Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 16:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat is jullie favoriete Disney tv-tekenfilm-serie?

'Duck Tales' en 'Darkwing Duck' zijn dus mijn absolute favorieten. Ze komen uit het gouden tijdperk van Disney-series. Ze zijn goed getekend en er zit voor zowel kinderen als volwassenen veel humor in.

Ook 'Quack Pack' (Kwik, Kwek en Kwak als pubers) en 'Disney's Hercules' (ik houd erg van Griekse mythologie, ook al wordt die door Disney verkinderlijkt) zijn geweldig goed.

Nog meer favorieten zijn 'Disney's Brand spanking new Doug' en 'Pepper-Ann', omdat ze zo modern zijn.

'Het Speelplein' is gewoon rete-orgineel en van 'Kim Possible' mis ik ook geen aflevering. Geweldig hoe ze iedere keer alle superhelden-clichés op de hak nemen!

Jullie favo's? (Reden erbij is ook wel leuk, dan worden het niet alleen maar opsommingen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 16:42
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Alles met Donald Duck. Die stem, zo knap gedaan. En dan die woedende kwaak-aanvallen
Die hele oude dingen toen mickey er nog heel anders uitzag zijn ook leuk, ik vind het nog altijd jammer dat ze hem later zo hebben toegetakeld..
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Die hele ouwe shit, toen Disney nog zelf aan het werk was, dat was nog echt BRILJANT geanimeerd. Op de één of andere manier was de manier waarop ze zich voortbewogen vrijwel altijd origineel en grappig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:56
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Ducktales!!

en er was nog een serie, Doug heette dat volgens mij, dat was ook leuk
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-01-2004 @ 17:51:
Die hele ouwe shit, toen Disney nog zelf aan het werk was, dat was nog echt BRILJANT geanimeerd. Op de één of andere manier was de manier waarop ze zich voortbewogen vrijwel altijd origineel en grappig.
Ben ik het helemaal mee eens maar ik vroeg toch uitdrukkelijk naar de Disney tv-tekenfilmseries uit de jaren 80 en 90.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:16
freggelfreak
freggelfreak is offline
op 1 de gummiberen en daarachter komt ducktales
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:17
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
darkwing duck natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:10
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Ducktales... ik was daar zooooooooo verslaafd aan!!!
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:16
Verwijderd
Ducktales....oehoewoeh..

stort je in het avontuur met..

Ducktales!.. oehoewoeh



(Turbo McKwek! )

Gummibeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

nanana tekst kwijt


Nah ja, ik zong altijd die liedjes mee, vond het altijd erg tof
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Milk schreef op 16-01-2004 @ 20:16:
Ducktales....oehoewoeh..

stort je in het avontuur met..

Ducktales!.. oehoewoeh



(Turbo McKwek! )

Gummibeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

nanana tekst kwijt


Nah ja, ik zong altijd die liedjes mee, vond het altijd erg tof
Gummibeer
Springend red ik mij weer keer op keer
Daarom heet ik ook, een gummibeer
Ik ben een gummibeer

tune op: www.kindertv.org
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:09
Verwijderd
Ik wil al die oude Silly Symphones en al die oude DOnald/Mickey/Goofy/Pluto tekenfilms op DVd . Toen waren tekenfilms nog echt humoristisch. Ik weet nog zo'n tekenfilm waarbij Donald/Mickey en Goofy een boot gaan maken. Schitterende aflvering. Of met dat klokkekmaken .
Ducktales was tof Hockeyen met grote robots ~~
Darkwing Duck was ook cool. Quack Pack was ook best te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:14
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Ducktales en Darkwing Duck

Alleen om Turbo McKwek al
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Remqo schreef op 16-01-2004 @ 21:14:
Ducktales en Darkwing Duck

Alleen om Turbo McKwek al
[afbeelding]
Ik kan hem nog quoten in die aflevering "Too much of a golden thing" van Duck Tales:

"A snake! I háte snakes!... No, wait.. that was someone else" --> Indiana Jones
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
MarkB schreef op 16-01-2004 @ 18:50:
Ben ik het helemaal mee eens maar ik vroeg toch uitdrukkelijk naar de Disney tv-tekenfilmseries uit de jaren 80 en 90.
Je vroeg een favoriete disney tekenfilmserie. Je zei niks over 80 en 90.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:05
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Remqo schreef op 16-01-2004 @ 21:14:
Ducktales en Darkwing Duck

Alleen om Turbo McKwek al
[afbeelding]
ducktales! *snif* jeugdsentiment
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-01-2004 @ 22:02:
Je vroeg een favoriete disney tekenfilmserie. Je zei niks over 80 en 90.
Ik vroeg om een tv-tekenfilmserie. De eerste tv-tekenfilmseie van Dinsey dateert uit 1985 en heet 'The Wuzzels'. waar jij het over had, zijn cartoons.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:46
Verwijderd
Ducktales , andere disney series spreken mij absoluut niet aan
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:31
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ducktales, De reddertjes, Aladdin en Lizzy McGuire.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
frozenfountain schreef op 18-01-2004 @ 14:31:
Ducktales, De reddertjes, Aladdin en Lizzy McGuire.
Is dat van Disney? Ooooh
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:09
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Ridder schreef op 18-01-2004 @ 14:57:
Is dat van Disney? Ooooh
Ja!

Site
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 18-01-2004 @ 14:31:
De reddertjes, Lizzy McGuire.
(teken)film-series??
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 16-01-2004 @ 22:17:
Ik vroeg om een tv-tekenfilmserie. De eerste tv-tekenfilmseie van Dinsey dateert uit 1985 en heet 'The Wuzzels'. waar jij het over had, zijn cartoons.
Wat boeit het nou of het losse cartoons of een serie is? Die oude losse cartoons van Donald, Mickey en Goofy zijn net zo goed een serie als ducktales enzo. Enig verschil is de lengte en het feit dat de situaties uit de eerstgenoemde gevariereder zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 22:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 18-01-2004 @ 18:38:
Wat boeit het nou of het losse cartoons of een serie is? Die oude losse cartoons van Donald, Mickey en Goofy zijn net zo goed een serie als ducktales enzo. Enig verschil is de lengte en het feit dat de situaties uit de eerstgenoemde gevariereder zijn.
Wat het boeit? Ik stel een concrete vraag en ik verwacht een antwoord dat direct terugslaat op de vraag. Als jij vraagt wat ik van Bert Visscher vind en ik ga het hebben over Adolf Hitler, schiet jij daar ook niks mee op, see? (Nee, ik ben niet boos)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 08:02
Verwijderd
Pff, zoals ik al zeg. Die losse cartoons kunnen net zo goed als een serie betiteld worden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 08:37
the tourist
the tourist is offline
Tom & Jerry en alles met Donald Duck. En Lizzie McGuire, als je dat een tekenfilmserie noemt

Ook al heb ik al een paar jaar geen Tom & Jerry of Donald Duck tekenfilm gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 09:21
Verwijderd
Duck Tales was erg phat. Ik heb toevallig dit weekend nog die film gedownload met die lamp enzo

Citaat:
Tom & Jerry
Disney is toch niet T&J?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:17
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Ducktales was cool
de reddertjes was ook leuk (ja, daar was ook een serie van)
en Lizzie McGuire, maar dat is dus geen tekenfilmserie. maar wel leuk
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 19-01-2004 @ 10:21:
Duck Tales was erg phat. Ik heb toevallig dit weekend nog die film gedownload met die lamp enzo



Disney is toch niet T&J?
Hanna-Barbera, maar ach, het past ook mooi in de geest en tijd van die oude disney filmpjes
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blubje schreef op 19-01-2004 @ 14:17:
Ducktales was cool
de reddertjes was ook leuk (ja, daar was ook een serie van)
en Lizzie McGuire, maar dat is dus geen tekenfilmserie. maar wel leuk
Nope, van 'De Reddertjes' was geen serie. Wél van de 'Rescue Rangers' met Knabbel en Babbel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-01-2004 @ 09:02:
Pff, zoals ik al zeg. Die losse cartoons kunnen net zo goed als een serie betiteld worden.
Nee, dat kunnen ze dus niet. En daar vroeg ik ook niet om. Anders had ik dit topic wel: "Je favoriete Disney-CARTOON" genoemd. (Nee, ik ben nog steeds niet boos)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Blubje schreef op 19-01-2004 @ 14:17:
Ducktales was cool
de reddertjes was ook leuk (ja, daar was ook een serie van)
en Lizzie McGuire, maar dat is dus geen tekenfilmserie. maar wel leuk
De reddertjes in kangeroeland


*zwijmel*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:12
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
MarkB schreef op 18-01-2004 @ 15:42:
(teken)film-series??
Ja, er zitten tekenfilm stukjes in Lizzy McGuire
Om eerlijk te zijn had ik niet goed gelezen dat het over tekenfilms ging.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 09:38
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Rescue Rangers en Ducktales waren mijn favorieten, Darkwing Duck vond ik ook cool "laten we lekker link gaan doen"
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 20-01-2004 @ 10:38:
Rescue Rangers en Ducktales waren mijn favorieten, Darkwing Duck vond ik ook cool "laten we lekker link gaan doen"
(Semi-)Off-topic: Wist je dat 'Darkwing Duck' er bijna niet geweest was? Na de Duck Tales-aflevering "Double O'Duck", waarin Turbo McKwek voor de DIA werkt als geheim agent á la James Bond, speelden de Disney Studios met het idee van een spin-off serie die 'Double O'Duck' moest gaan heten en waarin Turbo de hoofdrol zou spelen. Na een paar pogingen die het nooit tot tv hebben gehaald, besloten ze het concept te veranderen en de hoofdrol aan een nieuwe held te geven.

(Leuk, ff 'showen' )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 00:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
duck tales en the rescue rangers
darksin duck was ook goed
daarna werd het wat minder omdat ze voort gingen boorduren op films en daar korte eps van gingen maken
Quack pack en dat disney café (ff titel kwijt) vind ik daarentegen wel weer kwalitatief beter en stukken leuker
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 06:15
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Ducktales
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 21-01-2004 @ 01:19:
duck tales en the rescue rangers
darksin duck was ook goed
daarna werd het wat minder omdat ze voort gingen boorduren op films en daar korte eps van gingen maken
Quack pack en dat disney café (ff titel kwijt) vind ik daarentegen wel weer kwalitatief beter en stukken leuker
Ach, de Aladin serie was wel leuk
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 11:25
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Reverend schreef op 19-01-2004 @ 10:21:

Disney is toch niet T&J?
Warner Bros?....Ik weet het ook nie helemaal zeker meer
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 11:27
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ducktales was duidelijk de favoriet!! Ik heb nog een hoop video banden liggen met opgenomen afleveringen van tv. Alleen jammer dat door het grijsdraaien van die banden de kwaliteit nie zo super meer is

Zijn die afleveringen niet op dvd te koop? Want ducktales is nu nog steeds leuk om te kijken. Die humor is echt geniaal
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 21-01-2004 @ 01:19:
duck tales en the rescue rangers
darksin duck was ook goed
daarna werd het wat minder omdat ze voort gingen boorduren op films en daar korte eps van gingen maken
Quack pack en dat disney café (ff titel kwijt) vind ik daarentegen wel weer kwalitatief beter en stukken leuker
Hmmm, ik vond 'Aladdin' en 'Disney's Hercules' toch wel goed. De serie 'Legend of Tarzan' is wel verschrikkelijk! Zo cheap; de animatie en verhaaltjes. De serie met het Disney Café heet 'House of Mouse', of 'Mickey's Club' in het Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-01-2004 @ 12:25:
Warner Bros?....Ik weet het ook nie helemaal zeker meer
Tom en Jerry zijn van William Hannah en Jack Barbara (MGM).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:22
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik vond er niks aan aan die series geef mij maar de films.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:32
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Ducktales...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
MarkB schreef op 21-01-2004 @ 14:15:
Hmmm, ik vond 'Aladdin' en 'Disney's Hercules' toch wel goed. De serie 'Legend of Tarzan' is wel verschrikkelijk! Zo cheap; de animatie en verhaaltjes. De serie met het Disney Café heet 'House of Mouse', of 'Mickey's Club' in het Nederlands.
dankje voor dat laatste
in dat café is t gewoon kijken wie je allemala uit welke films kunt herkennen en de humor is echt prachtig daar
dat ik de titel niet wist, kwam meer door de tijd waarop ik t bericht postte
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 22-01-2004 @ 14:44:
dankje voor dat laatste
in dat café is t gewoon kijken wie je allemala uit welke films kunt herkennen en de humor is echt prachtig daar
dat ik de titel niet wist, kwam meer door de tijd waarop ik t bericht postte
Ik vind het wel een aardige serie, alleen vind ik het jammer dat de filmpjes die ze daar 'vertonen' in die Club allemaal gerecycled zijn uit de serie 'Mickey Mouse Works'. En de animatie vind ik ook niet zo goed als-ie ooit geweest is; te houterig en de achtergrond verschilt soms als dag en nacht van de voorgrond en personages qua stijl. Ze hadden het ook beter in Japan kunnen laten tekenen, zoals normaal, i.p.v al hun geld uit te besteden aan een tekenstudio op de Filipijnen.

'k Zat gisteren naar 'Darkwing Duck' te kijken (KETNET, 17.10u) en niet alleen vielen de super-orginele verhaallijnen en figuren op, maar ook de mooie, vloeiende, tot-in-detail-verzorgde, oog-strelende animatie. Zó zouden tekenfilms gemaakt moeten worden!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 15:20
Verwijderd
over het algemeen is de moderne animatietechniek en vooral de kleruing in tekenfilms (en stript!!) mij een doorn in het oog
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 15:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-01-2004 @ 16:20:
over het algemeen is de moderne animatietechniek en vooral de kleruing in tekenfilms (en stript!!) mij een doorn in het oog
Over het algemeen deel ik je mening, maar af en toe werkt die nieuwe animatietechniek wél. Heb je bijvoorbeeld 'Kim Possible' van Disney ooit gezien? Orginele verhaallijnen, vernieuwende personages en ironie en sarcasme zijn daar gekoppeld aan een nieuwe, snelle en moderne tekenstijl in één grote parodie op het leven van de hedendaagse teenage-girl en het superhelden-dom in z'n algemeen.
En volgens mij lees jij de verkeerde strips. Neem eens een Don Rosa!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:11
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Nou kijk ik bijna geen tv, maar toen we in amerika disneychannel hadden keken we altijd Kim possible (wordt dat hier ook uitgezonden?) Proud Family en Recess (schoolplein)
Het leukste vind ik nog steeds de tv serie van Aladdin, Little Mermaid en House of mouse.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Belle schreef op 22-01-2004 @ 22:11:
Nou kijk ik bijna geen tv, maar toen we in amerika disneychannel hadden keken we altijd Kim possible (wordt dat hier ook uitgezonden?) Proud Family en Recess (schoolplein)
Het leukste vind ik nog steeds de tv serie van Aladdin, Little Mermaid en House of mouse.
Ja, 'Kim Possible' is van de zomer uitgezonden op KETNET (België 2)
Ik heb begrepen dat ze in de VS al bezig zijn met het uitzenden van seizoen 2. Hopen dat KETNET er dit keer wéér zo snel bij is. Want normaal lopen ze op KETNET flink achter. Jammer dat 'The Proud Family' (ik heb erover gelezen op disney.com) hier niet wordt uitgezonden. Maar ja, op KETNET zenden ze alleen in de weekends nieuwe series uit en door de week herhalingen, dus dat schiet niet op en Net 5 heeft ook alleen herhalingen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:27
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 22:20:
Ja, 'Kim Possible' is van de zomer uitgezonden op KETNET (België 2)
Ik heb begrepen dat ze in de VS al bezig zijn met het uitzenden van seizoen 2. Hopen dat KETNET er dit keer wéér zo snel bij is. Want normaal lopen ze op KETNET flink achter. Jammer dat 'The Proud Family' (ik heb erover gelezen op disney.com) hier niet wordt uitgezonden. Maar ja, op KETNET zenden ze alleen in de weekends nieuwe series uit en door de week herhalingen, dus dat schiet niet op en Net 5 heeft ook alleen herhalingen.
Ah okay, thanks, Ja ze zijn in de VS inderdaad bezig met het tweede seizoen, das nog leuker als het eerste.
Ook hebben ze in de states "mensen"series van disney, waaronder het geniale That's so Raven, over een tienermeisje dat helderziend is, echt zoooo gaaf Ook Even Stevens zit vol humor... *zucht* alleen dat is al een reden om weer terug te gaan naar Florida....
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11]
Donny must die
500 01-04-2005 18:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.