Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 17:18
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 18:12 :
Pfff he. Ik loop nu ook een week voor, maar dat moet ik wel, want ben er volgende week niet. Maar altijd een week voor? Dat lukt mij echt niet. (Doe je ook nog aan sport en muziek enzo, of dat niet?)
ik hockey 3 keer in de week. Hoezo
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 18:12 :
Pfff he. Ik loop nu ook een week voor, maar dat moet ik wel, want ben er volgende week niet. Maar altijd een week voor? Dat lukt mij echt niet. (Doe je ook nog aan sport en muziek enzo, of dat niet?)
Het is zo dat als je bij ons in de les werkt je met alle vakken heel erg snel voorloopt omdat je niet zoveel hoeft te doen, als je je studie uren dan ook nuttig benut dan kan je inprincipe heel snel door de stof heen en ik heb wel een leven hoor en doe aan sport,muziek,orkest en vergaderen

Overigens, nederlands vind ik eigenlijk wel leuk, je mag doen wat je wil als je maar ergens mee bezig bent Literatuurgeschiedenis is leuk, ik ga een presentatie houden over het Middelnederlands in workshop vorm .

Over engels hebben we het maar niet want dat kan ik toch niet

Maargoed, misschien om een beetje extra vvragen shit er in te gooien ; vind je dat je voldoende uren hebt om alles te maken?

Ik bedoel is de verhouding tijd die je hebt op school goed te doen met alles wat je voor de vakken moet maken?

Bijvoorbeeld (ik heb een 70 minuten rooster dus elk uur duurt 70 minuten):

Ik heb maar 1 uur Natuurkunde en 1 uur Scheikunde en 1 uur biologie in de week.. Nou als je al die proeven van scheikunde enzo moet maken dan ben ej dat na 2 uur achter elkaar (les+stules) ook wel zat tis eigenlijk best veel om in die 70 minuten gepropt te hebben .

Maar hoeveel uur wiskunde hebben jullie want wij hebben maar 2 uur en daar krijg ik het echt niet klaar in !
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:15
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-11-2004 @ 18:18 :
ik hockey 3 keer in de week. Hoezo
Nou, ik dacht dat je misschien minder buitenschoolse activiteiten had, waardoor je meer tijd hebt voor je huiswerk. Maar niet dus...

Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-11-2004 @ 19:12 :
Het is zo dat als je bij ons in de les werkt je met alle vakken heel erg snel voorloopt omdat je niet zoveel hoeft te doen, als je je studie uren dan ook nuttig benut dan kan je inprincipe heel snel door de stof heen en ik heb wel een leven hoor en doe aan sport,muziek,orkest en vergaderen

Overigens, nederlands vind ik eigenlijk wel leuk, je mag doen wat je wil als je maar ergens mee bezig bent Literatuurgeschiedenis is leuk, ik ga een presentatie houden over het Middelnederlands in workshop vorm .

Over engels hebben we het maar niet want dat kan ik toch niet

Maargoed, misschien om een beetje extra vvragen shit er in te gooien ; vind je dat je voldoende uren hebt om alles te maken?

Ik bedoel is de verhouding tijd die je hebt op school goed te doen met alles wat je voor de vakken moet maken?

Bijvoorbeeld (ik heb een 70 minuten rooster dus elk uur duurt 70 minuten):

Ik heb maar 1 uur Natuurkunde en 1 uur Scheikunde en 1 uur biologie in de week.. Nou als je al die proeven van scheikunde enzo moet maken dan ben ej dat na 2 uur achter elkaar (les+stules) ook wel zat tis eigenlijk best veel om in die 70 minuten gepropt te hebben .

Maar hoeveel uur wiskunde hebben jullie want wij hebben maar 2 uur en daar krijg ik het echt niet klaar in !
Wij hebben echt niet genoeg tijd in de les om alles te maken. Ik heb ook maar 3 tussenuren, daar werk ik wel aan m'n huiswerk, maar ik heb voor elke dag best veel huiswerk. Ik heb ook leraren die er best veel druk achter zetten, zoals wiskunde... Ik heb 4 uur in de week wiskunde, maar moet voor elke les 1,5 paragraaf maken. Dat is best veel, als je dat 4 dagen achter elkaar hebt. We hebben die jaar al ruim 7 hoofdstukken gemaakt. De andere wiskunde-b klas loopt 2 hoofdstukken achter.

Ik heb het buiten school best druk, pianoles en dwarsfluit waarvoor ik elke dag in totaal een uur oefenen. Fysio-therapie, elke dag van de piep-oefeningen en m'n hele donderdag is weg. En ik geef buiten school "bijles" aan kinderen die natuurkunde, scheikunde en wiskunde niet snappen.

Ik vind dat ik opzich wel genoeg uren heb om alles te maken, maar ik heb leraren die de hele les volkletsen en dan heb je tijd meer voor huiswerk. Ik hoop ook dat ik binnenkort van m'n fysio af ben, dat kost me eigenlijk iets teveel tijd...

Ik vind dat ik te weinig natuurkunde heb. Ik heb zelfs proeven moeten inhalen in het tussenuur (alleen maar omdat ik er volgende week niet ben) maar goed. Of de leraren plannen niet zo goed...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:30
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 20:15 :
Nou, ik dacht dat je misschien minder buitenschoolse activiteiten had, waardoor je meer tijd hebt voor je huiswerk. Maar niet dus...


Ik doe thuis nauwelijks huiswerk. Ik heb bijv wo. een d-toets van hoofdstuk 2 scheikunde. deze week moest je 2.5 en 2.6 , ik heb dus een keuze uur scheikunde die paragrafen gemaakt en in een stilte uur (uur waar je aan mag werken wat je wilt) het hoofdstuk uit m'n hoofdgeleert. Want zowel vrijdag, zaterdag, zondag en dinsdag kan ik geen huiswerk maken. Dus ik kan het enkel ma nog ff doorlezen. heb vandaag bijv. ook geen huiswerk gemaakt. Was m'n boeken vergeten mee te nemen naar huis . Al mn schoolboeken die ik gerbuik liggen in m'n kluisje op school en ik neem ze nauwelijks mee naar huis.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:32
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-11-2004 @ 19:12 :
Het is zo dat als je bij ons in de les werkt je met alle vakken heel erg snel voorloopt omdat je niet zoveel hoeft te doen, als je je studie uren dan ook nuttig benut dan kan je inprincipe heel snel door de stof heen en ik heb wel een leven hoor en doe aan sport,muziek,orkest en vergaderen

Overigens, nederlands vind ik eigenlijk wel leuk, je mag doen wat je wil als je maar ergens mee bezig bent Literatuurgeschiedenis is leuk, ik ga een presentatie houden over het Middelnederlands in workshop vorm .

Over engels hebben we het maar niet want dat kan ik toch niet

Maargoed, misschien om een beetje extra vvragen shit er in te gooien ; vind je dat je voldoende uren hebt om alles te maken?

Ik bedoel is de verhouding tijd die je hebt op school goed te doen met alles wat je voor de vakken moet maken?

Bijvoorbeeld (ik heb een 70 minuten rooster dus elk uur duurt 70 minuten):

Ik heb maar 1 uur Natuurkunde en 1 uur Scheikunde en 1 uur biologie in de week.. Nou als je al die proeven van scheikunde enzo moet maken dan ben ej dat na 2 uur achter elkaar (les+stules) ook wel zat tis eigenlijk best veel om in die 70 minuten gepropt te hebben .

Maar hoeveel uur wiskunde hebben jullie want wij hebben maar 2 uur en daar krijg ik het echt niet klaar in !
ik bestede 4 lesuren van 50 minuten aan wiskunde per week, maar ik loop nu meer dan een week achter dus ik hou het voortaan aan de 3 verplichte wiskunde uren dus dat is 150 minuten per week.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm... Als ik dat doe, snap ik erg weinig van school denk ik. Behalve natuurkunde, al sinds de tweede maak ik daarvoor geen huiswerk. Tot nu toe gaat het goed, alleen heb het idee dat ik nu wel formules moet gaan leren, want anders ga ik denk ik mijn repetities verprutsen.

Ik vind het maar knap...

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:36
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 20:34 :
Hm... Als ik dat doe, snap ik erg weinig van school denk ik. Behalve natuurkunde, als sinds de tweede maak ik daarvoor geen huiswerk. Tot nu toe gaat het goed, alleen heb het idee dat ik nu wel formules moet gaan leren, want anders ga ik denk ik mijn repetities verprutsen.

Ik vind het maar knap...
formule's staan in de binas

tip: krijg geen blackout bij natuurkunde zoals mij
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-11-2004 @ 20:36 :
formule's staan in de binas

tip: krijg geen blackout bij natuurkunde zoals mij
Wij mogen onze binas er niet bijhouden.

Dat had ik vorig jaar in de repetitieweek aan het einde van het jaar. Echt, ik wist geen formules meer. Dus ik dacht, ik heb een dikke 2, had ik toch nog een 5,7. Wel bijna het hoogste van de klas.
Maar daarom stond ik geen 8 meer voor natuurkunde.

Tijdens wiskunde heb ik dit jaar al bij 2 repetities een blackout gehad, maar m'n laagste is nog steeds maar een 7,2. Geen idee hoe het komt, de dingen die ik opschrijf blijken toch altijd goed te zijn. De dingen die ik toen niet had waren dus fout.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:43
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik had bij na een erge blackout , vraag 1 wist ik , toen snapte ik 1 vraag niet (wat een ramp) en ik klapte dicht. Wist niet meer wat valafstand was en pas na 50 minuten ben ik verder gegaan met vraag 2. Toen had ik nog 10 minuten + 10 minuten vanwege dyslexie en nog steeds een blackout maar ik heb nog een 5,3 gehaald , hoe weet ik niet . Maar ik herkans het toch.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-11-2004 @ 20:43 :
Ik had bij na een erge blackout , vraag 1 wist ik , toen snapte ik 1 vraag niet (wat een ramp) en ik klapte dicht. Wist niet meer wat valafstand was en pas na 50 minuten ben ik verder gegaan met vraag 2. Toen had ik nog 10 minuten + 10 minuten vanwege dyslexie en nog steeds een blackout maar ik heb nog een 5,3 gehaald , hoe weet ik niet . Maar ik herkans het toch.
Dat had ik bij de vorige wiskunde repetitie, zoiets dan. Ik wist vraag 1 al niet. Ik raakte helemaal in paniek, dacht dat ik er niets van kon (het bleek later zelfs de makkelijkste vraag te zijn), de 2e vraag snapte ik een beetje, de 3e voor de helft en de 4e en 5e helemaal, maar ik ga niet genoeg tijd meer. Ik had toch nog een 7. Maar ik raakte in paniek, ging op m'n potlood eten, de lerares moest me zelfs bijna geruststellen dat het wel goed kwam.
Het ging over kansen, wiskunde A dus, het blijkt dat je daarbij makkelijk moet denken. Dat kan ik niet zo goed, dus ga ik moeilijk denken, dan kom ik er niet uit, en ga nog moeilijker denken. Nee, dan lukt het niet. Maar het viel dus mee.

Kan jij repetities herkansen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:51
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 20:47 :


Kan jij repetities herkansen?
ja, 5 per jaar. Maar alleen die die al meetellen voor het schoolexamen.

Ik had bij na. de moeilijkste vraag goed die later als bonusvraag mee telde omdat ie te moeilijk was en alle makkelijke vragen had ik fout.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-11-2004 @ 20:51 :
ja, 5 per jaar. Maar alleen die die al meetellen voor het schoolexamen.

Ik had bij na. de moeilijkste vraag goed die later als bonusvraag mee telde omdat ie te moeilijk was en alle makkelijke vragen had ik fout.
Wow, ik mag volgens mij alleen tentamens herkansen (vakken die ik dit jaar al afsluit), en maar 1 per vak. Het zijn er 3, dus 3 herkansingen. Maar die mag ik pas in de 5e herkansen.

Haha, dat is altijd best lachwekkend, als het achteraf blijkt dat je de moeilijkste dingen juist goed doet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 20:54 :
Wow, ik mag volgens mij alleen tentamens herkansen (vakken die ik dit jaar al afsluit), en maar 1 per vak. Het zijn er 3, dus 3 herkansingen. Maar die mag ik pas in de 5e herkansen.

Haha, dat is altijd best lachwekkend, als het achteraf blijkt dat je de moeilijkste dingen juist goed doet.
ik wist het verschil tussen paralel en serie niet door blackout maar die kon ik wel oplossen
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-11-2004 @ 20:56 :
ik wist het verschil tussen paralel en serie niet door blackout maar die kon ik wel oplossen
He bah. Wel apart dat je hem toch op kan lossen. Dat hoofdstuk over series- en parallel-schakelingen heeft echt teveel formules. Moet ze echt eens gaan leren. Haal ze allemaal door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:02
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 20:59 :
He bah. Wel apart dat je hem toch op kan lossen. Dat hoofdstuk over series- en parallel-schakelingen heeft echt teveel formules. Moet ze echt eens gaan leren. Haal ze allemaal door elkaar.
*mocht binas gebruiken*

maar ik ken ze ook wel uit mn hoofd .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:09
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-11-2004 @ 21:02 :
*mocht binas gebruiken*

maar ik ken ze ook wel uit mn hoofd .
Pff, geluk. Binas is voor in de les, zeggen ze. Tja.

Hm, ik ga maar eens een keer flink stampen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:38
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 21:09 :
Pff, geluk. Binas is voor in de les, zeggen ze. Tja.

Hm, ik ga maar eens een keer flink stampen.
officieel mag je hem in iedergeval op je centrale examen gebruiken.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 06:09
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-11-2004 @ 20:15 :
Wij hebben echt niet genoeg tijd in de les om alles te maken. Ik heb ook maar 3 tussenuren, daar werk ik wel aan m'n huiswerk, maar ik heb voor elke dag best veel huiswerk. Ik heb ook leraren die er best veel druk achter zetten, zoals wiskunde... Ik heb 4 uur in de week wiskunde, maar moet voor elke les 1,5 paragraaf maken. Dat is best veel, als je dat 4 dagen achter elkaar hebt. We hebben die jaar al ruim 7 hoofdstukken gemaakt. De andere wiskunde-b klas loopt 2 hoofdstukken achter.
Wow!

Ik vind 5 hoofdstukken al veel in een periode van 12 weken

Maargoed mijn docent volgt het boek niet, wat betekent dat je dus eerst naar paragraaf 5 gaat, dan naar 4 dan naar 1 dan naar 2 en dan naar 3
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 06:13
Verwijderd
Om een beetje op alle bovenstaande postst te reageren behalve m'n eigen :

Ik mag binas overal bij gebruiken!
Jeetje ik weet niet hoe ik zouten moet doen ZONDER een binas!
Ik bedoel, tabel 45 zonder binas lukt mij nooit hoor

Over herkansingen :

Ik mag 2 dingen uit een periode herkansen., het maakt niet uit of het een VT of SE is

Wat is de regel met d ehandelingsdelen bij jullie?

Wij hebben dat het een week voor het SE ingeleverd moet zijn en uiterlijk de woensdag voor de SE-week. Anders mag je niet mee doen aan je toets
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:00
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Een binas is ook heel handig om allerlei dingen in te zetten ed. Niet alleen voor rep's enzo, maar ook als je gewoon met je huiswerk bezig bent, zie je telkens dat wat je d'r bij hebt geschreven, en op 'n gegeven moment weet je 't wel
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 17:09
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 26-11-2004 @ 17:00 :
Een binas is ook heel handig om allerlei dingen in te zetten ed. Niet alleen voor rep's enzo, maar ook als je gewoon met je huiswerk bezig bent, zie je telkens dat wat je d'r bij hebt geschreven, en op 'n gegeven moment weet je 't wel
Ik weet dat ik m'n binas er alleen bij mag houden bij m'n tentamens en examens van die vakken. Maar die heb ik dit jaar nog niet, dus mag ik het er ook niet bij houden. Bij scheikunde mogen we er trouwens wel een binas bij houden, maar niet je eigen. We mogen nooit een eigen erbij houden, altijd een van school. Ook op m'n eindexamen dus...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:07
Verwijderd
Binas <3

Wij mogen hem altijd bij scheikunde en natuurkunde gebruiken. Bij biologie alleen op examentoetsen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 20:56
Verwijderd
Wij mogen Binas bij nat, sk, bio gebruiken; de biodata bij biologie (voor Cm&EM), de Atlassen bij Aardrijkskunde en woordenboeken bij leestoetsen van Frans1 en Duits1 (alleen in 5e klas). En bij wiskunde mag je de formulekaart erbij houden.

Alleen die binassen, biodata's en atlassen krijgen we dan wel voor school, je kunt niet thuis dingen in je eigen schrijven en die gebruiken, al kun je dat natuurlijk wle proberen..k dnek niet dat ze het echt doorhebben...

Ons herkansingenstelsel ga ik hier niet helemaal op zitten te schrijven, zou erg lang verhaa lwordne...sorry
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik zit dan wel in de 6e, maar heb de 4e natuurlijk ook meegemaakt Ik vond de 4e heerlijk, je hoeft heel weinig te doen, na de 1e en de 2e is het het makkelijkste jaar. De 5e was een stuk drukker.
In het begin zijn de SE's natuurlijk wel spannend, want je bent voor het eerst met je examens bezig! Maar als je goed leert enzo, is dat prima te doen.
Je hebt nauwelijks huiswerk (is mijn ervaring), omdat de meeste stof nog steeds in de lessen wordt behandeld, of omdat het gewoon niet per sé nodig is, om alles bij te houden. De studieuren zijn natuurlijk nuttig, als je ze benut, maar kaarten is ook altijd leuk
Nog wat tips:
- Let een beetje op je handelingsdelen, als je die niet (op tijd) inlevert, kan je dat een herkansing kosten.
- Stop veel meer tijd in je SE's dan in je gewone proefwerken. Je kan in een toetsweek beter 2x een 5 voor een proefwerk en 1x een 8 of 9 voor je SE halen, dan 3x een 7. Let er alleen wel op dat je gewoon voldoende blijft staan
- Neem de dreigementen van de docenten dat je wel echt moet plannen, omdat je het anders niet haalt (!) niet al te serieus
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:36
Verwijderd
Euhh ja, alleen een detail, behalve de talen hadden we geen 'gewone' proefwerken, alles is SE.
enne persoonlijk vond ik dat we in de vierde toch echt wel wat moesten doen. Ik vind de vierde het drukste jaar tot nu toe en de vijde het moeilijkst (daar zit ik nu). En hetzelfde hoor ik van andere mensen van mijn school, maar dat kan natuurlijk verschillen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:45
Karianne
Avatar van Karianne
Karianne is offline
k vind de vierde tot nu toe nog niet echt makkelijk ofzo

we hebben alleen maar SE's, geen andere toetsen, en we hebben echt veel huiswerk...

en tja tis wel *** dat alles al voor je eindexamen meetelt...

wij krijgen trouwens voor over dit hele jaar 2 herkansingen... is dat een beetje normaal of hebben anderen veel meer herkansingen ofzo?
__________________
ja maar nee
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:48
Verwijderd
whoeha wij hebben er 2 per periode, das dus 2 * 4 = 8 per jaar.
En tot vorig jaar was het zelfs 3 * 4 = 12 herkansingen (mogelijkheid tot ~) per jaar. Maar 4 per jaar lijkt mij dus weinig. Anyone?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:51
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Het hangt er natuurlijk vanaf of je VMBO/HAVO/VWO doet, op het VWO krijg je nog de meeste 'gewone' proefwerken en op het VMBO natuurlijk helemaal niet meer, omdat de 4e je examenjaar is.
Wij kregen in de 4e ook 2 herkansingen over het hele jaar. Sommige scholen krijgen ze iets meer. Het hangt ook af van hoeveel SE's je moet doen (dat verschilt namelijk ook per school).

Ik verbaas me erover dat jullie zoveel moeite hebben met de 4e, wat is het duidelijkste verschil met de 3e? Misschien hangt het ook hier af van of je HAVO of VWO doet, je pre-examenjaar is immers het zwaarste.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 08:05
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Stop veel meer tijd in je SE's dan in je gewone proefwerken. Je kan in een toetsweek beter 2x een 5 voor een proefwerk en 1x een 8 of 9 voor je SE halen, dan 3x een 7. Let er alleen wel op dat je gewoon voldoende blijft staan
Wij hebben alleen voor nederlands en engels in het hele jaar 2 normale proefwerken.
Verder telt alles al mee voor het examen!
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 08:11
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
FMathers schreef op 26-11-2004 @ 22:51 :
Het hangt er natuurlijk vanaf of je VMBO/HAVO/VWO doet, op het VWO krijg je nog de meeste 'gewone' proefwerken en op het VMBO natuurlijk helemaal niet meer, omdat de 4e je examenjaar is.
Wij kregen in de 4e ook 2 herkansingen over het hele jaar. Sommige scholen krijgen ze iets meer. Het hangt ook af van hoeveel SE's je moet doen (dat verschilt namelijk ook per school).

Ik verbaas me erover dat jullie zoveel moeite hebben met de 4e, wat is het duidelijkste verschil met de 3e? Misschien hangt het ook hier af van of je HAVO of VWO doet, je pre-examenjaar is immers het zwaarste.
Ik vind het erg makkelijk de 4de. Loop met veel vakken voor zonder dat ik er thuis voor heb gewerkt. Met bio heb ik nu op 1 vraagje na alles af voor het SE in januarie/february.
Ik doe zeker 2 á 3 keer zo weinig huiswerk dan begin derde.
Hoewel ik je een deel van de reden erbij zal vertellen.
namelijk dyslexie, ik besteede vorig jaar zeker 80% van mn tijd aan de talen. Ik leerde soms 10 uur voor een so'tje engels en dan heb je die van fa en du ook nog. Voor de andere vakken deed ik niet veel. Nu hoef ik minder voor de talen doen (helaas nog 2 woordleer dingen van engels per periode waar ik dan zeker 6 uur voor moet leren)

Maar opeens heb ik zoveel vrije tijd
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 08:14
hemhemhem
Avatar van hemhemhem
hemhemhem is offline
Nou, ik was gelukkig van 3 havo naar 4 mavo gegaan...
maar op 3 havo waren er ook al zát dingen die je ineens helemaal alleen moest doen...

Wat ik van 2e fase denk?
Een belachelijk systeem die in vrijwel alle landen waar het is ingevoerd, al weer deruit getrapt is. Alleen Nederland houdt het voor het gemak en het lerarentekort. En zo hoeven de leraren geen fuck te doen.
__________________
buh
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 26-11-2004 @ 22:51 :
Ik verbaas me erover dat jullie zoveel moeite hebben met de 4e, wat is het duidelijkste verschil met de 3e? Misschien hangt het ook hier af van of je HAVO of VWO doet, je pre-examenjaar is immers het zwaarste.
Wat ik heel erg anders vind sinds de derde (ik zat in 3havo/vwo):

- het tempo bij wiskunde (we doen nu 1.5 week over een hoofdsuk en dat was vroeger 3 weken )
- de onduidelijk bij sommige vakken (geschiedenis)
- het percentage goede antwoorden voor een 6.0 (70% goed is een 6.0 en vorig jaar had je met 60% al een 6.0)


Dat was het eigenlijk wel Maar ik vind het niet echt lastig behalve dat ik bij natuurkunde/scheikunde erg vast word geprikt op alles Vorig jaar mocht je alles zelfstandig doen en nu moet je echt gewoon luisteren in de les
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 09:31
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
veel regeltjes
ik vind t wel best maar had liever gehad dat ik alle vakken zelf kon kiezen.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 14:07
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-11-2004 @ 10:31 :
veel regeltjes
ik vind t wel best maar had liever gehad dat ik alle vakken zelf kon kiezen.
ja ik eig ook. Je moest er toen 7 kiezen.

Ik zou dan: (nl,eng)
natuurkunde
scheikunde
wiskunde b
biologie
economie
geschiedenis kiezen
en ik waas van de lijpe vakken afgeweest zoals ckv,enz.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 15:04
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-11-2004 @ 17:38 :

- het percentage goede antwoorden voor een 6.0 (70% goed is een 6.0 en vorig jaar had je met 60% al een 6.0)

Bij ons (ik doe vwo) is meestal zelfs dat je 80% goed moet hebben voor een 6
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 16:00
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 29-11-2004 @ 16:04 :
Bij ons (ik doe vwo) is meestal zelfs dat je 80% goed moet hebben voor een 6
bij engels kan je bij 99% al een 5 hebben. als je bijvoorbeeld
daed schrijft op toets van woordjes leren dan is dat een hele punt eraf!!!
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 06:32
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 29-11-2004 @ 17:00 :
bij engels kan je bij 99% al een 5 hebben. als je bijvoorbeeld
daed schrijft op toets van woordjes leren dan is dat een hele punt eraf!!!
Wij hebben geen woordjes toesten meer, wat een gigantische onzin zeg, ik ben blij dat ik dat nooit gehad heb en alleen maar in de eerste bij Engels.

Ik doe ook vwo en ik vind dat sommige docenten er echt vanuit gaan dat je : - het vak wat ze geven geweldig vindt & dat je 24/7 aan dat vak werkt...

Komop zeg, 4 handelingsdelen voor duits in 12 weken is erg vervelend naast 36 teksten ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:36
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
k zit nu dan wel in de 5de maar k vond het in de 4de echt wel moeilijker worden dan in de onderbouw wel fijn dat je meer vakken hebt die je echt interesseren
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:29
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
marrel schreef op 30-11-2004 @ 10:36 :
wel fijn dat je meer vakken hebt die je echt interesseren

Zoals ANW??
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:11
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
FMathers schreef op 30-11-2004 @ 17:29 :

Zoals ANW??

mja dat vond ik niet vervelend, maar ik bedoel vooral de profielvakken
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:04
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ah op die manier. Maar meer chill dat je vakken kan laten vallen dus, want er zijn geen profielvakken, die je eerder nooit hebt gehad
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:38
Rogeroosz
Rogeroosz is offline
Eey mensen

Tot nu toe wel een eitje , ik hoop dat het ook zo blijf maar dat zal wel nie , alleen wij hebben ook lees en luister dociers das echt heel irritant probeer die eens op tijd af te krijgen majah verder is het wel relaxd en leuker als de derde ald ie leraren zeiken nu nie meer enzo duz beter

mzzl Rogeroosz
__________________
hofplein rulezzz
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 06:56
Verwijderd
Goed, dit is pas zaken doen :

GS docent : "Groepje 5 ; Casper, Paul, Eva, Lizzy en Denise, jullie hebben een 7, iedereen, jullie presentatie was gewoon leuk om naar te kijken"

En ik was er dus niet
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:33
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-12-2004 @ 07:56 :
Goed, dit is pas zaken doen :

GS docent : "Groepje 5 ; Casper, Paul, Eva, Lizzy en Denise, jullie hebben een 7, iedereen, jullie presentatie was gewoon leuk om naar te kijken"

En ik was er dus niet



__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:43
-00333-
Avatar van -00333-
-00333- is offline
Mijn eerste indruk is k*t. Die hele 2e fase en studiehuis etc loopt bij mijn school in de soep. Ik kom niet echt verder met al die zelfstudie-uren, want de helft spijbelt er en ik verveel me er te pletter. Nee, 2e Fase vind ik 3 x nix.
__________________
| Als het woord dood is, sterft de wereld | Mais, je ne fume pas! *Eik benk toch bes wel lief...* (L) Roy HVJ! (L) Out ---
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:48
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
-00333- schreef op 02-12-2004 @ 20:43 :
Ik kom niet echt verder met al die zelfstudie-uren, want de helft spijbelt er en ik verveel me er te pletter.
Als anderen spijbelen, heb jij daar toch geen last van? Lekker rustig juist..

Wat ik trouwens juist chill vond toen ik naar de bovenbouw ging: je kan zelf (tot op zekere hoogte) bepalen naar welke lessen je gaat, omdat er nauwelijks meer maatregelen worden genomen tegen spijbelen. (officieel natuurlijk wel, maar de afdelingsleiders zullen wel te druk zijn ofzo..) Maar ja, als je dat misbruikt, omdat je 0,0 zelfdiscipline hebt, is dat natuurlijk juist een nadeel.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:11
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
FMathers schreef op 02-12-2004 @ 20:48 :
Als anderen spijbelen, heb jij daar toch geen last van? Lekker rustig juist..

Wat ik trouwens juist chill vond toen ik naar de bovenbouw ging: je kan zelf (tot op zekere hoogte) bepalen naar welke lessen je gaat, omdat er nauwelijks meer maatregelen worden genomen tegen spijbelen. (officieel natuurlijk wel, maar de afdelingsleiders zullen wel te druk zijn ofzo..) Maar ja, als je dat misbruikt, omdat je 0,0 zelfdiscipline hebt, is dat natuurlijk juist een nadeel.
Bij ons is het bijna onmogelijk om te spijbelen en de straf is bij de 3de keer spijbelen gaan de herkansingen af.

Ook bij de keuze-uren kan je niet spijbelen de docenten krijgen een lijstje met de leerlingen die er moeten zijn. Bij elke leerling moet een kruisje worden gezet , staat het kruisje er niet omdat je dat vergeten bent , heb je dus gespijbelt en moet je bij een of ander meneer melden.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:42
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Mm ja, bij ons werken ze met stempels, maar het hangt van je mentor af hoe streng dat gecontroleerd wordt. Onze mentor zegt altijd, als je er te weinig hebt: Volgende week meer he!

Maar bij ons moet je officieel 2 uur inhalen als je 1 uur spijbelt, maar de afdelingsleider pakt 1x in de maand ofzo 1 iemand die dan moet nakomen, terwijl er per les 2 tot 8 mensen spijbelen. Ze zullen wel te druk zijn ofzo, want alle leraren klagen er wel over, maar er wordt niets tegen gedaan.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 06:51
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 02-12-2004 @ 21:42 :
Mm ja, bij ons werken ze met stempels, maar het hangt van je mentor af hoe streng dat gecontroleerd wordt. Onze mentor zegt altijd, als je er te weinig hebt: Volgende week meer he!

Maar bij ons moet je officieel 2 uur inhalen als je 1 uur spijbelt, maar de afdelingsleider pakt 1x in de maand ofzo 1 iemand die dan moet nakomen, terwijl er per les 2 tot 8 mensen spijbelen. Ze zullen wel te druk zijn ofzo, want alle leraren klagen er wel over, maar er wordt niets tegen gedaan.
Jezus, wat veel mensen die spijbelen, bij ons spijbelt er nooit iemand, vast omdat ze het nut van op school zitten inzien ofzo

We hebben wel een dalton-kaart waarop de docenten de d-uren zouden meoten aftekenen, maargoed dat doen ze ook nooit
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 10:09
Verwijderd
Citaat:
-00333- schreef op 02-12-2004 @ 20:43 :
Mijn eerste indruk is k*t. Die hele 2e fase en studiehuis etc loopt bij mijn school in de soep. Ik kom niet echt verder met al die zelfstudie-uren, want de helft spijbelt er en ik verveel me er te pletter. Nee, 2e Fase vind ik 3 x nix.
zelfstudie uren., bij mij heten ze banduren. We moeten ze inplannen van te voren op de computer, die gelden dan twee weken. De leraar krijgt een uitdraai van iedereen die zich in heeft geschreven en kan zo controleren wie er is. Spijbelen kan bij ons met die uren dus niet echt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30
Lifestyle ideeen voor een disco avond met de 2de klassers?
k@rlijn
5 13-06-2010 15:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] [help!] Gemiddelde van cijfers etc.
Nafi
5 13-06-2009 15:47
Vrije tijd Formule 1: De Grand Prix van Hongarije op de Hongaroring in Budapest!!!
Mr.Oizo
46 25-08-2003 20:05
Liefde & Relatie Hij houdt niet meer van mij
ziggy
116 01-02-2003 13:36
Drugs & Alcohol 4e klassers(MAVO-HAVO-VWO) gezocht die een enquête over softdrugs willen invullen!!
girly_beau
39 09-01-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.