je er 4 extra en ook nog 4 kleintjes, want die zullen vast wel van pas komen. Uiteindelijk blijkt dat je er best gewoon 20 van elk had aangeschaft
Oud 26-06-2013, 09:26
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Sinead is niet kaalkaal nog 9 mm zit eraan
Dat is best weinig

Citaat:
Best vervelend dat je altijd bakken te kort komt als je begint met grondig opruimen en sorteren. Eerst koop je er beschaafd een paar. Dan koop je er 4 extra en ook nog 4 kleintjes, want die zullen vast wel van pas komen. Uiteindelijk blijkt dat je er best gewoon 20 van elk had aangeschaft
Ik heb juist een keer veel te veel bakken gekocht en nu zit ik met teveel bakken
Oud 26-06-2013, 09:31
Verwijderd
Ik ben een beetje bakkengek geworden. Maar dat komt omdat ik nogal wat larpspul heb dat beter in bakken kan en een heleboel soorten stoffen heb gekregen en prul waar ik nog mee wil knutselen en speciaal papier en verf en knopen en kralen (kleine bakjes daarvoor natuurlijk) zodat alles mooi per soort zit en ik enkel de juiste bak hoef te pakken om te vinden wat ik zoek. Ik heb nu 9 grote bakken vol en ik zou er nog een aantal kunnen/willen vullen nu.
Oud 26-06-2013, 09:34
Verwijderd
Ik lieg. 10 waarvan 5 met stoffen.
Oud 26-06-2013, 09:35
Verwijderd
officieel gezakt
Oud 26-06-2013, 09:36
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
officieel gezakt
Balen
Oud 26-06-2013, 09:39
Verwijderd
Citaat:
officieel gezakt
Rot!
Oud 26-06-2013, 09:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Je hebt haar kaalgeschoren?

Absinthe, Dave Eggers al geprobeerd? John Irving?
Dave Eggers <3
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-06-2013, 09:56
Verwijderd
Citaat:


Spoiler
Ik vergat even dat ik helemaal niet aan je mag zitten want ik wilde al een tegenvoorstel gaan doen.

Citaat:
Ik val tegenwoordig na 1 stukje "kort" in de Quest al in slaap, hopeloos is het. Of nou ja, gelijk in slaap vallen is vet relaxed want dat lukte me jaren niet, maar nu lees ik dus vrijwel nooit meer wat behalve studieboeken. De Quest heb ik nog niet eens uit als de nieuwe komt
Herkenbaar. Ik krijg ein-de-lijk weer zin tijd en energie om ''gewone'' boeken te lezen, heerlijk.

Citaat:
Ik ben daar eens in begonnen, en ik vond het echt vreselijk. Die man is nog erger dan Dan Brown als het op 'show, don't tell' aankomt.
Eindelijk een medestander! Het is zo'n kutboek, maar niemand leek dat te begrijpen.
Citaat:
officieel gezakt
He, bah, sterkte.
Oud 26-06-2013, 10:02
Verwijderd
Ja

ik moet biologie gaan kiezen en geschiedenis en dat gaan inhalen van het 3e jaar.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.