Oud 16-12-2003, 11:02
'Godfather'
'Godfather' is offline
Hoi,

Ik heb een film gedownload en heb de nederlandse ondertitels.
Nu wil ik deze film (Xvid) op een CD zetten, zodat ik hem op mijn dvd speler af kan spelen.
Hoe krijg ik de ondertitels erbij? met welk programma?

Alvast Bedankt!

Ik heb de video van deze film thuis, maar wil hem op een dvd-speler af kunnen spelen en dus moet ik hem op cd zetten. Het is dus niet Illigaal!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 11:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Tuurlijk is het wel illegaal, je had namelijk gewoon de DVD in de winkel moeten kopen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 11:12
'Godfather'
'Godfather' is offline
Ow...dat wist ik dan niet
Maar mag t dan op geen enkele manier?
Ik bedoel, er zijn toch ook gewoon sites waar je de ondertitels vandaan kunt halen, om ze erbij te zetten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 11:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
http://www.ondertitels.nl/


en nou een mooi slot
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 13:32
Verwijderd
Je mag voor eigen gebruik altijd kopietjes hebben, dus ook op dvd. Legaal dus.

Maar ik heb geen idee hoe je dat erbij kan zetten
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 13:39
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Ja daar is een een of ander progje voor. Anders vraag je het op het Software-forum, daar krijg je vast snel antwoord!
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:01
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
je hebt met de video het recht op het kijken van de film op video gekocht. niet het recht om een geripte dvd-versie te kijken.

Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:20
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
'Godfather' schreef op 16-12-2003 @ 12:02:
Hoi,

Ik heb een film gedownload en heb de nederlandse ondertitels.
Nu wil ik deze film (Xvid) op een CD zetten, zodat ik hem op mijn dvd speler af kan spelen.
Hoe krijg ik de ondertitels erbij? met welk programma?

Alvast Bedankt!

Ik heb de video van deze film thuis, maar wil hem op een dvd-speler af kunnen spelen en dus moet ik hem op cd zetten. Het is dus niet Illigaal!
Om Xvid films af te spelen op een DVD speler moet je en speciale DVD spelr hebben, niet alle DVD spelers kunnen dit.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 16-12-2003 @ 15:01:
je hebt met de video het recht op het kijken van de film op video gekocht. niet het recht om een geripte dvd-versie te kijken.

Je hebt dan het recht op het kijken van de film gekocht, niet enkel het kijken van de film op video. Lees maar eens de voorwaarden op zo'n video
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 16-12-2003 @ 15:20:
Om Xvid films af te spelen op een DVD speler moet je en speciale DVD spelr hebben, niet alle DVD spelers kunnen dit.
Volgens mij kan je iedere film op CD afspelen op je (computer-)DVD speler, zolang je de juiste video codec (in dit geval de XviD-codec) maar hebt.

Edit: ah, het gaat om een stand-alone DVDspeler, never mind.

Je kunt met een programma als VobSub de ondertitels afspelen, maar die moet geinstalleerd staan op de computer. Daarnaast moeten de subtitels in txt, sub, of srt-formaat op de cd staan, met dezelfde naam als de avi-file, en in dezelfde directory.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 15:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-12-2003 @ 16:37:
Volgens mij kan je iedere film op CD afspelen op je (computer-)DVD speler, zolang je de juiste video codec (in dit geval de XviD-codec) maar hebt.

Je kunt met een programma als VobSub de ondertitels afspelen, maar die moet geinstalleerd staan op de computer. Daarnaast moeten de subtitels in txt, sub, of srt-formaat op de cd staan, met dezelfde naam als de avi-file, en in dezelfde directory.
en je moet ervoor zorgen dat ze synchroom lopen met je beeld. Dan kan bijvoorbeeld met SubSync.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 16-12-2003 @ 16:39:
en je moet ervoor zorgen dat ze synchroom lopen met je beeld. Dan kan bijvoorbeeld met SubSync.
Meestal is de txt-file met ondertitels bestemd voor een bepaalde DivX-film, dus meestal loopt deze wel synchroon. Als dit niet het geval is kun je idd iets als Subsync gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 16:08
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-12-2003 @ 16:40:
Meestal is de txt-file met ondertitels bestemd voor een bepaalde DivX-film, dus meestal loopt deze wel synchroon. Als dit niet het geval is kun je idd iets als Subsync gebruiken...
En dan kun je nog niks op je standalone DVD speler afspelen...
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 16:22
'Godfather'
'Godfather' is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 16-12-2003 @ 17:08:
En dan kun je nog niks op je standalone DVD speler afspelen...
Uhm... als ik op de een of andere manier die ondertitels erbij krijg, en het in 1 bestand heb staan, dan kan ik het toch gewoon met Nero branden door een Video CD te maken?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 16:28
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 16-12-2003 @ 15:20:
Om Xvid films af te spelen op een DVD speler moet je en speciale DVD spelr hebben, niet alle DVD spelers kunnen dit.
Fikken op een VCD of SVCD en het lukt, zeker. Codering maakt dan niet meer uit.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 16:30
'Godfather'
'Godfather' is offline
Citaat:
Type schreef op 16-12-2003 @ 17:28:
Fikken op een VCD of SVCD en het lukt, zeker. Codering maakt dan niet meer uit.
Oké.. en hoe krijg ik de ondertiteling er dan onder?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:02
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
'Godfather' schreef op 16-12-2003 @ 17:30:
Oké.. en hoe krijg ik de ondertiteling er dan onder?
kijk op www.doom9.nl

daar staat het misschien wel....
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:30
ice-dive
Avatar van ice-dive
ice-dive is offline
Je moet Microdvd maar eens downloaden! Daar kan je ze handmatig toevoegen (werkt perfect). Al heb je hulp nodig, pm me maar effe!
__________________
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2003, 18:41
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 16-12-2003 @ 19:30:
Je moet Microdvd maar eens downloaden! Daar kan je ze handmatig toevoegen (werkt perfect). Al heb je hulp nodig, pm me maar effe!
Hallo? het gaat hier om Standalone DVD spelers! Niet om softwarematige!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:50
SS2Gohan
Avatar van SS2Gohan
SS2Gohan is offline
www.dvd2svcd.org is het enige wat je nodig heb
__________________
Pirates Of The Caribbean: "Remember This As The Day You Almost Caught Captain Jack Sparrow" ''But why is the rum gone?''
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:54
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Je kan die film toch helemaal niet afspelen in een stand-alone.. Moet je em eerst omzetten in een ander formaat dat vaak veel groter is en dus niet op een cd'tje past..
Please correct me if I'm wrong..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 16-12-2003 @ 19:54:
Je kan die film toch helemaal niet afspelen in een stand-alone.. Moet je em eerst omzetten in een ander formaat dat vaak veel groter is en dus niet op een cd'tje past..
Please correct me if I'm wrong..
You're wrong
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 19:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat je dit beter op S&M kan vragen, dus daar verplaats ik dit heen.
F&tv ---> S&M
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 19:57
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-12-2003 @ 20:43:
You're wrong
dankjewel, zou je mij dan ook ff kun delen in uw oneindige wijsheid..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 16-12-2003 @ 20:57:
dankjewel, zou je mij dan ook ff kun delen in uw oneindige wijsheid..
Ik speel genoeg films in een stand-alone-dvd-speler af die gewoon op de cd passen... geen idee hoe het werkt, maar een normale film pas best op een normale dvd...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2003, 15:08
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
kan allemaal heel makkelijk.
In las dat iemand al het adres ondertitels.nl op gegeven had, maar blijkbaar heb je die pagina niet goed bekeken anders had je het nu wel geweten.

wat je nodig hebt:
VirtualDub
Subtitler filter
srt to ssa (converter)

je kan dan met virtualbud een nieuw avi bestand maken waar je ondertiteling in de film is gezet.

Wat je er daarna mee doet moet je zelf weten. Ik zet het om in dvd. De kwaliteit van svcd is nou niet echt super. En dan past er ook nog maar max iets van 42 minuten ofzo op een cd. Dat vind ik allemaal maar niks.
dvd werkt perfect. Op de tv zie je toch bijna niet dat het een geripte film is.
Bovendien kan je op de dvd er nog wat leuke menutjes op zetten enzo
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-12-2003 @ 15:20:
Je hebt dan het recht op het kijken van de film gekocht, niet enkel het kijken van de film op video. Lees maar eens de voorwaarden op zo'n video
dikke onzin, natuurlijk; helaas. RTFL.

waarom denk je dat mensen die een cassettebandje of een lp van een bepaalde artiest hebben illegaal bezig zijn als ze mp3tjes downloaden die van een cd geript zijn? juist, om precies dezelfde reden.

hier bestaat uitvoerige jurisprudentie over.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:26
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
je mag alleen door jou gekochte cd's, video's, dvd's rippen voor EIGEN gebruik

geen gedownloade dingen van ANDEREN voor eigen gebruik dus
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:46
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-12-2003 @ 15:29:
Ik speel genoeg films in een stand-alone-dvd-speler af die gewoon op de cd passen... geen idee hoe het werkt, maar een normale film pas best op een normale dvd...
nogmaals bedankt.. Jammer dat je dat nou net niet weet. Was bes benieuwd en welk formaat je dat kan omzetten.. Of heb je toevallig een dvd-speler die divx kan afspelen..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 17-12-2003 @ 16:26:
je mag alleen door jou gekochte cd's, video's, dvd's rippen voor EIGEN gebruik

geen gedownloade dingen van ANDEREN voor eigen gebruik dus
Maar wat nu als je voor eigen gebruik een tijdelijke FTPserver hebt gemaakt om de film naar een ander werkstation te trekken
----> hou nu dus svp op met de discussie mag het of niet!

Als je een VCD of SVCD brandt wordt je film omgezet in MPEG, dat is het enige wat je DVD-speler 'snapt'.

Maar ik wil nu eigenlijk ook wel weten hoe je je ondertitels eronder plakt, zodat je ze ook op een standalone ziet. VirtualDubMod deed op zich z'n best wel, maar dat zou me 42 GB (!!!) kosten voor een film van een uur ipv de 700MB die die al was. Verder kon ik serven aan TMPGenc maar dat werkte ook niet
Iemand ideeen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:36
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 17-12-2003 @ 18:24:
Maar wat nu als je voor eigen gebruik een tijdelijke FTPserver hebt gemaakt om de film naar een ander werkstation te trekken
----> hou nu dus svp op met de discussie mag het of niet!
sorry, kan het niet laten om hier toch even op te reageren. ZOals ik het op gescheven heb is het duidelijk zat.
Een tijdelijke ftp server mag dus ook. Je gebruikt dan toch je eigen geripte spullen. Jou vrienden mogen dan alleen niet dat bestand van de ftp halen

nu mag er wel gestopt worden
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:44
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 17-12-2003 @ 18:24:
Als je een VCD of SVCD brandt wordt je film omgezet in MPEG, dat is het enige wat je DVD-speler 'snapt'.

Maar ik wil nu eigenlijk ook wel weten hoe je je ondertitels eronder plakt, zodat je ze ook op een standalone ziet. VirtualDubMod deed op zich z'n best wel, maar dat zou me 42 GB (!!!) kosten voor een film van een uur ipv de 700MB die die al was. Verder kon ik serven aan TMPGenc maar dat werkte ook niet
Iemand ideeen?
VitrualdubMod?? is dat weer een nieuwe versie ofzo

Moet ik nou een hele online stap voor stap handleiding gaan schrijven ofzo...
Met virtualdub open je gewoon die avi die je gedownload hebt. Daarna add je die subtitler filter die je van de virtualdub site kan halen. Dan verschijnt vanzelf een venster waar je moet opgeven waar die subtitle staat.
Vervolgens zet je bij audio "direct source copy" aan ofzo.
Bij video zet je juist "full processing mode" aan. Kies even je divx, xvid, of welke codec je orgineel ook mag zijn. Kies de hoogste kwaliteit en klaar is kees.
Nadat je save as gedaan hebt, gaat ie lekker rekenen en heb je een half uur later een bestand van rond de 1,4 Gb voor een anderhalf uur durende film.

Daarna hoef je alleen die nieuwe avi nog even om te zetten naar Mpeg. Daar kan je zat progjes voor krijgen. Zorg er wel voor dat je een goede mpeg codec ergens download.
Zelf doe ik het met Adobe premiere.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:45
'Godfather'
'Godfather' is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 17-12-2003 @ 16:08:
kan allemaal heel makkelijk.
In las dat iemand al het adres ondertitels.nl op gegeven had, maar blijkbaar heb je die pagina niet goed bekeken anders had je het nu wel geweten.

wat je nodig hebt:
VirtualDub
Subtitler filter
srt to ssa (converter)

je kan dan met virtualbud een nieuw avi bestand maken waar je ondertiteling in de film is gezet.

Wat je er daarna mee doet moet je zelf weten. Ik zet het om in dvd. De kwaliteit van svcd is nou niet echt super. En dan past er ook nog maar max iets van 42 minuten ofzo op een cd. Dat vind ik allemaal maar niks.
dvd werkt perfect. Op de tv zie je toch bijna niet dat het een geripte film is.
Bovendien kan je op de dvd er nog wat leuke menutjes op zetten enzo
Nou.. die virutaldub werkt bij mij om de een of andere reden dus niet (ik krijg een melding dat ik geen divx decoder heb geinstalleerd, maar dat heb ik dus wél)
Weet iemand misschien nog suggesties?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 18:24
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
'Godfather' schreef op 17-12-2003 @ 18:45:
Nou.. die virutaldub werkt bij mij om de een of andere reden dus niet (ik krijg een melding dat ik geen divx decoder heb geinstalleerd, maar dat heb ik dus wél)
Weet iemand misschien nog suggesties?
welke versie van de codec heb je?

ik weet trouwens niet hoe dat met Xvid zit. Ik neem aan dat je daar een codec voor gedownload hebt, anders kon je hem niet afspelen. Maar ik heb zelf bijvoorbeeld ook nog nooit naar Xvid geript.
Misschien moet je over dit ook effe op google zoeken. Ook al denk ik niet dat dat je probleem is.

Als je dat bestand in vitrualdub opend kan je hem voordat je allerlei filters over heen gezet heb en codecs gekozen hebt wel afspelen?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.

Laatst gewijzigd op 17-12-2003 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 20:10
'Godfather'
'Godfather' is offline
Ik heb zo'n 'codec pack' gedownload bij www.tweakzone.nl.
Heb dus geen idee welke versie van Xvid het is, maar de film draait wel gewoon.
Wat zou ik anders moeten downloaden dan?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 17-12-2003 @ 18:44:
VitrualdubMod?? is dat weer een nieuwe versie ofzo

Moet ik nou een hele online stap voor stap handleiding gaan schrijven ofzo...
Met virtualdub open je gewoon die avi die je gedownload hebt. Daarna add je die subtitler filter die je van de virtualdub site kan halen. Dan verschijnt vanzelf een venster waar je moet opgeven waar die subtitle staat.
Vervolgens zet je bij audio "direct source copy" aan ofzo.
Bij video zet je juist "full processing mode" aan. Kies even je divx, xvid, of welke codec je orgineel ook mag zijn. Kies de hoogste kwaliteit en klaar is kees.
Nadat je save as gedaan hebt, gaat ie lekker rekenen en heb je een half uur later een bestand van rond de 1,4 Gb voor een anderhalf uur durende film.

Daarna hoef je alleen die nieuwe avi nog even om te zetten naar Mpeg. Daar kan je zat progjes voor krijgen. Zorg er wel voor dat je een goede mpeg codec ergens download.
Zelf doe ik het met Adobe premiere.
Ah ok nou dan ga ik het eens zo proberen.
VirtualDubMod is een aangepaste VirtualDub denk ik, ik denk niet dat het veel verschil maakt maar ik heb de gewone ook wel ergens.

(en @je eerste reactie op mij: ik bedoelde precies hetzelfde als jij, alleen zei ik het iets anders )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-12-2003, 20:49
ice-dive
Avatar van ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
'Godfather' schreef op 17-12-2003 @ 21:10:
Ik heb zo'n 'codec pack' gedownload bij www.tweakzone.nl.
Heb dus geen idee welke versie van Xvid het is, maar de film draait wel gewoon.
Wat zou ik anders moeten downloaden dan?
Je moet eens zoeken naar Kazaa Lite Codec-pack
__________________
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 21:50
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Dit topic mag open blijven. Voor overige vragen/discussies anders dan de vraag van de topicstarter kunnen jullie een topic op BZ starten. Naar mijn weten is dit gewoon legaal, en dus blijft het topic over. De vraag van de topicstarter gaat immers over iets anders: ondertitels toevoegen aan een videofragment.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 21:42
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
'k vin dat altijd zo'n gezeik met die ondertitels! 'k krijg ze nooit goed; ook na syncen staan ze in 't midden nog niet goed. En daar had je dan ook weer allemaal programmatjes voor, maar die werken ook nie allemaal!!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 14:35
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
gelteksten.com schreef op 18-12-2003 @ 22:42:
'k vin dat altijd zo'n gezeik met die ondertitels! 'k krijg ze nooit goed; ook na syncen staan ze in 't midden nog niet goed. En daar had je dan ook weer allemaal programmatjes voor, maar die werken ook nie allemaal!!
dan doe je toch iets verkeerd!

gefeliciteerd trouwens
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 13:44
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
thnx! (hoe wist je dat?)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 13:46
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
gelteksten.com schreef op 20-12-2003 @ 14:44:
thnx! (hoe wist je dat?)
je leeftijd wordt dan rood (onder je naam )
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 10:37
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
oh cool (wist 'k nie)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware zelf ondertitels maken en toevoegen
Angmar
2 17-01-2007 17:14
Films, TV & Radio [Spoilertopic] Prison Break
Verwijderd
500 26-11-2006 15:33
Software & Hardware [Centraal] Audio/video [2]
Manuzhai
251 09-06-2006 15:29
Software & Hardware [DVD]Ondertiteling toevoegen?
CrazY G
2 27-11-2005 16:24
Software & Hardware [Software] SubMux, hoe werkt dat?
Verwijderd
9 29-09-2004 16:25
Films, TV & Radio Gilmore Girls [4]
Verwijderd
500 22-03-2004 11:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.