Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2010, 23:37
ReWout
ReWout is offline
Blinde Side. Aardige film kijkt leuk wel leuk verhaaltje ook wel verder niets meer.
Advertentie
Oud 08-02-2010, 01:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Up in the Air
Op verzoek van mijn moeder ben ik met haar daarheen gegaan, al moesten we er wel helemaal voor naar Zwolle want in de andere bioscopen draaide hij al niet meer. Met zo weinig aandacht en korte draaitijd zou je bijna vergeten dat deze film voor een stuk of wat Oscars - waaronder beste film - is genomineerd.
Ik had maar een paar spotjes gezien en daarin werd het geadverteerd als een komedie, maar dat is altijd nogal een ruim begrip. Ik was daarom niet echt verrast dat het meer richting drama met wat zwarte humor ging dan naar iets dat zichzelf niet echt serieus neemt. Desalniettemin zaten er wel een paar momenten en gevatte uitspraken in waar ik nog om moest grinniken. George Clooney doet iets waar hij goed in is, het spelen van een charmante man (Ryan Bingham) met een vlotte babbel, in een rol waarin hij mensen moet ontslaan als beroep en daardoor constant per vliegtuig aan het reizen is. Ook het idee van een man die geen behoefte heeft aan relaties en daarna langzaam gevoelens krijgt voor Alex (iemand 'net als hij, maar dan met een vagina' - vrij goed gespeeld door Vera Farmiga), is niets nieuws. Voeg daar nog het ambitieuze groentje Natalie (Anna Kendrick, van Twilight-faam) met grootse ideeën waardoor Binghams geliefde bestaan in gevaar komt, en het verhaal is compleet. En daardoor ook vrij voorspelbaar, dus daar moet de film het niet zo van hebben. Het draait om de personages, met name om Bingham, en dat is niet erg want Clooney en Farmiga vond ik leuk om naar te kijken. Anna Kendrick heeft als actrice een beetje een rare, neutrale uitstraling wat in mijn optiek het personage dan weer niet erg geholpen.
Ik snap wel een beetje waarom deze film zo makkelijk vergeten is door het grote publiek, want ik vond dat de film niet veel te bieden had. Maar ik heb er ook niet echt iets over te klagen, want de uitvoering was verder prima. Wel is het zo dat ik de 'plotwending' redelijk zag aankomen, wat de film tot op een bepaald niveau een beetje zinloos lijkt te maken. Uiteindelijk is het einde op verscheidene manieren te interpreteren, en het hangt van de kijker af of het een vrolijk einde is of niet, en of Bingham iets van de hele ervaring in zijn geheugen zal houden (ik had het idee van wel, maar marginaal). Het had een beetje een anti-climax en voor mij is dat een reden om de film niet als iets bijzonders te zien.

Sherlock Holmes
Meteen daarna werd ik gecompenseerd door een film die ik nog graag wilde zien, en daar heb ik zeker geen spijt van gekregen. Ik was bekend met Ritchie's eerdere werk en over het algemeen vond ik dat leuk, maar niet echt dat ik dacht 'wow'. Maar met de overstap van zijn misdaad-figuren naar 's werelds beroemdste detective vind ik wel dat hij het verdiend: wow
Zijn stijl vergt even wennen, en aangezien je niet bepaald subtiel in de film wordt gegooid is het toch even omschakelen. Het eerste kwartier had ik mijn twijfels, maar toen ik eenmaal in de film zat was het allemaal prima. Ritchie blijft vrij trouw aan de bron en overdrijft voor zover ik kan zien het alleen een beetje door zijn eigen stijl er doorheen te gooien. De setting voelt fijn aan, Robert Downey Jr. vond ik geweldig gecast als de chaotische, onsubtiele maar uiteindelijk briljante Holmes en werkt goed samen met Jude Law die Watson goed als de tegenhanger van Holmes neer weet te zetten en zo het duo in balans houdt. De actiescenes zijn goed uitgewerkt, hoewel niet altijd even duidelijk gefilmd en daardoor wat chaotisch, en het verhaal houdt een hoog tempo vast zonder zijn spanning te verliezen. Nadeel hiervan lijkt wel dat niet iedereen zo snel kan bevatten wat er nou precies allemaal heeft plaatsgevonden. De humor is vaak subtiel en als je het alleen van de ondertiteling moet hebben zal je er wel wat van missen. Mark Strong vond ik in RocknRolla ook al leuk om naar te kijken, en ondanks dat hij hier de antagonist speelt is dat hier ook het geval. De trailer maakt wel al duidelijk dat dit geen rustige detective/thriller is, maar fans van Holmes' befaamde deductieve talent komen ook zeker niets tekort. Ik heb bij een aantal reviewers gelezen dat ze het aan een James Bond-film deed denken, en dat is denk ik niet eens zo'n hele slechte omschrijving. Meer een compliment. Daar gaat er overigens ook eentje van naar Hans Zimmer, die een pakkende, opmerkelijke (hoewel soms ietwat bekend voorkomend) en vooral passende score onder de film heeft gezet.
Sherlock Holmes wil ik graag nog wel eens zien - en ik heb nu al zin in het vervolg
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 08-02-2010, 11:47
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The princess and the frog

Als groot liefhebber van de Disney prinsessen vond ik dit een goede aanvulling van het assortiment . Volgens mij spotte ik ook Kleedje uit Aladdin aan het begin.

8,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 08-02-2010, 12:28
Verwijderd
The imaginarium of Doctor Parnassus

Ik kon hem uiteindelijk wel waarderen. Duurde nogal lang voordat ik erin kwam, vond het nogal een zwak begin. Het meisje vond ik bloedirritant... Maar Tom Waits was een held, en ook Heath Ledger en Christopher Plummer waren sterk Leuk en goed gedaan met de drie andere acteurs die een deel van de rol van Tony speelden. En toffe beelden, overweldigend enzo. Maar vond het wel wat lang duren en iets te veel verhaallijntjes die elkaar opvolgden (of parallel aan elkaar liepen). Beetje een rommeltje soms. Maar dat kon het wel hebben.
Oud 08-02-2010, 12:29
Verwijderd
Sherlock Holmes
Werkelijk bijna net zo slecht als Avatar, die andere film waar iedereen zo hoog van opgeeft. Teveel actie, te weinig speurwerk. De kijker kan nauwelijks iets zelf bedenken, tenzij hij/zij op de hoogte is van ingenieuze giffen, lijmen, gassen en obscure mythologieën en dergelijke. Ongetwijfeld leuk als je van het genre actiefilm houdt, maar ik vind het echt verschrikkelijk.
Oud 08-02-2010, 13:15
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sherlock Holmes
...
De kijker kan nauwelijks iets zelf bedenken, tenzij hij/zij op de hoogte is van ingenieuze giffen, lijmen, gassen en obscure mythologieën en dergelijke.
...
Ik heb de film niet gezien, maar in de boeken is juist de uitgebreide kennis van Holmes, gecombineerd met zijn deductievermogen, de kracht van zijn speurwerk, waardoor hij tot conclusies komt die de lezer zelf misschien niet zo snel zou bedenken. Dus als dat in de film ook zo is, dan is het (voor zover jij het beschrijft) een redelijk getrouwe aanpassing van het verhaal.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-02-2010, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de film niet gezien, maar in de boeken is juist de uitgebreide kennis van Holmes, gecombineerd met zijn deductievermogen, de kracht van zijn speurwerk, waardoor hij tot conclusies komt die de lezer zelf misschien niet zo snel zou bedenken. Dus als dat in de film ook zo is, dan is het (voor zover jij het beschrijft) een redelijk getrouwe aanpassing van het verhaal.
Ik heb de boeken inderdaad niet gelezen, en zoals je het nu schetst, ga ik dat ook niet doen
Oud 08-02-2010, 15:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb de boeken inderdaad niet gelezen, en zoals je het nu schetst, ga ik dat ook niet doen
Het personage is in de film wel compleet anders dan in de boeken. Ook in de oude films, trouwens.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 08-02-2010, 16:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hausu - ROFLMAO/10

Een kruising tussen Evil Dead en een traditioneel spookhuisverhaal. Of de combinatie geslaagd is, vind ik moeilijk te zeggen. Ik werd nogal afgeleid door de absurde beelden.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 08-02-2010, 18:05
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hausu - ROFLMAO/10
Oud 08-02-2010, 18:43
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Starwars A new hope

YEEY coole film met vuur en draken enzo xD
jullie kennen de film vast wel
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Oud 08-02-2010, 20:08
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Hausu - ROFLMAO/10

Een kruising tussen Evil Dead en een traditioneel spookhuisverhaal. Of de combinatie geslaagd is, vind ik moeilijk te zeggen. Ik werd nogal afgeleid door de absurde beelden.
haha, zo vreemd zie je ze idd. maar zelden.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 08-02-2010, 21:51
Rationeel
Rationeel is offline
the box - 4/10

er zullen vast mensen zijn die het kunnen waarderen, maar ik niet. donnie darko was nog te behappen, maar dit gaat echt nergens over. het idee is erg leuk en de eerste 40 minuten ongeveer zijn ook prima, maar daarna neemt het een wending die mij totaal koud laat. 10 keer op mijn horloge gekeken.
Oud 09-02-2010, 00:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
(500) Days of Summer
Veel positieve berichten over gelezen dus ik was hier redelijk benieuwd naar. Maar helaas. Ik kan niet zien waar de hype en het enthousiasme voor deze film vandaan lijkt te komen. De film was voor mij te melancholisch, de paar hele korte momenten dat er een positieve noot inzat waren snel vergeten en werden verdrongen door nog meer somberheid. Daar heb ik niets mee in grote mate in films, voor somberheid wendt ik mij wel tot de echte wereld.
Een groot gebrek vond ik ook de personages. Joseph Gordon-Levitt (Tom Hansen) heeft zichzelf als acteur al goed kunnen bewijzen met dat hij veel diverse rollen aan kan, en Zooey Deschanel (Summer) vind ik sowieso één van de leukste jongere actrices om naar te kijken. Maar de personages vond ik te duf en te vlak om dit door een goede acteur/actrice te compenseren. Vooral Deschanel was veel beter tot haar recht gekomen als zowel haar wat 'quirky' personage als de film een toontje vrolijker was geweest, want dat soort types kan ze juist heel goed spelen. In plaats daarvan werd ze naar het einde toe uit de film gevlakt en was Summer te onduidelijk en niet interessant meer. Tegen die tijd vond ik Hansen ook niet interessant meer en kon het mij niet zoveel schelen wat ze aan het einde van de film van elkaar en van/over de liefde en het lot hebben geleerd. En dat is jammer, want in het begin van de relatie van de twee tonen Gordon-Levitt en Deschanel aan goed op elkaar in te kunnen spelen: dit vond ik de enige leuke scènes. Matthew Gray Gubler (Tom's vriend Paul) vond ik een welkome afwisseling, maar zijn manier van acteren was soms teveel hetzelfde als in zijn rol van dr. Reid in de tv-serie Criminal Minds. Daarin vind ik hem juist één van de leukste personage (en de serie zelf erg goed) en hij is geknipt voor die rol, ik hoop alleen dat Gubler in de toekomst zijn rollen ook wat anders kan spelen.
De manier van vertellen was interessant. Het non-lineaire begon na een tijdje wel een beetje te vervelen, al vond ik dat meer aan het verhaal liggen dan aan de uitvoering. Mijn inziens waren de afwijkende vertelmanieren zoals de dubbele frames halverwege en het spontane dansnummer veel beter tot hun recht gekomen in een luchtige komedie, zodat het nu meer leek alsof men niet helemaal wist wat ze nu eigenlijk wilde maken. Ook de grote hoeveelheid liedjes die prominent langs kwamen vond ik meer hinderlijk dan leuk. Al met al vond ik het een erg magere, sombere film met een boodschap die in het verleden beter (en leuker) is geleverd.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 09-02-2010, 00:48
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
jij bent wel van de wall-of-text he?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 09-02-2010, 01:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik noem het liever 'grondig'
Voor zolang ik daar zin in heb.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 09-02-2010, 12:01
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
appleseed

Tieten, schieten, mensheid naar de klote, fucking geil allemaal
Oud 09-02-2010, 16:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb de boeken inderdaad niet gelezen, en zoals je het nu schetst, ga ik dat ook niet doen
Citaat:
Het personage is in de film wel compleet anders dan in de boeken. Ook in de oude films, trouwens.
Wat Uice zegt, hoewel ik sommige oude films heb gezien, en soms wordt hij wel treffend gepakt. Maargoed, heel vaak ook weer niet, en iedereen heeft er natuurlijk een ander beeld bij.

En prima dat je de boeken niet wil lezen, maar is dat omdat je niet van detectiveverhalen houdt of het je niet aanstaat hoe het personage Holmes in de boeken in elkaar zit? Wat ik hierboven zei was maar een beperkte omschrijving, en ik hoop toch niet dat je alleen detectives leest om op pagina één al direct te weten wie het heeft gedaan?
__________________
you're not my demographic
Oud 09-02-2010, 23:06
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
The Imaginarium of Doctor Parnassus

Hm ja, wat zal ik eens zeggen. Ik heb me vermaakt, ik heb gelachen, ik leefde redelijk mee, MAAR slechte opbouw, soms enigszins over the top geacteerd. Daar staat tegenover dat de fantasiewereld tof was, de vier Tony's ook echt 'een geheel' waren (hoe zeg ik dat?), Christopher Plummer grappig, doorleefd en overtuigend was, en het algehele acteerwerk bij vlagen overkwam alsof ik naar een toneelstuk zat te kijken.

Oh en een extra punt voor de geweldige Monty Pythoneske zingende en cancan-dansende agenten .

7,5/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 09-02-2010, 23:16
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Lions of the African Night - 7/10

Lieve leeuwtjes

Vieze kikkers
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-02-2010, 23:54
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
haha jezus ik las te snel en zag dus ipv die eerste k een n. ik was natuurlijk geprimed door het woord african.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 10-02-2010, 08:44
Rationeel
Rationeel is offline
komisch stel jullie

Oud 10-02-2010, 11:42
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Up in the air

Leuke film . Ik had meer humor verwacht, maar dat geeft verder niet.

7,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 10-02-2010, 11:54
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
haha jezus ik las te snel en zag dus ipv die eerste k een n. ik was natuurlijk geprimed door het woord african.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 10-02-2010, 21:48
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
it's complicated.

leuke film, wel iets te lang maar goede cast
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 10-02-2010, 21:50
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Everything is illuminated

Ik had het boek niet gelezen, maar vond de film zeker leuk om te kijken en goed te volgen
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 10-02-2010, 22:41
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Avatar 3D

De bril verpeste de felheid van de kleuren, zonde. Soms ook wat onscherp, maar dat kan ook door mijn ongunstige plek in de bios komen.

Het verhaal was erg simpel, maar toch met een paar leuke karakters zoals die sergeant.

7/10.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 11-02-2010, 07:51
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
The House Bunny Goede film. Ik heb sowieso wel een zwak voor films met mensen die worstelen met zichzelf. Op zoek naar zichzelf en acceptatie in hun directe omgeving. Zeker als dat op een beetje een luchtige manier gebeurt. Op die manier wordt je als kijker niet zo heel erg gestuurd als bij een zware drama film, waardoor je zelf kan bepalen hoe je de film beleefd. Wat de boodschap van deze film op briljante wijze ondersteunt. 8/10

Blonde and Blonder Tsjah, de titel vond ik wel goed, en de cover van de DVD was ook erg sterk. Film is helaas iets minder leuk. In het begin is het wel erg leuk hoe ze het imago van deze twee bimbo's (Pam en Denise Richards) weten te exploiteren, maar na een tijdje heb ik het wel gezien. Hier en daar een leuke grap, maar vooral veel flauwigheden. Gelukkig ook niet stomvervelend dus nog best kijkbaar. 6/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 11-02-2010, 15:26
Papercut Doctor
Papercut Doctor is offline
Sherlock Holmes. Ik ben verliefd op die film :3
Oud 11-02-2010, 17:59
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Avatar 3D
Soms ook wat onscherp, maar dat kan ook door mijn ongunstige plek in de bios komen.
Ja, als het signaal niet goed ontvangen wordt, dan zie je alles een beetje dubbel. Dat merk je op sommige plekken in zaal beter dan op andere.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 12-02-2010, 00:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
The Marine 2
Tsja, het is en blijft een B-film gemaakt door de WWE met zo'n worstelaar in de hoofdrol Net als deel 1, hoewel de delen niets met elkaar te maken hebben behalve het concept: een marinier moet in z'n eentje het opnemen tegen een groep mensen die kwaad in zin hebben en natuurlijk zijn geliefde bedreigen. Mocht je de titel vergeten zijn, tijdens de film krijg je vaak genoeg de herinnering dat de hoofdpersoon een (trotse) VS marinier is. Die acteur (Ted DiBiase jr.) doet dat goed genoeg gezien zijn worstelcarriere en dat dit zijn eerste filmrol is - en natuurlijk ook dat het om een B-film gaat. Zijn taak is om met absurd brede bovenarmen de nodige knok- en schietpartijen te ondernemen, en dat doet hij prima. Het speelt zich ergens op een eilandje in de regio Thailand af, dus er is ook een blik Aziatisch ogende acteurs open getrokken die niet of nauwelijks kunnen acteren (een tweesterren generaal die elke zin in twee... delen zei was daardoor weer erg grappig). Enige beetje erkende veteraan-acteur was Michael Rooker, en ik vond zowel hem als zijn personage best nog wel aardig. Sommige personages waren zo plat als een dubbeltje, maar een aantal werden toch nog redelijk uitgewerkt en dat valt bij een film als deze niet tegen. Oké, het verhaal was matig en erg voorspelbaar en de dialogen waren vaak ronduit slecht, maar je verwacht niet anders. Kom ik aan bij datgene waar zo'n film om draait, de actie. Die was gewoon prima en fans van explosies komen helemaal niets te kort, al waren de uitgebreide hand-op-hand gevechtscènes soms toch iets te duidelijk ingestudeerd. Ik vond het allemaal net wat beter en vermakelijker dan een gemiddelde Seagal/van Damme film, met een redelijk productieniveau voor een B-actiefilm. Al met al niets mis mee voor op een saaie donderdagmiddag

Zombieland
Ook een film die door het publiek goed werd ontvangen, en ondanks dat ik niet extreem dol ben op zombie-films heb ik besloten hem maar eens te kijken. Ondanks dat het een komedie is begon het met een aantal standaard 'boe'-schrikmomenten, en juist die vind ik erg vervelend, maar die verdwenen al snel. De gore hoort er natuurlijk gewoon bij, niets over te klagen In het begin wordt je erg gewezen op de gevaren en voorzorgsmaatregelen voor het overleven in Zombieland, waar ik een paar wel origineel van vond en die goed in de film blijven hangen of weer terugkomen. Het contrast tussen hoe het hoofdpersonage Columbus (Jesse Eisenberg, die mij verschrikkelijk aan Michael Cera deed denken) in het begin wordt afgeschilderd en dan blijkt te zijn was leuk, helaas kon het personage mede door de acteur mij niet altijd even boeien. De echte ster was wat mij betreft Tallahassee - Woody Harrelson leek echt voor die briljante rol geschapen. Meestal vind ik hem 'net niet' bij een rol passen, maar ditmaal kon het eigenlijk niet beter. De twee jongedames waren vooral in het begin leuk, later had ik meer het idee dat ze er voornamelijk waren om het plot draaiende te houden. Niet dat daar bij dit soort films veel voor nodig is. Hoogtepunt was natuurlijk de cameo halverwege, die was echt geweldig Sowieso zaten er voor filmliefhebbers genoeg andere referenties in. Vlak daarna zakt het tempo wel even in (dat wil zeggen: weinig zombies in een zombiefilm) om een beetje ruimte te maken voor de personages, maar dat wordt aan het eind weer helemaal goed gemaakt. Zombieland is met zijn kleine maar diverse, goede cast op de juiste momenten op de juiste manieren grappig, erg vermakelijk en zal denk ik de meeste zombie-liefhebbers ook niet teleurstellen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 12-02-2010, 19:25
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Perfume: The Story Of A Murderer
Ontzettend ziek en geschift, maar toch wel interessant.. Best 'n briljante film eigenlijk .
__________________
En dat meen ik!
Oud 12-02-2010, 19:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Public Enemies (2009)

Een film die helaas niet weet te overtuigen op een aantal vlakken. Wel wordt het verhaal gedragen door een zeer goed uitgediept hoofdpersonage in de vorm van de altijd goed acterende Johnny Depp, die zoals altijd een goede prestatie neerzet, maar ver verwijderd blijft van zijn beste rollen.

Helaas kan een film niet op één acteur rusten en dat gebeurt voor mijn gevoel wel hier. De overige gangsters worden veel te weinig uitgediept, waardoor dat een groot deel van de film een grote warboel bleef voor mij.

De actiescènes maken dan weer een deel goed. Het geluid van de Tommyguns schalde heerlijk door mijn boxen en subwoofer, heerlijk gedaan.

Hoewel ik me best goed vermaakt heb, blijft dit een film waar meer in had gezeten dan dit.

7,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-02-2010, 13:55
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Yojimbo

Erg sterk verhaal, en goede regie. Ik moet meer Akira Kurosawa films zien, dawg.

8/10.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 14-02-2010, 17:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dororo - 6/10

Net als je denkt alles gezien te hebben, komt Dororo nog even voorbij stuiven.

Lekker bizar dus. Maar ook ietsje te lang en vooral qua verhaal ERG mager. Hoewel het absurde gegeven eigenlijk best leuk is.

De special effects zijn wisselvallig, maar behoren wel tot het beste wat Aziatische films te bieden hebben op dit gebied.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 14-02-2010, 18:26
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Rashômon

Nog een Kurosawa klassieker. Deze keer wordt een moord vanuit vier verschillende perspectieven besproken. Elke persoon vertelt een andere verhaal, en de film vertelt ons niet wie liegt en wie de waarheid vertelt.

Erg goede film. Het verhaal is simpel, maar de film gaat niet echt over het verhaal; het gaat over de waarheid en hoe mensen dingen zien. Er bestaan geen universele waarheden, alleen subjectieve oordelen.

Het acteerwerk is subliem, de dialoog is poetisch en de muziek past zo goed in de film dat het de dialoog zo kan vervangen.

9/10.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 14-02-2010, 20:48
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Up In The Air

Mja, wel leuk.

7/10
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 14-02-2010, 23:00
Verwijderd
Precious

Ik zie al voor me hoe al die 16-jarige R&B-gezinde meisjes al met zakdoekjes in de bioscoop zitten bij deze tearjerker.
Het enige interessante was het daadwerkelijke levensverhaal van Precious en de interacties tussen moeder en dochter. Die tierelantijntjes zoals die fantasie-scènes er tussendoor waren alleen maar storend.
Verder vind ik het plot ook een beetje rommelig met een ontzettend ongeloofwaardig einde.
Wel props voor de acteerprestaties van Monique Imes, de moeder (ja, ik weiger haar Mo'nique te noemen, gare artiestennaam). Paula Patton (de lerares) was heel erg Whitney Houston/Angela Bassett-achtig, vond ik. Gabourey Sidibe (Precious zelf) was ook wel aardig. Wat Mariah Carey (sociale dienst) in de film deed is me nog niet duidelijk; veel meer dan een beetje meelijwekkend en geschokt kijken deed ze niet. Lenny Kravitz deed ook mee maar had een rol van niks. Beetje loos dus.

5/10
Oud 15-02-2010, 14:31
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Shinchin no Samurai

Ahhhhhh, nog een Kurosawa klassieker, en deze is de beste die ik heb gezien. Prachtig verhaal.

10/10.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 15-02-2010, 15:27
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Shinchin no Samurai

Ahhhhhh, nog een Kurosawa klassieker, en deze is de beste die ik heb gezien. Prachtig verhaal.

10/10.
nu ran en the hidden fortress nog
Oud 15-02-2010, 15:38
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik ben ze al aan het 'kopen'.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 15-02-2010, 15:42
Verwijderd
Als het seven samurai is, moet het alleen wel shichinin zijn
Oud 15-02-2010, 15:46
Rationeel
Rationeel is offline
scheenkin
Oud 15-02-2010, 16:08
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
shininihcinchcini, volgens mij.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 15-02-2010, 16:20
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik zeg altijd maar gewoon Seven Samurai. Mooi altijd, van die mensen die heel erg hun best doen de originele titel uit te spreken (je bent een liefhebber of niet, he), maar het gewoon niet kunnen omdat ze de taal niet beheersen.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 15-02-2010, 18:25
Verwijderd
The Magnificent Seven is trouwens een prima remake van Shichinin no Samurai, ook de moeite waard.
Oud 15-02-2010, 18:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
The Magnificent Seven is trouwens een prima remake van Shichinin no Samurai, ook de moeite waard.
Om eerlijk te zijn vond ik The Magnificent Seven stukken beter dan het origineel. Die duurde mij te lang en kon met geen mogelijkheid in het verhaal komen in tegenstelling tot 3 andere Kurosawa-films die ik gezien heb


OT:
Non si deve profanare il sonno dei morti (1974)
Do Not Speak Ill of the Dead
The Living Dead at Manchester Morgue


Heerlijke klassieke zombie-film met een simpel, maar doeltreffend plot. Niet te veel achterlijk geschreeuw en domme acties die je van te ver ziet aankomen en daarbij ook nog eens een prima hoeveelheid gore, zeker voor een film uit de begintijd van dit genre

7,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-02-2010, 19:52
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
The Magnificent Seven is trouwens een prima remake van Shichinin no Samurai, ook de moeite waard.
last man standing is een prima remake van yojimbo

Spoiler


Spoiler
Oud 16-02-2010, 16:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
A Matter of Life and Death (1946)

Wederom een geweldige film van Powell & Pressburger. Dit was de 4e film die ik van ze zag en ze zijn tot nu toe stuk voor stuk geweldig.

Ook deze film dus, waarbij het verhaal zich afspeelt tijdens WO II, waarbij een piloot neerstort, maar op een wonderbaarlijke manier toch in leven blijft en de engel die dit heeft laten gebeuren deze piloot moet overtuigen van zijn dood. Helaas is de piloot verliefd geworden, wat het hele proces flink lastig maakt.

Gelukkig wordt het hele verhaal, mede door een prachtig gespeelde Franse engel, lekker luchtig gehouden ondanks de relatief zware onderwerpen (oorlog, dood en boetedoening).

De schoonheid van de kleurenfilms uit de jaren 40 wordt weer eens onderstreept door deze film, waarbij de beelden vanuit de hemel in zwart-wit geschoten zijn. Ook aan de overgang van kleur naar zwart-wit is erg veel aandacht besteed en hier wordt op een hele speelse manier mee omgegaan.

Ik ben erg benieuwd naar het verdere werk van beide heren, waarbij The Tales of Hoffmann waarschnijnlijk mijn volgende gaat worden.

8,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-02-2010, 18:26
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
The Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Geweldige film. Hou sowieso wel een beetje van die 'gecompliceerde' films
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het meest gezien?
Giles
52 09-06-2010 08:31
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien, en wat vond je ervan?[deel 7]
lovetear
500 20-10-2004 16:47
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 2
Verwijderd
500 13-01-2004 23:03
Films, TV & Radio Welke film heb je het vaakst gezien?
Shibby
123 25-02-2003 22:04
Films, TV & Radio Welke films heb je dit weekend gezien
Buzzzfuzzz.vs
91 16-09-2002 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.