Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 19:13
Roslyn
Avatar van Roslyn
Roslyn is offline
Mijn vraag is of iemand hier de opleiding Verpleegkundige - BBL doet??!
Ik heb topics kunnen vinden over BOL, maar niet over BBL

Ik ben zwaar aan het twijfelen of ik BOL of BBL ga doen. Voor - nadelen weet ik onderhand wel, maar ik wil graag jullie ervaringen weten met BBL.
Hoe is dat? Wissel je om de zoveel maanden van afdeling in 't ziekenhuis? Hoe was je eerste dag werken etcetera...

Alvast bedankt!
__________________
Free your mind..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 17:18
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Over welk niveau heb je het? MBO of HBO? Over MBO is namelijk vrij veel te vinden op het internet, maar over het HBO niet. Daar zou ik ook wel info over willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:52
Verwijderd
BBL is werken leren toch? Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, een (oude) vriendin van mij wel. Zij vond het toch wel zwaar vaak, en nog steeds. Je bent redelijk jong (jaartje of 16) als je al echt ''normaal'' moet werken. Normal meedraait in een werkrooster, wat dus ook betekend dat je avond en weekenddiensten moet draaien. Ik weet van die vriendin dat ze het wel vervelend vond, omdat ze bijvoorbeeld vaak niet mee uit kon, omdat ze dan of moest werken of de volgende dag vroeg op moest.
Ook vond ze dat ze bijna niks meer kon, of ze was moe van werken, of ze moest vroeg naar bed omdat ze de volgende dag weer vroeg op moest; en zo kon dus nooit meer iemand met haar afspreken. Op de dagen dat ze vrij was (omdat ze bijvoorbeeld in het weekend moest werken), waren al haar vriendinnen naar school, en zat ze dus alleen.
Nou moet ik wel erbij vertellen dat zij een beetje zeur is, het lijkt wel alsof zij altijd weekend dienst heeft bijvoorbeeld, terwijl dit in de praktijk helemaal niet klopt. Of dat ze altijd helemaal kapot is als ze gewerkt heeft.

Mwah, het is echt een keuze die aan jou is. Ik zou denk ik voor de andere variant gaan, maar ja.

@ merijn: op hbo niveau heet het ook geen BOL en BBL maar voltijd en duaal, zou je daar eens op moeten zoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 08:18
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Op HBO niveau heb je ook werken-leren. Dat heet dan duaal. Ik doe zelf ook verpleegkunde aan de HvU maar ik doe gewoon voltijd, ik zou wel meer informatie voor je kunnen opzoeken als je dat wilt maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:23
Roslyn
Avatar van Roslyn
Roslyn is offline
De laatste dagen is het allemaal wat duidelijker geworden. En ik ga toch voor de BOL opleiding.
Ik heb heel veel dezelfde verhalen gehoord als het verhaal hier boven me..Van 't weekend zijn de opendagen, dus daar steek ik ook nog veel van op.

Bedankt voor jullie reacties!
__________________
Free your mind..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren BBL verpleegkundige
Summer1995
2 11-05-2011 20:41
Eindexamens 2008 Wat gaan jullie volgend jaar doen?
Roosje
88 27-05-2008 17:32
Algemene schoolzaken Vreemde studie-moves
Francorchamps
73 02-03-2005 17:52
Algemene schoolzaken Volwassenenonderwijs HAVO
Ilja_
21 18-02-2005 16:32
Algemene schoolzaken verpleegkunde eindhoven
whi
6 11-03-2004 14:50
Algemene schoolzaken Hbo - bbl
Rabbi Daniel
2 03-04-2003 20:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.