Oud 18-05-2011, 15:16
MarcA
MarcA is offline
Hallo!

Sinds afgelopen week ben ik uit de kast, waar ik tot nu toe erg blij mee ben. Iedereen die het op dit moment weet reageert heel leuk en aardig, maar nog niet iedereen weet het... Tot nu toe weten mijn ouders het, mijn zusje, het grootste gedeelte van mijn collega's en een hele goede vriendin (in totaal zijn het er nu 10). Maar laat me een ding duidelijk maken, ik ben dit topic niet gestart omdat ik problemen heb met uit de kast komen ofzo, daar ben ik nu zo langzamerhand wel overheen. Het echte probleem is dit:

Voordat ik uit de kast ben gekomen, werd ik verliefd op een jongen die ik heb leren kennen op een chatsite. (Op een maandag) Toen we elkaar die avond hebben leren kennen hebben we gelijk 6,5 uur lang met elkaar gesproken en het was supergezellig, we hebben samen veel gelachen Dit is nu ondertusen 3,5 week geleden. Godzijdank heb ik hem toen mijn e-mailadres gegeven waarmee hij me kon toevoegen op msn en we hebben toen weer afgesproken op woensdag om te msnen. Dinsdag zat ik op school en ik had vlinders in mijn buik, ja het klinkt misschien belachelijk en ik word ook echt niet snel verliefd, maar ik dacht constant aan hem. Eenmaal thuis ben ik gelijk achter mijn laptop gekropen om te kijken of hij online was... En wat was ik blij, hij was online ^^ (Wat we toen van elkaar nog niet wisten, was dat we allebei een fake-emailadres hadden doorgegeven ) Weer hebben we de hele middag en avond gepraat tot diep in de nacht. Zo gaat het nu al 3,5 week, elke dag praten we en smsen me, bellen doen we niet heel vaak maar is al wel voorgekomen. Hij vond mij na die eerste maandagavond ook helemaal geweldig waar ik dus ontzettend blij mee ben. ^^

Uiteindelijk na 1,5 week ging het zo goed en was het zo gezellig dat we besloten elkaar in het echt te zien. (Hij is btw net 21 en ik word in juni 18, niet erg toch?) Maar probleem: hij woont ver weg, we wonen bijna 150 kilometer van elkaar vandaan Hij heeft geen rijbewijs en ik natuurlijk ook niet. Lang leve het openbaar vervoer waardoor we alsnog konden afspreken. We hebben de hele middag gezellig op terrasjes gezeten en geshopt Uiteindelijk heerlijk uit eten en voor in de avond hebben we een hotel geboekt. I've had the time of my life ^^ Het was geweldig en nu ben ik stapelverliefd, voor zover ik dat nog niet eerder was. Hij is dus ook de reden dat ik mijn "geheim" wat ik zo lang verborgen heb proberen te houden niet meer kon bewaren.

Ik was bang dat het voor hem gewoon even een leuke keer afspreken was, maar dat is gelukkig niet zo, hij is ook stapelverliefd op mij en sinds eergisteren hebben we nu officieel iets met elkaar, ik heb (en ik dacht dat ik het nooit zou zeggen) een vriendje!
We hebben elkaar dus nu nog maar 1 keer gezien en dat is zwaar klote, over 2,5 week hebben we weer afgesproken en dan komt hij naar mijn huis toe waar we een lekker lang weekend samen kunnen genieten

Oh trouwens wat ik nog helemaal niet verteld had: hij is ook nog niet uit de kast en is biseksueel.

Hoe ga ik dit overleven? Ik mis hem enorm, elke dag weer en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan
Iemand ervaringen met lange afstandsrelaties?

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2011, 15:31
MarcA
MarcA is offline
btw
Ik zou graag willen dat jullie compleet eerlijk zijn. Vind je dat het niet kan laat dat dan ook weten.
Ben benieuwd wat iedereen er van vindt en niet alleen de mensen die het heel erg leuk voor me vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 15:38
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
haha wat een verhaal en dan gaat het over afstand Hoe je daarmee omgaat.. Elkaar zo vaak mogelijk zien en verder gewoon doorgaan met je leven. Neem aan dat je voor je een vriend had ook leuke dingen deed met anderen? Ga gewoon niet heel zielig doen als je hem niet ziet, dan wordt het alleen maar dramatisch en das nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 16:06
MarcA
MarcA is offline
Hee Lente, bedankt voor je reactie! ^^
Klopt, en j hebt ook wel gelijk, leuke dingen blijf ik ook wel doen. Dat heb ik de afgelopen 3 week ook aldoor gedaan. Maar op de momenten dat ik alleen ben en me verveel (bijvoorbeeld tijdens het maken van huiswerk) mis ik hem enorm. Gelukkig is mijn hele weekend bezet door het werk dus dat zijn alweer een paar dagen minder.
Bedankt!! xx
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 15:47
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Als je bang bent dat het je gaat opbreken op den duur moet je er misschien niet mee doorgaan. Hou er wel rekening mee dat het dus veel geld gaat kosten om heen en weer te reizen, en dat je elkaar elke keer weer langdurig moet missen, zeker als jullie misschien over een aantal jaar allebei fulltime werken en de hele week druk zijn.
Als je denkt dit aan te kunnen, nou ja go for it
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 15:56
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wat leuk voor je dat je een vriend hebt

De afstand is vervelend maar het is te doen. Het openbaar vervoer is inderdaad vrij duur. Maar ik weet niet of jij of hij gaat studeren? Dan heeft waarschijnlijk 1 van jullie wel ov en dan is het reizen nog steeds vermoeiend maar wel een stuk goedkoper en beter te doen. En verder kun je zoals je nu al doet ervoor zorgen dat als jullie elkaar dan zien dat je er dan meteen een paar daagjes of een weekend van maakt.

Ik wens jullie veel succes in jullie relatie.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 19:10
MarcA
MarcA is offline
Bedankt voor jullie reactie!! ^^

Bierkoning:
Ik snap wat je bedoelt, ik weet zelf niet eens of ik het zo wel volhoudt. Ik weet in ieder geval dat ik nu heel gelukkig en blij ben, dus ga er sowieso mee door. Wie weet denk ik er over een paar week wel heel anders over en kan ik altijd nog zeggen dat het zo niet werkt. Ik moet er op dit moment alleen helemaal niet aan denken, ik ben dolgelukkig met hem! En dat het geld kost, ja daar ben ik me wel van bewust, maar als je vlakbij elkaar woont doe je ook vaker leuke dingen samen die geld kosten, denk niet dat het uiteindelijk heel veel verschil zal maken. Maar bedankt voor je reactie!!

Volk:
Dankje dat je zo blij voor me bent!! Openbaar vervoer is duur, maar over 2 weekjes komt hij deze kant op naar mijn huis. En hij studeert al wel en kan inderdaad gratis reizen met zijn OV- kaart, waar we nu dus ook dankbaar gebruik van maken... Voordat ik kan gaan studeren duurt nog ongeveer 1,5 jaar
Super bedankt voor je tips en lieve reactie!

xx
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 19:19
Verwijderd
Mijn vriendje woont op anderhalf uur reizen en dat houden we ook al 2 jaar vol Het laatste jaar daarvan heb ik geen OV meer. Het kost gewoon tijd en moeite, maar ja, dat heb je er wel voor over als je verliefd bent Als je een baantje hebt, zijn de reiskosten wel te doen denk ik zo. En kijken wanneer je je prettig voelt bij logeren; het scheelt als je een weekend kunt langskomen en niet alleen een dagje! En de rest van de week kijk je gewoon genietend uit naar dat je hem weer zult zien. Het went best snel, de afstand, en je leven (of iig mijn leven) is ook compleet zonder je vriendje - dat is extra.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 19:22
MarcA
MarcA is offline
Citaat:
Mijn vriendje woont op anderhalf uur reizen en dat houden we ook al 2 jaar vol Het laatste jaar daarvan heb ik geen OV meer. Het kost gewoon tijd en moeite, maar ja, dat heb je er wel voor over als je verliefd bent Als je een baantje hebt, zijn de reiskosten wel te doen denk ik zo. En kijken wanneer je je prettig voelt bij logeren; het scheelt als je een weekend kunt langskomen en niet alleen een dagje! En de rest van de week kijk je gewoon genietend uit naar dat je hem weer zult zien. Het went best snel, de afstand, en je leven (of iig mijn leven) is ook compleet zonder je vriendje - dat is extra.
Hee super bedankt voor je reactie, fijn om iemand te ontmoeten die ongeveer in dezelfde situatie zit.
Ik denk ook wel dat we het vol weten te houden, maar wat ik mij afvroeg:
Hoe vaak zien jullie elkaar ongeveer?
En ik weet dat zal nu wel anders zijn dan bij ons, aangezien jullie al 2 jaar iets hebben, maar dan hoe vaak zagen jullie elkaar in het begin van jullie relatie?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 20:12
Verwijderd
Ik heb ook al bijna twee jaar een relatie met iemand die vier uur reizen woont. Met de auto twee uur, met het ov van deur tot deur vier uur. Aangezien ik auto of rijbewijs heb, ga ik altijd met het ov naar hem toe. Dit is meestal eens in de maand/eens in de twee maanden, afhankelijk van hoe druk we het beiden hebben. Meestal plan ik dat zo dat ik vrijdagavond tot en met maandagmorgen vrij heb, zodat we lang bij elkaar zijn. Nu ik zelf mijn rooster kan maken, plan het ook wel eens oz dat ik donderdag al naar hem toe ga.
Hij heeft in het begin een auto gehad en kwam hij ook vaker op en neer. Inmiddels is zijn auto overleden en moet dus ook met het ov komen. Op het moment komt hij vaker hier naar toe dan ik daar, omdat ik druk ben met stage en het dan handiger is om hier te zijn, aangezien zijn ouders en zusje in hetzelfde dorp wonen als ik.

We zien elkaar eigenlijk elke week, met hier en daar twee weken niet. Dat is balen, maar niks aan te doen. Als je elkaar echt leuk vind, overleef je de afstand, dat weet ik zeker! Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Hee super bedankt voor je reactie, fijn om iemand te ontmoeten die ongeveer in dezelfde situatie zit.
Ik denk ook wel dat we het vol weten te houden, maar wat ik mij afvroeg:
Hoe vaak zien jullie elkaar ongeveer?
En ik weet dat zal nu wel anders zijn dan bij ons, aangezien jullie al 2 jaar iets hebben, maar dan hoe vaak zagen jullie elkaar in het begin van jullie relatie?
In het begin woonden we nog in dezelfde stad, dus toen zagen we elkaar logischerwijs een paar keer per week. Daarna ging ik verhuizen en sindsdien zien we elkaar meestal elke week of soms elke twee weken. (Dat was vanaf dat we vier maanden iets hadden). Het verschilt een beetje, afhankelijk van wanneer we kunnen. Eerst woonde ik een tijdje weer bij mijn ouders, dus toen ging ik vaker bij hem langs. Nu woon ik weer op mezelf en zit hij een tijdje bij zijn ouders, dus nu komt hij vaker naar mij En uiteindelijk wonen we hopelijk samen, maar dat duurt nog wel tot mijn studie is afgerond denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 08:13
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik heb ruim een jaar geleden ook een lange afstandsrelatie gehad. Ik woon in Drenthe en hij woonde in het onderste puntje van Zuid Holland. Ik was helemaal stapel en stapel verliefd en ik wilde echt dat het goed zou blijven gaan, maar uiteindelijk is het toch uitgegaan. We zijn ruim een jaar samengeweest.

Ook een beetje om de afstand, het kostte iets meer dan 50 euro retour en dan nog bus en metro. Tja, ik studeer nog niet, dus het heeft me behoorlijk wat gekost. En het was ruim 4.5 uur reizen.

Maar je moet je door mij niet laten 'afschrikken', de afstand was namelijk niet de hoofdreden. Ik kan uit je verhaal afmaken dat je erg gek op hem bent, dus ik zou zeggen: ga ervoor.

Het enige nadeel van een lange afstandsrelatie is dat je elkaar niet zo vaak kunt zien en elkaar ontzettend erg mist. Met die dingen had ik ook moeite in mijn relatie.

Ik zou me niet druk maken om het leeftijdsverschil, dat is maar een paar jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhaal: Foutje!
Riantje
9 29-06-2004 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.