Oud 09-07-2018, 19:48
anoniem678
anoniem678 is offline
Hallo allemaal,

Ik vind een meisje leuk dat bij mij op school zat. Het probleem is het woord zat. We zijn beide nu van school af, maar ik heb wel haar telefoonnummer (verder heb ik geen manieren om haar te contacteren). Ik vind haar al een tijdje leuk (paar maanden ofzo), maar het wordt steeds erger. Ik heb haar nooit echt durven aanspreken op school, nu baal ik hiervan. Ik heb laatst wel kort met haar geappt over de diplomauitreiking, hier reageerde ze goed op.

We hebben door de jaren heen een paar keer bij elkaar in de klas gezeten en soms groepsopdrachten samen gedaan. We kennen elkaars persoonlijkheid dus wel, maar verder niet echt. We hebben nooit echt over andere dingen dan school gepraat.

Nu is mijn plan om haar via app te vertellen dat ik haar leuk vind en te kijken hoe ze reageert. Ik ben nog niet van plan haar gelijk uit te vragen, maar ik zou haar graag beter willen leren kennen. Dit (dat ik haar beter wil leren kennen) wil ik haar ook laten weten, omdat ze het anders misschien raar vind dat ik haar app zonder reden in haar ogen. Ik heb het vermoeden dat ze dit wel goed zal ontvangen, want ze is best aardig, eerlijk en serieus. Ze is niet iemand die dingen doorvertelt ofzo... Ik wil haar ook vertellen dat ik haar het liever in het echt had verteld, maar dat dit toch beter is dan het niet te vertellen. Ik vind dat wel zo eerlijk tegenover haar. Ik wil gewoon dat ze het weet en kijken wat ze ervan zegt.

is het een goed idee om dit meisje te vertellen dat ik haar leuk vind omdat ik haar niet meer in het echt spreek?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2018, 20:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Leer haar eerst beter kennen (spreek een keer af, dan snapt zij ook wel dat je haar meer dan gewoon aardig vindt). Als je gelijk over je gevoelens begint kan dat haar nogal afstoten. Zo goed kennen jullie elkaar immers niet. Geef haar een kans jou te leren kennen. App bijvoorbeeld dat je het jammer vind dat je haar nu niet zo vaak meer ziet en stel voor om wat af te spreken.

Als je begint met "Ik vind je leuk" kan dat direct het einde van het gesprek zijn als zij niet die gevoelens voor jou heeft, dat is best een risico. Als je investeert in het contact en als zij laat merken dat ze het leuk vind om tijd met jou door te brengen is de kans op een relatie/ leuke vriendschap veel groter.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-07-2018, 22:25
anoniem678
anoniem678 is offline
Dat snap ik. Ik denk trouwens niet dat zij zomaar het contact stopt als zij zich niet zo voelt, maar goed. Het ding is dat ik het een beetje vreemd vind dat ik haar zomaar app zonder dat zij weet waarom. Ik weet zeg maar niet hoe ik haar kan leren kennen via app of in het echt zonder raar over te komen. Ik had haar waarschijnlijk nooit zo geappt als ik haar niet leuk vond. Daarom wilde ik het haar vertellen, zodat we een reden hebben om elkaar beter te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2018, 22:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
"Hey, ik vind het jammer dat we elkaar niet zo vaak meer zien, zullen we een keer afspreken?"

Dat is duidelijk genoeg lijkt mij
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-07-2018, 22:33
anoniem678
anoniem678 is offline
Ik snap waar je heen wilt, maar toch vind ik dat nog te direct. We hebben nooit echt veel contact gehad, vooral de laatste jaren niet. Ik denk dat ze het heel vreemd vindt dat ik opeens met haar wil afspreken. Ik denk dat het misschien beter is om haar eerst via app wat beter te leren kennen en dan met haar afspreken? Maar hoe zou ik dat dan doen zonder raar over te komen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2018, 22:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
"Hoi, ik vind je leuk" is niet te direct?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-07-2018, 22:39
anoniem678
anoniem678 is offline
Hahaha, ik wilde iets meer zeggen dan alleen dat... Maar dat is wel een reden om elkaar beter te leren kennen, daarom. Zomaar uit het (bijna) niets afspreken of kennen leren vind ik vreemd, ook als een meisje dat bij mij zou doen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2018, 22:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hahaha, ik wilde iets meer zeggen dan alleen dat... Maar dat is wel een reden om elkaar beter te leren kennen, daarom. Zomaar uit het (bijna) niets afspreken of kennen leren vind ik vreemd, ook als een meisje dat bij mij zou doen.
De mededeling dat je haar beter wil leren kennen geeft ook al aan dat je haar wel ziet zitten, maar is iets minder ongemakkelijk direct.
Het blijft natuurlijk jouw keuze, jij kent haar beter dan wij, maar ik zou het gewoon eens voorstellen. Het is zomervakantie, helemaal geen gek moment om leuke dingen te gaan doen met leuke mensen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-07-2018, 23:16
anoniem678
anoniem678 is offline
Ik snap je punt, maar mij lijkt het logisch om elkaar eerst te leren kennen (via app?) en dan af te spreken. Want dan komt het afspreken ook niet meer zo onverwacht. Zoiets: "Ik vind het leuk om je beter te leren kennen, zin om elkaar nog beter te leren kennen door eens af te spreken?"
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 08:01
Verwijderd
Waarom wil je zo per se vertellen dat je haar beter wilt leren kennen?

App gewoon "Hey Felicity-Cheyenne*, hoe gaat het? Heb je zin om dit en dat te doen?", wellicht nog wat concreter met "deze week" of zo er bij. Als je dat te direct vind, dan eerst vragen hoe het gaat, of ze vakantieplannen heeft et cetera. Maar ik zou niet te veel poespas er om heen gooien eigenlijk. En dat je haar beter wilt leren kennen blijkt wel uit dat je af wilt spreken. Ik vind het juist een beetje awkward dat je dat zo expliciet vermeldt.

*vul hier haar echte naam in
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Felicity-Cheyenne*


Citaat:
*vul hier haar echte naam in
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 12:36
anoniem678
anoniem678 is offline
Citaat:
Waarom wil je zo per se vertellen dat je haar beter wilt leren kennen?
Omdat ik het raar vind om zomaar uit het niets met haar af te spreken, ze kent me immers maar amper en we hebben nooit veel contact gehad. Als ik dit vertel, heb ik tenminste een reden om af te spreken of te appen. Als ik een meisje was zou ik het heel vreemd vinden als een jongen na een beetje appen gelijk al zou willen afspreken. Misschien ligt dit ook wel aan mij en is dit helemaal niet zo vreemd?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 12:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Omdat ik het raar vind om zomaar uit het niets met haar af te spreken, ze kent me immers maar amper en we hebben nooit veel contact gehad. Als ik dit vertel, heb ik tenminste een reden om af te spreken of te appen. Als ik een meisje was zou ik het heel vreemd vinden als een jongen na een beetje appen gelijk al zou willen afspreken. Misschien ligt dit ook wel aan mij en is dit helemaal niet zo vreemd?
Echt meisje hier, met echte ervaringen vanuit het perspectief van een meisje: ik zou het leuker vinden om een keer wat met iemand te gaan doen (dan leer je diegene echt beter kennen dan via wat appjes) dan eindeloos over koetjes en kalfjes heen en weer te appen met een gast die ik niet zo goed ken. In het echt kan er chemie zijn, aantrekkingskracht, leuke grapjes, een flirterige blik, dat is leuk! In een app-gesprek loopt een gesprek sneller dood, of kom je om in de ongemakkelijke smileys. Soms is gewoon samen zijn met iemand al fijn, samen een film kijken bijvoorbeeld. Digitaal gaat dat niet, dan praat of, of je hebt helemaal geen contact.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 13:02
anoniem678
anoniem678 is offline
Daar ben ik het ook absoluut mee eens. Ik was ook niet van plan om eindeloos te appen, maar juist even kort voor het afspreken, kijken hoe ze reageert.

Vraagje: dus je zou het niet vreemd vinden als een ex-klasgenoot die niet heel goed kent en waar je zeer weinig contact mee hebt gehad, je benadert om af te spreken?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 13:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Daar ben ik het ook absoluut mee eens. Ik was ook niet van plan om eindeloos te appen, maar juist even kort voor het afspreken, kijken hoe ze reageert.
Risico is wel dat je elkaar dan in het echt niet zo veel meer te vertellen hebt, omdat je alle "makkelijke" onderwerpen al via den app besproken hebt. Een makkelijke vraag om een gesprek te openen is bijvoorbeeld "Wat ga jij eigenlijk in de vakantie doen?", maar als je daar al over gesproken hebt via de app ben je snel uitgepraat.

Citaat:
Vraagje: dus je zou het niet vreemd vinden als een ex-klasgenoot die niet heel goed kent en waar je zeer weinig contact mee hebt gehad, je benadert om af te spreken?
Als ik hem totaal niet interessant zou vinden zou ik nee zeggen, anders zo ik daar best voor open staan. Als ik diegene echt niet boeiend vind zou ik niet met hem appen en niet met hem afspreken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 20:40
anoniem678
anoniem678 is offline
Bedankt voor al het advies tot zover! Dus het beste is nu dat ik haar gewoon app om iets af te spreken? Maar wat als ze vraagt waarom ik met haar wil afspreken? Gewoon eerlijk antwoorden dat ik het leuk zou vinden om wat met haar te doen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 21:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom? Omdat je haar graag beter wil leren kennen, toch? Dan snapt ze heus wel dat je haar een beetje leuk vindt!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-07-2018, 15:53
Verwijderd
Heb je enig succes geboekt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2018, 08:50
anoniem678
anoniem678 is offline
Zucht... Nee. Ik ben heel erg aan het twijfelen wat ik nu moet doen en ben bang dat ik het verklooi. Maar ja, zo weet ik ook niets, dus ik wil binnenkort wel iets tegen haar zeggen. Probleem is wat.
Ik snap dat het beste is om met haar af te spreken... Dat wil ik ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik haar het beste kan vragen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2018, 08:55
Verwijderd
Staat letterlijk al benoemd in mijn eerdere bericht.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2018, 12:24
Verwijderd
Bovenstaande oplossingen die zijn benoemd kunnen prima, er is maar een kleine kans dat ze zich hardop zal afvragen waarom je ineens contact zoekt of waarom je iets wilt afspreken. Als je dit te direct vindt, kun je vragen waar ze zich op dit moment mee bezig houdt (opleiding, werk, vakantie), als je dat nog niet weet. En zodra je een onderwerp hebt aangesneden waar ze graag over vertelt, dan kun je aanbieden om samen een keer een drankje te doen omdat het makkelijker praat en gezelliger is dan via Whatsapp. Probeer in ieder geval niet te veel over Whatsapp te reageren, zoals hierboven al is vermeldt, om gespreksstof te houden voor wanneer je haar ziet.

Ik zou niet meteen met je billen bloot gaan door haar direct te vertellen wat je over haar denkt. Wat je wel kunt doen is aan het einde van jullie afspraakje vertellen hoe leuk je het met haar vond en dat je graag binnenkort nog eens afspreekt. Aan de hand van haar reactie kun je dan opmerken of zij dat ziet zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2018, 22:50
anoniem678
anoniem678 is offline
Super bedankt voor alle behulpzame reacties iedereen! Ik ga zo snel mogelijk met haar appen om even kort te praten en vervolgens af te spreken. Ik zit echter wel met vakantie... Ze zal zelf ook wel op vakantie zijn, denk ik. Mar daar komen we wel uit. Ik wil het zowieso over vakantie hebben in dat gesprek, dus dat komt goed uit. Ik laat het weten als ik iets opgeschoten ben.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 19:26
anoniem678
anoniem678 is offline
Ik ben al iets verder... Ik heb kort met haar geappt. We hebben het o.a. over vakantie gehad. Ze gaat binnenkort op vakantie, dus als ik nog wat met haar afspreken moet dit binnenkort gebeuren. Het is me opgevallen dat ze wel uitgebreid reageert op vragen die ik stel, maar dat ze niet echt dingen uit zichzelf vertelt waar ik niet naar vraag. Is dit erg of kan dit gewoon komen doordat ze bijvoorbeeld ook nog veel met anderen appt en daardoor niet zoveel tijd of zin heeft om met mij te appen?

Ik zal z.s.m. vragen of ze zin heeft om samen iets te doen...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 19:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Uitgebreide reacties zijn al goed toch? Vraagt ze ook wel eens dingen aan jou? Toont ze interesse of is het vooral beleefheid dat ze reageert?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 19:39
anoniem678
anoniem678 is offline
Inderdaad zijn uitgebreide reacties goed, maar ze heeft verder niets aan mij gevraagd behalve "hoe is het met jou?". Het voelt inderdaad alsof ze uit beleefdheid en een beetje "verplicht" reageert, maar ze toont wel intresse in wat ik haar vertel...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2018, 19:42
anoniem678
anoniem678 is offline
Op mijn laaste bericht waarin ik wat vertel en reageer op iets dat ze heeft gezegd, heeft ze niet gereageerd maar wel gelezen. Ik heb in dat bericht geen vraag meer gesteld...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 20:03
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Op mijn laaste bericht waarin ik wat vertel en reageer op iets dat ze heeft gezegd, heeft ze niet gereageerd maar wel gelezen. Ik heb in dat bericht geen vraag meer gesteld...
Wat heb je geschreven? Moest ze reageren of hoopte je dat?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 08:36
anoniem678
anoniem678 is offline
Ik zal niet te specifiek worden i.v.m privacy, maar dit is ongeveer wat mijn laatste bericht was: ik vertel iets over school, een certificaat dat ik gehaald heb, en ik zeg dat het inderdaad heel warm op haar vakantiebestemming is en wens haar alvast sterkte daarmee met een knipoogsmiley. Ik had daar toch een reactie op verwacht....
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 08:43
Verwijderd
Laat haar ff met rust. Misschien vindt ze je leuk maar is met haar hoofd heel ergens anders (vakantie), misschien vindt ze je niet leuk (als in ze is neutraal tov jou) en antwoordde ze uit beleefdheid. In beide gevallen denk ik dat het weinig nut heeft om haar te blijven bestoken met berichtjes.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 08:51
anoniem678
anoniem678 is offline
Dat zou heel goed kunnen. Bestoken met berichtjes doe ik niet, ik heb niet meer met haar geappt sinds gisteren toen ze niet meer reageerde. Toen kreeg het idee dat er iets niet helemaal goed was... Ik heb maar een paar berichtjes gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 11:29
Verwijderd
Pffff een dag niet appen is niet meteen "niet bestoken". Ze is op vakantie pffffff
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 11:52
anoniem678
anoniem678 is offline
Ze is nog niet op vakantie. Ik heb ook niet meer geappt, misschien dat ze nog reageert. Maar ze heeft het wel gelezen, dus ik denk dat ze niet meer reageert. Ze heeft eerder namelijk altijd het bericht gelezen en dan kort daarna gereageerd.

Het niet reageren kan allerlei redenen hebben, en daar maak ik me ook niet zo druk om. Wat me wel zorgen maakt is dat ze niet echt iets uit zichtzelf vertelt of vraagt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 11:55
Verwijderd
Maar je hebt nog niet gevraagd om iets te gaan doen, toch? Het heeft inderdaad weinig zin om je druk te maken waarom ze wel of niet reageert. En aangezien ze nu niet meer reageert zou ik ook niet nog eens gaan sturen als ik jou was. Maar mocht ze wel nog reageren, stuur dan alsjeblieft de vraag of ze eens af wil spreken. Na haar vakantie bijvoorbeeld.

In het ergste geval zegt ze nee of reageert ze niet. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Je blijft te lang in de fase van whatsappen zonder voortgang hangen voor mijn gevoel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 12:00
anoniem678
anoniem678 is offline
Ik was hierna van plan om te vragen of ze wilde afspreken, maar toen gebeurde dit. Ik wil inderdaad nog even afwachten of ze nog reageert. Als ze dan reageert vraag ik het haar.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 13:06
Verwijderd
Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2018, 08:34
anoniem678
anoniem678 is offline
Bedankt! Nog geen bericht van haar. Ze heeft eigenlijk nog nooit uit haarzelf contact met mij gezocht... Is het een goed idee om later (na haar vakantie) toch nog te vragen of ze iets wil afspreken (zonder verdere poespas er omheen)?

Laatst gewijzigd op 27-07-2018 om 08:42.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2018, 08:42
Verwijderd
Vraag het nu, je wil met haar afspreken. Maakt niet uit of ze op vakantie gaat. Als ze niks laat horen of nee zegt, weet jij haar genoeg. Wat heb je nu te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2018, 08:44
anoniem678
anoniem678 is offline
Ik wil het nu niet vragen omdat ik haar even met rust wil laten. Werd hierboven ook aangeraden. Ik denk dat na haar vakantie het een beter tijdstip is om het te vragen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2018, 09:02
Verwijderd
Volgende keer kan je haar écht wel eerder voorstellen om iets af te spreken... Wanneer is ze terug van vakantie dan?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2018, 10:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik wil het nu niet vragen omdat ik haar even met rust wil laten. Werd hierboven ook aangeraden. Ik denk dat na haar vakantie het een beter tijdstip is om het te vragen.
Tsja, als je t niet vraagt komt ze straks op vakantie een leuke gast tegen en is ze jou lang en breed vergeten als ze terugkomt... Je hebt nu nog wat contact. Smeed het ijzer zolang het nog heet is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezegd dat ik haar leuk vind
Weetgeennaam
2 22-08-2017 21:41
Liefde & Relatie Eerlijk zijn tegen haar, vertellen hoe ik er echt over denk
studentje16
3 07-01-2016 09:47
Liefde & Relatie Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
PetterBetter
26 10-03-2015 18:29
Liefde & Relatie Hoe krijg ik de band weer terug?
Different
11 01-12-2013 18:52
Liefde & Relatie Wat moet ik nu doen?
Sara Doorn
11 13-05-2013 22:43
Liefde & Relatie Meisje geeft mij aandacht maar zegt me niet leuk te vinden (was:Help mij A.U.B!!!)
Seymenn
7 31-01-2013 21:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.