Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 16:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Het is een 7-jarige koffievosmerrie, met een nogal slanke bouw. Ze kan heel mooi en goed lopen (heeft volgens mij geen wedstrijdervaring), ze heeft wel papieren en ze is rond de 1.50m/1.60m hoog.
Ze is vroeger een pensionpaard geweest, maar rijdt nou bij ons op de manege, maar het is absoluut geen beginnerspaard.
Van mn tante moest ik vraag doen naar haar koopprijs (en volgens mij was het een hint), dus vraag me het dus af. Ik heb geen redelijk foto van haar, maar het is een redelijk dressuur paardje.
Ze is voor manege paard te vaak kreupel en mijn manege wilt haar dus weg doen, maar ik heb het al bij zoveel paarden van ons meegemaakt, dat ze overgekocht werden en er twee weken later al zoveel beter bij liepen, dat ik Mykado graag een kans wil geven.
Ze heeft een druk en pittig karakter en is makkelijker te rijden als je alleen met haar loopt. Ze is mogelijk een kwpn merrie.

Dus nou vraag ik me dus af hoe duur ze ongeveer kan zijn

Ik hoorde al van mn lesgeefster, dat ze blij zou zijn als ik haar zou kopen. En als ze nou niet TE duur is, wil ik toch wat proberen

Ik heb jammer geen redelijke foto van haar, die wilde ik maandag gaan maken.

[WIJZIG] [/WIJZIG]
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 22-03-2003 om 20:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2003, 18:19
Verwijderd
hmm 'k denk 2000 tot 2500
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:05
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
'duur kosten'

sorry het viel me op
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:07
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
als de manege echt "van haar af wil"zal ze denk ik minder duur zijn dan dat ze haar voor geld willen verkopen, mar ik denk rond de 2000 euro (laat ons even weten hoe dit afloopt)
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 20:36
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
nah, ze willen er niet ECHT vanaf Maar ze is wel moeilijk om op te rijden. Ik ben op de maandag de enigste die er op mag en als ik er niet op zit, moet ze losgegooit worden, maar ik rij er dus elke maandag op en ja, ze heeft haar wilde buien, dat je amper wat met haar kunt, maar als je haar dan ff losgooit, dan zal het weer moeten lukken en zo.
Maar het is gewoon een niet zo geschikt lespaard, maar de directeur van mijn manege doet alles om geld en weinig om paarden, dus ook al willen ze er vanaf, dat intresseerd m weinig Hij is een beetje op zn muntjes getikt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:54
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
3000 euro maar ook echt niet meer. of het moet van een goede hengst en merrie afkomebn


groetjes
chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:44
xCoyotex
Avatar van xCoyotex
xCoyotex is offline
Zo rond die prijs denk ik ook...
maar als ze zo vaak kreupel is moet je je eens afvragen of je er wel goed aan doet haar te kopen?
en laat je haar ook keuren? met foto's ?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:54
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Ik denk ook zo rond de 2000 euro. Een advies: laat haar keuren. Ik spreek uit ervaring. Ik heb een paard gekocht met artrose en de kosten van de smid rijzen de pan uit!
Ik raad je dit aan omdat je zei dat ze zo vaak kreupel is. Heeft ze een brandmerk? Heeft ze ooit veulens gehad? Een beetje dierenarts kan dit zien. Ik zou heel veel info inwinnen voordat je besluit haar te kopen!
Succes!
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
chretienne schreef op 24-03-2003 @ 18:54:
3000 euro maar ook echt niet meer. of het moet van een goede hengst en merrie afkomebn


groetjes
chretienne
nee joh veel minder. mijn oude pony was 3200 en die liep M... en ik denk dat dat veel scheelt...


'k ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
xCoyotex schreef op 24-03-2003 @ 20:44:
Zo rond die prijs denk ik ook...
maar als ze zo vaak kreupel is moet je je eens afvragen of je er wel goed aan doet haar te kopen?
en laat je haar ook keuren? met foto's ?
Dat ze vaak kreupel is, komt door het manege werk. Dat is wel zeker, want nog geen jaar geleden was ze eigen paard en heeft ze nooit wat gehad
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 10:08
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Edithjuh schreef op 24-03-2003 @ 20:54:
Ik denk ook zo rond de 2000 euro. Een advies: laat haar keuren. Ik spreek uit ervaring. Ik heb een paard gekocht met artrose en de kosten van de smid rijzen de pan uit!
Ik raad je dit aan omdat je zei dat ze zo vaak kreupel is. Heeft ze een brandmerk? Heeft ze ooit veulens gehad? Een beetje dierenarts kan dit zien. Ik zou heel veel info inwinnen voordat je besluit haar te kopen!
Succes!
Jah, ze heeft geen veulens o. i. d. gehad En idd, over de prijzen van de smid zit ik ook telkens te denken. Ze heeft enorm goeie hoeven, ze zijn ook nooit rot geweest sinds dat ik haar verzorgt heb.
Ze heeft geen brandmerk, maar ben er wel achter gekomen, dat ze voordat ze op de manege kwam ZZ heeft gelopen. Ik heb gister aan mijn lesgeefster gevraagd en die zei, dat ze nou wss alleen de L zou halen op dit moment, omdat ze ook helemaal niet verzameld loopt en zo. Al dat soort dingetjes en die wil ik eigenlijk dan weer opnieuw gaan leren bij haar.

Maar die kreupelheid komt door het manege werk. Ze kan er niet goed tegen als er anderen in de bak zijn, dan wilt ze graag inhalen en zo. Een beetje de stoere merrie uithangen.
In de lessen van de manege, wordt ze door de beginners dan vaak achter een sloom paard gehouden en dan gaat ze lopen dribbelen en zo. Nah, zo heeft ze zich al een aantal keer kreupel gelopen (stomme doos)

De prijs wist mn lesgeefster niet, dus nou moet ik bij die norse baas gaan vragen YEK!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Edithjuh schreef op 24-03-2003 @ 20:54:
Ik denk ook zo rond de 2000 euro. Een advies: laat haar keuren. Ik spreek uit ervaring. Ik heb een paard gekocht met artrose en de kosten van de smid rijzen de pan uit!
Ik raad je dit aan omdat je zei dat ze zo vaak kreupel is. Heeft ze een brandmerk? Heeft ze ooit veulens gehad? Een beetje dierenarts kan dit zien. Ik zou heel veel info inwinnen voordat je besluit haar te kopen!
Succes!
weetje zeker dat het artrose is? bij ons in zeeland en begin van brabant zei ook elke dierenarts dat over ons paard.. maar nu hebbe we een of andere meduicijnenman en die zegt dat het helemaal geen artrose is.. wat het precies is weet ik niet.. maar hij geeft 1 keer in de 2 weken (6 keer lang) een spuit en het beestje kan weer de z2 in zo'n beetje.. terwijl het eerst niet eens meer L kon lope
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 17:29
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 24-03-2003 @ 21:47:
nee joh veel minder. mijn oude pony was 3200 en die liep M... en ik denk dat dat veel scheelt...


'k ben benieuwd
daarom zeg ik juist ook 3000 omdat die mank is maar ik al hem wel laten keuren.
en 3000 is maximaal.

groetjes chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:42
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
We hebben zelf een aantal paarden en volgens mn moeder kunnen ze voor dit paard niet meer dan 2300 euro vragen..
laat het voor dat je tot kopen over gaat het eerst nog ff keuren enz..
suc6
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:21
biep
Avatar van biep
biep is offline
ik denk ook rond de 2500/3000 euro.

eigenlijk zou je een foto van de hele bouw moeten zien en haar bewegingen.

Ze heeft ook geen papieren, das ook een minpuntje (tenminste voor de waarde, alsof een paard met paieren beter loopt, maarja sommige mensen vinden dat belangrijk) en geen wedstrijd ervaring..
maar 7 jaar is daarentegen wel een mooie leeftijd, ik heb zelf een 7 jarige pony, en die is nu net over zn puberfase heen, heerlijk is dat haha, en hij kan ook nog even mee als het goed is

maar de prijzen van paarden en pony's zijn de laatste tijd ontiegelijk hoog!
iemand bood laatst 8.000 EURO!!! voor mijn 7 jarige Palomino van 1,48m die M dressuur loopt en L springt, wat een prijs voor een pony, pfff...
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 28-03-2003 @ 15:21:
maar de prijzen van paarden en pony's zijn de laatste tijd ontiegelijk hoog!
iemand bood laatst 8.000 EURO!!! voor mijn 7 jarige Palomino van 1,48m die M dressuur loopt en L springt, wat een prijs voor een pony, pfff...

dies goed gek! zoveel is ons paard nog nie eens waard denk ik
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:59
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Diovai schreef op 22-03-2003 @ 20:05:
'duur kosten'

sorry het viel me op
ja, idd...
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:13
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik denk dat de prijzen hierboven heel redelijk ingeschat zijn.

Ik zou ook even willen benadrukken dat je haar echt goed moet laten keuren voordat je een koop sluit. Je kan nog 100x denken en zeggen dat ze kreupel loopt door het manegewerk - je weet niet of ze zich weer zal herstellen, of dat het altijd een probleem blijft. Je weet niet of er een onderliggend probleem is - zwakte in het skelet of de bouw of wat dan ook - die haar kreupelheid veroorzaakt bij een zware belasting.

Je kan dan altijd nog overwegen of je bereid bent haar gebreken te aanvaarden (met een prijsaanpassing omlaag..) maar in ieder geval weet je wat je koopt. Misschien heb je gelijk en doet ze het onder mindere belasting heel goed, maar voor hetzelfde geld koop je een bron van ellende.

(Ik was zelf op zoek naar een edurance-potentieel, dus we hebben die hele keuring 3x doorstaan voordat we een paardje vonden dat clinisch 100% was en ons aanstond. Iemand die minder zwaar werk van plan is zou misschien genoegen nemen met wat kleine gebreken, maar ik wilde 100% zeker weten dat met de basis in ieder geval niets mis is...)

Weet je van wie ze was voor ze managepaard werd? (je zegt dat ze pensionpaard was?) Zo ja, kan je de vorige eigenaar te spreken krijgen? Vraag naar het paard haar levensgeschiedenis - hoe oud was ze bij het inrijden, wie heeft dat gedaan, waar hadden zij haar vandaan, wat is er mee gedaan voordat ze verkocht werd... En probeer ook uit te vissen waarom ze haar verkochten. Tenzij de vorige eigenaar 'uit de paarden' gegaan is heb je goede reden om nieuwsgierig te zijn naar waarom iemand een leuk, goed gereden merrie van 7 heeft verkocht.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2003, 10:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik weet eik nog vrij weinig van dr, waarschijnlijk heeft ze wel papieren, want op onze manege komen geen paarden zonder papieren.

Ik weet dat ze toen de manege haar kocht 12000 euro was ongeveer, maar dat geloof ik niet echt. (waar je je geld voor over hebt)
Haar hoeven zijn echt 10 keer zo beter als het gemiddelde manege paard bij ons. Als ik op haar rij, dan loopt ze vaak heel ontspannen en heeft ze geen drang meer om andere paarden in te halen.
Ze zit, zoals ik hierboven al hoorde van iemand met een pony, jammer genoeg nog steeds in de puber fase. Af en toe lach ik me wel rot om dat beest, maar soms is ze ook zooooo irritant.

Wel kreeg ik te horen van mijn rij-instructrice, dat ze veel beter zou lopen als ze alleen was en niet die saaie lessen hoefde te lopen. Er mogen ook alleen maar gevorderde ruiters op haar rijden tegenwoordig, omdat ze gewoon te sterk is.

Wel loopt ze met haar achterhand verkeerd, zodat ze zich in de voorhand sterker maakt, maar dat wilde ik juist weg gaan trainen. Volgens mn rij-instructrice valt dat ook wel goed te doen. Zij heeft zelf ook drie paarden en 1tje heeft ook zo zijn gebreken.
Ze is nou haar derde aan het inrijden en het ziet er goed uit en zo. Met vragen zal ik altijd bij haar terecht kunnen.

Ik heb laatst een vrouw gesproken, die altijd op Mykado reed, voordat het paard bij de manege terecht kwam. De man van wie die was, kon er niet op, omdat Mykado te sterk was en zo. Dus Mykado heeft aardig vaak haar zin kunnen krijgen. Ook die vrouw stapte er af en toe ook gewoon echt niet op.
ik denk, dat als je haar van te voren lekker los gooit of in de wei zet oid, dat er al veel gekkigheid bij haar uit is. Het is gewoon echt een pittig paard, maar je moet gewoon weten hoe je haar moet rijden. Een instructeur van mijn manege laat mensen al heel snel met de slof op haar rijden. Waar ik nogal tegen ben, want je ziet bij de helft van de gevallen, dat ze er verkeerd mee rijden.
Als ik haar gewoon alleen met een teugeltje kan rijden, kan iedereen dat toch? Het is gewoon een kwestie van goed terugzitten en heel ontspannen in je handen.

verder is ze niet meer kreupel hoor Alles gaat goed met haar nu Ze loopt nu ook alleen maar in gevorderde lessen.

Ik heb geen foto van haar hele lijf zeg maar, maar ze heeft wel een goede bouw en alleen die achterhand schuift ze onder zich vandaan, dus ik zal met haar aan het werk moeten gaan om verzameld te gaan lopen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:14
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
oke ik heb dezelfde vraag dus ik zet dat maar gewoon in dit topic erbij......

paard +-1.68 schoft, kwpn, niet uitzonderlijk goede afstamming (kweet niet wat, weet alleen dat ie meer voor het springen is) 5 jaar, ruin, donkerbruin met wat lichte voetjes, smal en goed gebouwd, hij is pas een klein jaar onder het zadel, omdat niemand hem durfde in te rijden, hij heeft een uitzonderlijk sterk karakter, is zeer moeilijk te overtuigen om zn best te doen, hij heeft het opzich best in zich om ooit l of m te lopen, ook in dressuur is ie zeker goed.... hij is veel geslagen en daardoor best bang en absoluut wantrouwend zeker tov grote sterke mannen, hoewel ik nooit goed weet wanneer iets tijdens het rijden door de bangheid is of eigenwijsheid... de eigenaar doet er opzich niks mee maar vind hem om de een of andere reden toch wel geweldig ofzo... hoeveel zou een redelijke prijs zijn voor dit paard?
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 02-04-2003 @ 11:42:

Ik weet dat ze toen de manege haar kocht 12000 euro was ongeveer, maar dat geloof ik niet echt.
dat geloof ik ook niet echt.. tezij je er een 0 afhaald..
een manege heeft niet eens zoveel geld om in zo'n paard te investeren, kunnen ze beter 5 ponytjes of paarden van kopen.
weetje hoe veel dat is man 12000 euro
krijge wij nog nie eens als we al onze paarden bij elkaar verkope, en die zijn ook niet verkeerd hoor. want eentje die loopt over een jaar ook in het Z en die andere heb Z2 gelope en jah die van mij.nouja daar doen we nog nix mee, ga van de zomer starte denk ik. heb startkaart aangevraagd
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 02-04-2003 @ 12:19:
dat geloof ik ook niet echt.. tezij je er een 0 afhaald..
een manege heeft niet eens zoveel geld om in zo'n paard te investeren, kunnen ze beter 5 ponytjes of paarden van kopen.
weetje hoe veel dat is man 12000 euro
krijge wij nog nie eens als we al onze paarden bij elkaar verkope, en die zijn ook niet verkeerd hoor. want eentje die loopt over een jaar ook in het Z en die andere heb Z2 gelope en jah die van mij.nouja daar doen we nog nix mee, ga van de zomer starte denk ik. heb startkaart aangevraagd
kewl
Nee, ik geloofde het dus ook niet echt Denk dan nog eerder 1200!

Maar wel kewl dat je gaat starten met dat beestje *wenst succes*
Mykado heeft ook z gelopen, maar ze is zo vern**kt dat ze niet eens achter waarts gaat op je been hulpen. Dan douwt ze nmlk gewoon door de teugel heen en loopt ze weg.

Mahjah...ik hoop dat ze niet zo duur is, want dan maak ik meer kans, haha
Maar ik ga ook ff wachten tot de juiste tijd, want de manege zit op dit moment met te veel zieke paarden, dus hebben ze Mykado hard nodig. Binnenkort komen dr weer nieuwe bij Is altijd zo'n leuke nieuwsgierige periode op de manege
Dan ga ik kijken of ik Mykado kan kopen. Kijk, de baas van de manege zal t allemaal niet zo'n probleem vinden, maar ik denk ook nog ff aan de mensen, die anders niet kunnen rijden, omdat er te weinig paarden beschikbaar zijn. Misschien stom, maar ja, zo ben ik nou eenmaal. Ik vind paardrijden leuk en zal t ook niet leuk vinden als ik niet kan rijden omdat er zo'n muts een manege paard voor je neus wegkoopt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Roxy schreef op 02-04-2003 @ 12:14:
oke ik heb dezelfde vraag dus ik zet dat maar gewoon in dit topic erbij......

paard +-1.68 schoft, kwpn, niet uitzonderlijk goede afstamming (kweet niet wat, weet alleen dat ie meer voor het springen is) 5 jaar, ruin, donkerbruin met wat lichte voetjes, smal en goed gebouwd, hij is pas een klein jaar onder het zadel, omdat niemand hem durfde in te rijden, hij heeft een uitzonderlijk sterk karakter, is zeer moeilijk te overtuigen om zn best te doen, hij heeft het opzich best in zich om ooit l of m te lopen, ook in dressuur is ie zeker goed.... hij is veel geslagen en daardoor best bang en absoluut wantrouwend zeker tov grote sterke mannen, hoewel ik nooit goed weet wanneer iets tijdens het rijden door de bangheid is of eigenwijsheid... de eigenaar doet er opzich niks mee maar vind hem om de een of andere reden toch wel geweldig ofzo... hoeveel zou een redelijke prijs zijn voor dit paard?
Bij dat eerste stuk had het Mykado kunnen zijn. Moeilijk te overtuigen en zo. Denk dat de schoft hoogte ook wel overeenkomt. Alleen Mykado is 7 jaar.

Ik durf geen prijs te zeggen, dus doe ik dat ook niet.

Maar ik denk dat het wel een leuk paardje is om een band mee op te gaan bouwen (als je daravan houdt dan) Ik wil van Mykado ook gewoon een leuk paardje maken (ok, karakter kan je niet verbouwen, maar wel minder bang en wat meer laten genieten enzo)
Als ik nou al langs kom lopen en roep: Miekieeee, dan kijkt ze al op en zo Echt lief

Majah, succes met het beestej
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:13
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-04-2003 @ 12:38:
Bij dat eerste stuk had het Mykado kunnen zijn. Moeilijk te overtuigen en zo. Denk dat de schoft hoogte ook wel overeenkomt. Alleen Mykado is 7 jaar.

Ik durf geen prijs te zeggen, dus doe ik dat ook niet.

Maar ik denk dat het wel een leuk paardje is om een band mee op te gaan bouwen (als je daravan houdt dan) Ik wil van Mykado ook gewoon een leuk paardje maken (ok, karakter kan je niet verbouwen, maar wel minder bang en wat meer laten genieten enzo)
Als ik nou al langs kom lopen en roep: Miekieeee, dan kijkt ze al op en zo Echt lief

Majah, succes met het beestej
hihi toevallig, nah jah ik heb hem dus samen met iemand ingereden en hij loopt nou sinds een maandje ook in de manegelessen mee maar eignelijk is ie daar wel te goed voor.. en die band tja die hebben wij idd ook al daardoor maar jah probleem is zijn eigenaar die heeft in zijn hoofd dat ie geweldig is, of gaat worden.. en de vraagprijs is 10.000 euro en als ie het nie krijgt dan houdt ie hem zelf zn hele leven
jij ook succes met je koop
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
hmmz...10 000 euro
Als die verwacht dat ie zo goed gaat worden, warao9m laat ie m dan verneuken in manege lessen?!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 11:30
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Eend schreef op 03-04-2003 @ 11:01:
hmmz...10 000 euro
Als die verwacht dat ie zo goed gaat worden, warao9m laat ie m dan verneuken in manege lessen?!
nou niemand vind het een redelijk prijs hoor.. ik heb ook geen flauw idee waarom hij er die prijs bij heeft verzonnen.. en tja die man is zelf al op leeftijd en rijdt niet.. en die man wil gewoon graag dat zn paard veel gereden wordt en int begin hebben we dat met zn tweeen gedaan allebei om de dag.. toen kon ie nog helemaaaal niks en nou is ie wel vrij goed en is iig goed genoeg voor manegelessen en tja die man zal wel denken dat ie daar ook nog veel van kan leren, natuurlijk zijn het wel de mensen die al wat meer ervaring hebben, die wat meer kunnen die er op zitten maar toch, ik vind het jammer dat ie nie meer 'van ons tweeen is'
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 12:43
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
jah, kan ik begrijpen!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 18:23
ellaversa
ellaversa is offline
ik heb ook nog een paardje te koop! 2,5 jaar oud helemaal zwart, hengst en veel talent (hij heeft geweldige papieren)

10.000 euro is trouwens vreselijk onredelijk voor een manegepaard, ik heb met moeite 10.000 kunnen lospeuteren voor mijn Z2 merrie met goede papieren... dus ik denk niet dat een manegepaard meer kost
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 08:03
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 07-04-2003 @ 19:23:

10.000 euro is trouwens vreselijk onredelijk voor een manegepaard, ik heb met moeite 10.000 kunnen lospeuteren voor mijn Z2 merrie met goede papieren... dus ik denk niet dat een manegepaard meer kost
tis niet helemaal een manegepaard, hij loopt nou weleens in de lessen mee omdat het beter is voor hem als ie veel beweegt dan datie stil staat... maar hij is van een particulier en niet van de manegehouder
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mykado wordt nu waarschijnlijk verkocht Ze krijgt een geheel eigen wei en een privébak Ik weet ook wie de eigenaresse is, die is vorige week maandag haar paard verloren toen hij zijn pees afscheurde. Ik weet dat zij heel goed voor haar paard heeft gezorgd en zo Ik mag Mykado ook op komen zoeken en alles! Echt beter! Mykado bleek dus echt wel heeeeeeele goeie papieren te hebben!

We hebben op de manege ondertussen ook weer een nieuwe merrie op de manege. Ze is in 2001 keurmerrie geweest en heeft daarom ook een brandmerk gekregen. Ze is nu vijf jaar en het is echt een leuk ding Alleen jammer dat ze dadelijk verkromt wordt in de manege lessen...

Ook rijdt ik op dit moment een paard dat kreupel is. Soms is hij echt in zooooo'n slome bui dat ik m'n spoortjes aan doe. Krijg dan gelijk zielig gezeik van sommige mensen, dat ik heus geen spoortjes nodig heb bij het stappen. Geef ik meestal als antwoord: "Nee, ik moet hem tig keer in zijn buik blijven trappen en hem dalijk enorm houterig de les in laten gaan! Daar heb je wat aan!"
Ondertussen mag dat paard weer draven en heb ik soms niet eens een zweep nodig, vliegen doet ie toch wel
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:32
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Roxy schreef op 08-04-2003 @ 09:03:
tis niet helemaal een manegepaard, hij loopt nou weleens in de lessen mee omdat het beter is voor hem als ie veel beweegt dan datie stil staat... maar hij is van een particulier en niet van de manegehouder
wrom hebben ze jou en dat andere meisje er niet gewoon verder op laten rijden?! Damn... Zelfs in gevorderde lessen zul je een goed ingereden paard en zo heel verward kunnen maken, omdat iedereen heel anders rijdt.
Bij ons op de manege was het soms zo erg, dat ik mensen met een slof zag rijden, die de slof heel strak hadden en de gewone teugel heel losjes. Als je een paard laat ontspannen is zijn hoofd op de zelfde plek en heb je geen verzet.

Mahjah...het zijt zo
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 15:12
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Eend schreef op 08-04-2003 @ 12:32:
wrom hebben ze jou en dat andere meisje er niet gewoon verder op laten rijden?! Damn... Zelfs in gevorderde lessen zul je een goed ingereden paard en zo heel verward kunnen maken, omdat iedereen heel anders rijdt.
Bij ons op de manege was het soms zo erg, dat ik mensen met een slof zag rijden, die de slof heel strak hadden en de gewone teugel heel losjes. Als je een paard laat ontspannen is zijn hoofd op de zelfde plek en heb je geen verzet.

Mahjah...het zijt zo
nah die eigenaar heeft ons nooit zien rijden dus die zal wel hebben gedacht hoe meer hoe beter.. en voor de manegehouder is het natuurlijk allemaal geweldig zo.. wij waren dr ook op tegen omdat hij nogal is van 'als iets een keer mag, dan mag het altijd' dus dat is nogal vervelend, maar goed wij hebben er niks over te zeggen nu...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.