Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 17:05
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik ben op zoek naar een ander telefoontje, maar ik ben van plan daar ook een andere provider bij te nemen. Ik heb momenteel Orange. Op zich wel goed enzo, maar ik heb gehoord dat orange vergeleken met andere providers erg duur is. Wat kan ik het beste nemen?

Ik wil een abo waar alles uit 1 bundel komt. En omdat ik vaak weinig bel houd ik wel is wat tegoed over, en ik wil dat ook graag mee kunnen nemen naar het volgende maand (bij orange kun je onbeperkt meenemen).

Wat vinden jullie de beste provider? Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende providers? En wat raden jullie mij aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 12:36
J-roenn
J-roenn is offline
zo duur is orange niet, alleen smsen kost achtelijk veel bij hun.

ik heb momenteel vodafone abbo, je mag 2 maanden meenemen en alles gaat gewoon uit je bundel ( behalve 090* nummers ) dus sms, mms, voicemail , bellen en wap.

als je vaak in het buitenland bent ( en belt ) heeft vodafone ook gunstige tarieven, 99 cent starttarief en daarna hetzelfde tarief als in nederland.

als ook vrienden/familie vodafone gebruiken kan je ze een uur bellen voor de kosten van 3 minute

en ze hebben tot nu toe overal goed bereik waar ik ben geweest, op somigge plekken iets beter dan orange, en op somigge wat minder.


je kan ook zoals je zelf aangeeft een orange abbo nemen, onbeperkt meenemen en alles uit een bundel enz, niet zo heel duur maar vergelijk de prijzen anders eens op www.bellen.com
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 13:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik heb zelf Vodafone. Over het bereik niks te klagen, maar ik vind ze een beetje duur vergeleken met andere providers, en ze hebben de vervelende gewoonte om je een telefoon te geven met aangepaste software erop (met een hoop Vodafone-rotzooi erop). Daar trap ik dus niet meer in, wat dat betreft is Hi een betere keuze.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 14:34
J-roenn
J-roenn is offline
oh jah, en de vodafone voicemail heeft de nare eigenschap je op de vreemdste tijden op te bellen en er nog gewoon geld voor te vragen ook, terwijl ze zelf bellen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:12
Verwijderd
Ik heb hi. Heerlijk bereik, aardig abonnement. hi 25, 175 belminuten of 350 smsjes voor 25 euro per maand.
Weinig tot geen reclame (ongeveer 3 smsjes per jaar.)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:49
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 13-03-2006 @ 13:36 :
zo duur is orange niet, alleen smsen kost achtelijk veel bij hun.

ik heb momenteel vodafone abbo, je mag 2 maanden meenemen en alles gaat gewoon uit je bundel ( behalve 090* nummers ) dus sms, mms, voicemail , bellen en wap.

als je vaak in het buitenland bent ( en belt ) heeft vodafone ook gunstige tarieven, 99 cent starttarief en daarna hetzelfde tarief als in nederland.

als ook vrienden/familie vodafone gebruiken kan je ze een uur bellen voor de kosten van 3 minute

en ze hebben tot nu toe overal goed bereik waar ik ben geweest, op somigge plekken iets beter dan orange, en op somigge wat minder.


je kan ook zoals je zelf aangeeft een orange abbo nemen, onbeperkt meenemen en alles uit een bundel enz, niet zo heel duur maar vergelijk de prijzen anders eens op www.bellen.com
Ik zie op die site dat smsjes bij Vodafone zelfs nog duurder zijn? Daar staat dat smsjes bij Vodafone 25 cent kosten, terwijl het bij Orange 22 cent kost (abo van 22,50 per maand).

De reden dat ik eigenlijk aan Vodafone zit te denken, is omdat ze nu zo'n actie hebben waarbij ik maar een 1jarig abo hoef te nemen (met eerste 3 maanden ook nog is 50% korting) en daar dan een gratis sony ericsson K750i bij krijg.

Dat van in het buitenland bellen & met vodafone klanten bellen klinkt wel erg aantrekkelijk! Is dat in alle landen zo of..?

Heb een hele domme vraag, maar wat is sim only? Is dat wanneer je er geen gratis toestel bij krijgt ofzo?

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:53
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2006 @ 14:55 :
Ik heb zelf Vodafone. Over het bereik niks te klagen, maar ik vind ze een beetje duur vergeleken met andere providers, en ze hebben de vervelende gewoonte om je een telefoon te geven met aangepaste software erop (met een hoop Vodafone-rotzooi erop). Daar trap ik dus niet meer in, wat dat betreft is Hi een betere keuze.
Wat bedoel je precies met aangepaste software?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:11
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik heb een KPN Medium bundel, daarmee betaal ik 28,50 per maand.
Alles is uit 1 bundel, 12 cent per belminuut en per sms.
Heb 240 belminuten per maand.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:23
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Shadina schreef op 13-03-2006 @ 16:49 :
Ik zie op die site dat smsjes bij Vodafone zelfs nog duurder zijn? Daar staat dat smsjes bij Vodafone 25 cent kosten, terwijl het bij Orange 22 cent kost (abo van 22,50 per maand).

De reden dat ik eigenlijk aan Vodafone zit te denken, is omdat ze nu zo'n actie hebben waarbij ik maar een 1jarig abo hoef te nemen (met eerste 3 maanden ook nog is 50% korting) en daar dan een gratis sony ericsson K750i bij krijg.

Dat van in het buitenland bellen & met vodafone klanten bellen klinkt wel erg aantrekkelijk! Is dat in alle landen zo of..?

Heb een hele domme vraag, maar wat is sim only? Is dat wanneer je er geen gratis toestel bij krijgt ofzo?
simonly is idd alleen de simkaart, zonder telefoon dus.

verder had je t mischien al begrepen, maar te verduidelijking, je kan dus niet in het buitenland een uur bellen voor 3 minuten, die acties lopen gewoon gescheiden van elkaar hé ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Shadina schreef op 13-03-2006 @ 16:53 :
Wat bedoel je precies met aangepaste software?
Nou, kijk bijv. wat ze mijn Sony Ericsson toestel hadden aangedaan:

- Kon geen MP3's als beltoon gebruiken (kon alleen met speciale ringtones, die je uiteraard bij Vodafone moet kopen )
- Overal "vodafone live!!!!!!1111" en lelijke rode kleuren
- Vodafone opstart- en afsluitscherm
- Aangepaste (lelijkere) icoontjes t.o.v. de standaardsoftware
- Kon de software ook niet online updaten, wat met de standaard SE software wél kan, dus zat met een hele oude versie vol met irritante bugs (bijv. telefoonnummers die ineens verdwenen)
- Ook aangepaste menu's (dingen in een andere volgorde) omdat dat zgn. handiger is

En ze doen het nog steeds hoor, je hebt bijv. de Sony Ericsson Z800 en dat is dan een door Vodafone verkrachte versie van de W800. Nou ja, niet iedereen zal zich er evenveel aan storen (ik ben toevallig een zeikerd ), maar voor mij is het iig een reden om géén toestel meer bij Vodafone te nemen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:27
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 13-03-2006 @ 17:23 :
simonly is idd alleen de simkaart, zonder telefoon dus.

verder had je t mischien al begrepen, maar te verduidelijking, je kan dus niet in het buitenland een uur bellen voor 3 minuten, die acties lopen gewoon gescheiden van elkaar hé ?
Dat had ik al begrepen ja.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:32
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2006 @ 17:32 :
Nou, kijk bijv. wat ze mijn Sony Ericsson toestel hadden aangedaan:

- Kon geen MP3's als beltoon gebruiken (kon alleen met speciale ringtones, die je uiteraard bij Vodafone moet kopen )
- Overal "vodafone live!!!!!!1111" en lelijke rode kleuren
- Vodafone opstart- en afsluitscherm
- Aangepaste (lelijkere) icoontjes t.o.v. de standaardsoftware
- Kon de software ook niet online updaten, wat met de standaard SE software wél kan, dus zat met een hele oude versie vol met irritante bugs (bijv. telefoonnummers die ineens verdwenen)
- Ook aangepaste menu's (dingen in een andere volgorde) omdat dat zgn. handiger is

En ze doen het nog steeds hoor, je hebt bijv. de Sony Ericsson Z800 en dat is dan een door Vodafone verkrachte versie van de W800. Nou ja, niet iedereen zal zich er evenveel aan storen (ik ben toevallig een zeikerd ), maar voor mij is het iig een reden om géén toestel meer bij Vodafone te nemen.
Hm, dat is inderdaad best kut. Ik geloof dat dat niet zo is met Orange? Heb er in ieder geval niets van gemerkt. Maar ik heb sowieso nu besloten om nog even te wachten met het nemen van een nieuw toestel, want ik wil toch de nieuwere versie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De consumentenbond (als ik het goed onthouden heb) was laatst minder te spreken over Orange en Vodafone en sprak zelfs over betere (kwalitatieve en spreidingsgewijze) dekking bij T-Mobile dan bij die twee providers. Telfort scoort ook niet slecht, de laatste tijd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2006 @ 17:32 :
Nou, kijk bijv. wat ze mijn Sony Ericsson toestel hadden aangedaan:

- Kon geen MP3's als beltoon gebruiken (kon alleen met speciale ringtones, die je uiteraard bij Vodafone moet kopen )
- Overal "vodafone live!!!!!!1111" en lelijke rode kleuren
- Vodafone opstart- en afsluitscherm
- Aangepaste (lelijkere) icoontjes t.o.v. de standaardsoftware
- Kon de software ook niet online updaten, wat met de standaard SE software wél kan, dus zat met een hele oude versie vol met irritante bugs (bijv. telefoonnummers die ineens verdwenen)
- Ook aangepaste menu's (dingen in een andere volgorde) omdat dat zgn. handiger is

En ze doen het nog steeds hoor, je hebt bijv. de Sony Ericsson Z800 en dat is dan een door Vodafone verkrachte versie van de W800. Nou ja, niet iedereen zal zich er evenveel aan storen (ik ben toevallig een zeikerd ), maar voor mij is het iig een reden om géén toestel meer bij Vodafone te nemen.

Welk toestel heb je dan?

Zelf heb ik een Sony Ericsson V600i; de Vodafone uitvoering van de K600i. Ben best wel tevreden over dit toestel.

Ik kan gewoon MP3'tjes als ringtone instellen. Maakt niet uit waar ze vandaan komen. Vodafone Live! kom je vrijwel nooit tegen en de rode kleurtjes kun je grotendeels wegpoetsen door gewoon een ander theme te installeren. De icoontjes zijn wel minder mooi inderdaad, wat wel een beetje jammer is. Updaten heb ik nog niet overwogen, met name omdat het toestel gewoon probleemloos werkt.

Persoonlijk zie ik de Vodafone branding dus niet echt als een groot nadeel. Heb het toestel overigens prepaid gekocht en m'n KPN-simmetje trekt zich ook niks van het Vodafone-gebeuren aan.

En nog even on-topic:

Ik weet niet hoe wisselvallig je belgedrag is, maar met een Hi abonnement betaal je zowel je SMS'jes als je belminuten uit een bundel en mag je dat wat je overhoudt meenemen naar de volgende maand. De tarieven zijn scherp, vooral goedkoop SMSen, en KPN heeft gewoon de beste dekking. Ook in grote gebouwen heb je gewoon altijd bereik, terwijl anderen (soms) naar het raam moeten lopen om te bellen.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 08:23
Verwijderd
Mja, dat gezeik op Orange hier
Het valt allemaal wel mee om eerlijk te zeggen, ik gebruik al vrij lang Orange en sinds ik overgestapt ben naar een abonnement heb ik geen problemen gehad.
Overigens kun je bij dat abo van 22,50 ook een sms bundel kiezen, dat gaat gewoon van die 22,50 af, scheelt behoorlijk wat.
Verder heb ik niks te klagen over de dekking, ik heb zelfs in de spoortunnel bij Best nog gewoon bereik en als de verbinding al plots wegvalt kun je gewoon weer gaan bellen en krijg je de 1e minuut (ofzo) gratis van Orange.
Neemt niet weg dat ik na dit jaar mn abo opzeg omdat ik een nieuwe telefoon wil
Toestel is trouwens een Nokia 6230i, standaard Nokia instellingen als je em binnenkrijgt, zonder Orange logo's of Orange software.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 09:50
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-03-2006 @ 18:57 :
Telfort scoort ook niet slecht, de laatste tijd.
zijn overgenomen door kpn dus zitten nu ook over hun netwerk, dus das wel te begrijpen.


en echt slecht bereik heb je niet meer, hoogstens op somigge lichtbevolkte gebieden ( k had hier in zeeland ( vooral walcheren ) zeer slecht bereik met telfort, terwijl als ik in A'dam zat ik continue vol bereik had...

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 16:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 13-03-2006 @ 13:36 :
zo duur is orange niet, alleen smsen kost achtelijk veel bij hun.

ik heb momenteel vodafone abbo, je mag 2 maanden meenemen en alles gaat gewoon uit je bundel ( behalve 090* nummers ) dus sms, mms, voicemail , bellen en wap.

als je vaak in het buitenland bent ( en belt ) heeft vodafone ook gunstige tarieven, 99 cent starttarief en daarna hetzelfde tarief als in nederland.

als ook vrienden/familie vodafone gebruiken kan je ze een uur bellen voor de kosten van 3 minute

en ze hebben tot nu toe overal goed bereik waar ik ben geweest, op somigge plekken iets beter dan orange, en op somigge wat minder.


je kan ook zoals je zelf aangeeft een orange abbo nemen, onbeperkt meenemen en alles uit een bundel enz, niet zo heel duur maar vergelijk de prijzen anders eens op www.bellen.com
Ik dacht dat die acties van in het buitenland bellen en 3 betalen 60 halen alleen bij prepaid bellen is? Als je kiest voor die 3 betalen 60 halen dan betaal je ook maar 9 cent per smsje en geen 25 (ik betaalde hiervoor overigens geen 25 maar 23 cent oid, dus niet zo heel veel duurder dan orange).

Ik heb al jaren vodafone (nog vanuit de tijd dat het Libertel was) en ik ben er wel tevreden over. De dekking is goed, ook in het buitenland maar daar betaal je dan denk ik ook wel wat meer voor al zijn die acties nu echt wel cool
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Welke internet? goed koop?
TomTom88
11 12-02-2017 22:24
Software & Hardware 3G HTC Wildfire
Drieszz
5 01-12-2010 20:07
Software & Hardware [GSM] Abonnement verlengen.... drama??? en welke toestel dan wel?
G.T.C.
8 17-05-2006 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.