Oud 01-05-2004, 11:38
johnbiezen
johnbiezen is offline
Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat ik pfeiffer had. Daar baalde ik natuurlijk verschrikkelijk van, vooral omdat ik nu druk ben met het examen.

Ik zit behoorlijk in de stress want ik wil niet dat door zoiets lulligs heel dit jaar verloren gaat en ik dus niet slaag voor mijn examen (+ examenfeestjes als ik wel slaag want ).

Voor de duidelijkheid, ik ben niet 'doodziek'. Ik kan nog wel een paar uurtjes p/d naar school en lig NIET 24 p/u 'dood' op bed. Ik ben zoooo slap (en natuurlijk ook aardig moe).
Daardoor vind ik het heeel moeilijk om te te concentreren en dus te leren voor het examen....(val bijna in slaap als ik poosje aan het leren ben en heb er gewoon geen zin in, terwijl ik dat normaal niet zou hebben)

Heeft iemand tips behalve dan: slapen, want dat weet ik zelf oook al, ik rust naar behoefte en luister naar mijn lichaam...

Dus als iemand ervaringen, tips enz heeft hoor ik het graag, (van mensen die het meemaken of meegemaakt hebben) hoe ik het beste hiermee om kan gaan (qua leren, concenteren en het examen leren etc)...

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 01-05-2004, 14:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik weet niet precies hoe lang Pfeiffer duurt, maar zou je dan je examens niet in het tweede, ev. derde tijdvak kunnen doen? Dan heb je iig meer tijd..

Verder ja, kut voor je, veel succes ermee!
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 01-05-2004, 21:02
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Heb ook pfeiffer, teminste ik kreeg het in september. Heb een erge vorm ervan gehad en mocht dus helemaal niets meer ook geen trap lopen om uit mn kamer te gaan ofzo.
Hoe ik toen heb geleerd enzo vroeg je, nouja simpelweg niet. Heb dingen wel een keer doorgelezen maar ik was echt te moe om meer te doen, heb daardoor ook erg slechte cijfers gehaald, meestal wel voldoende maar niet wat ik gemiddeld stond maar gelukkig stond ik er erg goed voor.
Nu heb ik er nog steeds veel last van, lijkt sinds een poosje terug alleen maar weer erger te worden eigenlijk. Mag van de dokter voorlopig niets meer doen tot na mijn examen, als ik jou was zou ik ook zo min mogelijk doen en alleen ff aan school denken komende maand.
Sterkte ermee.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 01-05-2004, 22:54
Verwijderd
Ik heb geen Pfeiffer gehad, maar was en ben door allerlei andere (lichamelijke) dingen wel vaak heel moe. Zoek uit wanneer jij je het beste voelt, wanneer je je het beste kunt concentreren. Voor de één is dat 's morgens, voor de ander 's avonds of 's middags of juist 's nachts. 't klinkt misschien raar, maar zelf kan ik me bv. om een uur of 4 uur 's morgens het beste concentreren (bovendien is het dan vaak lekker rustig en ook nog vrij koel vaak). Probeer om op die tijd te werken/leren, enz. Forceer niet, verplicht je zelf niet om bv. 2 uur achter elkaar te leren, dat heeft toch geen zin. Als je je niet lang kunt concentreren, doe het dan in een aantal keer, desnoods steeds tien minuten ofzo. daar heb je dan meer aan, denk ik. Of bv. een half uur leren, een half uurtje slapen ofzo. En als het mag/kan kun je misschien idd je examens spreiden over het eerste, tweede en derde tijdvak, dan heb je meer tijd en hoef je minder in één keer te leren.

Ow, en nog iets. Zorg dat je op tijd begint. Dus begin echt NU, dan heb je nog aardig veel tijd en kun je dingen ook echt spreiden. Als je pas twee dagen van te voren begint, dan moet je wel uren achter elkaar leren (en dan nog is het de vraag of je het redt), dat hoeft nu nog niet.

Met wat voor cijfers ga je het examen in? Daar kan je nu niks meer aan veranderen, maar hopelijk zijn het redelijke cijfers, scheelt ook een hoop.

Hopelijk red je het. Heel veel succes iig!

Laatst gewijzigd op 02-05-2004 om 07:56.
Oud 02-05-2004, 13:12
johnbiezen
johnbiezen is offline
Bedankt hoor....ik ga gewoon proberen te leren...het zal wel moeten....
Oud 05-05-2004, 12:58
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-05-2004 @ 14:09 :
Ik weet niet precies hoe lang Pfeiffer duurt, maar zou je dan je examens niet in het tweede, ev. derde tijdvak kunnen doen? Dan heb je iig meer tijd..

Verder ja, kut voor je, veel succes ermee!
zou ik eens navragen...denk het niet...maar baal er wel van...kan me gewoon niet concenteren
Oud 05-05-2004, 16:36
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 05-05-2004 @ 12:58 :
zou ik eens navragen...denk het niet...maar baal er wel van...kan me gewoon niet concenteren
Lijkt me ook niet, heb er zelf ook last van en de toetsen mocht ik wel verplaatsen als ik me erg slecht voelde maar met examens mag ik het niet van tevoren verplaatsen, als ik echt erg ziek ben mag ik me natuurlijk wel ziek melden en dan wordt het ook gewoon gezien als ziek en maak je de gemiste dus in het volgende tijdvak.
Zou je even willen laten weten wat ze bij jou zeiden als je het gevraagd hebt?
Maar goed, wil daar eigenlijk niet aan beginnen, dan zit ik nog langer aan mn examens en ben ik nog langer bezig met die stof, heb daar echt geen zin in.. dan maar lage cijfers
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 06-05-2004, 13:33
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Liss schreef op 05-05-2004 @ 16:36 :
Lijkt me ook niet, heb er zelf ook last van en de toetsen mocht ik wel verplaatsen als ik me erg slecht voelde maar met examens mag ik het niet van tevoren verplaatsen, als ik echt erg ziek ben mag ik me natuurlijk wel ziek melden en dan wordt het ook gewoon gezien als ziek en maak je de gemiste dus in het volgende tijdvak.
Zou je even willen laten weten wat ze bij jou zeiden als je het gevraagd hebt?
Maar goed, wil daar eigenlijk niet aan beginnen, dan zit ik nog langer aan mn examens en ben ik nog langer bezig met die stof, heb daar echt geen zin in.. dan maar lage cijfers
ik probeer ze gewoon normaal te maken....anders duurt het nog langer..
Oud 06-05-2004, 13:39
JantjePietje
JantjePietje is offline
Gewoon veel oppeppende middelen tot je nemen. Werkt ook bij mij. Ik heb dan zoveel energie dat ik dan tot diep in de nacht soms wel 8 uur achter elkaar mijn examenstof kan leren.
Succes gegarandeerd.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Oud 06-05-2004, 17:26
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 06-05-2004 @ 13:39 :
Gewoon veel oppeppende middelen tot je nemen. Werkt ook bij mij. Ik heb dan zoveel energie dat ik dan tot diep in de nacht soms wel 8 uur achter elkaar mijn examenstof kan leren.
Succes gegarandeerd.
ow, maak je maar niet druk hoor, dagelijks gaan er een red-bulletjes bij mij naar binnen...
Oud 06-05-2004, 18:26
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 06-05-2004 @ 17:26 :
ow, maak je maar niet druk hoor, dagelijks gaan er een red-bulletjes bij mij naar binnen...
Van die oppeppende middelen zijn heel slecht voor je als je pfeiffer hebt, herstel je ook veel minder snel
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 06-05-2004, 20:26
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Liss schreef op 06-05-2004 @ 18:26 :
Van die oppeppende middelen zijn heel slecht voor je als je pfeiffer hebt, herstel je ook veel minder snel
van Red-bull/Golden Power etc? Shit... , maar ik heb na het examen tijd om te herstellen, tijdens en vlak voor het examen moet ik knallen
Oud 06-05-2004, 21:35
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 06-05-2004 @ 20:26 :
van Red-bull/Golden Power etc? Shit... , maar ik heb na het examen tijd om te herstellen, tijdens en vlak voor het examen moet ik knallen
Hehe Maar van dat idd ook, ik voel me ook erg moe en dan kan ik gewoon niet leren, dat lukt gewoon niet zo. Dus ik ben naar de dokter geweest en gevraagd om iets waarvan ik meer energie krijg om gewoon te kunnen leren en mn examens gewoon te kunnen maken zonder super moe te zijn, maar ik mocht niets gebruiken, ook geen koffie en dat soort dingen drinken.
Wat trouwens ook goed helpt is druivensuiker, gewoon zown rolletje bij de drogist ofzo. Gaf mn dokter als tip toen die nog niet wist dat ik pfeiffer had. Mag nu ook eigenlijk niet, maar goed tijdens het maken van mn examens wil ik toch wel wat meer energie hebben
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 08-05-2004, 16:30
Verwijderd
Ik ben over 2 maanden klaar met mijn studie en ik kreeg een maand geleden ook pfeiffer. Ook lekker handig aan het eind...

Ik zou als ik jou was wel naar je lichaam luisteren. Vooral als je lever ook ontregelt is, als je dan geen rust houd, verkloot je je lichaam ermee.

Maar je moet gewoon kijken hoeveel er nog wil. Als het lukt om te leren, moet je dat gewoon doen, en rust nemen als je moe wordt. Wel een beetje rekening houden ermee maar dus wel er voor gaan.

Als je al moeite hebt met leren, zou ik toch voor je lichaam kiezen...

Ik heb nu nog ontzettend veel moeite met leren en heb last van concentratieproblemen. Dus ik hoop maar dat ik mijn studie niet verkloot (heb 6 weken rust gehouden).

Succes in ieder geval
Oud 10-05-2004, 21:34
@Moon
@Moon is offline
Toen ik vorig jaar eindexamen deed had er ook een meisje een aantal weken daarvoor te horen gekregen dat ze pfeifer had. Eerst was ze van plan om het in de tweede of evt. derde tijdvak te doen maar dat kon ze alsnog niet. Toen heeft ze het daarna met staatsexamen het toch gehaald. Dat is op zich ook een optie.
Oud 17-05-2004, 15:00
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Het is opzich wel te doen als je extreem moe bent maar je moet er echt voor zorgen dat school het enige is waar je je mee bezig houd. Hoe saai dat ook is. Ik zelf ben bijna het hele school jaar afwezig geweest maar door al me energie aan me schoolwerk te besteden sta ik er nu toch nog redelijk voor.
Ik slaap bijv. s'nachts een uur of 11/12 en dan daarna alles op me gemaakie doen rustig eten en dan lekker een tijdje gaan leren maar vooral niet te veel anders heb je daar de volgende dag weer last van.

Suc6
Kirsten
Oud 17-05-2004, 15:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb zelf een heel schooljaar pfeiffer gehad waardoor ik het niet redde, en een meisje uit mijn klas kreeg drie weken voor het examen pfeiffer, en heeft het ook niet gered.
Niet om je bang te maken, maar realiseer je wel dat je niet álles er aan kunt doen om te slagen.

Je voelt zelf wel aan wanneer je het beste voelt. Ga dan ook juist op die momenten geen andere dingen doen omdat je wat meer energie heb: ga dan ook écht leren.
Het kost erg veel zelfdiscipline, maar dat is het enige dat je kunt doen.

Kijk ook wat je staat voor de vakken: als je voor een vak een 8 staat, dan hoef je er geen bal voor te doen, jammer dan dat die 8 een 6je wordt als je een onvoldoende haalt, je wilt het hálen, toch? Dan kun je beter de weinige concentratie die je hebt gebruiken voor een vak waar je minder voor staat.

Verder: ik weet niet of je moeite hebt met wakker worden / opstaan (dat is bij mij het grootste probleem naast het concentreren), maar als je dat hebt, zorg dan dat je vanaf nu begint met ritme bouwen. Moet je er straks om 8 uur uit omdat je examens vroeg beginnen, ga dan vanaf nu élke dag om 8 uur eruit, of bouw het af naar 8 uur. En dus óók op zaterdag en zondag: als je dan namelijk wel tot 11 uur blijft liggen kun je opnieuw beginnen.

Verder, qua Red Bull enzo: inderdaad allemaal erg slecht voor je nu, en niet aan te raden. Ook al heb jij de gedacht, t moet nu maar voor mn examens, verzin dan toch wat anders. Druivensuiker kan ook bijvoorbeeld.
En ga je onder de examens niet suf zitten kauwen op druivensuiker op kauwgom, klinkt raar, maar echt, dat kost je ook veel energie.

Verder: ik zou de tijd waarin ik aan mijn examens mag werken mogen verlengen, omdat ik ME/CVS heb. Bij ziekte (en dislectie uiteraard) kan dat dus, ik weet alleen niet of het ook geldt voor pfeiffer. Ikzelf doe het niet, omdat ik me toch de drie uur van eht examen zelf al niet kan concentreren. Maar als jij nu moeite hebt met bijvoorbeeld het lezen van teksten (Nederlands, Engels) zou je het eens na kunnen vragen.

Heel veel succes!

[edit] Rare typo.. [/edit]
__________________
Keep on rockin'

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 15:20.
Oud 17-05-2004, 19:16
johnbiezen
johnbiezen is offline
thx
Ads door Google
Oud 26-05-2004, 09:54
johnbiezen
johnbiezen is offline
pfff, ik heb vandaag Wiskunde en heb me in de laatste weken nog nooit zo slap/moe gevoeld als vanochtend. ik heb denk ik gister te veel gedaan (niet echt gerust) en daar krijg ik nu de 'klap' van..

wat kan ik doen om ff aan te sterken? ik bedoel..rusten lukt niet want heb 9 uur geslapen en dat hielp ook niet..

ik denk dat ik maar ff wat bakken koffie zet en mss (omdat het echt ff moet) een Redbulletje...

iemand nog tips? want anders ben ik bang dat ik écht in slaap val tijdens het examen of me iig niet meer kan concentreren (niet meer kan nadenken)
Oud 26-05-2004, 12:26
12thedevil12
Avatar van 12thedevil12
12thedevil12 is offline
ik had een zeeeeer ernstige vorm van pfeifer in mijn 2 jaar...ik had het het hele jaar door daardoor ben ik blijven zitten...je moet vooral je rst nemen op momenten dat je die kan pakken zeeeeeer vroeg naar bed en niet 8er de comp dat put je heel erg uit... verder alleen leren op momenten dat je je goed voelt...en gewoon zorgen dat je niet gestresst bent(makkelijker zeggen dan gedaan natuurlijk)
veel stroop eten voor ijzer in je bloed...is goed voor je...
verder heel veel rust....
sterkte
__________________
***The Return Of The Devil***
Oud 26-05-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
12thedevil12 schreef op 26-05-2004 @ 12:26 :
veel stroop eten voor ijzer in je bloed...is goed voor je...
Zoveel ijzer zit er tegenwoordig niet meer in stroop, kun je beter Roosvicee Ferro drinken als je veel ijzer binnen wilt krijgen.
Oud 27-05-2004, 16:05
ElkuhH
ElkuhH is offline
ik ben net 2 weke hersteld van muh pfeiffer... en ut enigste wat ik kan zegge is probere zoveel mogelijk te doen en op tijd gwoon slape
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.