Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2019, 18:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Die waarnemer die ik heb is echt matig. Denkt dat de D-dimeer een waarde is die kanker kan detecteren. Het wordt dus ook te pas en onpas geprikt
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Oud 08-10-2019, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Die waarnemer die ik heb is echt matig. Denkt dat de D-dimeer een waarde is die kanker kan detecteren. Het wordt dus ook te pas en onpas geprikt
https://www.oncoline.nl/index.php?pa...chtlijn_id=749
Citaat:
Een verhoogd gehalte aan D-dimeren komt echter bij veel patiënten met kanker voor en is geenszinseen bewijs voor een veneuze trombose of longembolie.
Misschien koppelt hij de dingen op de verkeerde manier aan elkaar? Bij kanker is er in ieder geval eerst heel erg ander onderzoek wat belangrijker is. En net zo makkelijk. En bij een vermoeden van kanker toch moet.
Oud 08-10-2019, 19:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
https://www.oncoline.nl/index.php?pa...chtlijn_id=749

Misschien koppelt hij de dingen op de verkeerde manier aan elkaar? Bij kanker is er in ieder geval eerst heel erg ander onderzoek wat belangrijker is. En net zo makkelijk. En bij een vermoeden van kanker toch moet.
Deze waarde is echt totaal ongeschikt om een kanker aan te tonen of uit te sluiten. Ik kan hem echt niet volgen. Niet alleen hiermee, maar ook met allerlei andere dingen.
Mijn vader is ouder, maar heb ik echt niet het idee dat hij is blijven hangen. Maar met deze? Alsof het 25 jaar geleden is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-10-2019, 19:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pfff
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-10-2019, 20:25
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Deze waarde is echt totaal ongeschikt om een kanker aan te tonen of uit te sluiten. Ik kan hem echt niet volgen. Niet alleen hiermee, maar ook met allerlei andere dingen.
Mijn vader is ouder, maar heb ik echt niet het idee dat hij is blijven hangen. Maar met deze? Alsof het 25 jaar geleden is.
:'-) de huisarts die de vooroordelen bevestigt en daarmee alles voor de rest verpest.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 09-10-2019, 03:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
:'-) de huisarts die de vooroordelen bevestigt en daarmee alles voor de rest verpest.
Ja, vreselijk. En dan ook iedereen met ‘spoed’ verwezen wil hebben omdat hij denkt dat het kanker is. Het is er echt bij niemand op die manier uitgekomen, de gene die het wel hadden zijn niet via hem gegaan
Gelukkig zijn exemplaren als deze zeldzaam.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-10-2019, 23:22
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Pff dat klinkt als energievretend.
Oud 10-10-2019, 07:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben na vandaag al naar meer projectlocaties geweest dan de afgelopen 3 jaar op mijn vorige werkplek
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-10-2019, 18:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Vandaag weer een LinkedIn-pareltje binnengekregen
"Wij kennen elkaar (nog) niet, maar het is leuk om te zien dat je inmiddels al een behoorlijke bak aan ervaring hebt opgebouwd bij werkgever X!"
Ben benieuwd hoe groot die bak ervaring van 10 dagen is

Laatst gewijzigd op 14-10-2019 om 18:43.
Oud 14-10-2019, 18:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Sinds afgelopen weekend maximaal om de stress geschoten vanwege m'n aankomende 'eindexamen'. Nu als een malle (patho)fysiologie en farmacologie en richtlijnen studeren.

HIERNA GA IK NOOIT MEER STUDEREN FLIKKER OP MET JE EXAMENS VLAG UIT HOEHOEHOEEEE
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 14-10-2019, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Sinds afgelopen weekend maximaal om de stress geschoten vanwege m'n aankomende 'eindexamen'. Nu als een malle (patho)fysiologie en farmacologie en richtlijnen studeren.

HIERNA GA IK NOOIT MEER STUDEREN FLIKKER OP MET JE EXAMENS VLAG UIT HOEHOEHOEEEE


Succes!!! KOMT GOED
Oud 15-10-2019, 02:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Succes mema! Komt goed en klaar zijn is echt heel fijn
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 15-10-2019, 06:08
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja het stomme is dat ik alles wat ik lees herken, maar tis een mondeling examen dus moet het ook allemaal kunnen uitleggen. Stress und spanning

Nog anderhalve maand knallen, gelukkig daarna drie weken op verkansie.
En dan nog ruim een jaar klinisch werken zonder rare examens meer.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 15-10-2019, 06:33
Verwijderd
Zet m op Mema
Oud 15-10-2019, 07:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-10-2019, 10:34
Verwijderd
Ik was het zo enorm kwijt de afgelopen tijd. Ik ben heel hard met mezelf aan het werk en dat is hondsvermoeiend. Kk had heel erg het gevoel dat dat niet gezien werd en dat dat voor niks was. Het is echt vervelend werken op dit moment. Net een goed gesprek gehad met de teamleider en dat geeft lucht. Het is fijn dat het zichtbaar is dat ik met dingen bezig ben, maar ook dat er begrip is voor de tik die ik op mijn vorige plek heb gekregen. Waarvan ik me niet bewust was tot vorige week

Met frisse tegenzin weer aan de slag! (en dat klinkt veel vervelender dan ik m bedoel, maar ik kan niet zo goed uitleggen hoe ik het dan wel bedoel.)
Oud 16-10-2019, 12:33
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad

Ik werk nu tijdelijk bij een gemeente en ik vind het een super chille werkplek. Ik heb een interessante opdracht en de sfeer is ontspannen.

Maar ik vind het ook fijn dat ik in januari weer een nieuwe opdrachtgever krijg. Detacheringswerk bevalt me wel
Oud 16-10-2019, 17:19
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
We hebben zo’n vervelende passief agressieve kut in ons team zitten. Ze is de oudste van ons allemaal maar gedraagt zich als een kleine kleuter als ze een nee krijgt van mij of de andere teamlead.
En onze manager is een schat van een mens en waanzinnig op veel vlakken, maar in dit geval denk ik weken ONTSLA DE TRUT GEWOON en ben niet zo lief en schappelijk.

Maar ze blijft in gesprek gaan of het allemaal wel okay is en de passief agressieve kut blijft maar zeggen dat t ‘allemaal prima is en dat ze t zo leuk vind om bij ons te werken’. Ja prima, maar als je niet met een leidinggevende boven je kan omgaan, en je vertelt ons niet wat t probleem is, dan heb ik liever dat je ergens anders gaat werken. Dit is zo vermoeiend en een domper op een otherwise waanzinnig team.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 16-10-2019, 18:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gesolliciteerd en maandag op gesprek
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 16-10-2019, 18:20
Verwijderd
Citaat:
We hebben zo’n vervelende passief agressieve kut in ons team zitten. Ze is de oudste van ons allemaal maar gedraagt zich als een kleine kleuter als ze een nee krijgt van mij of de andere teamlead.
En onze manager is een schat van een mens en waanzinnig op veel vlakken, maar in dit geval denk ik weken ONTSLA DE TRUT GEWOON en ben niet zo lief en schappelijk.

Maar ze blijft in gesprek gaan of het allemaal wel okay is en de passief agressieve kut blijft maar zeggen dat t ‘allemaal prima is en dat ze t zo leuk vind om bij ons te werken’. Ja prima, maar als je niet met een leidinggevende boven je kan omgaan, en je vertelt ons niet wat t probleem is, dan heb ik liever dat je ergens anders gaat werken. Dit is zo vermoeiend en een domper op een otherwise waanzinnig team.
Ik wil d'r in d'r nek tuffen
Oud 16-10-2019, 18:21
Verwijderd
Citaat:
ONTSLA DE TRUT GEWOON
Gewoon Nederlands direct kan ik wel aan maar dit is echt wel té hoor, tssktssk
Oud 16-10-2019, 20:34
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Gewoon Nederlands direct kan ik wel aan maar dit is echt wel té hoor, tssktssk
‘Je zegt nee, oh nu voel ik me ziek en ga ik naar huis’
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 16-10-2019, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ik was het zo enorm kwijt de afgelopen tijd. Ik ben heel hard met mezelf aan het werk en dat is hondsvermoeiend. Kk had heel erg het gevoel dat dat niet gezien werd en dat dat voor niks was. Het is echt vervelend werken op dit moment. Net een goed gesprek gehad met de teamleider en dat geeft lucht. Het is fijn dat het zichtbaar is dat ik met dingen bezig ben, maar ook dat er begrip is voor de tik die ik op mijn vorige plek heb gekregen. Waarvan ik me niet bewust was tot vorige week

Met frisse tegenzin weer aan de slag! (en dat klinkt veel vervelender dan ik m bedoel, maar ik kan niet zo goed uitleggen hoe ik het dan wel bedoel.)
Goed dat je er met je teamleider over kan praten!
Oud 17-10-2019, 03:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Griepvaccinatie gedaan, toch altijd wel leuk moment
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-10-2019, 07:26
Verwijderd
Oh ja Ieke (of anderen die er verstand van hebben) ik vraag dit geloof ik ieder jaar weer is het verstandig/heb ik er iets aan om de griepprik ook te halen? Ik val niet in een risicogroep, maar vind het uiteraard niet erg om zelf te betalen - als het nut heeft. En ja ik snap dat het geen wondermiddel is tegen alle soorten griep

Deadlock jij had hier toch ook een mening over?

En sorry mema ik had jou dit ook kunnen vragen
Oud 17-10-2019, 08:41
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
heb je vaak griep ertus?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 17-10-2019, 10:29
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik ben alleen van de pijn, niet van de griep.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 17-10-2019, 10:35
Verwijderd
Ik heb iets heel goed gedaan en de nieuwe collega was zeer tevreden en hij verkondigt dit volgens mij overal vrolijk.
Oud 17-10-2019, 10:40
Verwijderd
blub

Laatst gewijzigd op 17-10-2019 om 19:26.
Oud 23-10-2019, 09:24
Verwijderd
Het blijft toch vervelend als mensen gewoon hun werk doen en daar dan applaus voor verwachten.
Oud 23-10-2019, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Oh ja Ieke (of anderen die er verstand van hebben) ik vraag dit geloof ik ieder jaar weer is het verstandig/heb ik er iets aan om de griepprik ook te halen? Ik val niet in een risicogroep, maar vind het uiteraard niet erg om zelf te betalen - als het nut heeft. En ja ik snap dat het geen wondermiddel is tegen alle soorten griep

Deadlock jij had hier toch ook een mening over?

En sorry mema ik had jou dit ook kunnen vragen
De griepprik verlaagt de kans op het krijgen van griep met 40% in het meest negatieve geval en áls je het krijgt zijn de symptomen veel milder. Ik lees diverse keren per jaar verhalen over mensen die in de zorg werken en sterke, gezonde jonge mannen en vrouwen zien aftakelen dankzij een simpele griep. Soms met levenslange schade tot gevolg en in sommige gevallen de dood.
Oud 23-10-2019, 15:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben eigenlijk groot voorstander van alle vaccinaties. Ook de griepprik en neem hem zelf al jaren. Los van dat ik het nodig vind om mijn patiënten te beschermen (vaccineren van zorgpersoneel is een van de beste dingen die een samenleving zou kunnen doen voor de verspreiding) heb ik zelf ook gewoon geen zin in griep.
De echte griep is een naar ding waar je echt dik in de ellende mee kan komen. De man van een van de assistentes hier is er vorig jaar aan overleden, zonder in een risicogroep te vallen. Natuurlijk wel weer een mooie N=1, maar het gebeurt toch.
Ik snap de populatie brede keuze voor de risicogroepen, maar als mensen hem individueel willen maak ik daar nooit een probleem van.
Verder, als je hem jaren neemt krijg je steeds meer varianten die je immuunsysteem kan herkennen en zou je in theorie ook steeds beter beschermt moeten zijn. Of dat echt op gaat is geloof ik matig wetenschappelijk bekeken hoor. Maar voor mij ook reden het elk jaar weer te doen.
Maar goed, wat ik zal zei, ik heb echt, en dan ook echt geen zin in de echte griep, enige jaar dat ik hem gehad heb was de Mexicaanse die ik kreeg voor de vaccinatie beschikbaar was.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 23-10-2019, 15:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op zich zijn er -behalve de kosten als je niet in een risicogroep valt- ook niet echt redenen om het niet te doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-10-2019, 23:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Mijn eigen N=1 is dat ik me niet eens meer kan herinneren wanneer ik voor het laatst een "serieuze" griep heb gehad (als in, iets wat langer aanhield dan 2 dagen); dus mijn griepprik-loze leven gaat vooralsnog prima. Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 24-10-2019, 01:43
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat is een "echte griep", Ieke? Bedoel je als in, niet gewoon een verkoudheid?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 24-10-2019, 02:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Wat is een "echte griep", Ieke? Bedoel je als in, niet gewoon een verkoudheid?
Griep is in de volksmond nogal een verzameling van verschillende bovenste luchtweg virussen, dus inderdaad allerlei verkoudheidsvirussen worden dan ook als griep beschreven. Er zijn best wat mensen die dus denken dat je die ook niet meer krijgt.
Het gaat dus om de echte influenza, de gene waarvan de een tot twee weken echt ziek in bed ligt met hoge koorts.
Gelukkig hebben de meeste mensen die niet elk jaar, maar je weet natuurlijk niet wanneer je hem wel krijgt. Ik loop natuurlijk door mijn werk iets meer risico, maar los daarvan heb ik er ook echt geen zin in en neem ik hem dus ook al ergens een jaar of 17.
Maar hij helpt dus niet tegen alle gewone verkoudheden en dat valt mensen dan wel eens tegen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 25-10-2019, 10:44
Verwijderd
Griepprik aangevraagd
Oud 25-10-2019, 11:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2019, 11:58
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ga hem ook maar aanvragen want ik zit in de zorg en het is inderdaad gewoon slim
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-10-2019, 16:15
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Verplichte 'creatieve teamvergadering' met een nieuwe manager, oftewel crea-bea doen met stiften, papiertjes en wat dies meer zij. Dat maakt mij de pis goed lauw.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 25-10-2019, 16:24
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
ha lol een voor mij onbekende oldbee
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.

Laatst gewijzigd op 25-10-2019 om 16:33.
Oud 25-10-2019, 16:32
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
ha lol een nieuwe oldbee
Je spreekt jezelf tegen.
Oud 25-10-2019, 16:33
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je spreekt jezelf tegen.
o ja kutzooi
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 26-10-2019, 02:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Griepprik aangevraagd
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 27-10-2019, 02:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik was om half 3 klaar op het werk en lig als nog iets na 2 uur in bed
Oud 29-10-2019, 01:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben me toch afgezeken door de zoon van een patiënt. De patiënt kwam donderdagavond ineens naar huis, met om half 5 mededeling dat het de laatste fase was en zonder verdere overdracht zou die in de avond naar huis komen. Vrijdag is mijn mamadag, maar in de agenda laten zetten dat de waarnemer die ik heb er vrijdag even langs zou gaan om te kijken hoe of wat en dingen te regelen voor het weekend.
Kom ik vandaag, krijg ik een heel verhaal van dat die zoon zwaar teleurgesteld is, het heel slecht vind dat ik niet even zelf langs geweest ben etc. Dat ik er zelf voor gekozen heb om dokter te worden, dus dan gewoon geacht wordt te komen, dat ik met 2 kinderen thuis ben (waarvan de jongste nog geen 3 maanden is) is ook mijn keuze en heeft hij niks mee te maken. Ik had gewoon moeten komen en anders mijn vader moeten vragen, dat hij met pensioen is en eigenlijk niet meer werkt maakt ook niet uit.

Echt, ik werk al meer dan de fulltime baan van de gemiddelde Nederlander. De gynaecoloog vond dat ik al weer veel te vroeg aan het werk gegaan was. Ik kan 2 kleine kindjes niet alleen thuis laten en net zo min meenemen. Ik heb nu een prima waarnemer die haar werk ook goed gedaan heeft. Het is nu eenmaal niet meer zo dat je als huisarts 24/7 bereikbaar bent en dat we hier nog redelijk vaste artsen hebben is mooi. Mensen hebben echt geen idee van wat ze allemaal vragen en hoe (on)redelijk het allemaal is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 29-10-2019, 10:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Sommige mensen denken werkelijk alleen aan henzelf of het eigen belang, zo bizar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 29-10-2019, 12:54
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
bedoel je met 'de laatste fase' dat die patiënt uitbehandeld en bijna dood is? dan begrijp ik ergens de frustratie wel die zo iemand heeft als er steeds maar andere artsen bij zijn vader/moeder zijn. niet dat dat zulk lomp gedrag goedpraat, maar wellicht verklaart het het wel iets
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 30-10-2019, 02:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
bedoel je met 'de laatste fase' dat die patiënt uitbehandeld en bijna dood is? dan begrijp ik ergens de frustratie wel die zo iemand heeft als er steeds maar andere artsen bij zijn vader/moeder zijn. niet dat dat zulk lomp gedrag goedpraat, maar wellicht verklaart het het wel iets
Natuurlijk heb ik daar ook wel begrip voor en voor de rest van de emoties. Maar dan nog de manier waarop en de eisen die je stelt, het is gewoon niet haalbaar. Mijn werkweek is met 4 dagen per week patiënten contact veel langer dan de fulltime van de gemiddelde Nederlander. Bovendien, hoe hadden ze zich dat voor zich gezien. Speciaal voor deze een uitzondering maken? Kindjes ergens (waar?) onderbrengen en maar gaan? Waarom voor deze wel een uitzondering maken omdat het de laatste fase is? Ik hou geen vrije tijd meer over.
Maar goed, nu vind ik sowieso dat de eisen die men aan ons stelt niet haalbaar of rieëel zijn en ook steeds erger worden op veel vlakken.
We kunnen dan allemaal wel heel teleurgesteld doen en naar tegen je dokter, maar wat dan? Je hebt toch mensen nodig die dit werk doen en de eisen zijn al enorm hoog. Als ik omval door maar aan alle eisen die patiënten stellen (dat zijn er echt heel veel) te voldoen is er nu niemand die mijn praktijk voort kan zetten. Ik heb mijn zwangerschapsverlof amper kunnen regelen en tot grote ergernis van de gynaecoloog nog veel te veel gedaan. Er is echt een enorm tekort aan huisartsen.
Grenzen moet ik dus wel trekken en als dat is dat net de dag nadat iemand thuis gekomen is er een vreemde dokter is (die haar werk prima doet!) is dat vervelend, maar niet anders en hoef je me niet op af te zeiken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-10-2019, 07:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Pff wat een gedoe ook. Ze mogen toch blij zijn dat er een arts langskomt en de laatste fase thuis kan plaatsvinden. Respect hoe je het allemaal doet hoor Ieke!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #24
zeehond23
500 26-05-2015 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.