Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2007, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2007 @ 13:27 :
Door het forum te sluiten dwing je de gebruikers wel om stil te zijn; ook al is dat misschien niet de achterliggende gedachte, het is wel een gevolg van het sluiten van het forum.
Dat is zwaar overdreven. Je geeft ze alleen niet de mogelijkheid om dat op DIT forum te uiten. Maar ze kunnen alsnog de straten op en weet-ik-veel-wat. Dat is hun eigen keuze. De vergelijking wordt gemaakt met "Plakken je ouders om acht uur voor twee minuten een grote pleister op je mond zo dat je twee minuten niet kunt praten? Laat de overheid de mond van iedereen dicht hechten zodat je niet kunt praten?"
Nee, natuurlijk niet. Maar je ouders kunnen wel zeggen "ik wil graag dat je hier in huis stil bent" en de overheid kan zeggen "wij herdenken hier in Vught, dus wij willen graag dat het daar stil is en als je dat niet bent laten we de politie je oppakken." En dát is wat het forum ook had kunnen/moeten doen. "Wat je doet moet je zelf weten, maar wij willen niet dat je het hier doet."

Citaat:
We leven in een land waar iedereen behoorlijk vrij is om te doen en te laten wat hij of zij wil (lijkt me trouwens ook iets wat je juist op 4 mei uit moet stralen ed).
Dat beperk je hiermee ook niet?! Je geeft alleen aan dat JIJ (het forum) óók vrij is om te doen wat je wil, namelijk om te herdenken. En de gebruikers hebben zich dáár dan aan te houden. Het werkt toch net zo goed andersom?

Citaat:
Waarom geldt dat wel voor anderen en niet voor jou? Jouw leven ging immers ook gewoon door 'zoals altijd', enz. Of leg jij alleen op 4 mei van 20.00u tot 20.02u mensen wiskunde uit en is dat jouw manier om te herdenken?
Dat is mijn keuze. En nogmaals, gebruikers behouden natuurlijk hun eigen keuze. Verder is dit niets persoonlijks, dus laten we dat er ook niet van maken, oke?
Advertentie
Oud 06-05-2007, 14:56
Verwijderd
Sowieso vind ik de achterliggende gedachte van 2 minuten stil zijn overdreven melodramatisch. Ik sta er meer dan eens bij stil dat we het in vergelijking met jaren terug/andere continenten heel erg goed hebben, ik zie niet in waarom ik dan opeens 1 keer per jaar gedwongen 'stil' moet zijn. Dat is naast overdreven ook nog eens hypocriet.

Laat staan een internetforum sluiten omdat bepaalde mensen moeten huilen omdat iemand toch durft te posten in die 2 minuten.
Oud 06-05-2007, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 06-05-2007 @ 15:56 :
Sowieso vind ik de achterliggende gedachte van 2 minuten stil zijn overdreven melodramatisch. Ik sta er meer dan eens bij stil dat we het in vergelijking met jaren terug/andere continenten heel erg goed hebben, ik zie niet in waarom ik dan opeens 1 keer per jaar gedwongen 'stil' moet zijn. Dat is naast overdreven ook nog eens hypocriet.

Laat staan een internetforum sluiten omdat bepaalde mensen moeten huilen omdat iemand toch durft te posten in die 2 minuten.
Jeetje, ik blijf het maar herhalen. Dat is niet het punt.
Winkels, bedrijven etc. sluiten niet omdat ze moeten huilen als iemand durft te praten in die 2 minuten. Ze sluiten om aan te geven dat ze willen herdenken en respect willen tonen aan hen die dat nodig hebben.

En als je zo minderwaardig doet over "een internetforum", waarom maak je je dan druk over het beleid (een beleid van een internetforum!!) door hier te posten?
Oud 06-05-2007, 18:39
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 06-05-2007 @ 16:18 :
Jeetje, ik blijf het maar herhalen. Dat is niet het punt.
Winkels, bedrijven etc. sluiten niet omdat ze moeten huilen als iemand durft te praten in die 2 minuten. Ze sluiten om aan te geven dat ze willen herdenken en respect willen tonen aan hen die dat nodig hebben.

En als je zo minderwaardig doet over "een internetforum", waarom maak je je dan druk over het beleid (een beleid van een internetforum!!) door hier te posten?
Jongen, waar maak jij je druk om?
Om die 2 minuten wordt nu al ruim 2 weken gepraat zelfs na 4 mei... dit vind ik toch echt belachelijk overdreven.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 06-05-2007, 18:58
Verwijderd
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 06-05-2007 @ 19:39 :
Jongen, waar maak jij je druk om?
Om die 2 minuten wordt nu al ruim 2 weken gepraat zelfs na 4 mei... dit vind ik toch echt belachelijk overdreven.
als ik een suggestie doe wil ik graag dat die op de goede manier begrepen wordt..

oh en als je 2 minuten al veel vindt, zoek dan maar topics over floodcontrol.. dat gaat over secónden!
Oud 07-05-2007, 15:09
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 06-05-2007 @ 19:58 :
als ik een suggestie doe wil ik graag dat die op de goede manier begrepen wordt..

oh en als je 2 minuten al veel vindt, zoek dan maar topics over floodcontrol.. dat gaat over secónden!
Maar die floodcontrol is ook irritant.
Dit topic is een all-shout-in-one geworden waar iedereen maar wat onzin door elkaar schreeuwt met zo'n felle N&A discussiewaarde die constant negatief is.

Bovendien luistert zo niemand meer naar elkaar en is het tijd voor een slotje voordat we hier met kerst nog over discussiëren.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 07-05-2007, 15:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
4 Mei is alweer een paar dagen geleden, dus tijd om hier een einde aan te maken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.