Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2013, 22:46
Dr. TJ
Dr. TJ is offline
Hallo,
ik ken een meisje die bij mij op school zit. Ik ken haar niet zo goed, maar ik vind haar wel leuk. Dus ik heb haar nummer gevraagd aan een vriendin van haar. Ik wil haar graag beter leren kennen, maar steeds als ik haar een berichtje stuur reageert ze een paar uur later, helemaal niet of ze reageert met een stom antwoord. In het begin konden we nog een beetje normaal praten maar nadat ik had gevraagd of ze een keer wilde gaan chille, hebben we af en toe een goed gesprek. Haar antwoord op mij vraag was natuurlijk nee en als reden gaf ze dat ze mij nog niet goed kende. Ik weet dat ik gewoon met haar moet praten op school maar ik praat niet zo makkelijk met haar.

Ik heb nu drie vragen:
1. wat moet ik doen als ze niet reageert op mijn berichten?
2. wat moet zeggen om een gesprek te beginnen?
3. hoe moet ik vragen of ze een keer wil afspreken?

Alvast bedankt voor de reacties!

Laatst gewijzigd op 05-01-2013 om 23:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2013, 23:17
Padzorz
Padzorz is offline
1. Zeker NIET een halfuur later nog eens bericht sturen met daar bijvoorbeeld een vraag in zodat ze eigenlijk moet antwoorden, want dat komt wanhopig over.
3. Ga niet te snel, zij kent jou amper. Zie eerst of je deftig contact met haar krijgt dan kan hier later nog over gesproken worden.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar ik ben van mening dat een nummer van iemand te pakken krijgen via een vriendin niet erg tactisch is. Dat komt vrij freaky over, je moet jezelf in haar plaats stellen. Zij krijgt plotseling een bericht van iemand die ze niet kent en die aan haar nummer is gekomen zonder dat zij er van afwist (of had haar vriendin dat gezegd tegen haar?).

Wat je best kan doen is op school met haar een conversatie starten (gebruik iets situationeel, iets dat bijvoorbeeld die dag op school gebeurd is en dat de moeite is om te vertellen) en zien hoe ze reageert. Als ze slecht reageert kan je er best mee stoppen en haar nummer in de vuilbak gooien.
Begin gewoon geen cliché gesprek met vragen als 'wat zijn je hobby's? Welk huisdier heb je?' want dat is vervelend.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:20
Kwaliteit
Avatar van Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
Ik heb nu drie vragen:
1. wat moet ik doen als ze niet reageert op mijn berichten?
2. wat moet zeggen om een gesprek te beginnen?
3. hoe moet ik vragen of ze een keer wil afspreken?
1. (wacht hier eventjes mee totdat je het zeker weet dat je niet hopeloos/wanhopig klinkt). Als je weet dat ze je 'misschien' negeert moet je gewoon 'lief' vragen: Ben je iets aan het doen? of werkt je wifi niet helemaal super
2. Verzin een openingszin (gewoon van: " hey, hoe gaat het " of na het weekend " hey, heb je nog wat leuks gedaan dit weekend? "
3. Zoals je zelf al zei is dat ze je niet zo goed kent, laat haar zien dat je aardig/vriendelijk bent en wel van een lolletje houd (leer haar beter kennen "hobby's" "bezigheden" etc. etc.)

Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 15:32
Dr. TJ
Dr. TJ is offline
Citaat:
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar ik ben van mening dat een nummer van iemand te pakken krijgen via een vriendin niet erg tactisch is. Dat komt vrij freaky over, je moet jezelf in haar plaats stellen. Zij krijgt plotseling een bericht van iemand die ze niet kent en die aan haar nummer is gekomen zonder dat zij er van afwist (of had haar vriendin dat gezegd tegen haar?).
Ik ben 15 en zij is 14. Haar vriendin had het wel tegen haar gezegd.
Ik ben best wel goed bevriend met haar nicht. Zou ik misschien moeten voorstellen om met haar, haar nicht en het vriendje van haar nicht te gaan chille?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 15:44
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik ben 15 en zij is 14. Haar vriendin had het wel tegen haar gezegd.
Ik ben best wel goed bevriend met haar nicht. Zou ik misschien moeten voorstellen om met haar, haar nicht en het vriendje van haar nicht te gaan chille?
Daar zou ik nog even mee wachten. Gewoon eerst op Facebook doorgaan met chatten, buiten internet om soms 'hoi' te zeggen als ze langsloopt. Waar kennen jullie elkaar van?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:58
Dr. TJ
Dr. TJ is offline
Citaat:
Daar zou ik nog even mee wachten. Gewoon eerst op Facebook doorgaan met chatten, buiten internet om soms 'hoi' te zeggen als ze langsloopt. Waar kennen jullie elkaar van?
Ik ken haar gewoon van school, maar eigenlijk nergens anders van.
Dat is ook het probleem denk ik, dat ik geen aanknop punt heb.
Hoe moet ik dit 'aanknop punt' krijgen?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 20:05
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Je hebt 5 maanden gewacht, wat heb je in al die tijd gedaan man?

Als ze een keer in haar eentje naar huis fietst ofzo, kun je vragen om een keer te chillen of iets korts te gaan doen. Als ze dan weer antwoord van: "Ik ken je nauwelijks", dan zeg je: Nou dan is dit de per-fec-te kans om hier wat aan te doen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 20:10
Dr. TJ
Dr. TJ is offline
Citaat:
Je hebt 5 maanden gewacht, wat heb je in al die tijd gedaan man?

Als ze een keer in haar eentje naar huis fietst ofzo, kun je vragen om een keer te chillen of iets korts te gaan doen. Als ze dan weer antwoord van: "Ik ken je nauwelijks", dan zeg je: Nou dan is dit de per-fec-te kans om hier wat aan te doen
Haha, ja dat was ik ook al van plan om te zeggen. Ik alleen af en toe met haar gepraat. Ik durf niet meer te doen, want als ik het te vaak vraag enzo denk ik dat ze me een beetje zat wordt, en dat voor dat we een keer zijn wezen chille.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe moet ik beginnen te praten met Engels meisje?
Milan555
11 23-06-2013 22:56
Liefde & Relatie Ongelovelijk verliefd, wat moet ik doen?
zoverliefd
5 15-06-2010 18:52
Liefde & Relatie Wat moet ik nu doen?
Krekker
37 17-12-2006 23:02
Liefde & Relatie hoe moet ik het aanpakken ??? hulp gevraagd
casual dreamer
12 30-05-2005 21:58
Liefde & Relatie Hoe ga ik met mijn ex om als we vrienden willen zijn/worden?
TMLWKY
4 04-08-2002 11:41
Liefde & Relatie moet ik het haar vertellen......
HelpMePlease
11 23-02-2002 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.