Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2006, 15:46
lso
Avatar van lso
lso is offline
Hallo,

Hebben jullie wel eens zo'n site bezocht waar je aan de hand van profielen in contact kan komen met meisjes/ jongens /mannen/vrouwen uit de omgeving?

Meestal gaat het uiteraard om vrijgezellen die elkaar daar gaan opzoeken in de hoop na enkele onlinegesprekken eens in werkelijkheid te kunnen af te spreken om dan te zien dat het helemaal klikt...

Wat is jouw mening over dit soort sites?

Indien je er al ervaring mee hebt, positief/negatief?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2006, 15:47
Orpheus
Orpheus is offline
Zolang het onbetaalde sites zijn en ze gericht zijn op contact (en niet puur voor de seks) én de mensen gescreened worden, vind ik het goed dat ze er zijn.

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, en ik denk dat dat wel zo blijft
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 15:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Kan aan mij liggen, maar volgens mij ben je wel erg wanhopig als je op die manier een relatie probeert te vinden, tegen het trieste aan...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:00
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-09-2006 @ 16:59 :
Kan aan mij liggen, maar volgens mij ben je wel erg wanhopig als je op die manier een relatie probeert te vinden, tegen het trieste aan...
Daar sluit ik me bij aan.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:02
Verwijderd
Ik denk dat het erg moeilijk is om een geschikte date te vinden. IRL merk je vrij snel hoe aantrekkelijk iemand is en vooral of het klikt tussen jullie.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 08-09-2006 @ 17:00 :
Sommige mensen zijn sociaal nou eenmaal niet zo geweldig en zelfverzekerd, dus gelukkig IS er voor die mensen een mogelijkheid...

Triest is het enkel als ze te lui zijn om het op een andere manier te doen.
Hoe denk je dat zo'n 'date' zal lopen als iemand niet zo sociaal vaardig is?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 08-09-2006 @ 17:03 :
Sommigen spreken toch ook pas af na een jaar gechat te hebben ofzo..
Ja, maar dat is al heel wat anders dan iemand op zo'n datingsite ontmoeten en na een paar gesprekjes gaan daten, waar die sites veelal voor bedoeld zijn...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 08-09-2006 @ 17:03 :
Ook al vind ik het bij een leuk meisje doodeng
Dat is vrij normaal dacht ik zo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vind het toch nog steeds meer iets voor mensen van 30+ die hun hele leventje al hebben opgebouwd en minder snel in contact komen met nieuwe mensen, niet omdat ze niet sociaal vaardig zijn maar omdat hun hele leven al een beetje bepaald is. En anders dat van anderen wel. Mijn papa en mama hebben na hun scheiding allebei zo gedate, mijn papa met succes, die gaat volgende maand trouwen met zijn 'nieuwe' vriendin. Mijn mama met iets minder succes, zij heeft wel een paar korte relaties gehad maar is nu weer/nog steeds vrijgezel.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:14
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik vind het voor jongeren een beetje overbodig. Maar ik vind het wel ideaal voor wat oudere mensen. Bijvoorbeeld mensen die gescheiden zijn. Ik weet genoeg voorbeelden waarbij dat wel gelukt is. Ze kenden in hun eigen omgeving geen vrijgezelle mannen/vrouwen en hadden ook geen zin meer in uitgaan e.d
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 08-09-2006 @ 17:07 :
Ik vind het toch nog steeds meer iets voor mensen van 30+ die hun hele leventje al hebben opgebouwd en minder snel in contact komen met nieuwe mensen, niet omdat ze niet sociaal vaardig zijn maar omdat hun hele leven al een beetje bepaald is. En anders dat van anderen wel.
Inderdaad ja. Het hoeft niet persé zielig of letterlijk asociaal te zijn, maar ik vind dat je op mijn leeftijd toch nog wel genoeg andere mogelijkheden hebt om mensen tegen te komen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:22
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
lso schreef op 08-09-2006 @ 16:46 :
Hallo,

Hebben jullie wel eens zo'n site bezocht waar je aan de hand van profielen in contact kan komen met meisjes/ jongens /mannen/vrouwen uit de omgeving?

Meestal gaat het uiteraard om vrijgezellen die elkaar daar gaan opzoeken in de hoop na enkele onlinegesprekken eens in werkelijkheid te kunnen af te spreken om dan te zien dat het helemaal klikt...

Wat is jouw mening over dit soort sites?

Indien je er al ervaring mee hebt, positief/negatief?
Er zijn zo veel van die profielensites. Hier of daar heb ik me in de loop van de tijd wel eens ingeschreven. Niet zozeer om een relatie te zoeken, eerder om te zien wat het geeft. Maar omdat die dingen nogal vaag zijn en ik niet van msn-gedoe hou, heb ik daar - behalve één keer - nooit een ontmoeting of zo bij overgehouden. Die keer was nogal een tegenvaller, omdat hetgeen dat meisje op die site had ingevuld niet erg klopte met de werkelijkheid. Ze hield bijvoorbeeld niet "leuke gesprekken" gesprekken voeren, maar van monologen afsteken en sms'en tegen de sterren op. Ze was niet openminded, maar net enorm eng van geest en meer van die dingen.

Niet lang geleden heb ik me ook eens ingeschreven op paiq.nl
Voor een paar momenten per week is dat leuk, veel leuker dan die profielsites, maar zeker geen alternatief om mensen te leren kennen.

Verder heb ik niet zo'n mening over die sites. Er bestaan datingsites, profielsites, chatsites en dingen als msn. Allemaal kampen ze met enorme asociale kanten, die me niet zo aanspreken. Het zal wel goed zijn dat die dingen bestaan, als één van de 500 mogelijkheden om mensen te ontmoeten.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 08-09-2006 @ 17:07 :
Ik vind het toch nog steeds meer iets voor mensen van 30+ die hun hele leventje al hebben opgebouwd en minder snel in contact komen met nieuwe mensen, niet omdat ze niet sociaal vaardig zijn maar omdat hun hele leven al een beetje bepaald is. En anders dat van anderen wel.
Inderdaad. Voor jongeren kan zelfs contact via internet op een ongedwongen toevallige manier ontstaan, en de meeste jongeren leren vaak genoeg nieuwe mensen kennen, maar volwassenen niet zo.

Oh en ik bekijk die sites wel als ik er toevallig op stuit, omdat ik zo graag lees hoe mensen zichzelf aanprijzen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:29
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ik vindt het voor jongeren of hoe ej ze wilt noetmen niet over bodig

ik heb mijn vriedin ook op internet leren kennen (welliswaar via dit forum en niet via een datingsite)
maar soms is dat gewoon handig

op mijn hele opleiding lopen 3 meiden rond, en bij mijn vollybaltaining zit ik ook in een jongensteam.

Ik ga niet zo vaaak uit want daar heb ik gewoonweg niet d ebehoefte toe en als ik ga dan is het overgrote dele van die meiden niet mijn type.

Als ik homo was geweest was het dus helemaal leuk geweest maar ik kom op mijn studie en straks op mijn werk) gewoon bijna geen meiden tegen

en dan vindt ik internet en . of een dating site geen verkeerd alternatief, en dat heeft er niets mee te maken dat ik sociaal gestoord ben mar meer met het feit dat ik geen jongen hoef en niet zomaar elke meid wil
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:41
lso
Avatar van lso
lso is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 08-09-2006 @ 20:29 :
Ik vindt het voor jongeren of hoe ej ze wilt noetmen niet over bodig

ik heb mijn vriedin ook op internet leren kennen (welliswaar via dit forum en niet via een datingsite)
maar soms is dat gewoon handig

op mijn hele opleiding lopen 3 meiden rond, en bij mijn vollybaltaining zit ik ook in een jongensteam.

Ik ga niet zo vaaak uit want daar heb ik gewoonweg niet d ebehoefte toe en als ik ga dan is het overgrote dele van die meiden niet mijn type.

Als ik homo was geweest was het dus helemaal leuk geweest maar ik kom op mijn studie en straks op mijn werk) gewoon bijna geen meiden tegen

en dan vindt ik internet en . of een dating site geen verkeerd alternatief, en dat heeft er niets mee te maken dat ik sociaal gestoord ben mar meer met het feit dat ik geen jongen hoef en niet zomaar elke meid wil
Wel, ik kan me volledig vinden in jouw verhaal... want alle zaken die jij aangeeft, gelden ook voor mij... Alleen heb ik het gevoel dat het inderdaad voor velen helemaal niet als "dat moet kunnen" aanzien wordt. Ik wilde dat graag eens horen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 20:06
Verwijderd
Ik weet toevallig uit mijn min of meer nabije omgeving dat het wel degelijk kan werken, maar dat ging om het specifieke geval van een datingsite voor hoger opgeleiden die gewoon geen tijd hebben om urenlang in kroegen rond te hangen en niets te doen, zoals veel mensen die geen fuck te doen hebben wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 21:08
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Zelf heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren.

Verder is het goed dat zulke sites er zijn voor mensen die verlegen zijn, niet gemakkelijk contact leggen, maar wel graag een relatie willen.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 08-09-2006 @ 17:02 :
Hoe denk je dat zo'n 'date' zal lopen als iemand niet zo sociaal vaardig is?
Vergeet niet dat mensen gelijkgestemden zullen ontmoeten.
Misschien is de persoon aan de andere kant van de lijn ook wel contactgeremd?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2006, 21:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Alsof er alleen contactgestoorde types op van die sites zitten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:20
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Weleens soort van profielensite gebruikt, maar om nou te zeggen dat het mijn voorkeur heeft... nee.

Direct contact is zoveel beter want chatten kost veel meer tijd, en iemand in real life zien is binnen 5 minuten weten of het wat wordt/kan worden ipv 2 weken chatten en dan een date.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:29
pvt. stengo
Avatar van pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Hoewel ik vrij verlegen ben zie ik mij dit toch nog niet direct doen.
Ik heb wel vriendinnen maar geen een van hen is mijn lief. Meestal hebben ze trouwens al een vriend of anders zijn ze niet mijn type.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 08-09-2006 @ 22:51 :
Alsof er alleen contactgestoorde types op van die sites zitten.
Nou, dat bedoel ik dus niet. Ik doel meer op mensen die anderen niet durven aanspreken, dat soort contactgeremdheid vind ik niet meteen contactgestoordheid.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:54
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 08-09-2006 @ 23:34 :
Nou, dat bedoel ik dus niet. Ik doel meer op mensen die anderen niet durven aanspreken, dat soort contactgeremdheid vind ik niet meteen contactgestoordheid.
Je kan best chatten en dan iemand tegenkomen. Maar kom op...je gaat toch niet serieus een profiel maken op een grote datingsite omdat dát je manier is om iemand tegen te komen...
Wat de rede ook mag zijn, dán ben je dus wel contactgestoord.

Profielensites bezoeken is net als vissen. Je kijkt naar de hobbies, uiterlijke zaken, en daar berust je keuze op. ze woont niet in een straal van 20km? jammer dan. dat is dus hoe je dan selecteert.

Niet erg objectief en het sluit veel mogelijkheden uit. Maar je kan natuurlijk net als al die andere single 30+ doen en "voor de gein" zo'n profiel maken, als je maar weet dat de echte wereld altijd sneller en directer is.

Laatst gewijzigd op 08-09-2006 om 23:00.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 08-09-2006 @ 23:54 :
Je kan best chatten en dan iemand tegenkomen. Maar kom op...je gaat toch niet serieus een profiel maken op een grote datingsite omdat dát je manier is om iemand tegen te komen...
Wat de rede ook mag zijn, dán ben je dus wel contactgestoord.

Profielensites bezoeken is net als vissen. Je kijkt naar de hobbies, uiterlijke zaken, en daar berust je keuze op. ze woont niet in een straal van 20km? jammer dan. dat is dus hoe je dan selecteert.

Niet erg objectief en het sluit veel mogelijkheden uit. Maar je kan natuurlijk net als al die andere single 30+ doen en "voor de gein" zo'n profiel maken, als je maar weet dat de echte wereld altijd sneller en directer is.
Haha, toch ken ik mensen die zo denken wel.
En ze hebben ook een relatie gekregen via datingsites.

Ik zie profielensites vooral als een gevolg van overkritisch, veeleised, partner-zoekgedrag.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 23:30
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 08-09-2006 @ 23:34 :
Nou, dat bedoel ik dus niet. Ik doel meer op mensen die anderen niet durven aanspreken, dat soort contactgeremdheid vind ik niet meteen contactgestoordheid.
Ik vind dat überhaupt niet eens contactgeremdheid. Ik noem iemand contactsterk als hij goed uit zijn/haar woorden kan komen en makkelijk een gesprek op gang houdt. Dat dat 'op internet' iets anders gaat dan IRL doet daar niet aan af.

Sowieso heeft echt 99% van de Nederlandse jeugd van tussen de 12 en 82 jaar internet, dus het is echt niet zo dat alleen 'rare' figuren op teh interweb zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2006, 23:45
Verwijderd
Geen ervaring mee, ik kom vooralsnog genoeg mensen tegen in mijn dagelijks leven. Als ik al iemand van het internet zou treffen, dan zou het waarschijnlijk via forums of andere dergelijke 'interessesites' zijn, en zouden we aan de praat komen omdat we elkaar op die site opvielen qua gedrag. Zo'n profiel zie ik niet heel erg zitten.

Ik denk echter wel dat het een uitkomst kan zijn als je bijvoorbeeld werkt bij een klein bedrijf en niet echt meer uitgaat; kortom, als je in je dagelijks leven weinig nieuwe mensen tegenkomt. Niet alleen voor relaties, maar ook voor vriendschappen. Hoewel ik dan wederom liever via een forum oid met iemand in contact zou komen dan via zo'n dating site...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 09:22
Jones
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2006 @ 00:30 :
Sowieso heeft echt 99% van de Nederlandse jeugd van tussen de 12 en 82 jaar internet,
BRON!

OT: Nee, nog nooit gebruik van gemaakt. Kan me voorstellen dat je het doet als je echt geen tijd zou hebben om in de kroeg te hangen. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 10:36
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Waarom ook niet? Ik ken mensen die via een datingbureau aan een partner zijn gekomen en heel gelukkig zijn. Een datingsite is in principe niet heel anders. RL is directer en sneller, maar als je die kans niet hebt, of dat al geprobeerd hebt, zonder succes... Je moet tenslotte wat

Geen idee of ik er zelf ooit nog es gebruik van maak. Wie weet? Misschien ben ik over een jaar of 12 een vrijgezel met een leuke baan maar weinig tijd om op 'jacht' te gaan... Dan is internet de uitkomst.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 10:53
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik vind het maar niets als je nog steeds mogelijkheden genoeg hebt om mensen te leren kennen (werk, studies, uitgaan, hobbies). Ik heb in de tijd voor de lol wel eens zo'n looknmeet-site aangemaakt, komen dan allemaal mensen zeggen "hoi, wat zie je er leuk uit, chatten?", terwijl het me helemaal niets boeit om te chatten met mensen die ik niet ken. Via s.com heb ik al met enkele mensen gechat (op basis van posts en pm's), een paar enkele zijn blijvers (maar daar zou ik dan ook nooit mee afspreken tenzij het écht superhard klikt, en da's nog maar 1x gebeurd) en verder ga ik er niet naar op zoek.
Voor mensen die daarentegen moeilijker nieuwe mensen leren kennen, kan het wel makkelijker zijn. Al vind ik profielensites echt nog te makkelijk. Ik ben echt heel verlegen, maar nog liever iemand niet durven aanspreken dan het zo simpel via internet te zoeken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 11:25
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik vind zoiets best kunnen, voor jong en oud eigenlijk wel. Vooral voor oudere mensen (lees geen jeugd etc.) is zoiets nuttig omdat deze mensen vaak niet meer op stap kunnen ed. Echter voor sommige jongeren is het ook toegankelijk lijkt mij; niet iedereen houd van stappen, zit bij veel dames in de klas of komt mensen tegen bij een vereniging! Juist voor die jongeren zou zoiets handig kunnen zijn. Mensen die zoiets daarom triest noemen zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan wat ze zélf zijn..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 11:29
deoxyribose
deoxyribose is offline
Verlegen =/= contactgestoord.


Zelf zou ik overigens niet zo snel gebruik maken van zo'n site, tenzij ik op m'n 30ste nog vrijgezel was ik studeer nog, dus ik kom nog genoeg mensen tegen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 12:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik houd er niet zo van. Alles moet veel te snel. Iedereen is op die sites zo gefocust op het vinden van een partner, dat ze meteen willen afspreken enzo. Ik vind het prettiger om eerst een tijdje met iemand leuk te praten en dan pas af te spreken als ik er zin in heb.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 16:16
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Nee. Niet gedaan. Ik vind het een beetje wanhopig om te doen, eigenlijk, maar dat is vast kortzichtig.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 16:46
Verwijderd
Ik roep altijd 'contactgestoord, steriliseren met die hap!' maar dat is nader inzien wel kortzichtig want ik ken wel een stelletje die elkaar via LEXA.NL hebben gevonden die ze zijn heel aardig. Ik heb er geen behoefte aan maar als anderen dat wel hebben, ga je gang! Let wel op want er zijn volgens mij wel veel vreemde mensen daar aangemeld.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 22:22
reno
reno is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-09-2006 @ 17:07 :
Ik vind het toch nog steeds meer iets voor mensen van 30+ die hun hele leventje al hebben opgebouwd en minder snel in contact komen met nieuwe mensen, niet omdat ze niet sociaal vaardig zijn maar omdat hun hele leven al een beetje bepaald is. En anders dat van anderen wel. Mijn papa en mama hebben na hun scheiding allebei zo gedate, mijn papa met succes, die gaat volgende maand trouwen met zijn 'nieuwe' vriendin. Mijn mama met iets minder succes, zij heeft wel een paar korte relaties gehad maar is nu weer/nog steeds vrijgezel.
Dit meer. Na je veertigste wordt het toch wat lastiger om andere vrijgezellen te vinden.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 23:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
lso schreef op 08-09-2006 @ 16:46 :

Indien je er al ervaring mee hebt, positief/negatief?
Ik sta ingeschreven op relatieplanet met een profiel dat me alle meiden van mijn leeftijd in Utrecht die zich nieuw aanmelden toestuurt. Erg grappig. Utrecht is niet groot, en ik heb al 3 'bekenden' gespot.

Mijn menig verder: waardeloos; normale mensen vinden wel in het 'echt' een relatie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2006, 20:57
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Indien je er al ervaring mee hebt, positief/negatief?
een vriendin van mij had zich op een datingsite gezet en hier heeft ze 2 vriendjes gevonden (inmiddels wel ex want het waren de meest waardeloze, rare sukkels..). En volgens mij is het gros van de mannen op een datingsite zo. Het telde wel mee dat die vriendin heel erg graag aandacht/een vriendje wou, omdat ze dat in real life eigenlijk nooit kreeg, dusja, de eerste beste jongen die dus op haar reageerde vond ze al leuk geloof ik.

En een vriendin van mijn moeder heeft ook ooit iemand leren kennen via een datingsite. Dat was ook niks want ze had al heel snel seks met hem en toen bleef hij bij haar slapen en toen bleek het een enorme onbeschofte boer te zijn, die ook nog eens niks van zich liet horen (na die keer seks dus).

Ik zou me zelf dus ook nooit op een datingsite zetten, niet alleen hierom maar in het echt kan ik gewoon makkelijk een vriendje krijgen, en dat vind ik ook een veel betere manier dan internet, ik zie iemand liever eerst, ook al is dat als je uitgaat en is het nog best oppervlakkig.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 08:25
Verwijderd
ohja, en de moeder van mijn vriend staat (stond?) ingeschreven op zo'n site, ze heeft op die manier enkele mailvrienden opgedaan en heeft een man gevonden met wie ze uiteindelijk anderhalf jaar een relatie heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 08:54
Trinity
Trinity is offline
datingsites vind ik voor en nadelen hebben

voordelen
- als je het druk hebt kun je er tijd in steken wanneer jij maar wil
- je kunt iemand selecteren waar jouw voorkeur naar uitgaat
- het is heel vrijblijvend

nadelen
- je mist de interactie die je met iemand irl hebt, een eerste indruk kan veel zeggen
- misschien selecteer je wel mensen weg die je irl wel zouden aanstaan
- je weet niet altijd of iemand zich beter voordoet
- de meest mannen zijn erg onaantrekkelijk (mijn ervaring met iwannadate)
- als je na lang contact een date hebt die NIET bevalt is het jammer dat je er tijd in gestoken hebt.

persoonlijk heb ik niets tegen datingsites. Ik vind het niet wanhopig of wat dan ook, je moet alleen erg oppassen met de intenties van mensen. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar het ontmoeten van iemand irl, of via vrienden.
__________________
0001010100010101010101111010110101010101011010101011110101101011110101 001010101001010101101010101010101010101111101001000101010101010101111100101
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 09:02
elledc
elledc is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-09-2006 @ 00:24 :
Ik sta ingeschreven op relatieplanet met een profiel dat me alle meiden van mijn leeftijd in Utrecht die zich nieuw aanmelden toestuurt. Erg grappig. Utrecht is niet groot, en ik heb al 3 'bekenden' gespot.

Mijn menig verder: waardeloos; normale mensen vinden wel in het 'echt' een relatie.
Ik ben ervan overtuigd dat jij geen relatie hebt als ik lees wat je schrijft. Dus volgens jou bestaan er "normale" mensen en "abnormale" mensen?


Mijn ervaring:
Ik heb me een tijd terug ingeschreven op een populaire internationale datingsite waarvan ik de naam niet zeg en heb dan ook een leuke jongen kunnen ontmoeten. Hij, een Zwitser kwam elke week met het vliegtuig naar mijn stad voor zijn werk en wilde graag mensen ontmoeten. Want behalve zijn collega's van de bank kende hij hier niemand. We hadden beiden geen bedoeling om ons in een relatie te storten maar wel om ervaringen te delen en misschien wel goeie vrienden te worden.
Na enkele berichten heen en weer hebben we elkaar ontmoet en het klikte meteen tussen ons. Hij heeft me al vaak uitgenodigd iets te gaan eten of drinken, we noemen dat 'afterwork' en we houden geregeld contact. Ik werk voltijds, heb een kleine vriendenkring maar ga niet zo graag uit. Zo'n datingsite is in mijn ogen de ideale oplossing als je het druk hebt met je werk en geen zin hebt mensen te ontmoeten die erop los drinken in de kroeg!
Je zal uiteraard meer "losers" vinden op kleine datingsites die gratis zijn. Maar je moet kunnen selecteren en er niet teveel van verwachten en je ziet dan wel wat gebeurt.
Ik heb overigens nog iemand ontmoet via die site maar dat klikte minder goed. Ach ja, ik vind het best wel leuk om ervaringen te delen met ander mensen, en het is makkelijk. En leuk, als je Engels, Frans of Duits kan bijleren!
Het schijnt trouwens dat datingsites steeds maar populairder worden!
Ieder zijn ding!!

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 09:19.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 09:13
elledc
elledc is offline
Trinity schreef:


- de meest mannen zijn erg onaantrekkelijk (mijn ervaring met iwannadate)

>> maar een foto zegt toch al veel en je hoeft maar te selecteren.

- als je na lang contact een date hebt die NIET bevalt is het jammer dat je er tijd in gestoken hebt.

>> enerzijds wel als je er veel tijd in gestoken hebt maar als je weet van tevoren dat een ontmoeting in real life zoveel anders kan zijn, dan ga je er automatisch toch niet teveel van verwachten? Ik heb dan zoiets van: ach ik zie wel, als het niet meevalt stap ik dan maar weer op

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 09:37.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 09:33
elledc
elledc is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 08-09-2006 @ 23:54 :
Je kan best chatten en dan iemand tegenkomen. Maar kom op...je gaat toch niet serieus een profiel maken op een grote datingsite omdat dát je manier is om iemand tegen te komen...
Wat de rede ook mag zijn, dán ben je dus wel contactgestoord.
Ik vind dat je niet zo mag veralgemenen, uiteraard kom je gefrustreerde mensen tegen maar die vind je alvast ook in real life!
Een forum als scholieren.com zou imo dan ook voor contactgestoorden kunnen zijn want het gaat ook om contact zoeken met anderen en meningen of ervaringen delen! En dat kan je toch ook in real life?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-09-2006 @ 21:06 :
die gewoon geen tijd hebben om urenlang in kroegen rond te hangen en niets te doen, zoals veel mensen die geen fuck te doen hebben wel kunnen.
Met andere woorden mensen die leven om te werken ipv andersom
Maargoed, als je het al zo druk hebt, waarom dan opzoek gaan naar iemand die het waarschijnlijk net zo druk heeft?
Lijkt me een vrij lage kans van slagen hebben eigenlijk...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [SM] zullen we maar weer eens een normaal sm topic openen
Raven
87 08-07-2005 17:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Iraans tienermeisje ter dood veroordeeld na gedwongen prostitutie
Verwijderd
500 29-12-2004 23:59
Liefde & Relatie niet mooi en niet lief??
ilse
67 26-03-2004 06:48
Seksualiteit gehandicapten seks
Linlilalove55
18 08-07-2003 22:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stichting Al Waqf onderneemt stappen jegens NOVA
BiL@L
105 11-05-2003 08:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.