Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2014, 17:43
Alex.-.
Alex.-. is offline
Hallo iedereen, bedankt dat jullie dit lezen. Ik zit met een probleem. De laatste tijd heb ik dat ik het ene moment zo blij ben, en het andere moment denk ik; wat heeft het allemaal voor zin? Ik zie er niet uit. Vinden mijn vrienden mij wel aardig? Vindt mijn vriendin mij nog wel leuk? Etc. en heb ik het gevoel dat ik wel twee uur achter elkaar kan janken. (Zoals nu.) Zit het tussen mijn oren? Ligt het aan de puberteit? Ben ik "echt" depressief? En hebben jullie oplossingen?

-Alvast bedankt, Alex

Laatst gewijzigd op 10-01-2014 om 19:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2014, 18:53
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 19:10
Alex.-.
Alex.-. is offline
15.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 19:37
Verwijderd
Het leven heeft geen zin. Hoe je eruit ziet kan je veranderen. Vrienden zouden geen vrienden zijn als ze je niet aardig vinden. Je vriendin zou je vriendin niet meer zijn als ze je niet meer leuk vond. Vanzelfsprekend zit het tussen je oren, het gaat immers om een gemoedstoestand. Je bent waarschijnlijk niet echt depressief. Puberteit heeft er mee te maken maar uiteindelijk ligt het aan jezelf. De oplossing is relativeren.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 19:42
Alex.-.
Alex.-. is offline
Sorry iedereen! In zo'n rothumeur zeg ik alles wat in me opkomt, het stukje over zelfmoord had ik even niet over nagedacht..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 20:17
Alex.-.
Alex.-. is offline
Je hebt gelijk Reverend, maar. Mijn vrienden gedragen zich opeens anders naar mij. Ze doen heel afstandelijk en ze doen leuke dingen zonder mij. (Dat doen ze anders nooit)
En mijn vriendin doet de laatste tijd ook een beetje raar..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 21:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik echt depressief was wilde ik niets meer, had ik echt nergens zin in en lag ik het liefst de hele dag onder de dekens in bed of huilend op de grond in mijn kamer. Je hoeft natuurlijk niet perse depressief te zijn. Je kunt ook gewoon een enorme dip hebben en daar kan je ook behoorlijk last van hebben.

Vraag je vrienden of er iets aan de hand is en zo ja, wat er dan aan de hand is. Praat met je vriendin. Maak zelf je leven leuk en zorg dat je niet afhankelijk bent van anderen. Vraag je vrienden om iets leuks met je te gaan doen en waarom ze dingen afspreken zonder jou.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 17:34
MrPutch
MrPutch is offline
Hey alex, misschien heb je mijn topic ook wel gelezen maar wat ik wou zeggen was dat ik net zoals jouw ben geweest. Ik dacht dat ik ook depressief was en ik wou uit het leven stappen. Maar ik zat ook fout, ik zat toen gewoon in een dip. Ik ben er nu bijna overheen (ik denk nog steeds elke week aan zelfmoord) maar ik voel me een stuk beter nu ik er met mijn (toekomstige ) vriendin over gepraat heb. Het was het beste voor mij. Je hoeft niet gelijk met je ouders te praten. Als je een goede vriend(in) hebt van jouw leeftijd, voel je je waarschijnlijk wat meer gerust gesteld. En waarschijnlijk (denk ik) zit je in een dip omdat er net een lange vakantie geweest, misschien klint het raar, maar ik ging vooral heel veel denken over het leven in de vakantie. Omdat vaker alleen zit en geen afleiding heb.

Hopelijk heb je hier wat aan... Ik voel je echt
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 23:58
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Maak even een checklist voorjezelf of je aan een gezonde basis voldoet:
Eten/drinken/dakbovenhoofd. s ochtends opstaan. 8uur slaap. 3keer per dag eten. veel sporten. normale sociale contacten. geen alcohol. niet roken. geen wiet. lichamelijke ziektes?
Als bovenstaande allemaal wel klopt, moet je verder gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 13:16
Alex.-.
Alex.-. is offline
Citaat:
Maak even een checklist voorjezelf of je aan een gezonde basis voldoet:
Eten/drinken/dakbovenhoofd. s ochtends opstaan. 8uur slaap. 3keer per dag eten. veel sporten. normale sociale contacten. geen alcohol. niet roken. geen wiet. lichamelijke ziektes?
Als bovenstaande allemaal wel klopt, moet je verder gaan zoeken.
Alles klopt wel.. Behalve het slapen, 's avonds word ik best vaak wakker dus slaap ik meestal maar 6-7 uur. Verder iedereen bedankt voor de tips/reacties. Ben net met mijn vriendin naar de film geweest. Ze zei dat ze zo raar deed
Omdat het bij haar thuis niet zo goed ging. Dus dat is weer een ander verhaal. Als afleiding ga ik ook regelmatig naar de sportschool dus ik beweeg ook genoeg.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 22:47
MeneerE
MeneerE is offline
Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde wat jij hebt, stemmingswisselingen, soms gevoel tot janken, en je afvragen of je "depressief" bent. (ik ben zelf 16)
Ik hou in me gedachten dat het waarschijnlijk gewoon door de pubertijd komt, je wordt ouder en je gaat meer nadenken over dingen.
En het weer werkt natuurlijk ook niet mee, vroeg donker, koud, nat etc.
Kortom het komt wel goed, ga doelen stellen voor jezelf, ikzelf bijvoorbeeld ben continue met muziek bezig.(werkt behoorlijk voor mij)
Keep your head up buddy!

Laatst gewijzigd op 22-01-2014 om 22:57.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 22:55
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
sportschool is geen sport, maar een kosmetisch dingetje... hoe is het nu met je nu 2 weken later?
Zelfde verhaal = > huisarts
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homo, verliefd op beste vriend en zelfmoord...
Robert2327
2 23-01-2017 12:11
Psychologie Zelfmoord maar niet depressief
lola1919
17 15-08-2013 14:19
Psychologie Depressief...
I-Feel-Useless
17 06-04-2004 17:00
Psychologie Wij westerse mensen verdienen het niet om zelfmoord te plegen.
Ki Fighter
55 15-04-2002 19:34
Psychologie Manisch Depressief (MDS - Borderline)
Genesis
25 25-03-2002 18:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.