Oud 08-12-2004, 17:43
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Ik moet vrijdag een presentatie over India houden, samen met een klasgenootje. Hiervoor zoek ik nog informatie over de stad Indore en Bangalore. Ik heb al een uur op google rondgekeken, maar ik kan niets vinden. Weet iemand misschien nog een goede site waar ik informatie kan krijgen, of heeft er iemand al informatie liggen voor mij?

Bij voorbaat dank!
Nijn*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2004, 19:16
pino123
pino123 is offline
Indore

Indore, stad in India, deelstaat Madhya Pradesh, op 545 m hoogte in het Vindhyagebergte, met 1,2 miljoen inw. Textiel-, papier- en houtindustrie; cementfabriek, chemische industrie. Verkeersknooppunt. De stad is zetel van een rooms-katholiek bisschop. Universiteit van Indore (1964); historisch museum.

Karakteristiek voor de stad zijn de huizen met hun bewerkte houten gevels. Uit de tijd van de maharadja's stammen de paleizen Juna Rajavada (begin 19de eeuw) aan het centrale plein en het Lal Bagh (eind 19de eeuw), destijds zetel van de laatste regerende maharadja, naar voorbeeld van Versailles (Frankrijk) gebouwd. Indreshvartempel (1741). In de wijk Residency zetelde destijds de Britse regent van Centraal-India; in de luxe wijk diverse parken, een anglicaanse en een rooms-katholieke kerk, hospitaal en Daly College, destijds bedoeld als school voor de Indiase elite. Buiten de stad opmerkelijke gedenktekenen voor de vroegere maharadja's.

1. GESCHIEDENIS

Indore werd in 1733 gesticht door Malhar Rao Holkar I en was van 1818 tot 1948 de hoofdstad van een gelijknamig vorstendom onder het geslacht Holkar.


Bangalore

Bangalore, stad in Zuid-India, hoofdstad van de staat Karnataka, op het plateau van Deccan, met 2, 76 miljoen inw. (agglom.: 4,28 miljoen inw.). Bangalore is een explosief groeiende stad en is de vijfde stad van India. Het gematigde klimaat, de stad ligt op 949 m hoogte, maakt het tot een aantrekkelijke woonplaats. De waterbevoorrading is, door de sterk toenemende bevolking en de uitbreidende industriële activiteiten, een probleem ondanks de waterkrachtcentrale bij Sivasamudram.

1. FUNCTIES

Bangalore is een centrum van (vooral moderne) industrie, handel en cultuur. Bedrijfstakken als telecommunicatie (telefoons, radio's etc.), vliegtuigassemblage, machine-industrie, farmaceutische en horloge-industrie zijn in de afgelopen jaren sterk gegroeid en zijn nu zeker zo belangrijk als de meer traditioneel aanwezige industrie, zoals textiel, porselein en glas, zeep en parfum en sigaretten. Bangalore is ook een centrum van de filmindustrie en er zijn veel uitgeverijen (met name van tijdschriften en kranten). Bangalore is zetel van een universiteit (gesticht 1964) en voorts van o.m. het Indian Institute of Science en het Institute of Social and Economic Change. Verder telt de stad vele technische en andere scholen. Zij is gelegen aan een knooppunt van wegen en spoorwegen en heeft een vliegveld.

2. GESCHIEDENIS

Bangalore werd in de 16de eeuw gesticht. Toen in 1881 de maharadja van Mysore (tot 1973 de naam van Karnataka) in ere werd hersteld, bleef Bangalore als militaire basis onder Engels bestuur. Toen in 1947 India onafhankelijk werd, kwam Bangalore weer bij de staat Mysore.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:25
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Heel erg bedankt!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat is jouw persoonlijke prestatie van vandaag?
Verwijderd
261 30-01-2005 12:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.