Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2004, 16:41
Verwijderd
Hoe kan je het beste woordjes leren? Hoe leer jij je woordjes?

Ik moet nog ca. 3 maanden woordjes inhalen tenminste, wil ik nog bij zijn met m'n talen. Daarom ben ik bezig met het bedenken van een snelle,simpele maar wel effectieve methode om woordjes te leren.

Dus mijn vraag is :

Hoe leer jij je woordjes?

Misschien is het een zinloos topic, misschien ook niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2004, 16:48
Verwijderd
Ik doe het altijd met zo'n overhoorprogrammaatje : Overhoor.
Werkt voor mij het beste, maar dat is voor iedereen verschillend.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 16:48
jet
Avatar van jet
jet is offline
sowieso niet in een keer 80 woordjes leren, maar per 7 ofzo doen.. en dan steeds herhalen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:10
Henkidu
Henkidu is offline
Als de woordjes in een boek staan, type ik ze meestal uit. Dan leer ik ze gelijk een beetje. Vervolgens leer ik ze dan in groepjes van een stuk of 20. En dan veel herhalen.

Wat ik ook vaak doe, na ik ze heb uitgetypet, is een stuk papier op de woordjes die ik moet leren leggen. Daar schrijf ik dan de juiste betekenis op. Zo leer ik zowel de schrijfwijze als de betekenis. Daar komt nog bij dat als je iets opschrijft, het beter blijft hangen waardoor ik minder lang bezig ben met het leren
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:16
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 01-01-2004 @ 18:10:

Wat ik ook vaak doe, na ik ze heb uitgetypet, is een stuk papier op de woordjes die ik moet leren leggen. Daar schrijf ik dan de juiste betekenis op. Zo leer ik zowel de schrijfwijze als de betekenis. Daar komt nog bij dat als je iets opschrijft, het beter blijft hangen waardoor ik minder lang bezig ben met het leren
inderdaad, zo leer ik mijn woordjes ook
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Allereerst meot je zorgen dat je een papier hebt met aan de ene kant de woorden in het Engels / Frans / Duits en in een volgende kolom ze in het Nederlands. Dan neem ik er een stuk of tien, deze lees ik hardop in mezelf op (tsja, ik weet niet hoe ik het anders uit moet liggen maar dit klinkt vaag), en daarna ga ik met een papiertje op de antwoorden ze een voor een langs, net zolang totdat ik ze allemaal ken, dan doe ik de volgende tien net zo lang tot ik alles gehad heb. Als ik twee blokjes van tien heb gedaan doe ik die samen, dan een derde blokje apart, dan weer alles net zo lang tot je alles gehad hebt. Dit werkt bij mij echt goed. Je moet het wel in stukken verdelen want 200 woorden in een middag leren gaat echt niet goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 17:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik gebruik het programmaatje Overhoor voor Windows.
Bij het intikken van de woorden leer je ze al een klein beetje en daarna ga ik heel vaak mezelf overhoren. Op die manier leer je de woorden ook schrijven.
Zijn het heel veel woorden, dan leer ik ze in stukken. Ik maak bijvoorbeeld 5 bestandjes van 20 woorden. En als ik elk bestandje foutloos ken, dan doe ik nog een keer alle 100 tegelijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 18:00
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Ik leg altijd een blaadje over het franse/duitse woord en dan schrijf ik het op in groepen van 10 woorden en dan kijk ik of ik het goed heb geschreven, als ik dan een fout heb dan schrijf ik het nog eens goed over en dan leg ik weer het papiertje erop en schrijf ik diezelfde 10 weer een keer op net zolang dat ik ze alle 10 goed heb en dan ga ik naar de volgende 10 net zolang dat ik ze allemaal heb gehad en dan als ik ze allemaal foutloos heb overschreven dan schrijf ik ze nog eens allemaal over.

Werkt echt prima bij mij alleen het kost wel wat tijd (zo'n half uurtje voor 60 woorden ofzo)
En je weet meteen hoe je het moet schrijven op de SO, maar schrijf of typ ze altijd over want je moet wel weten hoe je het schrijft!
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 18:26
Verwijderd
ik schrijf eerst alle woordjes een keer over,dan zet ik om de vijf woordjes een streep eronder en ddan leer ik eerst de eerste vijf en als ik die ken ga ik naar de tweede 5 en als ik denk dat ik die ken doe ik de eerste en de tweede 5 woordjes etc.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 20:52
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Woordjes leren vind ik echt makkelijk ik schrijf ze meestal 2/3 keer op en dan ken ik ze. Degene die ik minder goed ken doe ik nog een paar keer en dat gaat wel goed.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:15
Verwijderd
De meest effectieve manier is nog altijd stampen: eerst de lijst een aantal malen doorlezen, dan een blad over éen van de twee rijen leggen en stuk voor stuk controleren of je ze hebt onthouden. Herhaal tot gewenst resultaat bereikt is
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het schijnt ook dat je woorden tijdens een repetitie makkelijker terug kan roepen als de situatie tijdens het leren zo veel mogelijk hetzelfde is geweest als bij de repetitie. Zorg dus dat je op een stille plek aan een bureau zit met het blad voor je als je jezelf overhoort.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 01-01-2004 @ 22:21:
Het schijnt ook dat je woorden tijdens een repetitie makkelijker terug kan roepen als de situatie tijdens het leren zo veel mogelijk hetzelfde is geweest als bij de repetitie. Zorg dus dat je op een stille plek aan een bureau zit met het blad voor je als je jezelf overhoort.
Dat lijkt me sowieso niet onverdienstelijk. Je hersenen slaan toch meer informatie op dan je denkt, en je hersenen worden meer beïnvloed dan je denkt, als je onder het leren muziek aanhebt of er veel gepraat wordt op de achtergrond. Vooral als het echt gaat om stampen moet je gewoon stilte hebben, dan zit het er echt het snelst in. Primitief, maar zeer effectief.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 21:43
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 28-12-2003 @ 11:52:
Ik heb het nooit zo op die speciale methodes. Ik denk dat het komt doordat ik altijd door te lezen het meeste al onthoud. Wat er dan nog niet inzit lees ik dan nog 1 of meerdere keren, en meestal komt het dan wel goed. Soms ook nog even me laten overhoren door mn moeder.

Ik heb een keer zo'n overhoor-programmatje gebruikt maar ik werd er kriegel van.
Zie verder het Klassieke Oudheid-forum, daar is er ook een heel topic over.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 08:01
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik schreef altijd alles over. Maar echt snel was dat niet
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 09:03
Verwijderd
Het programma overhoor werkt goed (daar zou ik voor kiezen als 'k jou was), of d.m.v een keer doorlezen en dan een papiertje over de ene helft en kijken of ik het weet. Soms schrijf ik het dan wel op, soms niet (ligt eraan hoe moeilijk het is, en hoeveel tijd ik heb).

Je kan het ook doen met kaartjes maken, met op de ene kant het buitenlandse woord en op de andere kant het Nederlandse. En dan bv. 5 bakjes pakken. Als je een woord goed hebt mag die 1 bakje verder en als hij fout is moet hij weer naar bakje 1 (Bv) Totdat je ze allemaal in bakje 5 hebt.. Maar dit is bij grote hoeveelheden teveel werk(m.i.).
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:53
Go
Avatar van Go
Go is offline
Overlezen, opschrijven en hardop uitspreken (niet zo dat iedereen het hoeft te horen ). Leer een behoorlijke tijd voor de tijd, dan weet je zeker dat je het dan goed weet.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:15
Thomas
Thomas is offline
Stampen. Herhaling.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2004, 12:07
Renoi
Renoi is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-01-2004 @ 22:15:
De meest effectieve manier is nog altijd stampen: eerst de lijst een aantal malen doorlezen, dan een blad over éen van de twee rijen leggen en stuk voor stuk controleren of je ze hebt onthouden. Herhaal tot gewenst resultaat bereikt is
eens

Zo deed ik het ook, nu doe ik niks meer voor school eigenlijk
__________________
You need a fashion upgrade!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:44
Verwijderd
Ik studeer Japans en moet dus veel woordjes leren (en karakters). Ik maak voor elke les dan flashcards; aan de ene kant van het kaartje zet ik het woord of karakter, aan de andere kant de betekenis (en bij karakter ook de uitspraak). Zo kan je ze goed telkens in een andere volgerde herhalen en de woordjes die je kent eruit halen. Zelf maak ik nu een hele bak met kaartjes aan; kaartjes die ik elke dag moet herhalen, kaartjes die ik elke week moet herhalen en kaartjes die ik elke 2 weken moet herhalen. Ken ik een woord goed, dan schuift hij een plaatje naar boven, ken ik hem niet meer, dan gaat hij een plaats naar onder. 't Werkt

Maar als je woorden maar even wil kennen en niet echt lang, dan is stampen een goed idee. Deel de 80 woorden in 8 groepjes (dus ieder 10) en leer eerst het eerste groepje (dek een rijtje af en ga net zolang door tot je ze kent) dan het tweede, dan het eerste en het tweede rijtjes... en zo door...

Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 12:46.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-01-2004 @ 13:44:
Ik studeer Japans en moet dus veel woordjes leren (en karakters). Ik maak voor elke les dan flashcards; aan de ene kant van het kaartje zet ik het woord of karakter, aan de andere kant de betekenis (en bij karakter ook de uitspraak). Zo kan je ze goed telkens in een andere volgerde herhalen en de woordjes die je kent eruit halen. Zelf maak ik nu een hele bak met kaartjes aan; kaartjes die ik elke dag moet herhalen, kaartjes die ik elke week moet herhalen en kaartjes die ik elke 2 weken moet herhalen. 't Werkt
is dat niet ontiegelijk veel werk?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 02-01-2004 @ 13:46:
is dat niet ontiegelijk veel werk?
Minder werk dan telkens maar weer met dat boek stampen omdat ik ze dus veel beter onthoud.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:48
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Woordjes opschrijven en daarvan groepen van ongeveer 20 woordjes maken. Steeds bij een groep de woordjes twee keer geconcentreerd en langzaam opzeggen. Als ik dat gedaan heb ga ik even wat anders doen (ff computeren, drinken pakken, ander vak leren) en dan kijken wat ik van die woordjes heb onthouden. Meestal weet ik er dan nog 3 niet ofzo en die schrijf ik opnieuw op. Dit doe ik dan tot ik alle groepen heb gehad. Vervolgens leer ik alle woordjes die ik eerst niet wist.

Tenslotte zet ik de wekker op de dag van de repetitie extra vroeg zodat ik het nog een keer kan doorlezen (sochtends als ik net wakker ben onthou ik goed), zo zit het in je lange en je korte termijn geheugen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 18:25
mar87
mar87 is offline
Ik lees de woorden een keer over. Vervolgens blaadje erover heen. En dan wel zien hoe ver je komt. En na een paar keer herhalen weet ik 't wel.
Vind woordjes leren niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 19:12
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
per ker 5-10 woorden leren. Daarna overhoren. Volgende keer weer woorden erbij enzo. Later alles nog een keer overhoren. Werkt bij mij goed
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:44
Verwijderd
Voor mij is het vooral een kwestie van een heleboel stampen. Eerst een keer een deel doorlezen en dan vervolgens alle woordjes apart leren. Mocht het na verloop van tijd dan toch niet lukken gebruik ik Overhoor, echt een heel goed programma.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 01:12
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Als ik woordjes moet lezen zijn het meestal lijsten van 100 woorden ofzo.
Wat ik dan doe:
1) 1 keer alle woorden lezen met hun vertaling (de 'gemakkelijke' ken ik dan al)
2) de vertaling van een woord lezen, en dan in mn hoofd 2 à 3 keer herhalen; en dit doe ik met alle woordjes (nu 'ken' ik ze eigenlijk allemaal)
3) de vertaling afdekken en het woord proberen te vertalen. Als ik het woord niet meer weet zet ik er een kruisje voor.
4) Ik herhaal stap 2) met de woorden waar een kruisje voor staat (dat zijn er meestal niet zoveel meer)
5) Ik herhaal stap 3) met de woorden waar een kruisje voor staat
6) Ik laat het een uurtje rusten en dan herhaal ik stap 3)

Normaalgezien ken ik dan wel bijna alle woorden (behalve 1 of 2 ofzo) maar dan moet je nog maar es stap 2) en 3) doen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 01:17
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 01-01-2004 @ 18:10:
Als de woordjes in een boek staan, type ik ze meestal uit. Dan leer ik ze gelijk een beetje. Vervolgens leer ik ze dan in groepjes van een stuk of 20. En dan veel herhalen.
Zo leer ik meestal gedichten vanbuiten ofzo... 'k weet niet of dat een zo goeie manier is voor woordjes

Citaat:
Henkidu schreef op 01-01-2004 @ 18:10:

Wat ik ook vaak doe, na ik ze heb uitgetypet, is een stuk papier op de woordjes die ik moet leren leggen. Daar schrijf ik dan de juiste betekenis op. Zo leer ik zowel de schrijfwijze als de betekenis. Daar komt nog bij dat als je iets opschrijft, het beter blijft hangen waardoor ik minder lang bezig ben met het leren
opschrijven kan idd heel nuttig zijn maar dan moet je je er wel een beetje op concentreren!
Ik typ ze meestal ook uit zodat het wat overzichtelijker is maar het helpt niet echt om ze te leren...

Maarja, ieder zijn eigen manier hé
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 01:20
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-01-2004 @ 18:47:
Allereerst meot je zorgen dat je een papier hebt met aan de ene kant de woorden in het Engels / Frans / Duits en in een volgende kolom ze in het Nederlands. Dan neem ik er een stuk of tien, deze lees ik hardop in mezelf op (tsja, ik weet niet hoe ik het anders uit moet liggen maar dit klinkt vaag), en daarna ga ik met een papiertje op de antwoorden ze een voor een langs, net zolang totdat ik ze allemaal ken, dan doe ik de volgende tien net zo lang tot ik alles gehad heb. Als ik twee blokjes van tien heb gedaan doe ik die samen, dan een derde blokje apart, dan weer alles net zo lang tot je alles gehad hebt. Dit werkt bij mij echt goed. Je moet het wel in stukken verdelen want 200 woorden in een middag leren gaat echt niet goed.
Stel, je hebt een lijst van 100 woordjes. Als je de 10 laatste begint te leren, heb je de 10 eerste al 10 keer herhaald?? Natuurlijk dat het dan wat traag gaat...(maarja, dan ben je wel zeker dat je ze kent)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 01:21
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-01-2004 @ 22:15:
De meest effectieve manier is nog altijd stampen: eerst de lijst een aantal malen doorlezen, dan een blad over éen van de twee rijen leggen en stuk voor stuk controleren of je ze hebt onthouden. Herhaal tot gewenst resultaat bereikt is
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 01:23
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 02-01-2004 @ 10:03:
Het programma overhoor werkt goed (daar zou ik voor kiezen als 'k jou was), of d.m.v een keer doorlezen en dan een papiertje over de ene helft en kijken of ik het weet. Soms schrijf ik het dan wel op, soms niet (ligt eraan hoe moeilijk het is, en hoeveel tijd ik heb).

Je kan het ook doen met kaartjes maken, met op de ene kant het buitenlandse woord en op de andere kant het Nederlandse. En dan bv. 5 bakjes pakken. Als je een woord goed hebt mag die 1 bakje verder en als hij fout is moet hij weer naar bakje 1 (Bv) Totdat je ze allemaal in bakje 5 hebt.. Maar dit is bij grote hoeveelheden teveel werk(m.i.).
Héhé leuk zeg! Ga ik ook eens doen
Zo verveel je je tenminste niet zo
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:32
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-01-2004 @ 17:41:
Hoe kan je het beste woordjes leren? Hoe leer jij je woordjes?

Allemaal opschrijven
Hand erover heen houden
Opdreunen
Streepjes bij wat je niet kent
Nog een keer hand erover heen houden
Opdreunen
Wat je dan nog niet kent, leer je extra
De rest leer je nog een keer zoals het hierboven staat vermeld, dan zit je gebakken.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 09:56
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Mijn drumleraar gaf mij laatst de tip om het allemaal op een bandje in te spreken. Dus het Engelse woord (of andere taal) (vb 'garden' dan een paar seconden stil zodat en dan de vertaling: 'tuin'
Zo kun je het afluisteren en in die seconden stilte moet je dus de vertaling geven. Vooral met mondelingen erg handig! (wij hebben so's waar de leraar het voorleest)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 11:29
Verwijderd
Ik schrijf altijd alles uit of laat iemand me overhoren. Ik onthoud het dus door het op te schrijven of het te horen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:18
ikke_ik
ikke_ik is offline
ik leer mn woordjes ook altijd via overhoor voor windows...
er zijn een heleboel sites waar je dat kan downloaden, maar ik heb het van deze site vandaan:
http://www.fransiscool.nl/
het handige van deze site is ook dat er woordenlijsten zijn, bij mij werken ze niet, maar het is altijd een leuk idee tog??
__________________
dit is het stukje tekst dat onder mn berichtjes staat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
ikke_ik schreef op 04-01-2004 @ 15:18:
ik leer mn woordjes ook altijd via overhoor voor windows...
er zijn een heleboel sites waar je dat kan downloaden, maar ik heb het van deze site vandaan:
http://www.fransiscool.nl/
het handige van deze site is ook dat er woordenlijsten zijn, bij mij werken ze niet, maar het is altijd een leuk idee tog??
das de site van mijn school --> sectie frans
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:17
Nyawa
Ik gebruik altijd Overhoor, als ik een beetje een goede dag heb kan ik dan zo 180 woordjes er in stampen. Werkt heel goed als je de volgende dag een toets hebt en nog niet hebt geleerd, op de lange termijn wat minder.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 13:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik stamp ze gewoon en daarbij heb ik t voordeel dat ik t leuk vind om woordjes te leren. Vooral frans vind ik goed te doen. Duits niet en dat heb ik gelukkig ook laten vallen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 13:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 03-01-2004 @ 22:32:
Allemaal opschrijven
Hand erover heen houden
Opdreunen
Streepjes bij wat je niet kent
Nog een keer hand erover heen houden
Opdreunen
Wat je dan nog niet kent, leer je extra
De rest leer je nog een keer zoals het hierboven staat vermeld, dan zit je gebakken.
Van deze manier van leren word ik dus HEEEL chagrijnig...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
had vroeger altijd een computerprogramma waarmee ik woordjes leerde. Kon het nooit uit m'm boek zelf (*herinnerd zich helaas naam van programma niet meer*)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:44
the tourist
the tourist is offline
Vroeger gebruikte ik Overhoor ook altijd, maar nu heb ik geen zin meer om de woordjes in te vullen
Ik leer dus gewoon vanuit het boek. Ik hou een papiertje voor de woorden die ik moet kennen, en begin mezelf gelijk al te overhoren. Ook als ik de woordjes nog nooit ingekeken heb. Ik overhoor net zo lang tot ik alle woordjes van een pagina ken, dus tot ik zonder te kijken weet wat het antwoord is. De antwoorden zeg ik hardop. Als ik een pagina woordjes ken, ga ik door naar de volgende pagina, enz. Als ik alle pagina´s heb gehad kijk ik het nog een keer door en dan ken ik het meestal wel.
Ik overhoor meestal zo snel mogelijk, zodat ik niet afgeleid word.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:45
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 05-01-2004 @ 22:39:
had vroeger altijd een computerprogramma waarmee ik woordjes leerde. Kon het nooit uit m'm boek zelf (*herinnerd zich helaas naam van programma niet meer*)
Overhoor?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen woordjes leren
Leo Nellissen
34 11-04-2004 13:11
Algemene schoolzaken hoe te leren...?
Balance
9 24-11-2002 10:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Woordjes Leren
C5C5C
7 25-02-2002 15:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.