Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2010, 20:57
zwampdog
zwampdog is offline
Hallo ik ben een jongen en heb last van steeds terug kerende blaas ontsteking en weet niet meer wat aan te doen heeft iemand een advies ?
verschillende antibiotica gebruikt niks help .
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 21:00
Verwijderd
Het kan een fysieke oorzaak hebben (bv een blaas die iets verzakt ligt waardoor je niet goed uit kan plassen), dus naar de huisarts en vragen of het verstandig is dat je naar een uroloog wordt doorverwezen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 22:34
Verwijderd
Nou, veel drinken en goed 'uitplassen'. Verder schijnt cranberrysap goed voor je blaas te zijn. Verder wat Andijvie zegt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 09:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als een jongen een blaasontsteking krijgt, is dat per definitie zoals ze dat noemen een "gecompliceerde" blaasontsteking, wat inhoudt dat daar door een uroloog onderzoek naar moet worden uitgevoerd.
Het is dus tijd om naar de huisarts te gaan om je te laten doorverwijzen naar een uroloog, want jongens horen geen blaasontsteking te krijgen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:05
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Nou, veel drinken en goed 'uitplassen'. Verder schijnt cranberrysap goed voor je blaas te zijn. Verder wat Andijvie zegt
dat "veel drinken" moet je natuurlijk niet al te letterlijk opvatten... Want een blaasontsteking naast een kater is niet fijn
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:29
Verwijderd
Wat eigenlijk ook heel goed helpt is als je het bijvoorbeeld een soort van voelt aankomen, om dan een soort overdosis vitamine C te nemen. De zuurgraad in je blaas gaat dan omhoog (vraag me niet hoe), en de bacterien die blaasontsteking veroorzaken vinden het geloof ik niet ongelofelijk chill om in zo'n zure omgeving te zitten. Je kunt gewoon een pot vitamine C bij de kruidvat ofzo halen. Neem gewoon een paar pillen (Twee of drie ofzo), en dan helpt het kennelijk .

Maar een bezoekje aan de uroloog lijkt me inderdaad niet verkeerd .
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Wat eigenlijk ook heel goed helpt is als je het bijvoorbeeld een soort van voelt aankomen, om dan een soort overdosis vitamine C te nemen. De zuurgraad in je blaas gaat dan omhoog (vraag me niet hoe), en de bacterien die blaasontsteking veroorzaken vinden het geloof ik niet ongelofelijk chill om in zo'n zure omgeving te zitten. Je kunt gewoon een pot vitamine C bij de kruidvat ofzo halen. Neem gewoon een paar pillen (Twee of drie ofzo), en dan helpt het kennelijk .

Maar een bezoekje aan de uroloog lijkt me inderdaad niet verkeerd .
Idd, bij vrouwen helpt dat prima en kun je dat ook rustig proberen, maar zoals Pluis zegt horen mannen geen blaasontsteking te krijgen; als ze die wél krijgen, dan is het volgens mij ook een flinke bacterie en is er vaak een oorzaak voor (zoals dus bv. een wat weggezakte blaas), dus uroloog is dan altijd verstandig, zeker als het met antibiotica maar blijft terug komen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:48
Catch
Catch is offline
Ik hoor inderdaad echt nauwelijks iets over mannen met blaasontsteking. Lijkt me ook stug om dat door bacteriën/kou van buitenaf te krijgen omdat de urinebuis van een man langer is?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:56
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Te schandalig voor woorden dat mensen hier op een forum met adviezen (overigens hele wijze) moeten komen, omdat de huisarts het verzuimt. Wat is dat met de huisartsenopleiding tegenwoordig? Je krijgt steeds meer van dit soort vragen terwijl de huisarts dat goed moet uitzoeken, niet mensen op het internet. Maar dat terzijde...

Zoals gezegd is een blaasontsteking altijd gecompliceerd totdat het tegendeel bewezen is. Anatomische varianten cq afwijkingen van het urogenitaal systeem bijvoorbeeld. Maar ook hardnekkige bacteriën en/of blaasstenen kunnen recidiverende infecties veroorzaken. Tip aan de huisarts: doe een keer een kweekje en een X-BOZ lapzwans. Zou me niets verbazen of TS heeft een Proteus Mirabilis in z'n blaas rondzwemmen.

Dus volg de adviezen op TS, vraag om een verwijzing naar een uroloog.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:03
Catch
Catch is offline
Je scheert nu alle huisartsen in heel Nederland over één kam, lijkt me een beetje voorbarig.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:17
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Je scheert nu alle huisartsen in heel Nederland over één kam, lijkt me een beetje voorbarig.
Ach, Nederlanders zijn goed in generaliseren. I go with the flow.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.