Oud 11-07-2005, 21:40
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Centraal audio/video topic - deel 2

Welkom! In dit topic staan, zoals de titel al doet vermoeden, audio en video centraal. Hier kun je dus terecht voor al je problemen en vragen omtrent deze twee dingen. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan:

- Vragen over mediaspelers (bijv. Winamp, foobar2000, of WMP)
- Vragen over codecs om bepaalde audio/video-bestanden af te spelen
- Vragen over het encoderen van video, bijvoorbeeld van DVD -> AVI
- Vragen over het omzetten van muziek CD's naar MP3


Wellicht ten overvloede: het is natuurlijk niet de bedoeling om hier te vragen waar je de nieuwste films/muziek kunt downloaden. Geen illegale shit dus, en neem verder ook de overige forumregels in acht.

Links

Voordat je in het topic om help vraagt, kan het handig zijn om een blik te werpen op de links hieronder. Ik zal proberen zoveel mogelijk links naar bijvoorbeeld handige tutorials en guides, maar ook programma's en codecs op te nemen. Heb je een nuttige toevoeging, dan is die uiteraard zeer welkom (via PM).

Archief

- Deel 1
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 19:06.
Advertentie
Oud 11-07-2005, 21:41
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Toevoegingen aan de startpost zijn zeer welkom.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Oud 11-07-2005, 21:57
Desolation
Desolation is offline
Hoi,

Sinds ik mijn computer opnieuw heb geinstalleerd kan ik nauwelijks bestanden met een .avi extensie meer afspelen. Zowel WinAmp als Windows Media Player als DivX player geven bij het openen van een .avi bestand de volgende melding:

"winamp.exe (verschilt per programma) has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program. An error log is being created."

Het ligt niet aan de videobestanden lijkt me, want exact dezelfde videobestanden die nu fouten veroorzaken deden het voor de reinstallatie prima. Ik ben van Windows '98 naar Windows 2000 gegaan, misschien schuilt daarin het probleem?

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?
Oud 11-07-2005, 23:38
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Desolation schreef op 11-07-2005 @ 21:57 :
Zowel WinAmp als Windows Media Player als DivX player geven bij het openen van een .avi bestand de volgende melding:
"winamp.exe (verschilt per programma) has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program. An error log is being created."
Geeftie nog een foutcode aan? en kan je aan een foutenlogboek komen?

Citaat:
Desolation schreef op 11-07-2005 @ 21:57 :
Ik ben van Windows '98 naar Windows 2000 gegaan, misschien schuilt daarin het probleem?
Sinds wanneer kan je windows 98 je gedachten lezen?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 12-07-2005, 13:19
Desolation
Desolation is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-07-2005 @ 23:38 :
Geeftie nog een foutcode aan? en kan je aan een foutenlogboek komen?
Nope, geeft géén foutcode o.i.d., alléén dat wat ik in mijn vorige post had gezet. Vreemd.
Oud 12-07-2005, 13:26
Verwijderd
Gewoon een brute crash zonder duidelijke foutmelding dus. Aangezien het bij alle programma's optreedt zodra ze een codec willen benaderen lijkt het me dat je een brakke codec ergens tussen hebt zitten. Wat heb je op dat vlak allemaal geïnstalleerd?
Oud 12-07-2005, 13:36
Desolation
Desolation is offline
Hm, dat zou ik zo 1-2-3 niet weten. Ik heb alléén opnieuw alle programma's gedownload en de enige codec waar ik me bewust van ben is de DivX codec..
Oud 12-07-2005, 20:56
Verwijderd
Je kunt bekijken welke codecs je geinstalleerd hebt met het programma Gspot.
Oud 12-07-2005, 22:43
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
probeer anders ffdshow

let op! gebruik je windows movie maker(wmm), dan kan het zijn dat dit programma niet zomaar meer werkt, teminste bij een vriend van mij.
je kan hem wel netjes uninstallen en dan werkt alles weer zoals voor de installatie.

hier is de link (let op het is een beta)
http://sourceforge.net/projects/ffdshow/
dat is dan de project site.

ps toen ik zocht vond ik toevallig ook deze, misschien voor later, hij heeft nu nog geen bestanden
http://sourceforge.net/projects/kincodec/

als ffdshow dus niet werkt, gewoon uninstallen. veel succes igg, ik hoop dat dit helpt.
Oud 12-07-2005, 22:47
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 12-07-2005 @ 20:56 :
Je kunt bekijken welke codecs je geinstalleerd hebt met het programma Gspot.
hm ik wilde ff proberen, ik heb de rar gedownload, en hij detecteert geen ffdshow ik heb geen idee waarom.
Oud 18-07-2005, 19:41
Verwijderd
Een vraagje over geluid bij AVIs. Ik heb een met DiVX ingepakte AVI waarvan ik het geluid wil 'vervangen'. Nu kan ik natuurlijk een DiVX-encoder gebruiken, maar dat kost veel tijd en ik ben bang dat de kwaliteit achteruit gaat (ik wil gewoon zoveel mogelijk van het oorspronkelijke bestand behouden).

Kan ik het geluid zomaar als losse stream vervangen? Ik weet dat je bij OGM controle hebt over de beeld-, geluid- en subtitle streams, maar kun je in een DiVX AVI ook de geluidsstream los behandelen?
Oud 21-07-2005, 15:30
Verwijderd
*kick*

Druk bezocht dit topic. Kort vraagje: ik heb een film in h.264 encoding, gebruik BSPlayer en wil een codec die hem stabiel af kan spelen. Help.
Oud 22-07-2005, 02:34
Verwijderd
Hm, kan de nieuwe QuickTime dat niet?
Apple QuickTime 7 dus. Kan zijn dat ik me vergis, beetje brak nachtdienst gehad enz.
Oud 25-07-2005, 21:29
Verwijderd
Ik wil graag een ondertiteling bij m'n filmpje zetten en heb alle stappen die hier staan gevolgd. Alleen bij de laatste stap heb ik een probleem. Er staat open TMPGenc en dan moet je als video-bestand de vdr toevoegen, alleen die bestandsindeling wordt niet ondersteund....
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?
Oud 26-07-2005, 23:31
Verwijderd
Ik heb het probleem inmiddels omzeild. Maar ik krijg nu bij het encoderen op 10% de volgende foutmelding:
Index of scan line is out of range

Wat doe ik hieraan?
Oud 28-07-2005, 18:12
Verwijderd
Ik ben eigelijk al een tijdje op zoek naar een programma die het geluid van een .avi bestand of van een .mov bestand kan rippen zodat je het geluid los op kan slaan.

Ik heb namelijk nog een paar cabaret voorstellingen in avi liggen en die dus op m'n mp3speler afspelen...
Oud 02-08-2005, 18:49
Verwijderd
Wat is nu een van de beste codec packs?
Met K-Lite heb ik regelmatig problemen met het afspelen...
Oud 05-08-2005, 18:14
robbzooi
Avatar van robbzooi
robbzooi is offline
Hey mensen, ik heb een film op de pc staan en wil die graag op een dvd zetten. Ik las laatst op dit forum dat op zo'n dvd niet precies het aangegeven bedrag aan ruimte staat maar iets minder. Ik heb hier nu voor me een DVD-RW van 120 minuten en de film duurt 1:59:49, ik wilde graag weten of ik hem erop kan zetten of dat ik moet gaan knippen en plakken..

alvast bedankt.
Rob
__________________
Annemarie is het allerlievst en zij mag mij ook wel. :-)
Ads door Google
Oud 05-08-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 28-07-2005 @ 18:12 :
Ik ben eigelijk al een tijdje op zoek naar een programma die het geluid van een .avi bestand of van een .mov bestand kan rippen zodat je het geluid los op kan slaan.

Ik heb namelijk nog een paar cabaret voorstellingen in avi liggen en die dus op m'n mp3speler afspelen...
Download het programma:
Virtualdub
Start het programma en open dan je avi.
Dan ga je naar audio en stel je die in op full processing mode. Ga vervolgens naar file en dan save wav...
Oud 05-08-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
robbzooi schreef op 05-08-2005 @ 18:14 :
Hey mensen, ik heb een film op de pc staan en wil die graag op een dvd zetten. Ik las laatst op dit forum dat op zo'n dvd niet precies het aangegeven bedrag aan ruimte staat maar iets minder. Ik heb hier nu voor me een DVD-RW van 120 minuten en de film duurt 1:59:49, ik wilde graag weten of ik hem erop kan zetten of dat ik moet gaan knippen en plakken..

alvast bedankt.
Rob
Volgens mij wel, omdat je audio nu eenmaal zolang duurt en het dus niet past. Je kan evt overwegen om een dual layer te kopen, maar die zijn wel veel duurder.
Oud 08-08-2005, 01:25
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 05-08-2005 @ 18:14 :
Hey mensen, ik heb een film op de pc staan en wil die graag op een dvd zetten. Ik las laatst op dit forum dat op zo'n dvd niet precies het aangegeven bedrag aan ruimte staat maar iets minder. Ik heb hier nu voor me een DVD-RW van 120 minuten en de film duurt 1:59:49, ik wilde graag weten of ik hem erop kan zetten of dat ik moet gaan knippen en plakken..

alvast bedankt.
Rob
ja, het gaat niet om de lengte, maar om de grootte van de bestanden.
download dvdshrink ofzo
Oud 10-08-2005, 14:50
Verwijderd
Weet iemand of als ik 2 avi's achterelkaar op een dvd brand of ze dan ook in elkaar overlopen, of moet ik dan iets anders doen. Aangenomen dat dit zo is, wat moet ik dan precies doen?
Oud 24-08-2005, 19:32
Killer2004
Avatar van Killer2004
Killer2004 is offline
Weet iemand een programma, waarmee je video's kan bewerken?

.mov video's.

Zoals de video 90 graden draaien,

Muziekje d'r onder doen,

En slowmotion doen, en als .gif kunnen opslaan?

( En dan bedoel ik niet Ulead GIF Animator5 )

Alvast bedankt!

(By the way, ik wil ze liever niet eerst naar .avi converten, maar gewoon gelijk als .mov bewerken!)
__________________
I am the Alpha and the Omega

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 14:46.
Oud 25-08-2005, 14:48
Killer2004
Avatar van Killer2004
Killer2004 is offline
?
__________________
I am the Alpha and the Omega
Oud 25-08-2005, 18:55
Verwijderd
Heb je überhaupt google al geprobeerd, Killer2004? Bovendien moet je hier niet verwachten dat je altijd binnen (laten we zeggen) 10 minuten een kant-en-klaar antwoord krijgt.
Advertentie
Oud 25-08-2005, 23:12
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
als je 't met de HuffYUV codec omzet, kun je er vast meer mee. AVIs worden over het algemeen beter ondersteund dan die (over het algemeen) gare .mov bestanden.

Video's gratis kantelen doet men bijvoorbeeld met Virtualdub.

Zoek bij voorkeur zelf eens op deze nuttige site
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 25-08-2005, 23:17
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 05-08-2005 @ 18:14 :
Hey mensen, ik heb een film op de pc staan en wil die graag op een dvd zetten. Ik las laatst op dit forum dat op zo'n dvd niet precies het aangegeven bedrag aan ruimte staat maar iets minder. Ik heb hier nu voor me een DVD-RW van 120 minuten en de film duurt 1:59:49, ik wilde graag weten of ik hem erop kan zetten of dat ik moet gaan knippen en plakken..

alvast bedankt.
Rob
Dan moet je zorgen dat 'ie met zo'n 4,5 MBit/s gecodeerd wordt, en geen lineair geluidspoor toevoegt. Kom je vanzelf op

((4500 + 384) / 1024 / 8) * 60 * 60 * 2

((video kilobit/s + audio kilobit/s) / MB_per_seconde) * minuut * uur * twee uur dus

= 4292 MB

DVD's hebben zo'n 4300 tot 4400 MB beschikbaar.


edit: andersom is ook leuk! Met 256 kbit/s geluid hou je maar liefst 4636,4444444444444444444444444444 kbit/s over voor video

edit2: je kunt natuurlijk beter met variabele bitrate gaan coderen.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 23:20.
Oud 26-08-2005, 08:25
Verwijderd
Citaat:
robbzooi schreef op 05-08-2005 @ 18:14 :
Hey mensen, ik heb een film op de pc staan en wil die graag op een dvd zetten. Ik las laatst op dit forum dat op zo'n dvd niet precies het aangegeven bedrag aan ruimte staat maar iets minder. Ik heb hier nu voor me een DVD-RW van 120 minuten en de film duurt 1:59:49, ik wilde graag weten of ik hem erop kan zetten of dat ik moet gaan knippen en plakken..

alvast bedankt.
Rob
http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm
Oud 30-08-2005, 01:03
boer
Avatar van boer
boer is offline
Deze codecs heb ik allemaal op m'n pc staan, die zijn vast niet allemaal nodig, en ik heb gehoord dat je ze niet teveel moet hebben. Welke kan ik allemaal beter wissen?



DMO WMVA WMVideo Advanced Decoder DMO Microsoft Corporation qasf.dll --> wmvadvd.dll
DMO MP4S Mpeg4s Decoder DMO Microsoft Corporation qasf.dll --> mp4sdmod.dll
DMO WMV Screen decoder DMO Microsoft Corporation qasf.dll --> wmsdmod.dll
DMO WMVideo Decoder DMO Microsoft Corporation qasf.dll --> wmvdmod.dll
DMO MP43 Mpeg43 Decoder DMO Microsoft Corporation qasf.dll --> mp43dmod.dll
DMO MPG4 Mpeg4 Decoder DMO Microsoft Corporation qasf.dll --> mpg4dmod.dll
DSH 3ivx D4 Video Encoder 3ivx.com 3ivxDSEncoder.ax
DSH DV Video Encoder Microsoft Corporation qdv.dll
DSH InterVideo Video Encoder InterVideo Inc. IVIVENC.ax
DSH MJPEG Compressor Microsoft Corporation quartz.dll
DSH DIVX DivX Decoder Filter DivXNetworks, Inc. divxdec.ax
DSH MPEG1 MPEG Video Decoder Microsoft Corporation quartz.dll
DSH DirectVobSub (auto-loading version) Gabest DVobSub.ax
DSH MSS1 Microsoft Screen Video Decompressor Microsoft Corporation msscds32.ax
DSH WMV1 Windows Media Video Decoder Microsoft Corporation wmvds32.ax
DSH WMV2 Windows Media Video Decoder Microsoft Corporation wmv8ds32.ax
DSH XVID XviD MPEG-4 Video Decoder xvid.ax
DSH MP43 Microsoft MPEG-4 Video Decompressor Microsoft Corporation mpg4ds32.ax
DSH DVSD DV Video Decoder Microsoft Corporation qdv.dll
DSH DIVX DivX Decoder Filter DivXNetworks, Inc. divxdec.ax
DSH MP43 3ivx D4 Video Decoder 3ivx.com 3ivxDSDecoder.ax
DSH MPEG2 InterVideo Video Decoder InterVideo Inc. IVIVIDEO.ax
DSH MJPG AVI Draw Microsoft Corporation quartz.dll
DSH Video Port Manager Microsoft Corporation quartz.dll
DSH MJPG MJPEG Decompressor Microsoft Corporation quartz.dll
DSH AVI Decompressor Microsoft Corporation quartz.dll
DSH QTRpza QT Decompressor Microsoft Corporation quartz.dll
VFW 3IV2 3ivx D4 4.5.1 Video Codec 3ivx.com qcap.dll --> 3ivxVfWCodec.dll
VFW CVID Cinepak Codec by Radius Radius Inc. qcap.dll --> iccvid.dll
VFW I420 Intel 4:2:0 Video V2.50 Microsoft Corporation qcap.dll --> msh263.drv
VFW IV32 Intel Indeo(R) Video R3.2 qcap.dll --> ir32_32.dll
VFW IYUV Intel IYUV-codec Microsoft Corporation qcap.dll --> iyuv_32.dll
VFW M261 Microsoft H.261 Video Codec Microsoft Corporation qcap.dll --> msh261.drv
VFW M263 Microsoft H.263 Video Codec Microsoft Corporation qcap.dll --> msh263.drv
VFW MRLE Microsoft RLE Microsoft Corporation qcap.dll --> msrle32.dll
VFW MSVC Microsoft Video 1 Microsoft Corporation qcap.dll --> msvidc32.dll
VFW WMV3 Microsoft Windows Media Video 9 Microsoft Corporation qcap.dll --> wmv9vcm.dll
__________________
ik zeg maar wat
Oud 30-08-2005, 08:37
Verwijderd
Alle en even bijvoorbeeld het K-Lite Mega Codec Pack (even googlen) installeren.
Oud 30-08-2005, 18:51
Verwijderd
Ik zoek een nieuwe media player (video) waarbij ik de normale dingen heb als simpel wat films afspelen, maar die ik ook kan gebruiken als 'tv' waar ik dus Live Streams ik kan zetten.
EN graag een fatsoenlijke Windows interface, niet van die crappy dingen als BS Player.
Oud 30-08-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 30-08-2005 @ 18:51 :
Ik zoek een nieuwe media player (video) waarbij ik de normale dingen heb als simpel wat films afspelen, maar die ik ook kan gebruiken als 'tv' waar ik dus Live Streams ik kan zetten.
EN graag een fatsoenlijke Windows interface, niet van die crappy dingen als BS Player.
Realplayer al geprobeerd?

Ook met Irfanview kun je redelijk wat videoformaten afspelen.
Oud 30-08-2005, 19:58
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 30-08-2005 @ 19:50 :
Realplayer al geprobeerd?

Ook met Irfanview kun je redelijk wat videoformaten afspelen.
ik vind realplayer verschrikkelijk, sorry hoor, alleen als plugin voor een browser heb ik em ooit gebruikt, maar sinds ik firefox heb is dat niet meer nodig
edit: het kan best zijn dat ie nu veel beter is, het was al een tijdje geleden.
het vervelendste was dat via realplayer ik allemaal "mailtjes" kreeg, via een soort programma dat bij de auto-start komt als je realplayer installeert. dit zal vast weg kunnen, of veranderd zijn


@**********
Voor films gebruik ik meestal gewoon windows mediaplayer, en als die niet werkt winamp. voor clips enzo gebruik ik standaard winamp zodat ik niet een andere player hoef te starten.

trouwens, wat gebruik je nu?

Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 20:00.
Oud 30-08-2005, 20:52
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 30-08-2005 @ 18:51 :
EN graag een fatsoenlijke Windows interface, niet van die crappy dingen als BS Player.
Is mediaplayer classic iets voor je, **********?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 31-08-2005, 09:23
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 30-08-2005 @ 19:50 :
Realplayer al geprobeerd?

Ook met Irfanview kun je redelijk wat videoformaten afspelen.

Wat een verschrikkelijk programma is dat, zeker inclusief de backdoors die meegeleverd worden.


Citaat:
namnatulco schreef op 30-08-2005 @ 19:58 :

@**********
Voor films gebruik ik meestal gewoon windows mediaplayer, en als die niet werkt winamp. voor clips enzo gebruik ik standaard winamp zodat ik niet een andere player hoef te starten.

trouwens, wat gebruik je nu?
Voor films en streams gebruik ik nu Windows Media Player, alleen die is traag en is lastig om apart streams bij te houden en ze slaan online alles op wat je afspeelt.
Het is handig voor losse bestanden ed, niet om dingen los op te slaan.
Voor audio gebruik ik Winamp 2.9.



Citaat:
freyk schreef op 30-08-2005 @ 20:52 :
Is mediaplayer classic iets voor je, **********?
Is handig voor losse bestanden, niet om te categorizeren en streams bij te houden. Start wel lekker snel op, dus gebruik het soms.
Oud 31-08-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 30-08-2005 @ 18:51 :
EN graag een fatsoenlijke Windows interface, niet van die crappy dingen als BS Player.
BSplayer heeft skins hoor.
Ads door Google
Oud 31-08-2005, 12:30
Verwijderd
Dan bied het nog gen eenvoudige mogelijkheid tot simpel klikken naar playlist en een soort van tv mogelijkheid
Oud 04-09-2005, 10:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja sorry, ik heb de zoekfunctie gebruikt... Maar dan kom ik 1001 dingen tegen en daar word ik echt niet wijzer van ofzo... En om nou al die pagina's langs te lopen...

Goed, ik wil dus een avi bestand afspelen op mn laptop... Maar windows media player pakt m niet. Welk programma oid heb ik nodig om dit te kunnen? En kan ik zo'n avi bestand wel gewoon zo op dvd branden en kan m dan gewoon afspelen in mn dvd-speler?

t is een experiment om mn dvd-brander eens uit te proberen dus heb zoiets nog nooit eerder gedaan...

Edit: Ik kan hem nu wel afspelen op mn computer... Maar graag zou ik nog willen weten of ik mn bestand gewoon zo op dvd kan branden...? En is er een mogelijkheid om het beeld scherper te krijgen? 1 van de 2 is nml niet zo heel geweldig scherp...

Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 17:30.
Oud 05-09-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-09-2005 @ 10:35 :
Ja sorry, ik heb de zoekfunctie gebruikt... Maar dan kom ik 1001 dingen tegen en daar word ik echt niet wijzer van ofzo... En om nou al die pagina's langs te lopen...

Goed, ik wil dus een avi bestand afspelen op mn laptop... Maar windows media player pakt m niet. Welk programma oid heb ik nodig om dit te kunnen? En kan ik zo'n avi bestand wel gewoon zo op dvd branden en kan m dan gewoon afspelen in mn dvd-speler?
http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm

Staat dat het voor Divx is, maar ik neem aan dat TPMGenc Plus ook met gewone avi's kan werken.

Die website stond trouwens ook in de startpost.
Oud 07-09-2005, 15:26
Motaro
Avatar van Motaro
Motaro is offline
Wat is een goede CODEC (en waar kan ik die downloaden)

om filmbestanden (.wmv, .mov etc.) te converten naar .avi?

Maar wel zo'n codec dat alstie dus als .avi is opgeslagen niet gelijk 50 megabyte is ofzo.

Ik heb nl. alleen maar slechte codecs

Dank u wel
__________________
Op deze wereld is niets zeker, behalve de dood en de belastingen. ~Benjamin Franklin
Oud 07-09-2005, 15:53
MYSTIC
Avatar van MYSTIC
MYSTIC is offline
Weet iemand nog een goeie MPG to GIF converter?

(Nee, niet; River Past Video Cleaner \ AVI to GIF 2.1 \ Ulead GIF Animator)

Dank u
__________________
Im a mystic figure!
Oud 07-09-2005, 22:56
Motaro
Avatar van Motaro
Motaro is offline
Waar linkt een .asf naar door?

Hoe kun je het bestand vinden waar een .asf naartoe doorlinkt?

(Hoe kun je dus de échte bron achterhalen?)

Thnx!
__________________
Op deze wereld is niets zeker, behalve de dood en de belastingen. ~Benjamin Franklin
Oud 08-09-2005, 17:18
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
ik zou het niet weten, maar je kan proberen het bestand met notepad te openen, in welk geval je waarschijnlijk een hele hoop onleesbare rotzooi krijgt, en ergens aan het begin of eind staat dan dergelijke informatie, maar ik weer niet of dat bij .asf ook het geval is, ik weet niet veel van.

btw, kan je dat niet in WMP zien of iets dergelijks?
Oud 11-09-2005, 14:48
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Als ik een DVD wil bekijken krijg ik deze fout:

Kan de dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd.

Kan iemand me helpen??? Waar kan ik die compotabile DVD-decoder vinden???

Hier een screenshot:

Oud 11-09-2005, 22:41
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 11-09-2005 @ 14:48 :
Als ik een DVD wil bekijken krijg ik deze fout:

Kan de dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd.

Kan iemand me helpen??? Waar kan ik die compotabile DVD-decoder vinden???

Hier een screenshot:

[afbeelding]
zoek een codec (bijvoorbeeld divx : www.divx.com ) probeer anders ff de sites in de startpost
Oud 11-09-2005, 23:18
ikbenroy
Avatar van ikbenroy
ikbenroy is offline
Aangezien ik in mijn klas een van de personen ben die het meest van computers weet, word ik vaak om hulp gevraagd door mijn klasgenoten. Ik vind het echter lastig om dingen uit te leggen en laat ze liever zien.

Is er een mogelijkheid om een soort filmpje te maken van mijn desktop enzo zodat ik gewoon kan laten zien wat de bedoeling is. Een soort van instructiefilmpje ofzo.

Ik neem aan dat hier programma's voor zijn, maar ik kan ze raar genoeg niet vinden

Als iemand een dergelijk programma weet of een andere oplossing kan aandragen (wat uiteraard ook van harte welkom is), hoor ik dat graag!

Bij voorbaad dank!
Oud 12-09-2005, 06:44
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Kan je echt geen screenrecorders vinden, ikbenroy?
Eentje wat ik veel gebruik is Camstudio, het werkt goed en er bestaat ook een optie om het filmpje meteen om te zetten in flash!
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 12-09-2005, 09:25
ikbenroy
Avatar van ikbenroy
ikbenroy is offline
Citaat:
freyk schreef op 12-09-2005 @ 06:44 :
Kan je echt geen screenrecorders vinden, ikbenroy?
Eentje wat ik veel gebruik is Camstudio, het werkt goed en er bestaat ook een optie om het filmpje meteen om te zetten in flash!
Ah, heet dat een screenrecorder!?
Als ik dat had geweten had alweer in de zoektocht gescheeld. Ik zal maar te zoeken met termen als 'screenschotvideo' op download.com maar kon niets duidelijks vinden
Tnx! Ik ga Camstudio ff proberen!
Oud 13-09-2005, 18:18
Havik
Havik is offline
Ik zit met het probleem dat mijn realplayer sommige avi's zonder geluid afspeeld (Het zijn films en de beelden doen het wel).

Mijn oudere avi's doet hij allemaal nog wel, maar alle recente avi's pakt hij niet (een stuk of 6). Ligt het aan de bestanden of is er iets mis met mijn realplayer; heb ik een update ofzo nodig?
Oud 15-09-2005, 14:07
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wanneer ik een filmpje in flash MX wil opslaan in .mov heb ik geen geluid.
Wanneer ik een filmpje wil opslaan in .mpg of .avi dan klopt de "timing" niet meer dus nu wil ik .swf omzetten naar avi of mpg.

Iemand enig idee of dat mogelijk is en zoja met welk programma?

Dank u.


EDIT:
graag een freeware programma, dus zonder watermerk oid.
__________________
ofzoiets

Laatst gewijzigd op 15-09-2005 om 18:22.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware videobestanden van videocamera omzetten
lucy48
17 07-09-2006 09:57
Software & Hardware streaming video
hasseltboy
1 24-01-2006 17:18
Software & Hardware [Centraal] MP3 spelers
Enlightenment
118 14-01-2006 13:44
Software & Hardware kan geen filmpjes afspelen!!
Ootje!!
3 26-11-2005 01:05
Software & Hardware [DVD]SVCD speelt niet af...
Someboy
1 14-06-2005 10:10
Software & Hardware Brom in box, wie helpt??
Athlon
27 01-07-2001 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.