Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2010, 20:02
This.is.Emm.
This.is.Emm. is offline
IK heb nu een paar maanden een vriend en ik vind hem onwijs leuk enalles. Eerst zag ik hem alleen in het weekend, en nu ook doordeweeks 1 keer. Hier kon ik goed mee leven.
Maar tegenwoordig mis ik hem gewoon als ik hem 2 dagen niet gezien heb. We msn'en en sms'en wel maar dat is niet genoeg voor mij. Nu heeft hij het ontzettend druk met stage en werk enzo, maar toch zou ik hem wat vaker willen zien.

Ik wil er niet steeds om vragen want ik wil niet dat hij vind dat ik zeur.
hoe kan ik hem toch duidelijk maken dat ik 2 keer per week echt te weinig vind zonder als een zeur over te komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2010, 20:08
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als hij vind dat je zeurt en hij heeft weinig tijd, dan moet je dat maar accepteren en er mee leren leven en wachten tot zijn drukte voorbij is.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 20:25
Verwijderd
Leef ermee. Als hij niet meer tijd heeft, heeft hij niet meer tijd. Geef aan dat je het leuk zou vinden om hem vaker te zien, maar vraag/zeur/smeek er niet om. Als hij tijd heeft, zal hij wel naar jou toe komen.

Stel je overigens niet te afhankelijk op, heb je werkelijk je vriend nonstop nodig om je heen, doe ook nog wat met je eigen leven.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:00
Verwijderd
Zou egoistisch zijn als je hem nu opeist.
Hou het zo nu even, soms zijn dingen zo beter.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik begrijp wel hoe je je voelt, ik zie mijn vriendje ook maar 2 keer per week hooguit. Maar meer tijd hebben we gewoon niet, we doen allebei dit jaar examen en hebben ook werk en hobbies enzo. Leer er maar mee leven dat je niet de hele tijd bij hem kan zijn. Als je hem echt heel vaak ziet dan vergeet je misschien hoe het is om zelfstandig te functioneren en dat is nou niet bepaald een vaardigheid die je kunt missen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:48
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:50
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
Als hij vind dat je zeurt en hij heeft weinig tijd, dan moet je dat maar accepteren en er mee leren leven en wachten tot zijn drukte voorbij is.
50 jaar emancipatie down the drain....
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:52
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 22:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
50 jaar emancipatie down the drain....
Ze zegt zelf dat hij het heel druk heeft met werk en stage. En dat ze t vaker heeft gevraagd maar dat het dus schijnbaar geen optie is. Misschien had ik er aan toe moeten voegen. "Als er niets veranderd als hij meer vrije tijd heeft praat er dan nog eens met hem over en maak hem duidelijk dat het voor jou zo niet werkt"
Maar voor nu zal ze zich hier imo moeten bij neerleggen, en hem vooral niet dwingen al zn vrije tijd in haar te steken.

En daarnaast vind ik het vrij loos dat je zo reageert omdat dit nou net een punt is waar je relatie op is stuk gelopen. Misschien heef haar vriend wel helemaal geen behoefte aan elkaar zo vaak zien maar omdat zij dat wil moet hij zich maar aanpassen?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!

Laatst gewijzigd op 23-02-2010 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
gevaarlijk. Je bij een situatie neerleggen terwijl je nog niet eens geprobeerd hebt
er iets aan te veranderen leidt vaak tot ongewenste resultaten.

Daarnaast vind ik de term " afhankelijk" zijn van iemand, als je die persoon gewoon
vaker wil zien erg kort door de bocht. Bij mij heeft juist het extreem opbouwen van
een onafhankelijke houding en dus twee afzonderlijke levens geresulteerd in het besef
dat er geen " samen" was.

pas dus op!
Ze heeft het al gevraagd. Hij heeft aangegeven dat hij niet kan (wil?) en dus dat ze aan het zeuren is, terwijl hij het (als hij haar zo graag ziet) waarschijnlijk zelf vervelend vindt. Daarom zeg ik: geef aan dat je het graag wil, dan weet hij dat hij dat zij het graag wil en als hij het dan graag wil en kán, zal hij wel naar haar toe komen of zeggen kom maar af.
Maar zeuren/smeken/blijven vragen heeft vaak een averechts effect. Dat herken ik dan weer. Ik ben iemand die snel veel beslag op iemand legt, telefonisch, msn, sms, irl,... en als de relatie nog maar pril is, kan dat heel erg beangstigend en beklemmend zijn voor de ander.

Jij zegt: 1 ŕ 2 uurtjes per dag, maar wie weet wat de reistijd is? En hij doet stage, wat bij mijn weten meestal overdag is, en daarnaast ook nog werk, wanneer moet hij dat doen?


En wat ik bedoel met afhankelijk: ze zegt dat ze hem al mist als ze hem 2 dagen niet heeft gezien. Wat als hij op vakantie gaat of voor werk weg moet? Missen is natuurlijk normaal, maar dat je daaraan gaat verbinden dat je hem móet zien, vind ik neigen richting afhankelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 22:44
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Als je je wensen uit, en hij zegt " ja maar
daar heb ik geen zin in" dan weet je wat hij voor je over heeft. Zegt hij " ja maar
dat gaat zo moeilijk want druk druk druk" dan zeg je dat als je echt om elkaar
geeft je tijd voor elkaar vrij maakt (al is het 1 a 2 uurtjes per dag). Als hij zegt
" ja maar we smssen msnnen toch?" leg dan even haarfijn uit dat dat anders is dan
daadwerkelijk bij iemand zijn.
En dus maakt het eigenlijk geen donder uit wat de ander vindt? Sorry, maar als er iets kort door de bocht is, dan is dit het wel. Natuurlijk maak je tijd voor elkaar vrij, maar ik ga niet mijn hele leven aanpassen omdat vriendinlief me zo graag elke dag wilt zien. Volgens mij hoort een partner een "aanvulling" in je leven te zijn, niet je "hele" leven.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 08:26
This.is.Emm.
This.is.Emm. is offline
@ Akhlys het gaat er niet om dat ik 24/7 zijn volle aandacht heb, en dat hij geen leuke dingen meer mag doen met zijn vrienden en zijn hobbies op moet geven voor mij. Ik wil hem gewoon wat vaker zien!

De reisafstand is er eigenlijk niet. ( denk aan om de hoek ) en daarom is het ook zo frustrerend. Het is ook niet zo dat hij zegt dat hij geen tijd voor me heeft, maar als we afspreken komt het initiatief meestal van mijn kant. Dus ik durf niet zo goed erover door te praten, omdat ik niet in zijn ogen wil zeuren.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 08:54
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Hm, misschien vindt hij het fijn ook zo nu en dan zelf iets te ondernemen of om gewoon in zijn eentje te zijn, ook al woon je om de hoek. Tuurlijk kan je er serieus over praten en kijken van hoe en wat, maar 1x per week en in het weekend vind ik eigenlijk al heel wat, voordat we samenwoonden was dat in mijn relatie ook zo.

Anyway, ik begrijp 'm wel als hij ook tijd voor zichzelf nodig heeft, zeker als hij het druk heeft met stage en werk. En voor jou: een gesprek aangaan kan nooit kwaad. Dan weet hij hoe jij je voelt en kunnen jullie iets afspreken hierover.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 11:28
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
@ Akhlys het gaat er niet om dat ik 24/7 zijn volle aandacht heb, en dat hij geen leuke dingen meer mag doen met zijn vrienden en zijn hobbies op moet geven voor mij. Ik wil hem gewoon wat vaker zien!
Mijn reactie was ook bedoeld voor Optima So don't worry
Er een keer serieus over praten kan natuurlijk geen kwaad en als je dezelfde argumenten geeft als dat je hier doet, kan ik me niet voorstellen dat hij je vindt zeuren
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 16:25
This.is.Emm.
This.is.Emm. is offline
oke bedankt allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homo, verliefd op beste vriend en zelfmoord...
Robert2327
2 23-01-2017 12:11
Liefde & Relatie Ex terugnemen na vreemdgaan
Huppeldepups
9 10-07-2012 19:47
Liefde & Relatie Jeetje waar moet ik beginnen..
coecie
18 24-06-2009 16:55
Liefde & Relatie zien wat je wil zien?
sail fan
27 02-05-2004 10:30
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Liefde & Relatie Geen contact meer met iemand willen hebben, hoe zeg je dat subtiel?
Quiana
8 14-10-2002 18:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.