Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2007, 12:00
kita
kita is offline
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 6 dagen last van een jeukende vagina. Het is eigenlijk opgekomen toen ik vorige week seks had met mn vriend en ik eigenlijk niet nat genoeg was. Er zitten nu een paar rode bultjes (2 grotere) rond mn vagina en op mn schaamlippen. Het is ook pijnlijk als ik mn vagina na het plassen schoon wil vegen (het moet allemaal heel voorzichtig).
Ik heb al naar de dokter gebeld omdat ik dacht dat het een schimmelinfectie was, en ik heb daar 3 tabletten voor gekregen die ik vaginaal in moet brengen en zalf. Vanavond moet ik de laatste pil inbrengen, maar ik maak me een beetje zorgen. Ik vraag me namelijk af of er wel bultjes gepaard kunnen gaan met een schimmelinfectie (ik kon hier niks over vinden op internet). Misschien moet ik gewoon even afwachten hoe het gaat als mn kuur af is gemaakt, maar ik denk toch dat ik morgen alsnog naar de dokter ga.
Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die deze klachten herkent of denkt dat het misschien ook iets anders zou kunnen zijn. (Even voor de duidelijkheid: het is GEEN soa, mijn vriend en ik heb onlangs nog beiden een test gedaan). We vrijen verder zonder condoom, dus latex allergie oid kan het niet zijn.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 13:02
Verwijderd
Volgens mij kan je best bultjes hebben bij een schimmelinfectie.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 14:07
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Idd, lijkt me ook wel kunnen. Ik zou eerst even kijken of die kuur helpt en dan pas de dokter inschakelen. Of je moet wel heel ongerust zijn natuurlijk. Volgens mij gaat een schimmelinfectie niet heel erg snel weg (niet in 2 dagen oid).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 15:10
Verwijderd
ik heb regelmatig voetschimmel en daarbij heb ik ook kleine bultjes op m'n huid.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 15:36
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je zou evt de bultjes nog even kunnen omschrijven?

Jeuk wijst in ieder geval meestal op een schimmelinfectie. Hierbij heb je kleine (milimeter-grote), mogelijk rode bultjes zonder korstje of pitje (zegmaar als een puistje) maar meer een 'verheffing' van de huid. Een beetje als een muggebeet, maar dan iets scherper begrensd. Als het dus echt niet meer is dan een bultje zal het wel schimmel zijn dus. En deze leven standaard al op je huid (commensale flora) dus als je wat lichte beschadigingen hebt opgelopen bij de sex kunnen ze daar profijt van hebben gemaakt.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 15:40
Verwijderd
Het zou eventueel ook herpes kunnen zijn. Dat is wel seksueel overdraagbaar, maar reguliere tests geven meestal een verkeerd beeld (als hier überhaupt al op getest wordt) want het resultaat is alleen postitief als er getest wordt als er ook daadwerkelijk klachten zijn.

De symptomen lijken er namelijk wel op. Doet het ook zeer als er urine op komt bij het plassen?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 15:50
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 13-05-2007 @ 16:40 :
Het zou eventueel ook herpes kunnen zijn. Dat is wel seksueel overdraagbaar, maar reguliere tests geven meestal een verkeerd beeld (als hier überhaupt al op getest wordt) want het resultaat is alleen postitief als er getest wordt als er ook daadwerkelijk klachten zijn.

De symptomen lijken er namelijk wel op. Doet het ook zeer als er urine op komt bij het plassen?
Herpes uit zich in blaasjes en niet in papels (bultjes) Ook is er dan korstvorming (maar het is maar hoe T.S. de afwijking interpreteert en omschrijft natuurlijk). Als er op een huidlaesie urine komt kan dit altijd pijn doen. Dus dat is een aspecifiek gegeven.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 16:33
kita
kita is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 13-05-2007 @ 16:36 :
Je zou evt de bultjes nog even kunnen omschrijven?
De bultjes zijn geen puistjes en geen blaasjes, maar inderdaad kleine 'muggenbeten' en aan weerszijden van de ingang van mn vagina heb ik twee grotere bultjes (ter grote van een normale muggenbeet ongeveer). Ze jeuken en doen pijn als ik ze aanraak. Ook heb ik er last van als ik aan het plassen ben.
Verder heb ik ontdekt dat het aan het begin van de ingang van mn vagina het écht heel veel pijn doet (heb ik ook moeite mee als ik die tabletten moet inbrengen) maar dat zal dan wel een wondje zijn van de seks.
En de reden dat ik zo ongerust ben is omdat ik op internet ging zoeken en hele enge infecties tegenkwam waar vrouwen soms wel hun hele leven last van blijven houden, wat vergelijkbaar was met mijn klachten. Maargoed, op internet kom je altijd de ergste verhalen tegen dus misschien had ik beter niet kunnen zoeken.
Bedankt in ieder geval voor deze reacties!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 13-05-2007 @ 16:50 :
Herpes uit zich in blaasjes en niet in papels (bultjes) Ook is er dan korstvorming (maar het is maar hoe T.S. de afwijking interpreteert en omschrijft natuurlijk). Als er op een huidlaesie urine komt kan dit altijd pijn doen. Dus dat is een aspecifiek gegeven.
Dat hoeft niet altijd, voor zover ik daar zicht op heb
Maar wie ben ik.

Laat je trouwens niet te bang maken door allerlei enge verhalen op internet, maar stap eens naar je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 08:18
kita
kita is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 13-05-2007 @ 22:57 :

Laat je trouwens niet te bang maken door allerlei enge verhalen op internet, maar stap eens naar je huisarts.
Ben ik net geweest. Het is inderdaad misschien herpes.. Ik dacht dat daar op getest werd bij de ggd! Niet dus, ik moet zometeen naar de dermatoloog voor zekerheid, maar hier baal ik dus flink van....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 08:44
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
kita schreef op 14-05-2007 @ 09:18 :
Ben ik net geweest. Het is inderdaad misschien herpes.. Ik dacht dat daar op getest werd bij de ggd! Niet dus, ik moet zometeen naar de dermatoloog voor zekerheid, maar hier baal ik dus flink van....
Oei; dat is een flinke domper dan
Ik dacht overigens ook dat je daar dan wel op getest zou worden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 09:49
kita
kita is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-05-2007 @ 09:44 :
Oei; dat is een flinke domper dan
Ik dacht overigens ook dat je daar dan wel op getest zou worden.
Mja tis vrij stom van me eigenlijk; ik keek op de site van de ggd en er staat duidelijk dat ze daar alleen op testen op indicatie. Maarja, ik denk inderdaad dat ik niet de enige ben die na zo'n test denkt volledig soa-vrij te zijn.

Ik ben net terug van de dermatoloog en die twijfelt ook een beetje, maar heeft me toch medicatie gegeven voor herpes (hij zou anders niet weten wat het wel is). Afwachten dus..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 13:43
Verwijderd
Citaat:
kita schreef op 14-05-2007 @ 10:49 :
Mja tis vrij stom van me eigenlijk; ik keek op de site van de ggd en er staat duidelijk dat ze daar alleen op testen op indicatie. Maarja, ik denk inderdaad dat ik niet de enige ben die na zo'n test denkt volledig soa-vrij te zijn.

Ik ben net terug van de dermatoloog en die twijfelt ook een beetje, maar heeft me toch medicatie gegeven voor herpes (hij zou anders niet weten wat het wel is). Afwachten dus..
Mag ik vragen wat voor medicatie je hebt gehad?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 15:49
kita
kita is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 14-05-2007 @ 14:43 :
Mag ik vragen wat voor medicatie je hebt gehad?
FAMVIR-500
10 tabletten (gewoon oraal innemen); 2 maal daags een tablet en dat dus 5 dagen.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag: mijn vriend heeft nu nergens last van, dus ik zou herpes altijd hebben gekregen. Ik bedoel, ik had het er niet voor over gehad om het mn leven lang met condoom met hem te doen, dus als je het kan krijgen zonder dat je vriend ergens last van heeft (dus geen herpes aanval heeft) had ik het dus altijd gekregen...
En als je dan besmet bent geraakt, komt dat dan altijd binnen een bepaalde tijd tot uiting? Laten we zeggen binnen een week ofzo? Want zo kan ik er achter komen óf ik het wel van hem heb.. (Hij wist in elk geval nergens van. Hij heeft wel ooit een soort van blaasje achtig iets gehad maar daar kreeg hij medicatie voor en verder is hem nooit duidelijk gemaakt dat dat herpes zou kunnen zijn ).

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 16:18
Verwijderd
Je kunt iemand alleen met herpes besmetten op het moment dat er blaasjes of open blaasjes zijn, dus niet als je nergens last van hebt. Misschien heeft hij ze niet opgemerkt, ze kunnen tussen het schaamhaar zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:48
Verwijderd
Bovendien hoeft het niet altijd een blaasje te zijn en je hoeft er ook niet per se 'last' van te hebben. Het kunnen ook rode plekjes zijn bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 08:27
kita
kita is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-05-2007 @ 17:18 :
Je kunt iemand alleen met herpes besmetten op het moment dat er blaasjes of open blaasjes zijn, dus niet als je nergens last van hebt. Misschien heeft hij ze niet opgemerkt, ze kunnen tussen het schaamhaar zitten.
Hmm op internet lees dat je niet perse blaasjes hoeft te hebben om het over te brengen, en dat je het zelfs kunt krijgen als je een condoom gebruikt. Nouja, maakt niet uit, we hebben het allebei dus er is niet veel meer aan te doen.
Het gaat nu overigens heel goed, de bultjes zijn zo goed als weg dus het is snel genezen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:38
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-05-2007 @ 17:18 :
Je kunt iemand alleen met herpes besmetten op het moment dat er blaasjes of open blaasjes zijn, dus niet als je nergens last van hebt. Misschien heeft hij ze niet opgemerkt, ze kunnen tussen het schaamhaar zitten.
Dat is niet helemaal waar, alhoewel de kans op besmetting miniem is bij personen zonder symptomen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:47
June bug
June bug is offline
@ Kita: dit is wel een goede site, staat ook veel informatie over besmetten etc. op.
www.hiso.nl
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 21:36
natalsimo
natalsimo is offline
Hallo,

Ik heb al een paar jaar herpes.
Dat is waarschijnlijk gekomen door oraal te worden bevredigt.
En waarschijnlijk had hij het virus bij zich.
Een man is namelijk een drager van het virus en komt daar niet tot uiting.
Ik heb er mee leren leven, en krijg het af en toe.
Het is niet iets om je voor te schamen want je kan er niks aan doen en de man ook niet.
Het is bij mij gewoon een zwakke plek.

Natalie
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.