Oud 24-05-2013, 16:18
Verwijderd
Ik herken me niet in het beeld dat je schetst. Over het algemeen, maar dit is een generalisatie, vindt de gemiddelde burger de boetes voor overtredingen die hij niet begaat, te laag, en voor overtredingen die hij wel begaat, te hoog.
Advertentie
Oud 25-05-2013, 17:06
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Even een vraagje,
het is er een tijdje over gegaan dat het verboden zou worden om muziek dmv koptelefoon of oortjes te luisteren op de fiets. en ook zou bellen niet meer mogen op de fiets.
Maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dit afgelopen is, is dit uiteindelijk doorgevoerd of niet?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Oud 25-05-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje,
het is er een tijdje over gegaan dat het verboden zou worden om muziek dmv koptelefoon of oortjes te luisteren op de fiets. en ook zou bellen niet meer mogen op de fiets.
Maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dit afgelopen is, is dit uiteindelijk doorgevoerd of niet?
Nee.
Oud 26-05-2013, 21:04
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Ik heb een vraag aan de (verkeers)politie, ik zie regelmatig op TV dat auto's met toegevoegde LED-verlichting een bekeuring krijgen/de verlichting word in beslag genomen. Ik vraag me af in hoeverre de volgende situatie strafbaar is:

Er zit op een auto rode LED-verlichting aan de voorkant van de auto, niet direct zichtbaar (achter de grill), tenzij ingeschakeld. Deze LED-verlichting is geen vervanging van koplampen/knipperlichten maar gewoon een toevoeging. De verlichting is op de openbare weg aangesloten maar niet ingeschakeld.

In de Regeling optische en geluidssignalen 2009 word er alleen gesproken over Blauwe/Groene/Gele zwaai/knipperlichten en knipperende koplampen. Omdat de bovenstaande situatie hier dus niet ondervalt, stel ik deze vraag.

Als deze situatie strafbaar is, in welke wet staat dit dan concreet?

Alvast bedankt!
Oud 04-06-2013, 08:39
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Joey,

Die hoge boetes bepalen wij niet. Onder politie agenten hoor ik toch af en toe geluiden dat ze te hoog zijn. Maar wij moeten gewoon onze taak uitvoeren en daar hoort ook boetes uitdelen ook bij. Hoe vervelend wij het ook vinden. Verder mag elke agent in elke bekeuringssituatie zelf bepalen of hij je wel of geen boete geeft. ik kan je vertellen dat het soms gewoon moet maar dat je soms ook op een creatieve manier meer kan bereiken.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 04-06-2013, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Kunnen jullie (politie) mij unbannen op www.friendcodes.nl Ik weet niet waarom ik daar IP ban heb
Ik denk dat ik daar IP ban op heb door een ruzie met SamanthaS ofzo zij deedt normaal tegen mij en later die dag zag ik een deel van die chat staan waarin ik haar uitscheld (heb ik niet gedaan) die volgende dag zijn wij aan het chatten scheld ze me uit zeg ik STFU kut mens gaat ze bij die admin zeuren over mij krijg ik IP ban. (in die chat kun je gwn op andere leden de naam). En ik kan daar in chat nu alleen nog maar komen met illegale middelen (proxy) en ze mailde mij en zei ik heb de politie ingeligd over jou en door hun ben je geband. Dus daarom dat ik het vroeg
Oud 04-06-2013, 20:25
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ze heeft je gewoon wat wijsgemaakt David, de politie heeft je niet geband en kan dat ook niet. Als je wat aan je ban wilt doen moet je contact op nemen met de beheerders van dat forum.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 04-06-2013, 21:21
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik zat mij eens iets af te vragen. vrij regelmatig voor ik ga slapen rook ik een joint en om te zorgen dat niet mijn hele kamer naar die lucht gaat ruiken doe ik dat vanuit mijn raamopening aan de kant van de straat. maar geldt dit dan eigenlijk als het buiten roken van wiet of is dit gewoon toegestaan omdat ik dit vanuit mijn eigen huis doe en binnen eigen terrein blijf ermee ?
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Oud 04-06-2013, 23:52
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Volgens mij mag je het ook in de tuin of zelfs op straat doen!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 05-06-2013, 00:46
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Volgens mij mag je het ook in de tuin of zelfs op straat doen!
nouja voor zover ik weet is het op straat wel verboden. want dat is openbaar en volgens mij is het bezit en gebruik ervan verboden in het openbaar. maar als het goed is het onder invloed zijn van niet.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Oud 06-06-2013, 16:04
Verwijderd
Citaat:
ik zat mij eens iets af te vragen. vrij regelmatig voor ik ga slapen rook ik een joint en om te zorgen dat niet mijn hele kamer naar die lucht gaat ruiken doe ik dat vanuit mijn raamopening aan de kant van de straat. maar geldt dit dan eigenlijk als het buiten roken van wiet of is dit gewoon toegestaan omdat ik dit vanuit mijn eigen huis doe en binnen eigen terrein blijf ermee ?
Uiteraard is dat toegestaan.
Oud 07-06-2013, 15:48
Verwijderd
Citaat:
ik zat mij eens iets af te vragen. vrij regelmatig voor ik ga slapen rook ik een joint en om te zorgen dat niet mijn hele kamer naar die lucht gaat ruiken doe ik dat vanuit mijn raamopening aan de kant van de straat. maar geldt dit dan eigenlijk als het buiten roken van wiet of is dit gewoon toegestaan omdat ik dit vanuit mijn eigen huis doe en binnen eigen terrein blijf ermee ?
Je doet het van uit je huis. En zolang niemand er last van heeft mag het.
Oud 08-06-2013, 13:35
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ik heb even een vraagje. Wat vinden jullie van die torenhoge boetebedragen?
De burgers vinden die extreem hoog (vooral bij kleine overtredingen van de wet).
Nou zoals ?
Oud 08-06-2013, 14:57
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
De boete voor onnodig toeteren kan 2x zo hoog zijn als door rood jakkeren.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 08-06-2013, 15:03
Verwijderd
Is het toegestaan om als 20 jarige een 15 jarige meid te neuken. Zo niet wat voor straf staat je te wachten?
Oud 08-06-2013, 15:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
In principe is dat strafbaar, mag pas als ze 16 is. Straf weet ik niet, hangt er ook van af of het vrijwillig was en zo.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 11-06-2013, 20:03
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
Hallo,

Ik ben door iemand met wie ik samenwoon bedreigd. Zij zei toen tegen me dat ze me in elkaar zou gaan slaan en dat ze me zodra ze me tegenkwam kapot zou slaan, ect. Dat en dan met wat krachttermen erbij heeft ze die avond herhaald.

Later heeft ze haar excuses aangeboden en gezegd dat het kwam omdat ze dronken was. Ik vond het niet leuk maar accepteerde haar excuses wel.
Alleen is het nu niet opgehouden, ook als ze niet dronken is zegt ze dingen als, kom dan, doe je deur dan open, daarna scheld ze me uit ect.

Mijn vraag is of ik nu aangifte kan doen tegen haar, de vorige keer was een maand geleden maar toen was ik wel geschrokken maar geen aangifte gedaan, alleen omdat het nu nog steeds zo gaat en ik wil voorkomen dat er echt iets gebeurd wil ik maar de politie. Dat meisje was 15 toen ze me de eerste keer bedreigde en is nu net een maand 16. Kan ik hiervoor maar de politie en wat gaat er dan gebeuren?
Oud 12-06-2013, 19:38
Verwijderd
Citaat:
In principe is dat strafbaar, mag pas als ze 16 is. Straf weet ik niet, hangt er ook van af of het vrijwillig was en zo.
Een Nederlandse rechter zal hier niet zo snel een veroordeling voor uitspreken.
Oud 12-06-2013, 19:56
Verwijderd
Je zit dus in een relatie. Je hebt gewoon seks en dan klagen de ouders je aan omdat ze dat niet willen. Het meisje wou het ook gewoon zelf. Ben je dan screwed?
Oud 17-06-2013, 11:39
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
De boete voor onnodig toeteren kan 2x zo hoog zijn als door rood jakkeren.
Dat komt omdat het vreselijk irritant is. En toeteren leid je trouwens af , en dan kan je veel meer rare dingen van gaan doen (per ongeluk natuurlijk)
Oud 28-06-2013, 15:51
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Hallo,

Ik ben door iemand met wie ik samenwoon bedreigd. Zij zei toen tegen me dat ze me in elkaar zou gaan slaan en dat ze me zodra ze me tegenkwam kapot zou slaan, ect. Dat en dan met wat krachttermen erbij heeft ze die avond herhaald.

Later heeft ze haar excuses aangeboden en gezegd dat het kwam omdat ze dronken was. Ik vond het niet leuk maar accepteerde haar excuses wel.
Alleen is het nu niet opgehouden, ook als ze niet dronken is zegt ze dingen als, kom dan, doe je deur dan open, daarna scheld ze me uit ect.

Mijn vraag is of ik nu aangifte kan doen tegen haar, de vorige keer was een maand geleden maar toen was ik wel geschrokken maar geen aangifte gedaan, alleen omdat het nu nog steeds zo gaat en ik wil voorkomen dat er echt iets gebeurd wil ik maar de politie. Dat meisje was 15 toen ze me de eerste keer bedreigde en is nu net een maand 16. Kan ik hiervoor maar de politie en wat gaat er dan gebeuren?
Lisanne,

Je kan sowiezo aangifte doen haar leeftijd heeft daar niks mee te maken. Het dreigen met en misdrijf (mishandeling in dit geval) is strafbaar. Je moet jezelf afvragen wat je doel is en wat je wil bereiken. Ik denk dat je wilt dat het stopt. Of wil je juist dat ze vervolgd word door justitie en ze straf krijgt.

Maargoed als je aangifte doet dan gaat een agent kijken of er getuigen zijn en zo ja dan gaat die agent die horen zodat er meer bewijs ontstaat. Mogelijk is het dreigement opgenomen met een mobiele telefoon? Heb je dat allemaal niet dat kan je beter een melding en of mutatie laten opmaken op het politie bureau. Want je hebt da een zogenoemde 1-1 zaak.

Wat je ander nog kan proberen is het via je ouders en haar ouders bespreebaar maken.

gr.

Don
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 28-06-2013, 15:54
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Is het toegestaan om als 20 jarige een 15 jarige meid te neuken. Zo niet wat voor straf staat je te wachten?
Beetje grof hoe je het omschrijft. Maargoed het is dus strfbaar en de officier van justitie bepaald of je straf gaat krijgen,
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 28-06-2013, 15:55
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
ik zat mij eens iets af te vragen. vrij regelmatig voor ik ga slapen rook ik een joint en om te zorgen dat niet mijn hele kamer naar die lucht gaat ruiken doe ik dat vanuit mijn raamopening aan de kant van de straat. maar geldt dit dan eigenlijk als het buiten roken van wiet of is dit gewoon toegestaan omdat ik dit vanuit mijn eigen huis doe en binnen eigen terrein blijf ermee ?
je blijft weliswaar in je huis maar daar mag je niemand tot overlast zijn. Als je het binnen doet kan het gewoon.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 28-06-2013, 15:57
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Volgens mij mag je het ook in de tuin of zelfs op straat doen!
Dat mag dus niet. Diegene die op jou reageerde heeft gelijk.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl

Laatst gewijzigd op 28-06-2013 om 16:11.
Oud 28-06-2013, 18:33
Verwijderd
Citaat:
je blijft weliswaar in je huis maar daar mag je niemand tot overlast zijn. Als je het binnen doet kan het gewoon.
Laatst hadden de buren een BBQ en daar heb ik verschrikkelijk veel overlast van gehad. Wat maakt hun soort overlast 'overlastiger' dan ik die een jointje rook en waarvan de lucht mogelijk in hun tuin verzeild raakt?
Oud 28-06-2013, 18:45
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Laatst hadden de buren een BBQ en daar heb ik verschrikkelijk veel overlast van gehad. Wat maakt hun soort overlast 'overlastiger' dan ik die een jointje rook en waarvan de lucht mogelijk in hun tuin verzeild raakt?
hmm denk dat dat er meer aan ligt hoe snel iemand gaat klagen. ik denk dat als de politie langs zou rijden ze er niks aan doen maar als bijvoorbeeld de buurman erover belt wel en dat geldt denk ik voor beide gevallen.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Oud 03-07-2013, 11:18
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
hmm denk dat dat er meer aan ligt hoe snel iemand gaat klagen. ik denk dat als de politie langs zou rijden ze er niks aan doen maar als bijvoorbeeld de buurman erover belt wel en dat geldt denk ik voor beide gevallen.
Op dat moment hebben de buren gewoon pech. Ze moeten het er maar mee doen. Als de politie komt kunnen die ook niks doen.

Laatst gewijzigd op 03-07-2013 om 11:19. Reden: Typfout
Oud 10-08-2013, 16:31
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Ik heb wel een vraag.

Afgelopen nacht is mijn fiets volledig vernield. Zoals het leek is hij over een hegje heen gegooid op een terras tafel en vervolgens zijn er denk ik mensen overheen gelopen. Afijn, beiden wielen zijn beschadigd en het frame is krom getrokken. Super zuur, zeker aangezien ik echt net 2 weken geleden de binnen- en buitenbanden heb laten vervangen. De schade was zo groot dat repareren zo duur werd dat een nieuwe 2e hands fiets aanzienlijk goedkoper werd. Helaas dat moeten doen. Behoorlijk duur avondje uit dus : (.

Ik weet niet wie dit was en ik denk ook niet dat ik het ooit zal weten. Ik heb wel via de website van de politie wel aangiften gedaan. Niet dat ik verwacht dat ze de daders pakken en ze mijn kosten vergoeden, maar puur ter registratie. De fietsenmaker zei namelijk dat ze recentelijk veel mensen kregen waarbij de fiets onderhanden genomen is op een uitgaansavond. Wellicht dat het voor de politie een attentiepuntje is bij de voorbespreking van de kroegendiensten.

Maar, wat gebeurd er nu concreet met de aangiften? Er zullen massaal camera's hangen in het centrum, maar zelfs als het er op staat is de kans de mensen te herkennen klein, en relatief veel werk voor een relatief klein delict? Het enige zou zijn dat de politie of ik bij toeval de persoon (her)kent. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat ze het vastleggen, archiveren en bij pas meerdere meldingen bijv extra gaan opletten op stapavonden of een camera preventief op dergelijke spots richten. Maar, dat weet ik dus niet zeker, dus hoe gaat dat nu eigenlijk?
Oud 10-08-2013, 18:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meestal registreren ze dit soort dingen en pas als er een soortgelijke melding komt waarbij wel aanwijzingen zijn voor een dader, gaan ze kijken of dat ook de dader van jouw fietsvernieling kan zijn. Zo was dat in elk geval bij onze inbraak.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-08-2013, 19:07
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Meestal registreren ze dit soort dingen en pas als er een soortgelijke melding komt waarbij wel aanwijzingen zijn voor een dader, gaan ze kijken of dat ook de dader van jouw fietsvernieling kan zijn. Zo was dat in elk geval bij onze inbraak.
Eh? Volgensmij moet de politie elke aangifte registreren. Of ze er vervolgens actie op ondernemen is dan weer een ander verhaal. Het lijkt me ook wel duidelijk dat hier een dader is, de vraag is alleen wie . Maar het zou wel pas kunnen dat ze pas gaan onderzoeken bij meerdere aangiften om te kijken of er misschien een persoon of groepje is dat steeds verantwoordelijk is. Maargoed, dat weet ik dus niet; geen idee hoe ze daar mee omgaan. Dus vandaar de vraag ^^
Oud 12-08-2013, 00:03
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Ik heb eerder een klacht aan de politie. Stel je voor ik rij met 80 binnen de bebouwde kom waar 50 geldt dan krijg je een dikke vette bon. Maar een marrokaan steelt je fiets. Die krijgt een waarschuwing en steelt weer een andere. Vinden jullie het niet lullig om mensen die een beetje te hard rijden zo te straffen.

En trouwens de politie doet geen fuck dr was hier laatst in de buurt een inbraak. 2 u snachts daders nog aanwezig. En de politie is er pas om 9 uur sochtends. Dat noem je waakzaam en dienstverlenend
Oud 12-08-2013, 01:46
Martini_C
Martini_C is offline
Hallo, een vraag voor de politie,

Ik was met een vriend op een bankje bier aan het drinken en toen kwam er politie.
Die agent schreef mijn naam en adres op. Wordt dit in de computer gezet? en als ik naar de universiteit wil gaan, dan vraagt de school toch wel eens je gegevens op, krijgen ze dat dan ook te zien???

Heeft dit nog gevolgen voor de toekomst?

Alvast bedankt!
Oud 13-08-2013, 16:39
David3392
David3392 is offline
Vandaag ben ik 21 maar op mijn 16e ben ik eens naar de politie moeten gaan omdat ik "betrapt" was op het bezit van cannabis. Dat zat zo: iemand was opgepakt voor dealen en heeft toen zijn klanten moeten opgeven. Het was de eerste keer dat ik toen iets gekocht had maar ook mij had hij opgegeven. Het was toen de eerste en laatste keer dat ik drugs heb gekocht (zegt iedereen maar toch is het zo ) want ik ben daar toen zo hard van geschrokken dat ik meteen al naar de politie moest ... Dus enkele tijd later kreeg ik een brief dat ik naar het politiekantoor moest komen om een pv op te maken. Ik heb daar toen mijn verhaal gedaan, gezegd dat het de eerste keer was en dat ik het nooit meer zou doen. Dat was allemaal vrij snel opgelost en de agent vertelde mij dat de zaak waarschijnlijk geseponeerd zou worden. Ik heb nadien inderdaad er nooit meer wat van gehoord.

Maar nu ik 21 ben en op het punt sta te gaan werken (misschien bij een politie-afdeling zelfs) vraag ik mij af dit op mijn strafblad staat? Want ik dacht dat zoiets verdwijnt op je 18e maar blijkbaar niet. Want nu is mij verteld dat zelfs een seponering op je strafblad wordt vermeld dus zo kunnen werkgevers nog altijd zien wat je uitgespookt hebt.
Klopt dit?
Oud 13-08-2013, 23:02
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Hallo, een vraag voor de politie,

Ik was met een vriend op een bankje bier aan het drinken en toen kwam er politie.
Die agent schreef mijn naam en adres op. Wordt dit in de computer gezet? en als ik naar de universiteit wil gaan, dan vraagt de school toch wel eens je gegevens op, krijgen ze dat dan ook te zien???

Heeft dit nog gevolgen voor de toekomst?

Alvast bedankt!
Boetes ed worden vastgelegd. Echter, het is geen strafblad en je kan dan nog gewoon een verklaring van goed gedrag halen. Overigens vragen universiteiten daar niet naar. Maar als ze dat zouden doen, zouden ze dat niet zien. Je boete is wat dat betreft vergelijkbaar met geflitst worden voor tehard rijden. Dat staat wel in het systeem, jij weet het, maar dat is het dan ook.

Citaat:
Vandaag ben ik 21 maar op mijn 16e ben ik eens naar de politie moeten gaan omdat ik "betrapt" was op het bezit van cannabis. Dat zat zo: iemand was opgepakt voor dealen en heeft toen zijn klanten moeten opgeven. Het was de eerste keer dat ik toen iets gekocht had maar ook mij had hij opgegeven. Het was toen de eerste en laatste keer dat ik drugs heb gekocht (zegt iedereen maar toch is het zo ) want ik ben daar toen zo hard van geschrokken dat ik meteen al naar de politie moest ... Dus enkele tijd later kreeg ik een brief dat ik naar het politiekantoor moest komen om een pv op te maken. Ik heb daar toen mijn verhaal gedaan, gezegd dat het de eerste keer was en dat ik het nooit meer zou doen. Dat was allemaal vrij snel opgelost en de agent vertelde mij dat de zaak waarschijnlijk geseponeerd zou worden. Ik heb nadien inderdaad er nooit meer wat van gehoord.

Maar nu ik 21 ben en op het punt sta te gaan werken (misschien bij een politie-afdeling zelfs) vraag ik mij af dit op mijn strafblad staat? Want ik dacht dat zoiets verdwijnt op je 18e maar blijkbaar niet. Want nu is mij verteld dat zelfs een seponering op je strafblad wordt vermeld dus zo kunnen werkgevers nog altijd zien wat je uitgespookt hebt.
Klopt dit?
Zaak zal wel geseponeerd zijn. Voor een strafblad en dus het niet krijgen van een verklaring van goed gedrag zal je sowieso een keer bij de rechter op bezoek geweest moeten zijn. Ook nog voor vorige vraag hierboven: dat zouden ze kunnen zien bij potentiele werkgevers, als je veroordeelt bent geweest door de rechter). Dat ben je niet, dus er is niets aan de hand. Volgensmij is het zelfs zo dat als je minderjarig bent je strafblad na verloop van tijd nog vervalt.

Voor jullie beiden geldt: het is afgedaan met een overtreding. Niet met een misdrijf.
Politie zal zelf wellicht nog wel kunnen aanvullen en corrigiren, maar het scheelt hun misschien weer wat typwerk ^^.

Citaat:
Ik heb eerder een klacht aan de politie. Stel je voor ik rij met 80 binnen de bebouwde kom waar 50 geldt dan krijg je een dikke vette bon. Maar een marrokaan steelt je fiets. Die krijgt een waarschuwing en steelt weer een andere. Vinden jullie het niet lullig om mensen die een beetje te hard rijden zo te straffen.
Dat is preventief. Jaarlijks zijn altijd nog 650 doden door verkeersongelukken. Dat zou vele malen hoger zijn wanneer er niet geflitst zou worden in jou 50 kilometer zone. Dan tellen we het zware aantal gewonen nog niet eens mee. Bovendien kost een verkeersongeval ook veel geld, ambulance, politie inzet, files (arbeidstijd en brandstof) is nu eenmaal niet gratis. En ja, we betalen politie en ambulance via belasting. Als er nooit een ongeluk zou zijn zou er minder politie en ambulance nodige zijn en dus minder belasting op dat gebied nodig.

Een gestolen fiets is zeker kut (zie mijn vraag naar de politie), maar daar vallen geen doden door. Bovendien is het bijna niet mogelijk fietsen te traceren, ze worden overgespoten, verbouwd en er staan er op stations soms alleen al 1000 stuks. Zelfs als je weet dat hij daar moet staan, maar hij is overgespoten zou je hem misschien niet eens kunnen vinden.
Oud 14-08-2013, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Dat is preventief. Jaarlijks zijn altijd nog 650 doden door verkeersongelukken. Dat zou vele malen hoger zijn wanneer er niet geflitst zou worden in jou 50 kilometer zone. Dan tellen we het zware aantal gewonen nog niet eens mee. Bovendien kost een verkeersongeval ook veel geld, ambulance, politie inzet, files (arbeidstijd en brandstof) is nu eenmaal niet gratis. En ja, we betalen politie en ambulance via belasting. Als er nooit een ongeluk zou zijn zou er minder politie en ambulance nodige zijn en dus minder belasting op dat gebied nodig.
Oh wow, wat een onzin. Kun je fatsoenlijke bronnen geven dat flitsen ongelukken voorkomt? Sterker nog, dat het aantal doden door verkeersongelukken "vele malen hoger" zou zijn als er niet geflitst werd? De locatie van flitspalen en mobiele flitsers zijn "vreemd genoeg" juist de veiligste stukken weg. Overzichtelijk, rechtdoor, geen kruisingen etc. Waarom daar? Heel simpel, daar rijdt men vaker te hard dus levert de flitser meer geld op dan op een andere plek. Fair enough, geen probleem mee, maar de fabel dat flitsers er zijn om de verkeersveiligheid te bevorderen, daar moet je echt niet mee aankomen. Kun je me uitleggen welk doel mobiele, onaangekondigde, controles hebben in het voorkomen van ongelukken? Juist een groot aangekondigde controle "LET OP OVER 1 KM FLITSEN WE" zou kunnen zorgen dat automobilisten hun gedrag aanpassen. Een niet aangekondigde controle kan dat uiteraard niet, de automobilist kan onmogelijk zijn gedrag aanpassen aan iets waar hij niet van weet dat het er is.

Het overgrote deel van de verkeersongelukken gebeurt door slecht opletten. Dat leidt tot bijvoorbeeld niet voorrang verlenen. Snelheid speelt nauwelijks een factor. Als je gericht controles wilt uitvoeren om ongelukken te registreren (niet voorkomen) zou je juist heel veel bij gevaarlijke kruisingen moeten controleren, en dan niet zozeer op snelheid maar op voorrang verlenen etc. Maar dat is niet zo gemakkelijk te doen als ergens een flitscamera neerzetten en levert vele malen minder geld op.

Let wel: dat er geflitst wordt accepteer ik, ik betaal netjes de boete als ik ergens te hard heb gereden en daar een bekeuring voor krijg. Maar kom niet aan met het argument dat dat flitsen gebeurt om de verkeersveiligheid te verhogen. Dat is namelijk niet zo.
Oud 14-08-2013, 08:40
Verwijderd
Martini_C en David3392, je kunt je strafblad opvragen bij de politie. Als je dat doet, weet je zeker wat er in staat.
Oud 14-08-2013, 21:10
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Oh wow, wat een onzin. Kun je fatsoenlijke bronnen geven dat flitsen ongelukken voorkomt?
Eerste hit op google;
http://www.flitsservice.nl/cm_php/ni...ht.php?id=5533

Onaangekondigd zou werken dat mensen ook niet te hard rijden als er niets aangekondigd is omdat ze alsnog een eventuele boete willen voorkomen.

Overigens wel leuk dat je mij om een source vraagt over het veilig maken van wegen met flitsen omdat ik het gewoon zeg. En jij zegt gewoon het tegenovergestelde, óók zonder bronvermelding. En ja, er zijn best prima dingen te vinden over ongelukken door flitsers, maar dat zijn incidentele gebeurtenissen maar zeggen niets over het totaalaspect van flitsen.

Ongelukken gebeuren wellicht als mensen niet opletten, maar ze zijn aanzienlijk heftiger bij hoge snelheid.
Oud 14-08-2013, 21:49
Verwijderd
Er staat niets in die link dat je stelling ondersteunt. Je negeert al mijn argumenten. Je beweerde dat het aantal verkeersdoden vele malen hoger zou zijn als er niet geflitst werd. Dan kom je aan met een bron die zegt dat er bij vaste flitspalen die vantevoren worden aangekondigd (ongeveer 100 meter voor de paal), op sommige plekken minder ongelukken gebeuren en op andere plekken juist meer. Dat is geen onderbouwing van je punt.



hier een bron uit dat geliefde Engeland van je van een flitspaal waarbij op die plek na plaatsing het aantal ongelukken met 25% steeg.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...accidents.html

En als we toch met je geliefde Engeland bezig zijn:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...es-reveal.html

3% van de ongelukken heeft een te hoge snelheid als oorzaak. Bij een ongeluk zijn vrijwel altijd andere zaken de oorzaak. Flitsen voorkomt geen ongelukken. Zeker niet de Nederlandse manier van flitsen: zo verstopt mogelijk zonder vooraankondiging op een recht stuk weg waar geen gevaarlijke situatie is gaan flitsen. Als je met flitsen ongelukken wilt voorkomen, doe dat dan op gevaarlijke punten. Maar dat doet men niet. Want dat levert niets op.
Oud 14-08-2013, 23:05
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Zoals ik al aankaarte, er zijn incidentele dingen aan te geven waar het fout gaat, en zoals ik ook al zij, snelheid maakt niet altijd de ongelukken, maar het verergert ze wel. Anyhow, ik stel voor dat als we hierop verder willen gaan je me een PB stuurt ipv dit topic daarvoor te gebruiken. Dit topic is er niet voor bedoeld dus ik ga er verder ook hier niet meer op reageren.
Oud 15-08-2013, 08:38
Verwijderd
Je hebt nog niet eens een begin van een valide argument gemaakt om je stelling

Citaat:
Jaarlijks zijn altijd nog 650 doden door verkeersongelukken. Dat zou vele malen hoger zijn wanneer er niet geflitst zou worden
te onderbouwen. Ik heb echt geen enkele reden om je te pm'en want je praat onzin, dat zul je via de pm ook doen.
Oud 15-08-2013, 19:25
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Ik heb echt geen enkele reden om je te pm'en want je praat onzin, dat zul je via de pm ook doen.
Ok, ik zat er naast. Source zei een kwart, niet vele malen. Jij komt aan met een incidenteel iets, dat is hetzelfde als nooit preventieve behandelingen nemen in het ziekenhuis want je hoort soms dat het mis gaat. Hoevaak het wel helpt, weet je niet, want die berichten halen het nieuws niet. Kan het alsnog een prima behandeling zijn. Flitsen werkt precies hetzelfde.

Jij vind dat ik lul omdat ik het slecht met sources onderbouw, jij hebt nog helemaal geen sources gegeven, enkel links naar incidentele situaties en op grote schaal zegt dat niets. Dat is hetzelfde als 2 mensen pakken die slecht reageren op een medische behandeling en dan zeggen dat het ruk is, omdat je de rest van de gehele groep negeert.

Als je hier onzin logica in vind dan PM me inderdaad maar niet, maar reageer dan ook uberhaupt niet meer want dan ben je echt te beperkend in het inschatten van een dergelijke situatie.
Oud 15-08-2013, 23:25
Verwijderd
Incidentele situaties? Ik geef een link naar een artikel waar de Britse overheid zelf aangeeft dat 3% van alle ongelukken komt door te hard rijden. Wat is daar incidenteel aan? Je weet niet waar je over praat.
Oud 23-08-2013, 10:05
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Ik heb wel een vraag.

Afgelopen nacht is mijn fiets volledig vernield. Zoals het leek is hij over een hegje heen gegooid op een terras tafel en vervolgens zijn er denk ik mensen overheen gelopen. Afijn, beiden wielen zijn beschadigd en het frame is krom getrokken. Super zuur, zeker aangezien ik echt net 2 weken geleden de binnen- en buitenbanden heb laten vervangen. De schade was zo groot dat repareren zo duur werd dat een nieuwe 2e hands fiets aanzienlijk goedkoper werd. Helaas dat moeten doen. Behoorlijk duur avondje uit dus : (.

Ik weet niet wie dit was en ik denk ook niet dat ik het ooit zal weten. Ik heb wel via de website van de politie wel aangiften gedaan. Niet dat ik verwacht dat ze de daders pakken en ze mijn kosten vergoeden, maar puur ter registratie. De fietsenmaker zei namelijk dat ze recentelijk veel mensen kregen waarbij de fiets onderhanden genomen is op een uitgaansavond. Wellicht dat het voor de politie een attentiepuntje is bij de voorbespreking van de kroegendiensten.

Maar, wat gebeurd er nu concreet met de aangiften? Er zullen massaal camera's hangen in het centrum, maar zelfs als het er op staat is de kans de mensen te herkennen klein, en relatief veel werk voor een relatief klein delict? Het enige zou zijn dat de politie of ik bij toeval de persoon (her)kent. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat ze het vastleggen, archiveren en bij pas meerdere meldingen bijv extra gaan opletten op stapavonden of een camera preventief op dergelijke spots richten. Maar, dat weet ik dus niet zeker, dus hoe gaat dat nu eigenlijk?
Ik ben weer terug van vakantie en was dus niet in staat om eerder je vraag te beantwoorden. Allereerst super dat je aangifte hebt gedaan! Het lijkt alsof wij er niets mee doen maar we doen er zeker wel wat mee. Zoals je het schetst zo gaat het ook. Je aangifte word gescreend op aanknopingspunten. Mogelijk dat ze de camerabeelden bekijken dat ligt aan de prioriteiten van de plaatselijke politie. Uitgaansgeweld is vaak een prioriteit dus dan zal men er zeker wat mee doen. En ja als door meerdere aangiften een trend is te ontdekken zal men in de briefings er aandacht voor hebben. Tevens is de kans groot dat men met een plan van aanpak aan de slag gaat zodat er gericht surveillanceopdrachten voor de agenten komen. Het is zelfs mogelijk dat de politie onopvallend gaat posten op een hotspot om daders op heterdaad te kunnen aanhouden.

info over aangiftes vind je ook hier http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.m...er=0&boolean=1
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 23-08-2013, 11:34
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Ik heb eerder een klacht aan de politie. Stel je voor ik rij met 80 binnen de bebouwde kom waar 50 geldt dan krijg je een dikke vette bon. Maar een marrokaan steelt je fiets. Die krijgt een waarschuwing en steelt weer een andere. Vinden jullie het niet lullig om mensen die een beetje te hard rijden zo te straffen.

En trouwens de politie doet geen fuck dr was hier laatst in de buurt een inbraak. 2 u snachts daders nog aanwezig. En de politie is er pas om 9 uur sochtends. Dat noem je waakzaam en dienstverlenend
Ik ben het niet eens met je woordkeuzes en taalgebruik. Als je de tekst aanpast wil ik pas ingaan op je kortzichtige denkbeelden.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl

Laatst gewijzigd op 23-08-2013 om 15:07.
Oud 23-08-2013, 11:40
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Hallo, een vraag voor de politie,

Ik was met een vriend op een bankje bier aan het drinken en toen kwam er politie.
Die agent schreef mijn naam en adres op. Wordt dit in de computer gezet? en als ik naar de universiteit wil gaan, dan vraagt de school toch wel eens je gegevens op, krijgen ze dat dan ook te zien???

Heeft dit nog gevolgen voor de toekomst?

Alvast bedankt!
Of het in de computer staat ligt aan de agent. Als hij zijn werk heeft gedaan dan is de kasn groot dat je in "ons"systeem staat. Dat is niks ernstig daarin staan namelijk alle meldingen en incidenten en misdrijven zoals bijv loos inbraakalarm, gevallen fietser, onverzekerde bromfiets, losse stoeptegel.

Waar je denk ik op doelt is een verklaring omtrent gedrag. Bij mijn weten vragen scholen/universiteiten dit niet op alleen werkgevers in bepaalde beroepen. Ik neem aan dat je geen bekeuring hebt gekregen, want dan sta je weer in een ander systeem en in beide gevallen krijg je gewoon je verklaring goed gedrag en heeft het dus geen consequenties.

kijk voor meer info en vragen hierover hier: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1399
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 23-08-2013, 11:47
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
Citaat:
Vandaag ben ik 21 maar op mijn 16e ben ik eens naar de politie moeten gaan omdat ik "betrapt" was op het bezit van cannabis. Dat zat zo: iemand was opgepakt voor dealen en heeft toen zijn klanten moeten opgeven. Het was de eerste keer dat ik toen iets gekocht had maar ook mij had hij opgegeven. Het was toen de eerste en laatste keer dat ik drugs heb gekocht (zegt iedereen maar toch is het zo ) want ik ben daar toen zo hard van geschrokken dat ik meteen al naar de politie moest ... Dus enkele tijd later kreeg ik een brief dat ik naar het politiekantoor moest komen om een pv op te maken. Ik heb daar toen mijn verhaal gedaan, gezegd dat het de eerste keer was en dat ik het nooit meer zou doen. Dat was allemaal vrij snel opgelost en de agent vertelde mij dat de zaak waarschijnlijk geseponeerd zou worden. Ik heb nadien inderdaad er nooit meer wat van gehoord.

Maar nu ik 21 ben en op het punt sta te gaan werken (misschien bij een politie-afdeling zelfs) vraag ik mij af dit op mijn strafblad staat? Want ik dacht dat zoiets verdwijnt op je 18e maar blijkbaar niet. Want nu is mij verteld dat zelfs een seponering op je strafblad wordt vermeld dus zo kunnen werkgevers nog altijd zien wat je uitgespookt hebt.
Klopt dit?
Koop je een keer wiet word je gelijk gepakt, is dat wat zeg. Maar wel goed dat je er van geschrokken bent. Het klopt dat sepots te zien zijn in "ons" systeem maar voor een verklaring omtrent gedrag zal het geen beletsel zijn omdat het een sepot is. Mogelijk staat het niet eens meer op je strafblad want het is al een aantal jaar geleden en het is een sepot. in jouw geval heb je een verklaring afgelegd wat de politie geholpen heeft. Naar mijn mening hoef je je nergens druk over te maken en is er niks meer te vinden over je zaak.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 23-08-2013, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het niet eens met je woordkeuzes en taalgebruik. Als je de tekst aanpas wil ik pas ingaan op je kortzichtige denkbeelden.
Joh, als je dit taalgebruik al te ver vindt gaan Niet zo zuur zeg.
Oud 23-08-2013, 15:17
Don Heins
Avatar van Don Heins
Don Heins is offline
[QUOTE=Lusi;33254882]Joh, als je dit taalgebruik al te ver vindt gaan Niet zo zuur zeg.[/QUO

Helemaal niet zuur. Ga gewoon respectvol met elkaar om en beschrijf zaken niet zo kortzichtig en stigmatiserend. Ik weet heus wel wat er leeft en wat er speelt in Nederland.
__________________
Je kan me volgen op twitter: @SchoolagDelft
Kijk voor 101 vragen en antwoorden over veiligheid op www.vraaghetdepolitie.nl
Oud 23-08-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Helemaal niet zuur. Ga gewoon respectvol met elkaar om en beschrijf zaken niet zo kortzichtig en stigmatiserend. Ik weet heus wel wat er leeft en wat er speelt in Nederland.
Dan heb je geen problemen met zijn woordkeuzes en taalgebruik, maar met de inhoud van het bericht. Als je je snel beledigd voelt is het internet een enge plek, Don.
Oud 28-08-2013, 00:43
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
De boete voor onnodig toeteren kan 2x zo hoog zijn als door rood jakkeren.
In een woord ''onzin''. Onnodig 'toeteren' kost nog geen 100 euro.

'Onnodig geluid veroorzaken' wordt gebruikt voor:
• met gillende banden wegrijden
• volgas wegrijden in een lage versnelling
• driften op een rotonde
Etc..


Onnodig geluid veroorzaken : 360 euro
Onnodig claxonneren ; 90 euro

Het is altijd al zo geweest echter elke mediasite die vermeld het fout. Als ik opzoek 'onnodig claxonneren boete' dan kom ik op bedragen als 360. Daar worden grote fouten gemaakt , ze halen 2 verschillende feiten door elkaar.

Laatst gewijzigd op 28-08-2013 om 00:49.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 13:14
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
ARTistiek [op verzoek van 2 forummers, nogmaals Mi casa es en fuego
Bor
1 19-08-2002 10:18
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.