Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 09:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wat gaf voor jou de doorslag waarom je een opleiding/studie hebt gekozen?
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 09:24
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Toch vooral de inhoud van de studie en de vervolgmasters. Niet zozeer plaats, locatie of gebouw.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:24
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Hmm tsja, ging een beetje vanzelf wel. Ik wist al een beetje welke studies me leuk leken, nog een beetje verder informatie opgezocht, open dagen bezocht, en vanzelf vielen er alerlei studies af en bleef er uiteindelijk eentje over. Toen nog naar verschillende universiteiten geweest, maar eentje was toch duidelijk het leukst. Klaar.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Zijn er mensen die tussen meerdere opleidingen moesten kiezen en ze vonden ze allemaal erg leuk? Hoe hebben die dat aangepakt?!
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:52
Verwijderd
Op een gegeven moment er gewoon één kiezen zonder naar een open dag oid te zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:19
Verwijderd
Opleiding is maar op 1 plaats, dus ik had weinige keuze. Ik wist niet zeker of het iets voor mij was, maar goed, ik heb het gewoon gedaan En het bevalt uitstekend Ik twijfelde wel nog tussen 3 opleidingen, maar goed, ik was al een week te laat ( het was al 8 september toen ) en mja... *hak* en de knoop was door. (Als ik het niets vond, kon ik altijd nog stoppen en vwo-examen doen, óf het jaar afmaken en met m'n P iets anders gaan doen.)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:21
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik wist al vanaf de derde klas welke opleiding ik wilde gaan volgen. Ik heb nog wel naar de inhoud van de studie gekeken en hoe lang dat hij duurde. De plaats, locatie en gebouw maakte me niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:44
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik wist een week voordat ik examen ging doen nog niet wat voor opleiding ik wou gaan doen. Ik wou iets met handel maar had verder nog geen idee. Ik hoorde toen op mn werk ( supermarkt ) dat ik via hun een opleiding kon doen. Eerst verkoopchef daarna filiaalbeheer en dan ondernemend manager. Ben dat toen maar gaan doen omdat ik toch iets moest.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:45
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik twijfelde tussen 2 opleidingen. Integrale veiligheidskunde is makkelijker maar biedt een niet zo'n aantrekkelijk beroepsperspectief. Bestuurskunde is moeilijker, maar de mogelijkheden zijn veel breder.

In februari wist ik dat ik de opleiding bestuurskunde wilde gaan volgen, ik wist alleen nog niet waar.

Deze opleiding wordt slechts in 4 plaatsen gegeven. Leeuwarde en Den Haag vielen zowiezo direct af.

Ik moest kiezen tussen Enschede en Den Bosch. Het klinkt een beetje stom maar ik heb voornamelijk voor Den Bosch gekozen, omdat ik de relatie tussen docent en student te formeel vond in Enschede.

Nadat ik mijn keuze had gemaakt, kwam de uitslag van één of ander onderzoek Den Bosch stak daar met kop en schouders boven uit

Ik heb me gister aangemeld bij IB-groep
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:54
The0
The0 is offline
Doordat mensen vonden dat het bij me paste en ik nadat i kdat hoorde het toch ook best aardig bij mezelf vond passen. Psychologie trouwens
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:35
Verwijderd
Eerst een grote fout gemaakt door culturele antropologie te kiezen en daarna rechten gaan doen omdat een aantal vrienden van me dat deden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:09
Verwijderd
Eerst boekjes aangevraagd, paar dingen opgezocht op internet (voornamelijk schoolweb.nl). Door veel over opleidingen te lezen had ik wel het gevoel welke richting ik op wilde gaan. In ieder geval de economische kant, maar ik wilde in ieder geval geen Economie studeren (samen met te veel leerlingen, en het het leek me een saaie studie).
Ik ben vervolgens naar de VU geweest voor een Open Dag. Daar een paar opleidingen gekeken en er bleven twee leuke over: Bedrijswiskunde en Informatica (= één studie) en Econometrie.
Een tijdje later ben ik naar een open dag aan de Erasmus gegaan en ook daar leken twee studies erg leuk: Informatica en Enconomie (= één studie) en opnieuw Econometrie.
M'n voorkeur ging toen al uit naar Econometrie. Van 'Bedrijswiskunde en Informatica ' wist ik al zeker dat ik dat niet wilde doen.
Ik ben toen gaan proefstuderen aan de Erasmus voor de opleiding Econometrie. Dat beviel me heel erg goed. Toch twijfelde ik nog een beetje over 'Informatica en Economie'. Ook daar heb ik vervolgens meegedaan met een workshop. Dat was (gelukkig) heel saai, dus weet ik nu zeker dat Econometrie de goede keus was.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:15
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Ik zat eerst op VWO en wou toen architect worden, dat bleek toch iets te hoog gegrepen.
Toen wou ik binnehuisarchitect worden, maar ik zou die school NOOIT op zijn gekomen en er is ook niet zo veel werk in dat gebied. (toen was ik dus heel blij dat ik wiskunde A1,2 had gekozen ).
Communicatie leek mij wel wat, maar vond de opleiding toch erg breed.
Ik zat toen tv te kijken er was reclame van de MacDonalds van: Dit moet een makelaar doen voor een BigMac, toen dacht ik: DAT WIL IK!

Ben toen gaan zoeken naar een opleiding met makelaardij (makelaar is vrij beroep dus geen HBO opleiding) en kwam uit bij Vastgoed en Makelaardij.
Daar zat het vak technische architectuur (van mn architecten opleiding) in en communicatie.
Helemaal goed dus.
Het proefstuderen sprak mij ook aan dus denk dat dit wel een goede opleiding voor mij is.
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 18-05-2004 @ 14:15 :
Ik zat eerst op VWO en wou toen architect worden, dat bleek toch iets te hoog gegrepen.
Toen wou ik binnehuisarchitect worden, maar ik zou die school NOOIT op zijn gekomen en er is ook niet zo veel werk in dat gebied. (toen was ik dus heel blij dat ik wiskunde A1,2 had gekozen ).
Communicatie leek mij wel wat, maar vond de opleiding toch erg breed.
Ik zat toen tv te kijken er was reclame van de MacDonalds van: Dit moet een makelaar doen voor een BigMac, toen dacht ik: DAT WIL IK!

Ben toen gaan zoeken naar een opleiding met makelaardij (makelaar is vrij beroep dus geen HBO opleiding) en kwam uit bij Vastgoed en Makelaardij.
Daar zat het vak technische architectuur (van mn architecten opleiding) in en communicatie.
Helemaal goed dus.
Het proefstuderen sprak mij ook aan dus denk dat dit wel een goede opleiding voor mij is.
Vraagje over architectuur; dat wilde ik eerst ook altijd gaan doen, en nog steeds vind ik dat soort dingen heel interessant (ik maakte tot een paar jaar terug super graag kleine huisjes op schaal van karton, eerst ontwerpen, dan maken.. echt super leuk).. maar wat moet je eigenlijk doen op zo'n opleiding? Wat voor een pakket/profiel heb je nodig? (Ik vind het nog steeds interessant namelijk... maar meer als 'hobby' - als dat al een hobby kan zijn.)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 14:52
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-05-2004 @ 13:35 :
Eerst een grote fout gemaakt door culturele antropologie te kiezen en daarna rechten gaan doen omdat een aantal vrienden van me dat deden.
Je komt er meestal pas achter wat je leuk vind als je al iets anders studeert. Zo was het bij mij iig
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:20
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Ik ben naar alle gebouwen geweest van het Drenthe College. En toen heb ik maar gekozen voor ICT. Administratie en Handel leken me nogal saai, alleen al die mensen die daar rond liepen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-05-2004 @ 15:52 :
Je komt er meestal pas achter wat je leuk vind als je al iets anders studeert. Zo was het bij mij iig
Bij mij niet. Bij mij was het dat ik in elk geval zeker wist dat ik dat niet wilde doen

Ben overigens wel blij dat ik rechten heb gekozen, ondanks de lame reden daarvoor
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:57
kroot
kroot is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-05-2004 @ 10:37 :
Zijn er mensen die tussen meerdere opleidingen moesten kiezen en ze vonden ze allemaal erg leuk? Hoe hebben die dat aangepakt?!
Ja, ik!
Ik had en heb nog steeds iets van acht studies die ik allemaal even leuk vind en waartussen ik niet kan kiezen.
Ik zal er even een paar noemen: conservatorium schoolmuziek, literatuurwetenschappen, psychologie, politicologie......enz.
Het heeft ook allemaal niet veel met elkaar te maken. Nu heb ik dus pas besloten dat ik toelatingsexamen ga doen voor schoolmuziek. Maar omdat ik er zo laat mee ben, is de kans dat ik niet wordt aangenomen redelijk groot........en dan zit ik dus met acht studies die ik even leuk vind. Maarja ik hoop maar dat ik word aangenomen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2004, 17:58
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Nou, ik heb na een meeloopdag besloten naar de pabo te gaan, de opleiding leek me leuk, maar ik wist al zeker dat ik geen juf wilde worden en andere mogenlijkheden had je niet op die pabo. Ben er na een tijdje ook mee gestopt, want ik zag in dat het toch wel doelloos was en stage was .

Toen moest ik dus een nieuwe opleiding gaan zoeken en ik wist al helemaal niet wat ik wou, wel wat ik vooral niet wilde doen! Er waren een aantal opleidingen die mij wel aardig leken, maar geen van allen vond ik echt leuk. Ik heb me nu wel aangemeld voor een opleiding, het lijkt me wel leuk, maar ik zie vanzelf of dit echt de opleiding voor mij is. Ik heb er iig wel zin in!
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 12:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
meer!
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:32
Nuck
Nuck is offline
Ik wist in groep 3 van de basisschool al dat ik dokter wilde worden, dus dan maar geneeskunde he
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:10
Kadaver
Kadaver is offline
Op mijn elfde wist ik al dat ik topmanager wilde worden, dus vandaar bedrijfskunde
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 19-05-2004 @ 15:10 :
Op mijn elfde wist ik al dat ik topmanager wilde worden, dus vandaar bedrijfskunde
Moet je om topmanager te worden iets van bedrijfskunde afweten dan?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:29
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2004 @ 15:16 :
Moet je om topmanager te worden iets van bedrijfskunde afweten dan?
Niet perse natuurlijk, maar de opleiding vergroot je kansen wel voor een goed begin van je carrierestart (netwerken en recruiters die achter je cv aanzitten). Uiteindelijk draait het erom om op de juiste plekken goed te presteren. Bedrijfskunde zorgt ervoor dat je snel op een goede plek terecht komt, het presteren zelf lijkt mij iets dat los staat van de opleiding. O.a. analytische en sociale vaardigheden zijn dan veel belangrijker en die kun je bij veel andere opleidingen net zo goed ontwikkelen (Behalve bij culturele antropologie dan )
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:31
Verwijderd
Oke

Ik vind het altijd heel moeilijk om te bepalen welke studie je nou nodig hebt voor een baan als 'topmanager'...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 14:38
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik heb gewoon gekeken wat me interessant leek, dus welke richting. Scheikunde vond ik leuk en voeding. Uiteindelijk 2x naar een HLO geweest, 1x voeding & diëtetiek en 1x voedingsmiddelentechnologie.

Die laatste sprak me het meeste aan, vooral ook omdat het voeding EN lab/techniek is. School was klein en gezellig, was helemaal *me*. Uiteindelijk valt het me tegen, maar dat komt door de wijze waarop men met je omgaat, hoe zaken worden geregeld enz.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:30
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-05-2004 @ 16:37 :
Bij mij niet. Bij mij was het dat ik in elk geval zeker wist dat ik dat niet wilde doen

Ben overigens wel blij dat ik rechten heb gekozen, ondanks de lame reden daarvoor
Ik ontdekte dat ik economie/marketing helemaal niks vond, maar inhoudelijk onderzoek (betekenis van iets) en film/televisie en journalistiek wel, toen was de keus ook snel gemaakt
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 23:02
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-05-2004 @ 10:22 :
Wat gaf voor jou de doorslag waarom je een opleiding/studie hebt gekozen?
Citaat:
Zijn er mensen die tussen meerdere opleidingen moesten kiezen en ze vonden ze allemaal erg leuk? Hoe hebben die dat aangepakt?!
Aan het begin van de 5 vwo begon mijn moeder te zeuren dat ik nu toch maar eens moest weten welke vervolgopleiding ik ging doen. Dus ik had vlak voor de herfstvakantie boekjes aangevraagd bij een zooi universiteiten + de vertaalacademie maastricht.

Engels sprak me gelijk al het meeste aan, maar Amerikanistiek en Taalwetenschap leken me ook erg leuk. Alleen houd ik ook erg van literatuur, dus Taalwetenschap viel eigenlijk al af, hoewel het me erg leuk leek (achteraf ook blij dat ik dat niet gekozen heb, althans op de UU, want we moesten daar wel een verplicht vak volgen en de organisatie daar is ERG slecht geregeld).

Toen moest ik dus kiezen tussen Amerikanistiek en Engels. Ik heb voor Engels gekozen, omdat ik het toch een erg mooie taal vind en ik ook wat meer van de taal wilde leren, en bij Amerikanistiek ligt de nadruk meer op andere aspecten dacht ik.

Bovendien wordt bij Engels ook aandacht besteed aan Amerika, en andersom niet. Ik ga het oplossen door mijn vrije ruimte helemaal vol te gooien met Amerikanistiek en een master Amerikanistiek kiezen, denk ik Dat ik het op deze manier kon combineren heeft dus voor mij de doorslag gegeven...

Engels kon ik op 6 uni´s studeren, maar alleen aan de UvA, in Nijmegen, in Groningen en Utrecht hebben ze Amerikanistiek. Leiden en de VU vielen dus sowieso al af. Omdat ik er ook serieus niet vrolijk van kan worden als ik in een betonnen blokkendoos les heb, viel Nijmegen ook af (ik vond de sfeer daar ook niet leuk trouwens). Ik had nogal slechte verhalen gehoord over de UvA en die werden bevestigd toen ik daar zelf een kijkje nam... Ik heb uiteindelijk voor Utrecht gekozen vanwege het grotere onderwijsaanbod (17 vervolgmasters, in Groningen 2), en ik vond de sfeer hier prettiger.

Goede keuze geweest trouwens

Jeetje wat een verhaal
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 09:34
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik wil deze opleiding al van toen ik 6 was .. geen probleem dus alleen kiezen waar ik naar school wil is net iets anders
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 09:48
Yolcu
Yolcu is offline
Al in 2vwo wist ik wat ik wilde gaan doen.. dacht ik tenminste: Toerisme. Ik wilde iets met talen en culturen en veel reizen, dus ja dan zit je bij het toerisme goed. Ik heb toen veel boekjes doorgelezen en ik ben naar één open dag geweest.

Ik besloot een 1jarige opleiding te gaan doen, want ik had geen zin om nog lang op school te zitten. In de zomervakantie vóór het begin van die opleiding besloot ik toch dat ik dat níet wilde en heb ik me ingeschreven voor een 2jarige opleiding aan een andere hogeschool in een andere stad.

Die opleiding ben ik gaan doen, maar al in het eerste jaar wist ik dat het niet écht 100% was wat ik wilde. Omdat ik het wel interessant vond, heb ik toch m'n p gehaald en ook het tweede jaar ging van een leien dakje. Maar toen kwam de grote vraag: als dit het niet is, wat dan wel? Wil ik gaan werken in het toerisme of wil ik nog iets anders studeren?

Toen ben ik weer veel rond gaan kijken op schoolweb.nl en heb ik héél veel boekjes doorgelezen. Er was niets wat ik écht interessant vond. Ik had eigenlijk de knoop al doorgehakt om dan maar te gaan werken. Toch ben ik nog naar één meeloopdag geweest en die opleiding was helemaal super en lag precies in mijn straatje.

Het komt dus allemaal neer op veel rondkijken, veel lezen, veel nadenken en niet te snel opgeven.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 21:14
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Vanaf 4 VWO werden er bij ons informatie avonden gegeven en gingen we naar universiteiten waar je vervolgens zelf kon kiezen met welke studie je een dag mee wilde lopen. Rechten leek mij al lang leuk en naar mijn idee zou het een goede studie voor mij zijn en dat is ook gebleken. Je moet natuurlijk ook kijken wat jouw aanleg is en welke studies daarbij passen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 20-05-2004 @ 22:14 :
Vanaf 4 VWO werden er bij ons informatie avonden gegeven en gingen we naar universiteiten waar je vervolgens zelf kon kiezen met welke studie je een dag mee wilde lopen. Rechten leek mij al lang leuk en naar mijn idee zou het een goede studie voor mij zijn en dat is ook gebleken. Je moet natuurlijk ook kijken wat jouw aanleg is en welke studies daarbij passen.
En waarom denk je dat rechten een goede studie is en bij jou past? Just curious.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:00
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
weinig talen
blijkt nu dat ik die richting dolgraag doe en niet alleen omdat het zo weinig talen zijn .

Voor volgend jaar (Hoge school)
Ik wil al jaren leerkracht worden, geinspireerd door vorige leekracht geschiedenis. Ga graag om met kinderen en wil ze graag mijn liefde voor het vak overbrengen!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 13:39
morango
Avatar van morango
morango is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-05-2004 @ 10:37 :
Zijn er mensen die tussen meerdere opleidingen moesten kiezen en ze vonden ze allemaal erg leuk? Hoe hebben die dat aangepakt?!
Ik moest niet kiezen tussen 2 opleidingen, maar 2 locaties. Ondanks dat de ene waar ik uiteindelijk voor gekozen heb langer reizen was, ben ik daar toch naartoe gegaan, omdat ik de sfeer op die school leuker vond, en de stad me meer aantrok.

Waarom ik voor deze opleiding gekozen heb... omdat ik het een mooi beroep vind, waar je vrij veel kanten mee opkan. (Ik doe opleiding voor verpleegkundige)
__________________
tralala
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 17:53
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Ik doe nou vwo, maar zo vanzelfsprekend heb ik dat niet gekozen. In 4VWO was ik blijven zitten, en wou daarna eigenlijk naar 4HAVO, maar omdat ik geneeskunde wilde doen ben ik toch maar op t VWO gebleven.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:12
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 12:30 :
En waarom denk je dat rechten een goede studie is en bij jou past? Just curious.
Haha, vooruit. Nou, ik heb een goed taalgevoel en ik was ook altijd goed in Nederlands met argumenterende stukken schrijven etc. Bovendien ben ik erg geinteresseerd in de maatschappij en de daarbij horende politiek.
Verder vind ik het leuk om met mensen de discussie aan te gaan en wil ik proberen om mensen te overtuigen van bijvoorbeeld een bepaalde mening. Daarnaast heb ik gewoon interesse in hoe het Nederlandse recht in elkaar steekt en waarom bepaalde wetten er zijn etc. etc.. Tja, voor de rest zou ik het zo ff niet weten. Zo goed geinformeerd? Btw, waarom ben jij rechten gaan studeren?
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2004, 21:32
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
offtopic: (ga offtopic omdat ik anders een nieuw topic moet open)
weet iemand wat je allemaal kan met Psychobiologie. Alvast bedankt.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-05-2004 @ 11:52 :
Op een gegeven moment er gewoon één kiezen zonder naar een open dag oid te zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:54
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-05-2004 @ 15:52 :
Je komt er meestal pas achter wat je leuk vind als je al iets anders studeert. Zo was het bij mij iig
Ik hoop daar een beetje op (en denk dat het langzaam maar zeker komt)
In de vierde wist ik het bijna zeker maar die opleiding werd opgeheven (en anders was ik vast zelf wel gaan twijfelen). Toen ben ik dagenlang op universiteiten rond gaan zwerven en was uiteindelijk eind juli 2003 bestuurskunde het slappe consensus alternatief
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 22:01
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 21-05-2004 @ 22:54 :
Ik hoop daar een beetje op (en denk dat het langzaam maar zeker komt)
In de vierde wist ik het bijna zeker maar die opleiding werd opgeheven (en anders was ik vast zelf wel gaan twijfelen). Toen ben ik dagenlang op universiteiten rond gaan zwerven en was uiteindelijk eind juli 2003 bestuurskunde het slappe consensus alternatief
en vind je bestuurskunde nog steeds leukboeiendinteressantbla?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 08:31
Dwarfie
Dwarfie is offline
M'n eerste keus was bedrijfsinformatietechnologie in Enschede, maar ik verloor gelukkig m'n interesse voor computers dus ik ben er nooit aan begonnen.

Een wilde gok was daarna economie in Nijmegen, vooral omdat al m'n vrienden in Nijmegen zaten en omdat het dichtbij was. Ik had me pas een week voor de introductie ingeschreven, dus dit was wel lekker makkelijk.

In Nijmegen vond ik er niet zoveel aan. Na 2 maanden dus naar Tilburg vertrokken voor bedrijfseconomie, dat doe ik nu nog steeds. Het is op zich wel oké, ik vind het niet heel erg interessant, maar ik haal alles wel zonder er veel moeite voor te doen.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:07
Verwijderd
Mijn eerste keus is en blijft politie, maar daar ben ik nog te jong voor, dus ik moet eerst wat anders doen.

mijn tweede keuze viel op Journalistiek, maar daar werd ik niet aangenomen. nu ben ik weer aan het zoeken, en ik kwam Sociaal Pedagogische Hulpverlening tegen. dat lijkt me ook onwijs leuk. nu zit ik alleen nog te bedenken of ik naar Amsterdam of naar Leiden ga. Ik woon in Hoorn, dus Amsterdam zou dichterbij zijn, maar ik neig zelf naar Leiden. ik weet niet waarom. misschien omdat ik Amsterdam nu wel eens gezien heb, en omdat de opleiding in Leiden iets verschilt met die van Amdam. ik ga nog open dagen bekijken in juni van beide scholen, dus mijn doorslag word waarschijnlijk bepaald door de sfeer en het uiterlijk van de school.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 21-05-2004 @ 22:12 :
(...) Btw, waarom ben jij rechten gaan studeren?
Omdat ik niet wist wat ik anders moest doen ik was altijd geïnteresseerd in menselijk gedrag en de maatschappij, maar culturele antropologie bleek al na éen dag niets voor me te zijn. Ik ben na een maandje overgestapt naar rechten omdat een vriend van me dat deed, heb de achterstand ingelopen en ben ermee doorgegaan. Ik wist meteen dat het goed zat, je voelt zoiets gewoon
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-05-2004 @ 16:28 :
culturele antropologie bleek al na éen dag niets voor me te zijn.
Ik kan écht niet geloven dat jij dat überhaupt ooit gedaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2004 @ 16:53 :
Ik kan écht niet geloven dat jij dat überhaupt ooit gedaan hebt.
Ik zelf ook niet het is trouwens echt geen vooroordeel dat er alleen maar clueless hippies zitten. Van de mensen die ik nog wel heb leren kennen daar waren er echt best veel die nóoit geld hadden en hun lunch elke dag verdienden door mee te doen aan experimenten van Psychologie, daar kreeg je dan vijf euro voor ofzo

Verder werd ik letterlijk de collegezaal uitgekeken, als je daar Nikes aanhebt vinden ze je meteen kapitalistisch tuig...echt heel jammer. Veel 'hippies' en anderszins alternatieve mensen vinden zichzelf heel ruimdenkend, maar bij culturele antropologie blijkt dat dat gewoon niet waar is.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:40
Verwijderd
Ik heb altijd al de toneelschool willen doen, maar tijdens de audities kwam ik erachter dat ik theatermaken, regisseren en lesgeven toch eigenlijk veel leuker vind.
Nu ben ik aangenomen op de drama-opleidingen in Arnhem en Eindhoven en koos uiteindelijk voor de laatste, omdat het me een betere opleiding lijkt en omdat in Eindhoven de nadruk ietsje minder ligt op het docentschap en kan ik hopelijk na die opleiding (als ik het allemaal doorsta ) nog allerlei kanten op.
Ik sta verder nog geheel achter mijn keuze van deze - toch wel vrij onzekere - opleiding en later baan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 13:39
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik twijfelde al jarne tussen een stuk of 3 studies
drie hele verschillende studies trouwens

vorige week moest ik toch wel kiezen eigenlijk
Nu ga ik maar iets doen waarvan iedereen zegt dat het bij me past. Ach, waarschijnlijk hebben ze gelijk
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 15:02
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Eerst op school van die interessetesten gehad. Daar kwam de Sociale Richting uit, maar dat wist ik ook wel. Toen allerlei boekjes aangevraagd en gesurft op internet. Mijn oog viel op pedagogische wetenschappen, en dat wilde ik dus ook gaan studeren. Maar nu weet ik het ineens niet meer zo zeker, ik twijfel heel erg tussen PWO en Psychologie..

(ben ondertussen ook al naar een Open Dag geweest)
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:48
havo-er
havo-er is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-05-2004 @ 10:22 :
Wat gaf voor jou de doorslag waarom je een opleiding/studie hebt gekozen?
Ik wist eigenlijk ook niet precies wat ik wilde. Tenminste niet helemaal zeker. Na een gesprek met me decaan viel alles op z'n plek. k Ga naar de pabo.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:57
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Lente schreef op 21-05-2004 @ 23:01 :
en vind je bestuurskunde nog steeds leukboeiendinteressantbla?
ja hoor
Het is nog steeds geen droom die uitkomt maar leuk genoeg om te blijven doen.

heb jij je toekomstige opleiding/studie al gekozen?
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 07:08
Studeren [IBMS] wel of niet doen?
InspirAzn
13 29-05-2010 01:21
Studeren Natuurkunde studeren
Mr.Mark
22 28-12-2009 15:49
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Psychologie foute studiekeus: ik voel me kut
Tulpje6
4 16-03-2004 11:08
Algemene schoolzaken opleiding rechten of psychologie (interview)
*Lady of Hope*
8 17-03-2003 13:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.