Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2013, 16:25
Darw
Darw is offline
Haay,

oke, ik heb een probleem met mijn beste vriendin, het is een lang verhaal maar ik hoop dat jullie het willen lezen en mij kunnen begrijpen/helpen.

Ik zat 3 jaar bij haar in de klas ; altijd de grootste lol, slappe lach, jongenspraat en dat soort dingen. Dan was vrijdag onze 'girlday' waarop we samen naar de stad gingen of ergens iets aten ofzo, iig dat soort dingen. We waren echt heel hecht. Tot dat we dit jaar naar de bovenbouw gingen. We kwamen niet bij elkaar in de klas, ook geen lessen samen. De girlday bleef doorgaan en in de pauze spraken we elkaar nog. Nu heeft ze een vriend, leuke jongen hoor, maar in de pauzes staat ze alleen nog bij hem ( klef, knuffelend, klef enzo ) en de girlday doen we nu al 2 maanden niet meer. Ze w'appt niet meer, ze verteld me niets meer. Het lijkt wel alsof mijn verhalen haar niet meer boeien. Alleen al is de vriend er niet heeft ze wel s tijd. Ik vind het best kut,

Laats zou ik bij dr slapen en daarna zouden we uitgaan. Er was namelijk een leuke jongen ( die al heel lang mijn crush is xd ) op het feest waar we heen zouden gaan.Het kon( kan ) echt iets worden. Op het laatste moment bleef ze opeens bij haar vriend slapen en wilde ze naar een andere kroeg omdat anders haar vriend niet mee kon want hij zou dan de enige jongen zijn . Uiteindelijk ben ik niet uitgegaan en heb ik een kans gemist.

wat moet ik doen, Is dit nog wel een vriendin.? ( ze is lief , echt, alleen heeft ze me al meer dingen geflikt ( door haar vriend ofzo ) waardoor ik bijna in tranen thuiskwam)

Ik ben bang dat ze boos wordt als ik haar iets vertel

X.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2013, 16:50
Verwijderd
Jullie groeien uit elkaar. Dat gebeurt. Waarom wil je er over praten met haar? Zoek gewoon vriendinnen die wel tijd voor je hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 16:51
mikey8686
mikey8686 is offline
vertel haar wat je dwars zit. als ze een echte vriendin is begrijpt ze het. als ze het niet begrijpt is het geen echte vriendin. ze kan misschien boos worden, maar dat is altijd beter dan altijd in dit soort klotesituaties terecht komen.
heel veel succes ermee!!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 17:20
Darw
Darw is offline
oke thanx .

Ik weet wel zeker dat als het uit gaat dat ze dan weer terug komt, net zoals als wanneer hij er niet is.
Dat is echt klote, want ik voel me nu wel heel erg op de 2e plaats gezet
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 19:13
Verwijderd
Je moet haar duidelijk maken dat ze teveel met haar vriend bezig is en je dat niet leuk vindt. Ze kan of boos reageren maar ze kan er ook iets aan doen. Jij blijft je kut voelen als ze zo doorgaat en jullie vriendschap lijdt erdoor. succes


Heb je geen andere vriendinnen die je niet verwaarlozen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 20:34
Darw
Darw is offline
Citaat:
Je moet haar duidelijk maken dat ze teveel met haar vriend bezig is en je dat niet leuk vindt. Ze kan of boos reageren maar ze kan er ook iets aan doen. Jij blijft je kut voelen als ze zo doorgaat en jullie vriendschap lijdt erdoor. succes


Heb je geen andere vriendinnen die je niet verwaarlozen?
Oke, dankje.
Nee, eerlijk gezegd ga ik nu meer met een andere vriendin om, die me wel begrijpt. Zij is ook bevriend met mijn beste vriendin, maar ze vind het wel rot voor me.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 22:04
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze je minder aandacht geeft nu ze een vriendje heeft. Maar dat ze je negeert of afspraken afzegt om bij hem te zijn, is een beetje te veel van het goede. Als ik jou was zou ik haar vertellen wat dit met je doet, hoe ze je laat voelen.

Maar let er wel op dat je haar niet voor de keuze jou of die jongen zet. Dat gaat hoe dan ook in het verkeerde keelgat en mensen zo chanteren om ze terug te krijgen helpt uiteindelijk niet. Vertel haar dat je het idee krijgt dat ze je niet belangrijk vindt tot ze je nodig heeft (als het uit is of hij weg is) en dat je daar niet blij mee bent. Laat merken dat je begrijpt dat je haar aandacht nu moet delen, maar dat je denkt dat je nog steeds wel aandacht van haar mag vragen omdat je haar mist. Stel bijvoorbeeld voor om jullie girls night nu een keer in de twee weken te doen. Als ze daar boos om wordt of je alsnog laat stikken en je aan het lijntje houdt, dan is het geen goede vriendin en moet je haar loslaten.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 01:28
Verwijderd
a

Laatst gewijzigd op 09-03-2016 om 01:38.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 05:48
peurrie
Avatar van peurrie
peurrie is offline
je kan nu het beste gewoon het tegen haar vertellen en zeggen dat je het nu echt niet meer leuk vind
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Oke, dankje.
Nee, eerlijk gezegd ga ik nu meer met een andere vriendin om, die me wel begrijpt. Zij is ook bevriend met mijn beste vriendin, maar ze vind het wel rot voor me.
Blijf met die andere vriendin omgaan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 09:33
Darw
Darw is offline
oke, heel erg bedankt allemaal !
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 15:53
Verwijderd
Citaat:
oke, heel erg bedankt allemaal !
En als jouw vriendin het uitgaan afzegt, is het toch echt jouw keuze om helemaal niet te gaan. Je kunt niet alles op haar afschuiven.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 19:50
Darw
Darw is offline
Citaat:
En als jouw vriendin het uitgaan afzegt, is het toch echt jouw keuze om helemaal niet te gaan. Je kunt niet alles op haar afschuiven.
ja tuurlijk klopt dat, maar ik ging niet omdat ik het een rot actie van dr vond. Ik had gewoon een leuke meidenavond verwacht, alles had ik al klaar staan etc.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 20:03
Verwijderd
Meidenavond? Je had haar toch nodig als wing man om je crush te versieren?

En mijn punt was dat jouw wereld heus niet instortte, klamp je niet zo aan haar vast. Volgende keer toch gewoon gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 09:51
Darw
Darw is offline
Citaat:
Meidenavond? Je had haar toch nodig als wing man om je crush te versieren?

En mijn punt was dat jouw wereld heus niet instortte, klamp je niet zo aan haar vast. Volgende keer toch gewoon gaan.
de meidenavond was dat ze bij mij kwam logeren. Ik had alle inkopen al gedaan. En ik had haar niet nodig als wingman maar we zouden gewoon naar dat feest gaan. Dat stond al heel lang vast. Ik vind het niet normaal al kap je op het laatste moment ( 4 uur voor vertrek ) alle plannen af, jij wel dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriendin en haar ex
Different
1 04-06-2014 22:07
Liefde & Relatie Ik heb problemen met een vriendin
Mousse
20 21-09-2005 12:44
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Liefde & Relatie Problemen met relaties ...
KsE
10 17-05-2004 13:28
Liefde & Relatie Verlopen vriendschap
Boeing 747-400
31 12-03-2004 18:10
Psychologie Dringend: uit huis gezet !
Captain
36 27-12-2001 22:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.