Oud 16-02-2003, 10:26
miep
Avatar van miep
miep is offline
hoi lieve mensen,
ik wil graag even mijn verhaal kwijt.
ik ben een meisje van 16 jaar en heb al een aantal jaar problemen met eten. de ene keer is het heel erg, de andere keer minder. momenteel zit ik al in een lange periode dat ik gewoon heel veel eet, maar niet meer compenseer. opzich begint het dan dus al minder op een eetprobleem te lijken, maar toch zit ik er nog wel heel erg mee. ik zit nu op een gewicht dat ik niet snel aan kom, hoeveel ik ook eet! (en das echt veel tijdens vreetbuien) dus dat is opzich wel positief, een normaal mens zou 5 kg per week aan komen als ze eten wat ik eet, maar ik heb geluk, denk ik. waarom ben je dan niet tevreden zo, zou je denken, nou ik wil graag weer 10 kilo er af, dat gewicht heb ik vorig jaar een half jaar lang gewogen en dan voel me veel lekkerder. ik ben nu ook niet dik, maar heb wel een betje op m'n buik, m'n bovenbenen zijn onwijs breed en in m'n gezicht zie ik ook dat ik minder slank ben.
dat is niet m'n enige probleem, eigenlijk gaat het samen met m'n onzekerheden over mezelf. ik hoor altijd van iedereen dat ik zo spontaan en leuk ben, maar zo voel ik me eigenlijk helemaal niet, bij de bushalte twijfel of ik nou bij die persoon zal staan ja of nee, eigenlijk heb ik meer zin om in m'neentje te staan zo vroeg in de ochtend, maar ja vind die persoon het niet raar als ik niet gezellig bij 'm kom staan (het is gewoon een kennis dus eigenlijk fis het helemaal niet raar als ik niet meer dan goeiemorgen zeg, maar ik wil dan weer spontaan zijn ofzo) en ik kan ook gerust goede gesprekken voeren, maar met mensen die ik niet goed ken loopt het gesprek soms toch uit, hij heeft zijn leventje ff verteld en ik de mijneee, en nu? gister avond was ik ook in de kroeg, allemaal bekenden, ff hai hallo hoe gaat het en ik wil het liefst gelijk weer door lopen, gewoon geen behoefte om met mensen te praten, dat heb ik de laatste tijd wel vaker, iedereen staat gezellig te praten en ik denk wat doe ik hier eigenlijk? terwijl dat niet aan me af te lezen staat, ik sta ook gewoon te kletsen en te lachen maar ik voel me zo anders! dan denk je waarom ga je dan naar de kroeg, nouja omdat ik het er soms wel gezellig heb (en ik moet toch geven vaak is dat wanneer ik dan wat borreltjes op heb) en jaa, ik, moet toch wat ""leuks"doen? ik heb geen hobby's, doe fitness en dat is het zo'n beetje. doe wel een leuke opleiding en loop nu stage, en dat gaat allemaal heel goed, dus misschien moet ik het daar ïn"zoeken om tevreden over mezelf te zijn, maaar ik wil ja wat wil ik eigenlijk, gewoon me niet zo onzeker voelen over alles.
verder heb ik trouwens ook zo'n hekel aan vele mensen, die luisteren gewoon niet. kijk op het begin toen ik m'n klas leerde kennen, echt onwijs gezellig, ik ben eigenlijk gelijk mezelf, ik ben nooit zo'n kakel maar dan dus ook niet, hoe je mij op het eerste moment ziet zo ben ik meestal ook echt. maar die meiden in m'n klas waren dan aallemaal heel leuk en aardig en nu opeens onwijze kletskouzen (vind ik opzich wel gezellig hoor) maar het probleem is, ze luisteren gewoon niet naar je! 1 zo'n vriendin, ik krijg al meer een hekel aan d'r, blablabla, ze vraagt niet eens hoe het met mij gaat, en als ik dan zelf zeg "ja met mij gaat het ook goed" ok, ze lacht, en gaat weer door met haar eigen boeiende verhaal (not) laatst ging ik d'r is uit testen, ik ging me net als haar gedragen, niet naar haar luisteren, zegt ze opeens op een sarcastische manier je mag ook wel is ff naar mij luisteren horen, NAJAJAAA toen brak mn'klomp, die mensen hebben het dus ook niet door van hun zefl he??? en het valt mij op dat zoveel mnesen zo zijn! ik heb dan een paar vrienden en wat fam die niet zo zijn ,maarja om daar nou dag en nacht mee op te schieten...

anoniem.
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 10:33
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Mjuh .. vervelend ..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:52
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Mjuh .. vervelend ..
weetje wat vervelend is? die onnuttige replies.
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:56
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef:
weetje wat vervelend is? die onnuttige replies.
Zoals de jouwe waar miep niks aan heeft?

Ik zeg tenminste dat ik het vervelend vind voor haar.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:01
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Zoals de jouwe waar miep niks aan heeft?

Ik zeg tenminste dat ik het vervelend vind voor haar.
"
Eetbuienstoornis wordt meestal aangeduid met de Engelse naam Binge Eating Disorder (BED), of soms met 'Compulsive Overeating', dwangmatig eten. Het verschil tussen deze twee is dat er bij BED sprake is van (vr)eetbuien, waarbij snel zeer grote hoeveelheden worden gegeten, terwijl bij Compulsive Overeating er sprake is van een meer gelijkmatige spreiding over de dag. Deze eetstoornissen lijken in veel opzichten op anorexia en boulimia. De lichamelijke effecten kunnen verschillen, maar de sociale en psychische aspecten tonen veel overeenkomsten. BED kan leiden tot gebrek aan essentiële stoffen (zoals vitamines, mineralen), en het uit balans raken van de natrium/kalium huishouding. Dit zijn heel gevaarlijke effecten.
BED is veel meer dan alleen soms een frustratie "wegeten". Het kan je hele leven gaan overheersen, en dan wordt het tijd om er iets aan te doen, en steun en hulp te zoeken voor je probleem. Als je een eetbuienstoornis hebt, zul je jezelf in veel van de onderstaande punten herkennen. Als je aan veel van de genoemde criteria voldoet, en zeker wanneer je de eerder genoemde lichamelijke verschijnselen herkent, is het belangrijk dat je hulp zoekt. Maar ook als je geen duidelijke lichamelijke klachten hebt, is het verstandig in te grijpen. Hoe eerder je hulp zoekt, hoe groter de kans op genezing. "

Als ik je stukje zo lees lijkt het veel op bovenstaande....
Misschien verstandig hier eens een kijkje te nemen:
http://www.sabn.nl

*knuffel*

sterkte meis
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:01
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Zoals de jouwe waar miep niks aan heeft?

Ik zeg tenminste dat ik het vervelend vind voor haar.
Misschien niet zo haastig reageren in t vervolg?!
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:04
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Dat van die vrienden herken ik overigens ook heel erg..

K dacht eerst dat ik een aantal vrienden had, mjah, ze zeiden immers dat ze mn vrienden waren..
Maar bij hun valt me nu ineens op dat ze tegen mij altijd zeggen dat ik me niet zo gek moet laten maken enzo, terwijl als zij hun vriend/vriendin het uitmaakt zijn ze inees zwaar depressief volgens hun zelf
en als je ze dan per ongeluk in de reden valt, of een beetje vreemd kijkt zijn ze nog kwaad ook.
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 12:11
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*~vlokje~* schreef:
Misschien niet zo haastig reageren in t vervolg?!
Jij reageert eerst op mij, dan pas op haar; kan ik toch ook niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:56
Verwijderd
eej meis.. probeer erover te praten met iemand in je omgeving die je vertrouwt...
iets anders weet ik niet....
*vage bui*
sorry
sterkte verder
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:04
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
ja, eeehm....
mijn zusje heeft sinds 3 maanden bekend dat ze boulimia heeft. jou verhaal doet me daar erg aan denken!!!!! Niet om je bang te maken btw!
Maare ga eens naar http://www.sabn.nl daar heb je een zgn prikbord waar je vragen kn stellen aan meisjes met hetzelfde probleem, misschien dat je daar wijzer uit word, ik hoop het iig!!!

Veel succes
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dit-wil-ik-even-kwijt-topic!
Nijn*
501 24-09-2005 22:28
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Psychologie Dit wil ik kwijt
blurred
12 16-06-2004 18:37
Psychologie Iets wat ik even kwijt wil
flowgirl49
13 03-12-2003 15:00
Psychologie Epilepsie --> Hypochondrie.
Severus
9 21-07-2002 21:05
Verhalen & Gedichten Dit = geen gedicht, maar kmoet t ff kwijt
*Sneeuwmuts*
27 18-01-2002 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.