Oud 19-05-2002, 18:37
Verwijderd
Verder nog iets waar ik ook benieuwd naar ben:

Zou het mogelijk zijn je gevoel om de tuin te leiden? Zoals we allemaal weten is verliefdheid dus niet meer dan een chemische reactie. Verliefdheid maakt seks makkelijker; ik heb een hoop mensen hier zien beweren dat ze niet naar bed zouden kunnen gaan met iemand waar ze niet verliefd op zijn. Maar wat als je dat nu wél doet? Stel: er is iemand waar je een 'normale' band mee hebt. Niet te afstandelijk, maar ook niet te close. Gewoon een normale vriend, waar je lekker mee kunt kletsen, gezellig dingen mee kunt doen en over het algemeen goed mee overweg kunt. Je bent alleen absoluut niet verliefd op hem.

Stel dat je nou seks zou hebben met die jongen, en dan wel meerdere malen. Zou je dan je gevoel om de tuin kunnen leiden? Immers, de bewering dat je alleen seks kunt hebben met iemand waar je verliefd op bent, vloeit rechtstreeks voort uit de gedachte die in onze Westerse maatschappij heerst, namelijk dat je niet stout doet met personen waar je niets voor voelt. Maar als je dat nu gewoon wél doet...even een platte term: 'door de zure appeln heenbijten', zou je dan op den duur verliefdheid gaan voelen? Zou het mogelijk zijn je verstand en gevoel om de tuin te leiden? De opvatting over seks mét verliefdheid zit zo diep in onze ontwikkeling gebakken - zouden we dan op den duur gaan denken dat we verliefd zijn op die persoon, júist omdat we er seks mee hebben? Zal er na verloop van tijd niet een hechte band en misschien zelfs wel verliefdheid ontstaan, tegen de heersende opvattingen in? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 19:28
Verwijderd
Je zou idd je gevoel om de tuin kunnen leiden, maar het is dan nog steeds geen echte 'verliefdheid' (de prikkel uit het onderbewustzijn is er niet), hoewel je wel denkt dat die er is, omdat alle maatschappelijk ingeprente ingredienten aanwezig zijn.

Het speelt zich dan geheel in jouw hoofd af, het is namelijk niet zo dat sex en vriendschap automatisch tot verliefdheid leidt. Er zijn bijvoorbeeld stammen in Afrika en Azie waar ze verplicht elke nacht met iemand anders 'overnachten' .. denk niet dat die allemaal op elkaar verliefd zijn
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:
Verder nog iets waar ik ook benieuwd naar ben:

Zou het mogelijk zijn je gevoel om de tuin te leiden? Zoals we allemaal weten is verliefdheid dus niet meer dan een chemische reactie. Verliefdheid maakt seks makkelijker; ik heb een hoop mensen hier zien beweren dat ze niet naar bed zouden kunnen gaan met iemand waar ze niet verliefd op zijn. Maar wat als je dat nu wél doet? Stel: er is iemand waar je een 'normale' band mee hebt. Niet te afstandelijk, maar ook niet te close. Gewoon een normale vriend, waar je lekker mee kunt kletsen, gezellig dingen mee kunt doen en over het algemeen goed mee overweg kunt. Je bent alleen absoluut niet verliefd op hem.

Stel dat je nou seks zou hebben met die jongen, en dan wel meerdere malen. Zou je dan je gevoel om de tuin kunnen leiden? Immers, de bewering dat je alleen seks kunt hebben met iemand waar je verliefd op bent, vloeit rechtstreeks voort uit de gedachte die in onze Westerse maatschappij heerst, namelijk dat je niet stout doet met personen waar je niets voor voelt. Maar als je dat nu gewoon wél doet...even een platte term: 'door de zure appeln heenbijten', zou je dan op den duur verliefdheid gaan voelen? Zou het mogelijk zijn je verstand en gevoel om de tuin te leiden? De opvatting over seks mét verliefdheid zit zo diep in onze ontwikkeling gebakken - zouden we dan op den duur gaan denken dat we verliefd zijn op die persoon, júist omdat we er seks mee hebben? Zal er na verloop van tijd niet een hechte band en misschien zelfs wel verliefdheid ontstaan, tegen de heersende opvattingen in? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
Opzich denk ik dat je je gevoel om de tuin kunt leiden. Ik denk alleen je dat pas echt 'eerlijk' kunt testen, nadat je wat ervaring hebt. Dat je al die spanning en onzekerheid en alles er vanaf is. Ik denk niet dat het werkt als je verliefd bent op iemand anders. Ik denk dat je dat gevoel idd kunt 'opwekken' alleen dat het niet 'echt' is als je dat dan voelt. Is denk ik net zo iets als je heel vaak hoort dat je iemand leuk vind en dat hij leuk is. Vriendschap bijv ontstaat meestal als je meer contact krijgt met iemand anders. Dus door meerdere keren sex hebben met iemand verdiep je toch de band tussen 2 personen, waardoor je al dichter bij elkaar komt. Je deelt iets samen, behalve de vriendschap die er al was...

Zeker weten zal ik het niet... eigenlijk moet je zoiets eens proberen, maar ik denk dat iemand die het zou willen toch al iets voelt, iig aardig/leuk vinden. Maar ik vind het zeker iets om uit te zoeken een keer. Eigenlijk zou je zoiets met iemand moeten afspreken, het lijkt me wel een kik experiment, al denk ik dat andere mensen snel bang zijn de vriendschap te verneuken (letterlijk en figuurlijk )...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:52
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
(Hoort deze topic niet beter bij filosofie??)
Onlangs heb ik een jongen leren kennen met wie ik goed kan optrekken, ik ben niet verliefd op hem en zou het denk ik ook nooit kunnen zijn, wel is er een sexuele aantrekking tot die persoon. Maw het is vriendschap met sex (enfin, dat is het niet maar het zou wel zo kunnen zijn). Niets zou me tegen houden met hem sex te hebben juist omdat ik niet verliefd ben. Ik denk dat als je verliefd bent, er ook een zekere belemmering is, een stress-toestand, een niet weten hoe je het moet aanpakken enzovoort (althans bij mij) en dat dat de sex in het begin althans wat minder mogelijk maakt.
Moest ik nu naar bed gaan met die persoon dan zou er wel een band ontstaan maar louter sexueel, en dus liefde zou er niets mee te maken hebben (dat zeg ik nu uit eigen ervaring...).
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Opzich denk ik dat je je gevoel om de tuin kunt leiden. Ik denk alleen je dat pas echt 'eerlijk' kunt testen, nadat je wat ervaring hebt. Dat je al die spanning en onzekerheid en alles er vanaf is.
De kans zit er inderdaad in dat als je onervaren bent, je je gevoel te makkelijk de overhand laat krijgen. Het gaat er juist om, te wéten hoe je je kúnt gaan voelen. Dan kun je daar rekening mee houden

Citaat:
Ik denk niet dat het werkt als je verliefd bent op iemand anders. Ik denk dat je dat gevoel idd kunt 'opwekken' alleen dat het niet 'echt' is als je dat dan voelt. Is denk ik net zo iets als je heel vaak hoort dat je iemand leuk vind en dat hij leuk is. Vriendschap bijv ontstaat meestal als je meer contact krijgt met iemand anders. Dus door meerdere keren sex hebben met iemand verdiep je toch de band tussen 2 personen, waardoor je al dichter bij elkaar komt. Je deelt iets samen, behalve de vriendschap die er al was...
Ik weet het niet. Ik denk dat je de vriendschap misschien zelfs wel verder kunt uitdiepen, maar dat kan alleen als beide personen ongeveer dezelfde denkwereld/denkmanier hebben en elkaar redelijk kennen. Dan is seks namelijk niet iets tussen verliefde personen, maar gewoon iets leuks, gezelligs, lekkers, grappigs.

Citaat:
Zeker weten zal ik het niet... eigenlijk moet je zoiets eens proberen, maar ik denk dat iemand die het zou willen toch al iets voelt, iig aardig/leuk vinden. Maar ik vind het zeker iets om uit te zoeken een keer. Eigenlijk zou je zoiets met iemand moeten afspreken, het lijkt me wel een kik experiment, al denk ik dat andere mensen snel bang zijn de vriendschap te verneuken (letterlijk en figuurlijk )...
Het lijkt mij ook een uitermate interessant experiment, en dan heus niet om de seks. Gewoon omdat ik geïnteresseerd ben in de eventuele empirische staving van mijn stelling. Alleen, dan moet je wel erg stevig in je schoenen staan en vooral heel eerlijk tegen jezelf zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:


De kans zit er inderdaad in dat als je onervaren bent, je je gevoel te makkelijk de overhand laat krijgen. Het gaat er juist om, te wéten hoe je je kúnt gaan voelen. Dan kun je daar rekening mee houden
Idd, want zogauw het je eerst keer is, is alles nieuw, en zit er zowiezo iets speciaals aan, athans dat hoor je altijd...


Citaat:
Ik weet het niet. Ik denk dat je de vriendschap misschien zelfs wel verder kunt uitdiepen, maar dat kan alleen als beide personen ongeveer dezelfde denkwereld/denkmanier hebben en elkaar redelijk kennen. Dan is seks namelijk niet iets tussen verliefde personen, maar gewoon iets leuks, gezelligs, lekkers, grappigs.
Alleen door de maatschappij wordt gezegd dat je sex hebt met je partner, de bijbel zegt vervolgens ook nog eens dat je getrouwd moet zijn... Door die beelden zullen mensen er al niet eens serieus over nadenken, en door hun verstand denken ze al dat ze dat niet zouden kunnen. Heel veel meisjes zeggen ook dat je verliefd moet zijn enzo voor sex. Ook daar komt het beeld kijken dat als een meisje het voor de sex doet is ze een slet... als ze het voor een experiment doet verklaard iedereen haar voor gek denk ik ...

Citaat:
Het lijkt mij ook een uitermate interessant experiment, en dan heus niet om de seks. Gewoon omdat ik geïnteresseerd ben in de eventuele empirische staving van mijn stelling. Alleen, dan moet je wel erg stevig in je schoenen staan en vooral heel eerlijk tegen jezelf zijn.
Ik denk dat je met zoiets de tv nog wel zou kunnen halen, als je het goed aanpakt, en de gesprekken tussen de 2 mensen filmt (dus als we nog op tv willen komen )...
Je moet eerlijk zijn tegen jezelf, en ook super (kutwoord) eerlijk zijn tegen de ander. Anders verneuk je het hele experiment. En je moet niet bang zijn echt verliefd te worden op iemand... je moet die ander dus behoorlijk vertrouwen denk ik, want het kan natuurlijk zijn dat het maar van 1 kant komt, en dan kan je een behoorlijke klap krijgen, en dan heb je eigenlijk zelf met je eigen of elkaars gevoel gespeeld...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 23:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gothic schreef:

de bijbel zegt vervolgens ook nog eens dat je getrouwd moet zijn...
Waar staat dat dan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 09:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Waar staat dat dan?
Geen id, maar dat hoor je altijd overal... Op school (catholiek) zeiden ze dat, geen sex voor het huwelijk, en alleen sex met je partner en dat je niet vreemd mag gaan staat in de 10 geboden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 09:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Geen id, maar dat hoor je altijd overal... Op school (catholiek) zeiden ze dat, geen sex voor het huwelijk, en alleen sex met je partner en dat je niet vreemd mag gaan staat in de 10 geboden...
Volgens mij staat het eerste niet in de 10 geboden, er staat alleen dat je het (cru gezegd) niet met iemands anders wijf moet doen


Waarom moet iedereen trouwens dat hele betoog quoten, om vervolgens in 1 regel antwoord te geven?

Trouwens, nare man: over dat "experiment": ik weet bijna zeker dat je je gevoelens op die manier om de tuin kunt leiden. Of nou ja, het zal misschien niet bij iedereen kunnen natuurlijk.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 10:40
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Wat een bullshit staat hier eigenlijk allemaal
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 11:19
Verwijderd
Da's altijd een makkelijk antwoord...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 11:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Wat een bullshit staat hier eigenlijk allemaal
Wat een geweldig stukje, en geweldige argumenten... *aplaus*

Heb je hier ooit serieus over nagedacht? Nee, zo ja, kom maar met argumenten dat het niet zo is, maar kom dan niet aanzetten met: ja verliefdheid is leuk, want daar gaat het nou net niet om...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 11:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rosi schreef:


Volgens mij staat het eerste niet in de 10 geboden, er staat alleen dat je het (cru gezegd) niet met iemands anders wijf moet doen
Je zult niet de vrouw van naasten begeren, en ook niet de rund, akker enzo...

(letterlijk uit het grieks vertaald )

En er staat ook nog: Je zult niet vreemdgaan...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 11:59
Verwijderd
Hmm, zoals 1 of ander vaag persoon op de TV ooit een keer zei: sex in een (vrienschaps)relatie is als een vergrootglas; kun je niet perfect met elkaar opschieten, dan kun je het erna al helemaal niet en drijf je verder van elkaar weg (einde vriendschap?). Gaat het wel goed, dan kom je juist dichter bij elkaar (ben je dan eerder geneigd je gevoelens te misleiden of komen de gevoelens echt?)..

Een gewaagd experiment dus je kan de vriendschap dus inderdaad letterlijk en figuurlijk verneuken zoals Gothic al opperde

Nog iets anders: kan liefde groeien? Kun je verliefd op elkaar worden doordat je elkaar langer kent? Of is dat een pure misleiding van je eigen gevoelens?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 14:40
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik heb niet de hele topic gelezen, maar reageer gelijk ff

Ik ben het wel met je eens. Ik denk dat verliefdheid een menselijke eigenschap is, zoals jij al zei; om de voortplanting een beetje te bevorderen. ( Wat natuurlijk niet wegneemt dat het een ontzettend fijn gevoel is )
Ik denk dat er voor sex ook geen verliefdheid nodig is, maar er moet toch wel een zekere lichamelijke aantrekkingskracht zijn, anders werkt het ( bij mij niet ( denk ik, nog nooit geprobeerd, maar anders word ik echt niet opgewonden ofzo ) niet.

Verliefdheid kan een relatie en sex wél mooier maken. Ik denk dat sex met iemand waar je verliefd op bent toch een stuk fijner is dan met 'gewoon maar' iemand. Maar het is dus niet noodzakelijk.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:18
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Je zult niet de vrouw van naasten begeren, en ook niet de rund, akker enzo...

(letterlijk uit het grieks vertaald )

En er staat ook nog: Je zult niet vreemdgaan...
Oh ja dat was het.

(staat ook in mijn griekse boek, maar dag lach beneden )
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rosi schreef:


Oh ja dat was het.

(staat ook in mijn griekse boek, maar dag lach beneden )
Ik heb het half jaar geleden uit mn hoofd moeten leren, dus weet het nog half (Pallas?)

@ ********:

Wat Dr Phill (ja die van Oprah) gister zei was: Goede sex in een relatie is 10%, slechte sex is 90% van de relatie... Kan je nagaan hoe veel invloed slechte sex is in een relatie...

Maar dit zegt dus dat je al 10% relatie hebt door de sex, dan heb je nog de vriendschap als basis... zou opzich heel goed moeten werken dus
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:55
Verwijderd
Maar Dr Phill is Amerikaan
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 18:27
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Om eerlijk te zijn...ik vind verliefheid absoluut geen onzin. Het is soms klote en het mag dan een chemische reactie zijn, maar het voetl vaak heel erg goed.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Maar dit zegt dus dat je al 10% relatie hebt door de sex, dan heb je nog de vriendschap als basis... zou opzich heel goed moeten werken dus
Wat ik denk, mede door de vergrootglastheorie, is dat de vriendschap overgaat in een relatie .. of de vriendschap helemaal verneukt wordt

Ik weet niet of je zoiets rationeel kunt houden .. kan volgens mij alleen maar als er toch geen liefde is.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blacky schreef:
Om eerlijk te zijn...ik vind verliefheid absoluut geen onzin. Het is soms klote en het mag dan een chemische reactie zijn, maar het voetl vaak heel erg goed.
Nare man bedoelt met onzin, dat het niet nodig is, heb je alles gelezen? Tuurlijk voelt het vaak goed, helemaal mee eens, maar deze (bijna filosofie) gedachtenstroom van nare man zegt dat het niet nodig is, het is overbodig, omdat verliefdheid er is om de voortplanting te helpen, volgens deze theorie kan je verliefdheid een soort van opwekken door bijv met iemand, waar je bevriend mee bent, meerdere keren naar bed te gaan...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:16
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gothic schreef:
gedachtenstroom van nare man zegt dat het niet nodig is, het is overbodig, omdat verliefdheid er is om de voortplanting te helpen, volgens deze theorie kan je verliefdheid een soort van opwekken door bijv met iemand, waar je bevriend mee bent, meerdere keren naar bed te gaan...
Wat zou Midas Dekkers hiervan zeggen?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:18
Verwijderd
Nog even een toevoeging aan mijn emotionele reply van de eerste pagina (zo emotioneel ben ik ondertussen allang niet meer );

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, het moet kunnen, in theorie is het mogelijk.
Echter, seks komt voort uit verliefdheid, elkaar willen en de aantrekkingskracht die je niet bij iedereen hebt.

Als een vrouw niet verliefd is op iemand, hem ronduit afgrijselijk vindt, zal ze geen seks met hem willen.
In theorie moet zelfs dit kunnen, maar als een vrouw echt geen seks met iemand wil, zal zijn haar spieren aanspannen en tegenstribbelen, en het zal wel met heel veel geweld moeten gebeuren als de man dan tóch nog bij haar naar binnen wil gaan.

Ik vind dat dit een vorm is van "seks KAN niet zonder liefde/verliefdheid/aantrekkingskracht".
Er moet een bepaalde vorm van "band" zijn tussen twee (seks)partners. Dus ook in een relatie. Want als je iemand zo afgrijselijk vindt dat je hem/haar niet eens wil aankijken ofzo, dan denk ik niet dat een relatie (met of zonder seks) mogelijk is.
De werkelijkheid staat hier zo ver van de theorie af, dat het naar mijn mening echt volstrikt onmogelijk is om dit te kunnen waarmaken.

Ook als het om vrienden gaat, moet je een bepaalde aantrekkingskracht voelen als je er mee naar bed wil gaan, want dit heb je niet bij al je vrienden (misschien wel bij geen een), tenminste zo is het bij mij.
Sommige vrienden zou ik nog KUNNEN zien als sekspartner (maar zeker niet als mogelijk slachtoffer voor een relatie), maar velen vallen ook hier voor af.

Er mist dan "iets" dat maar bij enkele mensen in je leven aanwezig is. En gevoel is nog altijd sterker dan verstand (uiteindelijk) - zei je zelf nog vanmiddag - en als mensen zich ergens niet goed bij voelen, zullen ze het ook niet doen.
En gevoel uitzetten kunnen sommige mensen wel, maar ik denk niet tot in het uiterste.

En zoals ik al zei: ik zou ook niet op willen staan na een nacht waarin ik mijn gevoel uit heb gezet en met een vreselijk vent naar bed ben geweest om daarna vreselijke spijt te hebben als je ziet wat er naast je ligt ofzow. Dus..

Nee ik denk haast dat het onmogelijk is in de werkelijkheid. Nouja niet per sé onmogelijk, maar het zal niet voorkomen, of in ieder geval zéér weinig.
De theorie echter, klopt naar mijn mening wel

ok, dat was weer even een update
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 14:37
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Hm, 'k weet wel wat nare man bedoeld, en 'k geef em ook gelijk daarin. 'k denk alleen dat het in praktijk niet kan, nou ja, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Het kan niet omdat men verliefd 'moet' worden op de toekomstige partner. Misschien jammer, maar het is (helaas) niet anders.


Het is in weze niet nodig om verliefd te zijn, tenminste, als je het op die manier ziet zoals hij dat omschreef.
Daarentegen denk ik dat het juist wel weer nodig is om mensen dichter bijelkaar te brengen, niet in de vorm van vriendschap, maar veel meer dan dat, genaamd: Liefde.
Liefde is wel weer iets dat, tenminste, voor mij wel, noodzakelijk is om met iemand door het leven te gaan. Verliefdheid gaat weg, maar de liefde, en het van iemand houden gaat, in een goede (huwelijks)relatie niet weg.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, het moet kunnen, in theorie is het mogelijk.
Echter, seks komt voort uit verliefdheid, elkaar willen en de aantrekkingskracht die je niet bij iedereen hebt.
Verliefdheid is IMO iets anders dan aantrekkingskracht. Mensen die one-night stands hebben, doen het alleen met mensen waar enige aantrekkingskracht is, en waar ze niet verliefd op zijn...

Citaat:
Als een vrouw niet verliefd is op iemand, hem ronduit afgrijselijk vindt, zal ze geen seks met hem willen.
In theorie moet zelfs dit kunnen, maar als een vrouw echt geen seks met iemand wil, zal zijn haar spieren aanspannen en tegenstribbelen, en het zal wel met heel veel geweld moeten gebeuren als de man dan tóch nog bij haar naar binnen wil gaan.
Kijk ik zou ook niet met een heel dik iemand bijv naar bed kunnen, iemand die ik verafschuw, dat zegt mijn verstand. Wat jij zegt, zo zal mijn gevoel reageren. Maar als je als vrienden afspreekt met elkaar naar bed te gaan, alles bespreekt, dan is het anders. Dan is er vertrouwen en dan zou je kunnen kijken of sex het gevoel 'verliefdheid' opwekt, waarvan ik bijna overtuigd ben dat dat zo is...

Citaat:
Ik vind dat dit een vorm is van "seks KAN niet zonder liefde/verliefdheid/aantrekkingskracht".
Er moet een bepaalde vorm van "band" zijn tussen twee (seks)partners. Dus ook in een relatie. Want als je iemand zo afgrijselijk vindt dat je hem/haar niet eens wil aankijken ofzo, dan denk ik niet dat een relatie (met of zonder seks) mogelijk is.
De werkelijkheid staat hier zo ver van de theorie af, dat het naar mijn mening echt volstrikt onmogelijk is om dit te kunnen waarmaken.
Die band die je noemt is op dat moment het vertrouwen en de vriendschap. Je mag die persoon al. Met een buitenstaander geef ik je meteen gelijk.

Citaat:
Ook als het om vrienden gaat, moet je een bepaalde aantrekkingskracht voelen als je er mee naar bed wil gaan, want dit heb je niet bij al je vrienden (misschien wel bij geen een), tenminste zo is het bij mij.
Sommige vrienden zou ik nog KUNNEN zien als sekspartner (maar zeker niet als mogelijk slachtoffer voor een relatie), maar velen vallen ook hier voor af.
Dit is de gedachtengang van de maatschappij, je hoort alleen maar sex te hebben met iemand waar je verliefd op bent. Maar met een vriend kun je het al goed vinden, je vertrouwt elkaar, je mag elkaar, je hebt al een goede band. Sex is maar 10 % van een goede relatie en ik denk dat je dat 'verliefde' gevoel kunt opwekken als je maar een aantal keer met diegene naar bed gaat. Als je beide dit 'wilt' dan zal je lichaam niet tegenwerken denk ik.

De rest van het stuk heb ik nu ff geen zin in op te reageren
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie E-cursus Vrouwen versieren
jjohan
3 09-01-2010 19:52
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Soms hoor ik een schaterlach
Verwijderd
0 05-03-2006 18:20
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 16:27
Liefde & Relatie geen relatie als je verliefd bent!
moenbase
16 26-08-2002 11:10
Liefde & Relatie Liefde is onnatuurlijk en grote onzin.
Verwijderd
4 30-07-2002 15:36
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.