Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 20:20
elledc
elledc is offline
Dag mensen,
ik wil mijn verhaal even kwijt, misschien herkent iemand dit...

Ik doe al jaren lang alsof ik vrolijk ben, met mensen die ik ken doe ik niet triest en ben ik mezelf niet. Ik doe alsof ik blij ben, ik lach, ik dans. Maar ik ben niet blij, ik lach nooit als ik alleen ben, en soms huil ik.
Hoe ouder ik word, hoe uitzichtlozer mijn leven wel wordt. De richting die ik heb gekozen op hogeschool leek me boeiend maar ik hou er niet meer van. Ik weet niet wat ik wil, toch doe ik verder om mijn ouders niet te ontgoochelen. Zij hebben me nooit begrepen, met hen kan ik niet babbelen, voor hen telt 1 ding en dat is slagen in alles wat ik doe. Als ik faal duwen ze me dieper de put in. Als ik slaag doen ze alsof er niks aan de hand is en doen ze alsof het logisch is.
Ik voel me niet begrepen door vrienden, ik heb het uitgemaakt met mijn vorige vriend omdat ik merk dat ik geen liefde kan geven en bang ben om sexueel contact te hebben. Ik snap niets van liefde en vriendschap.
Ik ben bang van alles, ik weet niet hoe ik verder moet. Er is niks wat ik werkelijk wil en waar ik voor ga, en ik voel me onbekwaam.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik terugval.
Ik wil slapen en nooit ontwaken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2002, 20:26
Verwijderd
'k weet niet hoe oud je bent...maar mocht je een jaar of 17/18 (event 19) zijn...dan denk ik dat je gevoel bij de periode in je leeftijd past: de puberteit. Blijft klote, maar veel mensen (ook je vrienden) zullen het herkennen, omdat ze het zelf ook meemaken. Probeer maar eens om er met iemand (die je vertrouwd) voorzichtig er over te praten, dan zul je dat vanzelf merken (misschien niet bij de eerste, en niet bij iedereen, maar bij een aantal wel).

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:55
elledc
elledc is offline