Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2004, 21:55
missy87
missy87 is offline
ik ben net met mooie cijfertjes geslaagd voor mn havo, ik heb het altijd makkelijk aangekund en ga nu vwo doen. Ik ben een vroege leerling en ik wist gewoon nog niet wat ik later wil worden, wat voor studie enzo. Als je deze overstap gaat maken of al hebt gemaakt , reageer dan ff
__________________
:)
Advertentie
Oud 24-06-2004, 22:39
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
ik ben ook van plan deze overstap te maken, alleen ben ik al wat ouder

hoe dan ook wil ik gewoon het VWO papiertje hebben.

Ik moet een motivatiebrief schrijven aan mijn nieuwe afdelingscoördinator waarom ik geschikt zou zijn om daar het VWO te gaan volgen... echt gaar
Oud 24-06-2004, 23:06
Verwijderd
Waarom zou je niet geschikt zijn?
Oud 24-06-2004, 23:17
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2004 @ 00:06 :
Waarom zou je niet geschikt zijn?
weet ik ook niet, dat is het stomme juist
Oud 25-06-2004, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2004 @ 00:06 :
Waarom zou je niet geschikt zijn?
Chris ik spreek voor jou ff

als je niet hebt laten zien in de 4e en de 5e dat je werkte in de les, dat je gewoon een kut werkhouding had omdat eigenlijk alles te makkelijk was, maar je wel toetsenweek de leukste week van de periode vond. Dan vinden ze je niet geschikt, ook omdat je misschien niet cijfers hebt gehaald die hoog genoeg waren voor je se's (5 - 8 ) maar dat je op het CSE gewoon netjes 7-ens haalt.

Maar eigenlijk moet je worden toegelaten toch? Je hebt een havo-diploma, ze mogen je alleen adviseren maar dat advies is niet bindend.
Oud 25-06-2004, 13:57
amerie
amerie is offline
Hallo allemaal,
ik ben ook geslaagd voor mijn havo. Ik zit nu nog steeds te twijfelen over wat ik volgend jaar zou willen gaan doen. Aan de ene kant heb ik helemaal geen zin meer om nog langer op de middelbare school te zitten, maar aan de andere kant denk ik dat ik spijt ga krijgen als ik niet de overstap waag naar vwo-5. Ik heb vrij hoge cijfers gehaald voor mijn examens ik heb een 7 en de rest allemaal achten en twee negens. Maar hier heb ik dan ook echt heel erg hard voor gewerkt. Ik heb het profiel N&G gedaan met als bijvakken frans 2 en geschiedenis. Dus als ik vwo zou gaan doen zou ik alleen duits 1 moeten inhalen, maar ik zou ook een aantal vrijstellingen krijgen. Ik heb al met veel mensen erover gesproken, maar ik weet echt niet wat ik nou moet doen, ik kom er gewoon echt niet uit. Ik hoop dat jullie hierop willen reageren, misschien geeft dat de doorslag!
Oud 25-06-2004, 15:04
Verwijderd
@ amerie: 8'en haal je niet alleen door hard te werken, daar heb je ook hersens voor nodig. Met zulke cijfers lijkt me dat je het vwo ook kunt . En als je denkt dat je anders spijt krijgt, waarom zou je het verder niet doen? En ben je er al uit wat je anders gaat doen?
Oud 25-06-2004, 15:32
amerie
amerie is offline
ja anders ga een hbo-opleiding doen, life sciences. Maar ik ga vooral die opleiding doen omdat ik niks anders weet, maar het lijkt me wel intressant. Mijn vader zegt dan weer tegen me dat ik geen vwo-persoon ben, terwijl veel vrienden zeggen dat ik juist vwo moet gaan doen. Ik ben gewoon heel erg aan het twijfelen en ik durf ook niet echt te kiezen, ik bedoel er hangt zoveel vanaf van wat je nu kiest. Het is wel zo dat ik een vrij vroege leerling ben ik wordt pas in oktober 17, stel dat ik vwo zou gaan doen dan ben ik alsnog 19 als ik klaar ben. En als het tegenvalt kan ik nog altijd iets anders gaan doen. Maar ik durf denk ik niet voor het vwo te kiezen, ik weet ook niet echt waarom niet.
Oud 25-06-2004, 19:40
missy87
missy87 is offline
bij mij op school is er maar 1 ander die ook gaat overstappen naar vwo na havo. Eerst ging ik met de decaan praten, hij ging aan leraren praten of ze me wel geschikt vonden voor vwo. ze zeiden ook dat deze stap eigenlijk heel moeilijk is als je een n&g of n&t profiel hebt, omdat er dan gewoon te veel verschil is met het vwo. maar ik had een e&m profiel met duits12, en dan kon het wel.
__________________
:)
Oud 25-06-2004, 21:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij ons kwam er in de 5e ook iemand vanuit 5 havo.
Die jongen is slapend de havo doorgekomen en deed 't vwo op dezelfde manier. Geen enkele docent dacht dat hij het zou kunnen (geen inzet, 'slechts' zesjes op de havo, laat staan 't vwo ed), maar 't bleek dus perfect te gaan. Hij is nu geslaagd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-06-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
amerie schreef op 25-06-2004 @ 16:32 :
ja anders ga een hbo-opleiding doen, life sciences. Maar ik ga vooral die opleiding doen omdat ik niks anders weet, maar het lijkt me wel intressant. Mijn vader zegt dan weer tegen me dat ik geen vwo-persoon ben, terwijl veel vrienden zeggen dat ik juist vwo moet gaan doen. Ik ben gewoon heel erg aan het twijfelen en ik durf ook niet echt te kiezen, ik bedoel er hangt zoveel vanaf van wat je nu kiest. Het is wel zo dat ik een vrij vroege leerling ben ik wordt pas in oktober 17, stel dat ik vwo zou gaan doen dan ben ik alsnog 19 als ik klaar ben. En als het tegenvalt kan ik nog altijd iets anders gaan doen. Maar ik durf denk ik niet voor het vwo te kiezen, ik weet ook niet echt waarom niet.
Volgens mij kan er toch weinig misgaan als je vwo kiest, behalve dan dat je het niet haalt (maar dat lijkt me dus sterk, mits je gewoon je best doet). Voordeel is dat je nog 2 jaar hebt om een leuke studie te kiezen, waarvan je beter weet dat dat is wat je wil. En mocht je alsnog hbo kiezen, dan kun je je studie meestal in 3 jaar oid afronden ipv 4.

Maar als je al zeker weet dat je hbo wilt gaan doen, begin dan gewoon aan die opleiding. Overigens zou ik het wel een 'verloren' jaar vinden als je na 5vwo besluit je vwo niet af te maken.. wat je ook kiest, succes iig

btw. En om vwo te doen hoef je btw helemaal geen studiebol oid te zijn...
Oud 26-06-2004, 11:35
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
ik ben op mijn school de enige die doorstroomt van HAVO naar VWO
Oud 26-06-2004, 12:00
amerie
amerie is offline
Ja ik heb ook al met een lerares gepraat en zij zei ook dat ik het wel zou halen. Maar zei denkt dat een hbo-opleiding volgen leuker voor mij zou zijn. En ik was gister ook nog ff op mijn 'oude school' en ja toen ik daar rondkeek en al die kotertjes zag, merkte ik wel dat ik me er niet meer thuis voel. Ik denk dat ik nog wel met een paar leraren ga praten en dan maar beslissen. idg heel erg bedankt allemaal reactie swel we
Oud 26-06-2004, 12:02
amerie
amerie is offline
zei met korte ei?? haha jaa ik ben goed bezig!
Oud 29-06-2004, 22:37
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Chris schreef op 26-06-2004 @ 12:35 :
ik ben op mijn school de enige die doorstroomt van HAVO naar VWO
Ja, ik bij ons ook.. er waren er wel meer maar die zijn afgevallen na een gesprek met de conrector van het vwo :/ Weet alleen nog niet zeker of ik het op dezelfde school ga doen aangezien ik nu daar mn mavo en havo diploma gehaald heb en ik er dan totaal 8 jaar zit
Ga misschien 5 en 6 vwo in 1 jaar doen, morgen een gesprek op die school
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-06-2004, 09:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zoveel verschil zit er ook helemaal niet tussen 5havo en 5vwo. Wij liepen zelfs met GLO in 5havo voor op 5vwo (omdat vwo daarna natuurlijk nog een half jaartje had): we hadden hetzelfde boek.
Met wiskunde loop je ook niet gigantisch achter: je kan dan gewoon doorstromen. En dat is eigenlijk met heel veel vakken zo.

En tsja, duits of frans... het enige wat ze doen is een beetje lezen en zelfs daar hoef je niet veel mee achter te lopen. Ik heb bijv. in 4vwo níets gedaan aan dat lezen omdat er vrij weinig aan te leren valt.
Oud 30-06-2004, 09:38
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Citaat:
amerie schreef op 25-06-2004 @ 16:32 :
ja anders ga een hbo-opleiding doen, life sciences. Maar ik ga vooral die opleiding doen omdat ik niks anders weet, maar het lijkt me wel intressant. Mijn vader zegt dan weer tegen me dat ik geen vwo-persoon ben, terwijl veel vrienden zeggen dat ik juist vwo moet gaan doen. Ik ben gewoon heel erg aan het twijfelen en ik durf ook niet echt te kiezen, ik bedoel er hangt zoveel vanaf van wat je nu kiest. Het is wel zo dat ik een vrij vroege leerling ben ik wordt pas in oktober 17, stel dat ik vwo zou gaan doen dan ben ik alsnog 19 als ik klaar ben. En als het tegenvalt kan ik nog altijd iets anders gaan doen. Maar ik durf denk ik niet voor het vwo te kiezen, ik weet ook niet echt waarom niet.

Geen Life Sciences .
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Oud 30-06-2004, 14:43
Verwijderd
Ik heb dit jaar 5vwo gedaan en er waren een stuk of 6 leerlingen vanuit havo 5 doorgestroomd. Tis allemaal erg meegevallen vergeleken met alle verhalen die ze te horen kregen. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen
Succes met je keuze
Ads door Google
Oud 30-06-2004, 17:47
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Er was bij ons ook een jongen in gestroomd en hij ging ook gewoon fluitend door 5v heen, net als de rest van de lichting eigenlijk.
Oud 10-07-2004, 13:59
Louisa
Louisa is offline
DOEN!

Ik heb het gedaan en het viel allemaal zo mee! Om het niveau hoef je het niet te laten: dat is echt te doen. Je loopt zo voor met veel vakken, dat je genoeg tijd hebt voor de vakken die je eventueel misschien achterloopt. Daarvoor hoef je het dus niet te laten.

Het enige waar je je echt even over moet denken is: zie ik die twee jaar nog wel zitten op de middelbare school? Met andere woorden: ben je inmiddels niet toe aan een verandering, misschien een wat volwassenere (bestaat dat woord?!?) opleiding zeg maar? Als je denkt: ach die twee jaar...kom maar op...dan zou ik het gewoon doen.

Succes ermee in ieder geval (wat je ook gaat doen) .
Oud 10-07-2004, 15:20
NN
NN is offline
Citaat:
citroen schreef op 26-06-2004 @ 11:31 :
En mocht je alsnog hbo kiezen, dan kun je je studie meestal in 3 jaar oid afronden ipv 4.

Sinds wanneer bieden HBO-instellingen verkorte opleidingen aan voor VWO'ers?

Ik denk dat je in de war bent met de universitaire bachelor van drie jaar in vergelijking tot de HBO-bachelor van vier jaar.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 10-07-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 10-07-2004 @ 16:20 :
Sinds wanneer bieden HBO-instellingen verkorte opleidingen aan voor VWO'ers?

Ik denk dat je in de war bent met de universitaire bachelor van drie jaar in vergelijking tot de HBO-bachelor van vier jaar.
Bij sommigen wel, zie bijvoorbeeld http://www.sao.hva.nl/snel.htm


En ik had naar het vwo gegaan ik heb er spijt van dat ik het niet heb gedaan (had ook zoiets van bleh, ik wil weg van de middelbare). Voordeel is dat je zowiezo nog 2 jaar langer hebt om te beslissen wat je wilt en alles staat voor je open qua opleidingen.
Oud 11-07-2004, 13:05
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
amerie schreef op 26-06-2004 @ 13:00 :
En ik was gister ook nog ff op mijn 'oude school' en ja toen ik daar rondkeek en al die kotertjes zag, merkte ik wel dat ik me er niet meer thuis voel.
Ehm, ik heb geen ervaring met de overstap, maar ik wil je toch één ding zeggen: laat je keus niet afhangen van wat hierboven staat. Echt, je word komend schooljaar pas 17, dan ben je misschien zelfs wel jonger en in ieder geval net zo oud als de gemiddelde 5 vwo leerling hoor. En dan nog, al was je een jaartje ouder.

(Ik zit zelf door ziekte nog tot mijn 20e op school, niet altijd even leuk, maar daarom wil ik nog wel gewoon dat diploma hebben..)
__________________
Keep on rockin'
Oud 17-03-2006, 16:15
ruudhendrik
ruudhendrik is offline
Hey ik zit nu ook in HAVO5, ik zit ook te denken de overstap te maken naar 5VWO, vanmiddag heb ik mn 1e gesprek gehad met de vwo-teamleider. Omdat ik nu Eco 1,2 / Du 1,2 / M-O en Wisk had mag ik heel misschien Frans laten vallen, wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Maandag heb ik mn 2e gesprek, dan weet ik of Frans vrijgesteld kan worden!
__________________
ntss ntss ntss baby!
Oud 17-03-2006, 16:29
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Wat een up.
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Advertentie
Oud 18-03-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 17-03-2006 @ 17:29 :
Wat een up.
Inderdaad, je kan trouwens Chris wel ff pm-en die is nu bijna klaar met vwo en heeft de overstap gemaakt
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VMBO-TL naar HAVO = HELP!
Sjonsjaak
34 19-08-2011 18:06
Algemene schoolzaken VWO na Havo,, maar in 1 of 2 jaar?? HELP!!
Appeltje89
26 25-05-2007 11:15
Algemene schoolzaken overstap HAVO 5 -->VWO 5
mij1985
4 11-08-2005 22:28
Algemene schoolzaken Havo 4 naar vwo 5
ChInA
51 30-06-2005 21:51
Algemene schoolzaken Overstap HAVO naar VWO
amerie
12 12-04-2004 10:09
Algemene schoolzaken overstappen van 5vwo -> 5havo
verwijderen_aub
3 09-01-2002 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.