Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2015, 13:10
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Voor geschiedenis moeten wij per tijdvak de kenmerkende aspecten uit ons hoofd leren. Ieder hoofdstuk komen er nieuwe kenmerkende aspecten bij, en we zitten nu aan 36 stuks.

Ieder proefwerk opnieuw probeer ik weer om deze rij kenmerkende aspecten uit mijn hoofd te leren, maar ze blijven maar niet hangen. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit het handigste kan leren. Gewoon stampen als woordjes zit er niet in aangezien er geen 'betekenis' is.

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit het makkelijkste kan leren?

Thanx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2015, 22:55
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik zou iets van een samenvatting maken, elke keer opnieuw. Grote kans dat je het dan onthoudt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 23:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hardop lezen? Dan blijft het vaak wel beter hangen. Of antwoordkaartjes maken per tijdvak of hoofdstuk?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-10-2015, 09:23
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Ik zou iets van een samenvatting maken, elke keer opnieuw. Grote kans dat je het dan onthoudt.
Hmm. Lijkt me niet handig. Kenmerkende aspecten zijn zegmaar gewoon 'zinnetjes' die je letterlijk moet onthouden. Van een samenvatting krijg je gewoon een globaal beeld, maar geen letterlijke betekenis in je hoofd. Daarnaast is het best lastig om voor ieder proefwerk een samenvatting te maken over de kenmerkende aspecten van de hele geschiedenis (prehistorie tot nu).

Citaat:
Hardop lezen? Dan blijft het vaak wel beter hangen. Of antwoordkaartjes maken per tijdvak of hoofdstuk?
Kan. Maar hoe zou je dat dan doen? Aan de ene kant van het antwoordkaartje het kenmerkende aspect schrijven, en aan de andere kant
Misschien een plaatje dat iets te maken heeft met dat aspect ofzo? (spontaan idee Denk dat ik dat ga doen!)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2015, 10:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kan. Maar hoe zou je dat dan doen? Aan de ene kant van het antwoordkaartje het kenmerkende aspect schrijven, en aan de andere kant
Misschien een plaatje dat iets te maken heeft met dat aspect ofzo? (spontaan idee Denk dat ik dat ga doen!)
Yes! Ene kant het tijdvak andere kant wat kenmerken. Dan kan je jezelf overhoren en het kaartje omdraaien om je antwoord te controleren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Centraal eindexamen Kenmerkende aspecten wel of niet opschrijven?
Lisax
9 15-05-2016 20:47
Eindexamens 2014 [ALG] Staatsexamen
Rckw
25 27-06-2014 14:45
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Modern inperialisme
Caviamax
0 02-10-2010 16:11
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Jagers en Boeren en Grieken en Romeinen
Caviamax
8 24-06-2010 12:13
Levensbeschouwing & Filosofie Niet geloven ook geloven...?!
WärteR
181 08-10-2006 22:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.