Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 10:47
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Ik moet ook een po maken over sterke vrouwen in de oudheid, het moet gaan over Helena, Andromache, of Penelope

Twee daarvan moet ik kiezen en helemaal uitdiepen waarom ze sterk, haar situatie uitleggen, hoe zij de situatie ervaart, haar karakter, hoe gaat ze om met haar kracht, haar zelfbeeld en de mening van andere personages.

Weet iemand misschien iets waar ik informatie kan vinden, misschien een goed boek of een goeie site?

Wie vinden jullie 'het sterkst''?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 10:51
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
haha, ik heb precies dezelfde gemaakt. hij staat hier http://huiswerk.scholieren.com/werks...erslagid=12308

verder staan er nog meer hier http://huiswerk.scholieren.com/werkstukken/
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:34
thalia
thalia is offline
kijk ook eens bij het topic medea. daar staan wat reacties over hoe zij was.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:50
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
thalia schreef op 18-05-2004 @ 16:34 :
kijk ook eens bij het topic medea. daar staan wat reacties over hoe zij was.
Citaat:
FIEloSOOF schreef op 18-05-2004 @ 11:47 :
Ik moet ook een po maken over sterke vrouwen in de oudheid, het moet gaan over Helena, Andromache, of Penelope
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:23
thalia
thalia is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 18-05-2004 @ 17:50 :
mss staat er iets nuttigs in dat ook voor die andere drie vrouwen geldt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:21
Verwijderd
Ik heb zoiets over Penelope gedaan voor een PO Grieks. Maar ik denk niet dat ik het nog voor je heb, want die moet op school blijven
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:26
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 18-05-2004 @ 23:21 :
Ik heb zoiets over Penelope gedaan voor een PO Grieks. Maar ik denk niet dat ik het nog voor je heb, want die moet op school blijven
Heb je dat niet gewoon op je pc staan dan?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 18-05-2004 @ 23:26 :
Heb je dat niet gewoon op je pc staan dan?
Net opnieuw geformatteerd ofzo
Ik ben al aan het zoeken op floppy's, want hij moet nog wel ergens liggen denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 11:30
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Jullie zijn geweldig!!!
__________________
wees gekust
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:41
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
FIEloSOOF schreef op 18-05-2004 @ 11:47 :
Weet iemand misschien iets waar ik informatie kan vinden, misschien een goed boek of een goeie site?
Sla er ook de Heroides van Ovidius eens op na: een verzameling brieven van heldenvrouwen aan hun "helden" (o.a. Dido aan Aeneas, Helena aan Paris ((én Paris aan Helena)), Penelope aan Odysseus).
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:03
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Bedankt!
__________________
wees gekust
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:04
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Heb ik ook gedaan voor geschiedenis over Troje alleen dan de vrouwen die een rol speelden bij de vernietiging van Troje. (Vriendin heeft dat hoofdstuk geschreven)
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:38
Emilia
Emilia is offline
Andromache vind ik wel indrukwekkend.
Kun je ook verbinden met Racines Andromaque, Frans theaterauteur uit de barok.
Ook heel wat hedendaagse bewerkingen. (Andromak vorig jaar)
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:05
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Oke, bedankt allemaal.

Wat vinden jullie van Helena? Ik vind het erg moeilijk om een betoog te schrijven over haar, waarin ik uit moet leggen waarom ze een sterke vrouw was. Heeft iemand nog goede argumenten?
__________________
wees gekust
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:08
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
FIEloSOOF schreef op 11-06-2004 @ 15:05 :
Oke, bedankt allemaal.

Wat vinden jullie van Helena? Ik vind het erg moeilijk om een betoog te schrijven over haar, waarin ik uit moet leggen waarom ze een sterke vrouw was. Heeft iemand nog goede argumenten?
Citaat:
Briseïs schreef op 18-05-2004 @ 11:51 :
haha, ik heb precies dezelfde gemaakt. hij staat hier http://huiswerk.scholieren.com/werks...erslagid=12308

verder staan er nog meer hier http://huiswerk.scholieren.com/werkstukken/
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:13
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Je kan ook de tragedies lezen waarin deze personages spelen. De vertalingen van Gerard Koolschijn zijn erg goed. De tragedies die je kan lezen zijn van Euripides, bijvoorbeeld Andromache, Hekabe, Trojaanse vrouwen, Helena en Orestes. (In de laatste vier kan je over Helena veel lezen, vergeet echter niet dat het verschillende tragedies zijn en er dus best dingen in tegenspraak met elkaar kunnen zijn; tragedies waren gebaseerd op de mythologie, maar het was normaal dat de schrijver er een eigen draai aan gaf.) Volgens mij zijn er over Penelope geen tragedies geschreven.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:41
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
FIEloSOOF schreef op 11-06-2004 @ 15:05 :
Oke, bedankt allemaal.

Wat vinden jullie van Helena? Ik vind het erg moeilijk om een betoog te schrijven over haar, waarin ik uit moet leggen waarom ze een sterke vrouw was. Heeft iemand nog goede argumenten?
ik zou eerlijk gezegd voor helena kiezen om ht minst sterk te behandelen, dus dat je de nadruk legt op die andere 2, dat was toc de bedoeling????
ik vind haar eerlijk gezegd niet zo heel sterk....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:11
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Het zou inderdaad makkelijker zijn om Andromache en Penelope te kiezen, maar iedereen uit onze klas heeft al voor die twee gekozen, dus ik dacht dat het dan misschien leuker zou zijn om Helena te kiezen. Maar het is nogal moeilijk. Ik vind het vooral zo moeilijk omdat ze volgens Homerus geleid door Afrodite meeging met Paris en bij Ovidius bijvoorbeeld gaat ze weer meer vrijwillig met hem mee. Ik vind dat best wel een belangrijk verschil, als ze vrijwillig is meegegaan, kun je zeggen dat ze sterk is omdat ze haar eigen keuzes maakt, maar die keuzes bewonder ik dan eigenlijk weer niet zo. En als je ervan uit gaat dat ze door Afrodite met hem is meegegaan dan is ze eigenlijk vooral een speelbal in de handen van de goden.

Maar ik ben nogal eigenwijs en dus wil ik nu toch persee over Helena schrijven, maar ja, het probleem is dat ik het dinsdag in moet leveren.

Bedankt in ieder geval, ik heb alle mogelijke verslagen op deze site hier gelezen over sterke vrouwen, heb dat boek van Ovidius met die brieven gelezen en zo. Maar ja, iedereen geeft weer een heel ander beeld van haar, en dat maakt het misschien nog wel ingewikkelder. Whatever, ik ga weer verder, in plaats van hier nog verder te zeuren.

doeg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2004, 21:33
V1234
V1234 is offline
okeeeee heb ik dus vorige week zitten stressen, terwijl het hier gewoon al gemaakt was


pfjoew
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Liefde & Relatie feminisme verhouding man / vrouw
audio bully
55 10-09-2005 22:46
Vrije tijd stelling: vrouwen zijn gelijk aan mannen in de sport!
peja22
39 29-01-2005 16:50
Levensbeschouwing & Filosofie mannenwereld...
MissCabaret
97 18-02-2004 17:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog nederlands
Lyra
2 08-10-2003 17:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! wie wil helpen met mn beschouwing feminisme voor ne??!!
lotte18
0 25-02-2003 15:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.