Oud 03-05-2005, 11:23
Mara
Mara is offline
Vorige

Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

In dit topic kan je al je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Zoals je zal merken zal het meeste gaan over afslanken, aangezien dit topic ooit begon als 'het grote lijntopic'. Het werd echter duidelijk dat er behoefte was aan een bredere benadering, omdat er ook enkele mensen zijn die juist aan willen komen, of gewoon gezond willen eten zonder af te vallen.

Deze beginpost is dus ook voornamelijk gericht op mensen die willen afvallen, sommige dingen zijn echter op iedereen van toepassing

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel.nl-> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Fitday.com -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Valtaf.nl -> Wederom een site waar je je caloriën bij kan houden. Deze site houdt echter ook je koolhydraten, eiwitteen en vetten bij. Ook houdt hij een grafiek bij van je gewicht en de caloriën die je eet en kan je een dagboek bijhouden. Aanradertje!

Pagina.nl sites:
Dieet.pagina.nl
Voeding.pagina.nl
Fitness.pagina.nl
Dieet-producten.pagina.nl
Afslank.pagina.nl
Gezondheids.pagina.nl

Informatie over verschillende diëten:
South Beach Dieet
Atkins
Bloedgroep Dieet
Glutenvrij dieet
The Zone dieet
Montignac


Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Valtaf.nl forummers/forumsters hier:
*blue angel*
Arenda
Bloem
blurred
cerys
DarkSide
Dreamzy
Gothic
Leonoor
MeelFriek
Sassiefje
Moenbloem
sheepdog
Sneeuwvlokje
x-spekkie-x
Oud 03-05-2005, 11:24
Mara
Mara is offline
@ANGE: Een hamburger hoeft er niet zo lang in gelukkig. Als je bak en braad gebruikt, boter dus, kan je 't een tijdje laten sudderen als je wilt maar ikzelf vind dat niet erg lekker en ik gebruik olie. Vuur zet ik tussen 't hoogst en op 't midden, op 3/4 hoog zeg maar
Oud 03-05-2005, 11:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar ik kan niet zoveel brood eten, dat gaat gewoon niet En ik moet dus niet afvallen, eigenlijk moet ik aankomen, maar ja... Ik vind mijn gewicht zo dus wel goed.

En die hamburger gaat lukken, daar heb ik nu alle vertrouwen in En straks toch maar een peer in plaats van een koekje?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:24 :
Maar ik kan niet zoveel brood eten, dat gaat gewoon niet En ik moet dus niet afvallen, eigenlijk moet ik aankomen, maar ja... Ik vind mijn gewicht zo dus wel goed.

En die hamburger gaat lukken, daar heb ik nu alle vertrouwen in En straks toch maar een peer in plaats van een koekje?
Heb jij een eetprobleem (gehad)?
Oud 03-05-2005, 11:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:25 :
Heb jij een eetprobleem (gehad)?
Mja.

Het vervelende is alleen dat mijn gewicht hetzelfde blijft, het maakt niet uit hoeveel ik (niet) eet.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:26
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:24 :
Maar ik kan niet zoveel brood eten, dat gaat gewoon niet En ik moet dus niet afvallen, eigenlijk moet ik aankomen, maar ja... Ik vind mijn gewicht zo dus wel goed.
Juist als je moet aankomen, is het beter om meer brood te eten i.p.v. een koekje
Of mischien OOK een koekje, maar je kunt brood niet vervangen door een koekje.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-05-2005, 11:26
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:24 :
Maar ik kan niet zoveel brood eten, dat gaat gewoon niet En ik moet dus niet afvallen, eigenlijk moet ik aankomen, maar ja... Ik vind mijn gewicht zo dus wel goed.

En die hamburger gaat lukken, daar heb ik nu alle vertrouwen in En straks toch maar een peer in plaats van een koekje?
Als je niet wilt afvallen kan je best wel een koekje eten als je dat lekker vind. En die peer kan je er best extra bij eten, want je eet niet zoveel fruit.
Oud 03-05-2005, 11:26
Verwijderd
bluh, ik wou gaan hardlopen (dat hoort eigenlijk niet in dit topic, omdat ik het niet doe om af te vallen, maar gewoon omdat ik maar 2 minuten achtereen kan hardlopen en dan dood neerval , en daar wil ik verandering in brengen, maargoed) en ik zat het een beetje uit te stellen omdat ik toch tijd genoeg had, en nu is het aan het onweren maargoed, dan maar door de regen, het is maar een kwartiertje en daarna kan ik douchen
Oud 03-05-2005, 11:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:25 :
Mja.

Het vervelende is alleen dat mijn gewicht hetzelfde blijft, het maakt niet uit hoeveel ik (niet) eet.
Vermoedde ik al, afgaand op je posts.

Ik weet niet of je 't al gepost hebt, maar wat is je lengte en je huidige gewicht?
Oud 03-05-2005, 11:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-05-2005 @ 11:26 :
bluh, ik wou gaan hardlopen (dat hoort eigenlijk niet in dit topic, omdat ik het niet doe om af te vallen, maar gewoon omdat ik maar 2 minuten achtereen kan hardlopen en dan dood neerval , en daar wil ik verandering in brengen, maargoed) en ik zat het een beetje uit te stellen omdat ik toch tijd genoeg had, en nu is het aan het onweren maargoed, dan maar door de regen, het is maar een kwartiertje en daarna kan ik douchen


Ik ben net geweest, ik hou 't ook maar een paar minuten vol
Voordeel is wel dat ik dan 't gevoel heb dat ik de dag goed begonnen ben en m'n dieet dan beter gaat
Oud 03-05-2005, 11:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:26 :
Vermoedde ik al, afgaand op je posts.

Ik weet niet of je 't al gepost hebt, maar wat is je lengte en je huidige gewicht?
1.64 en 45 kg (als ik geluk heb)

Toch knap, dat jij dat zo snel doorhebt en dat mijn ouders dat nooit doorhebben gehad Hoewel, ze snappen wel dat ik niet op vakantie wil omdat ik dan weer niet eet en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:24 :
Maar ik kan niet zoveel brood eten, dat gaat gewoon niet En ik moet dus niet afvallen, eigenlijk moet ik aankomen, maar ja... Ik vind mijn gewicht zo dus wel goed.

En die hamburger gaat lukken, daar heb ik nu alle vertrouwen in En straks toch maar een peer in plaats van een koekje?
Een boterham ipv zo'n koekje kan ook niet?
Oud 03-05-2005, 11:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:29 :
1.64 en 45 kg (als ik geluk heb)

Toch knap, dat jij dat zo snel doorhebt en dat mijn ouders dat nooit doorhebben gehad Hoewel, ze snappen wel dat ik niet op vakantie wil omdat ik dan weer niet eet en zo
Is voor mij wat makkelijker, aangezien we het hier echt over eten en eetpatronen hebben, en je dat soort gesprekken met je ouders waarschijnlijk niet of weinig gevoerd hebt

Maar je hebt ondergewicht. Dat weet je zelf ook. En volgens mij weet je ook wel dat er eigenlijk wel wat aan gedaan moet worden.

Je zegt dat die boterhammen niet lukken. Waarom niet? Geestelijk niet, of lichamelijk niet?
Oud 03-05-2005, 11:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 11:29 :
Een boterham ipv zo'n koekje kan ook niet?
In principe, misschien... Dat doe ik normaal dus wel, normaal eet ik op school gewoon van die schoolkoekjes o.i.d. en een boterham en als ik thuis ben geen koekje maar een boterham of fruit.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:30 :
Is voor mij wat makkelijker, aangezien we het hier echt over eten en eetpatronen hebben, en je dat soort gesprekken met je ouders waarschijnlijk niet of weinig gevoerd hebt

Maar je hebt ondergewicht. Dat weet je zelf ook. En volgens mij weet je ook wel dat er eigenlijk wel wat aan gedaan moet worden.

Je zegt dat die boterhammen niet lukken. Waarom niet? Geestelijk niet, of lichamelijk niet?
Nee, niet echt. Ja, ooit wel toen ik naar de huisarts was geweest, maar mijn ouders maken zich er niet echt zorgen om. Mijn moeder vindt mijn gewicht wel goed

Ik weet dat ik best mag aankomen, maar ik blijf zoiets hebben van... Ik wil niet zwaarder wegen dan mijn moeder. Dat is dus geestelijk. Maar ik heb ook écht geen honger als ik meer dan drie boterhammen eet op een dag.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:33
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:24 :
@ANGE: Een hamburger hoeft er niet zo lang in gelukkig. Als je bak en braad gebruikt, boter dus, kan je 't een tijdje laten sudderen als je wilt maar ikzelf vind dat niet erg lekker en ik gebruik olie. Vuur zet ik tussen 't hoogst en op 't midden, op 3/4 hoog zeg maar
Ja, zo kan ik het ook! Ik zet 'm wat lager en dan moet in toch wel een klein half uurtje...
Oud 03-05-2005, 11:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:32 :
Nee, niet echt. Ja, ooit wel toen ik naar de huisarts was geweest, maar mijn ouders maken zich er niet echt zorgen om. Mijn moeder vindt mijn gewicht wel goed

Ik weet dat ik best mag aankomen, maar ik blijf zoiets hebben van... Ik wil niet zwaarder wegen dan mijn moeder. Dat is dus geestelijk. Maar ik heb ook écht geen honger als ik meer dan drie boterhammen eet op een dag.
Hmm, klinkt alsof je moeder zelf een eetstoornis heeft Ondergewicht wel goed vinden, zelf weinig wegen..

Dat geestelijke, daar kan ik je niet mee helpen. Dat zal je toch zelf moeten doen. Ervoor zorgen dat je uiteindelijk genoeg eten op kan wel, ik kan wel schema's opstellen waarmee je geleidelijk aan wat meer kan gaan eten.
Oud 03-05-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:32 :
Ik wil niet zwaarder wegen dan mijn moeder.
Hoe lang en zwaar is je moeder? (Niet dat dat wat veranderd aan jouw ondergewicht, maar goed. )

Citaat:
Maar ik heb ook écht geen honger als ik meer dan drie boterhammen eet op een dag.
Dan kun je er toch meer eten? Of bedoel je dat je met drie boterhammen ook geen honger hebt? Daar heeft oa Gothic al een flink aantal keer wat over gezegd (je lichaam went daar aan, geen honger is niet altijd een teken dat het ook echt goed zit).
Oud 03-05-2005, 11:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:34 :
Hmm, klinkt alsof je moeder zelf een eetstoornis heeft Ondergewicht wel goed vinden, zelf weinig wegen..

Dat geestelijke, daar kan ik je niet mee helpen. Dat zal je toch zelf moeten doen. Ervoor zorgen dat je uiteindelijk genoeg eten op kan wel, ik kan wel schema's opstellen waarmee je geleidelijk aan wat meer kan gaan eten.
Nee joh, mijn moeder is gewoon zo iemand als iedereen. Ze heeft een bmi van negentien of zo (ze weegt niet zo veel, maar ze is ook klein, dus ja), maar ze vindt zichzelf soms gewoon te dik, net zoals zoveel vrouwen. En mijn zusje weegt nog veel minder dan ik, dus vergeleken met haar ben ik op goed gewicht, zeg maar.

Maar met dat geestelijke gaat het dus ook al steeds beter En ik ben ook al veel beter gaan eten...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 11:37 :
Hoe lang en zwaar is je moeder? (Niet dat dat wat veranderd aan jouw ondergewicht, maar goed. )


Dan kun je er toch meer eten? Of bedoel je dat je met drie boterhammen ook geen honger hebt? Daar heeft oa Gothic al een flink aantal keer wat over gezegd (je lichaam went daar aan, geen honger is niet altijd een teken dat het ook echt goed zit).
Ik bedoel dat ik met drie boterhammen geen honger meer heb. En Gothic heeft daar misschien wel gelijk in, ja
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:38 :
Ze heeft een bmi van negentien of zo
En jij een bmi van 16,5 (bij het volwassengebeuren dan)...lijkt me wel een verschil.

Citaat:
dus vergeleken met haar ben ik op goed gewicht, zeg maar.
Je bent niet op een goed gewicht. Zij heeft misschien nog meer ondergewicht (al ligt dat ook wel erg aan haar leeftijd natuurlijk).

Citaat:
Maar met dat geestelijke gaat het dus ook al steeds beter En ik ben ook al veel beter gaan eten...
Oud 03-05-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:39 :
Ik bedoel dat ik met drie boterhammen geen honger meer heb. En Gothic heeft daar misschien wel gelijk in, ja
Misschien kun je beginnen met iig één boterham per dag meer? Of desnoods een halve? En dat dan eventueel steeds wat uitbreiden?
Oud 03-05-2005, 11:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 11:40 :
En jij een bmi van 16,5 (bij het volwassengebeuren dan)...lijkt me wel een verschil.

Je bent niet op een goed gewicht. Zij heeft misschien nog meer ondergewicht (al ligt dat ook wel erg aan haar leeftijd natuurlijk).


Is ook Hé, rationeel weet ik dat allemaal wel, hoor En tegenwoordig weet ik het zelfs gevoelsmatig al wel een beetje

Mijn zusje is twee jaar jonger, ze weegt nog geen veertig kilo en daar baalt ze stevig van
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:38 :
Nee joh, mijn moeder is gewoon zo iemand als iedereen. Ze heeft een bmi van negentien of zo (ze weegt niet zo veel, maar ze is ook klein, dus ja), maar ze vindt zichzelf soms gewoon te dik, net zoals zoveel vrouwen. En mijn zusje weegt nog veel minder dan ik, dus vergeleken met haar ben ik op goed gewicht, zeg maar.

Maar met dat geestelijke gaat het dus ook al steeds beter En ik ben ook al veel beter gaan eten...
Een BMI van 19 is ook ondergewicht. Voor volwassenen wordt door de medische wereld 20 als ondergrens genomen. Als ze zichzelf met een BMI van 19 te dik vindt is er toch wel iets mis.. Er is denk ik zelfs een kans dat jij onbewust haar gedrag opgepikt hebt.

Je zusje weegt minder, maar is ook jonger he Jij bent nu 17, krijgt een vrouwelijker figuur, dat is normaal.

Maar 't is mooi dat 't beter gaat Dat schema wat ik eerder postte, wat je zegt dat niet kan, misschien kan je daar iig langzaamaan naar toe werken?
Oud 03-05-2005, 11:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:41 :
Een BMI van 19 is ook ondergewicht. Voor volwassenen wordt door de medische wereld 20 als ondergrens genomen. Als ze zichzelf met een BMI van 19 te dik vindt is er toch wel iets mis.. Er is denk ik zelfs een kans dat jij onbewust haar gedrag opgepikt hebt.

Je zusje weegt minder, maar is ook jonger he Jij bent nu 17, krijgt een vrouwelijker figuur, dat is normaal.

Maar 't is mooi dat 't beter gaat Dat schema wat ik eerder postte, wat je zegt dat niet kan, misschien kan je daar iig langzaamaan naar toe werken?
Ik zit steeds na te denken over hoe ik dat op school doe en zo, maar ik heb mijn laatste schooldag achter de rug dus dat hoeft helemaal niet meer. Want op school kan ik gewoon niet goed eten, andere omgeving en zo, heb ik altijd gehad En dan heb ik verder niet echt bezwaren tegen je schema. Niet dat ik me er ineens helemaal aan zal houden of zo, maar zoiets kan op zich wel dan

En dat ik haar gedrag zou hebben opgepikt, is niet waar. Dat hoop ik toch althans. Maar bij mij is het meer ontstaan omdat ik niet op school kon eten en omdat het een tijd heel slecht met me ging, dan heb je niet zoveel eetlust
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:44 :

En dat ik haar gedrag zou hebben opgepikt, is niet waar. Dat hoop ik toch althans. Maar bij mij is het meer ontstaan omdat ik niet op school kon eten en omdat het een tijd heel slecht met me ging, dan heb je niet zoveel eetlust
Er zit iig wel iets met je moeder bij: je wilt niet zwaarder wegen dan haar...toch? (Al weeg jij volgens mij sowieso veel minder dan zij (en is zij ook te licht, maar goed ).)
Oud 03-05-2005, 11:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 11:45 :
Er zit iig wel iets met je moeder bij: je wilt niet zwaarder wegen dan haar...toch? (Al weeg jij volgens mij sowieso veel minder dan zij (en is zij ook te licht, maar goed ).)
Nee, mijn moeder woog vroeger ook 45, tegenwoordig 47. Maar ik let tegenwoordig niet zoveel meer op mijn gewicht, omdat het dus beter gaat en het me minder kan schelen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:44 :
Ik zit steeds na te denken over hoe ik dat op school doe en zo, maar ik heb mijn laatste schooldag achter de rug dus dat hoeft helemaal niet meer. Want op school kan ik gewoon niet goed eten, andere omgeving en zo, heb ik altijd gehad En dan heb ik verder niet echt bezwaren tegen je schema. Niet dat ik me er ineens helemaal aan zal houden of zo, maar zoiets kan op zich wel dan

En dat ik haar gedrag zou hebben opgepikt, is niet waar. Dat hoop ik toch althans. Maar bij mij is het meer ontstaan omdat ik niet op school kon eten en omdat het een tijd heel slecht met me ging, dan heb je niet zoveel eetlust
Nou, proberen er naar toe te werken dan Als je wilt, lukt 't uiteindelijk wel, ook al duurt het even

Bij jou was 't dan niet zo, maar 't lijkt me best dat dat kan. Volgens mij is de kans dat je een eetstoornis krijgt groter als een familielid (moeder, zus, iig iemand uit 't gezin) het ook heeft (gehad). Je pikt 't toch op. Ik weet niet óf 't zo is, maar 't lijkt mij zeer goed mogelijk.
Oud 03-05-2005, 11:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:47 :
Nou, proberen er naar toe te werken dan Als je wilt, lukt 't uiteindelijk wel, ook al duurt het even

Bij jou was 't dan niet zo, maar 't lijkt me best dat dat kan. Volgens mij is de kans dat je een eetstoornis krijgt groter als een familielid (moeder, zus, iig iemand uit 't gezin) het ook heeft (gehad). Je pikt 't toch op. Ik weet niet óf 't zo is, maar 't lijkt mij zeer goed mogelijk.
Ik zal het eens proberen Maar het komt wel goed met mij, hoor... Het gaat al steeds beter en die trend houden we er natuurlijk in

Mja, misschien
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:46 :
Nee, mijn moeder woog vroeger ook 45, tegenwoordig 47.
Is zijn zoveel veel kleiner dan jij dan? (Omdat ze een bmi van 19 heeft.)
(Vraag ik me af, sorry. )
Oud 03-05-2005, 11:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 11:49 :
Is zijn zoveel veel kleiner dan jij dan? (Omdat ze een bmi van 19 heeft.)
(Vraag ik me af, sorry. )
Ja, tien centimeter, misschien nog wat meer

En nu ga ik brood uithalen. Die ik met honing (ha, dat was ik vergeten, ik ging helemaal niet alleen chocoladepasta eten) en chocoladepasta op zal eten. Twee boterhammen dus. En daarna toch nog wat yoghurt, anders is dat straks allemaal bedorven

En verder is mijn moeder echt wel gewoon aardig en oké, hoor
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 11:56.
Oud 03-05-2005, 11:54
Mara
Mara is offline
Hmm, raar schema vandaag. Krijg je met vakantie, ga je veel te laat je bed uit

Ontbijt
1 dragon fruit (sinaasappel ingevoerd)
30g suikerbrood
300g komkommer

Lunch
2bb, 1x rookvlees 1x kipfilet

Tussendoor
2 bb, 1x rookvlees 1x light-jam

Avondeten
200g aardappelen (gekookt)
Rest onbekend

Avond
250g magere kwark
200mL magere melk


885kcal, excl. groente en vlees van vanavond. Laag dus. Even zien hoe ik dat ga oplossen. Eerst maar even douchen
Oud 03-05-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 11:54 :

885kcal, excl. groente en vlees van vanavond. Laag dus. Even zien hoe ik dat ga oplossen. Eerst maar even douchen
Je zit de laatste tijd wel erg vaak laag... Je ontbijt zou iig meer kunnen zijn en ook andere dingen (ik vind dat niet echt een ontbijt nl). En misschien een wat grotere lunch en een toetje oid?
Oud 03-05-2005, 11:58
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:50 :
Ja, tien centimeter, misschien nog wat meer

En nu ga ik brood uithalen. Die ik met honing (ha, dat was ik vergeten, ik ging helemaal niet alleen chocoladepasta eten) en chocoladepasta op zal eten. Twee boterhammen dus. En daarna toch nog wat yoghurt, anders is dat straks allemaal bedorven

En verder is mijn moeder echt wel gewoon aardig en oké, hoor
Je kunt ook een stuk fruit in de yoghurt gooien Ik heb nu een bak yoghurt met een peer, een appel en wat muesli voor mijn neus
Oud 03-05-2005, 11:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 03-05-2005 @ 11:58 :
Je kunt ook een stuk fruit in de yoghurt gooien Ik heb nu een bak yoghurt met een peer, een appel en wat muesli voor mijn neus
Maar het is aardbijenyoghurt en ik heb verder alleen peer, dus dat wordt smerig

Maar ik ga dus even eten, kei gezond
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-05-2005 @ 11:59 :
Maar het is aardbijenyoghurt
Auw.

Oud 03-05-2005, 12:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 12:00 :
Auw.



Ik let zó erg op spelling, maak nooit d/t fouten en zo, maar wel altijd van die maffe fouten met ij en een e waar een a moet en zo

Maar goed Dat was offtopic
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 12:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 11:58 :
Je zit de laatste tijd wel erg vaak laag... Je ontbijt zou iig meer kunnen zijn en ook andere dingen (ik vind dat niet echt een ontbijt nl). En misschien een wat grotere lunch en een toetje oid?
Ja ik weet 't, vind 't zelf ook nogal vervelend maar m'n trek is helemaal weg. M'n ontbijt was vrij laat en licht omdat ik daarna ging joggen, dat kan ik niet met iets zwaars op m'n maag dan krijg ik zijsteek. Normaal kan dat wel, aangezien ik dan naar school ga en redelijk op tijd opsta, maar nu met dit late opstaan..

Ik was van plan om 's middags dan wat meer te eten maar ik moet naar Heerenveen, vader moet naar 't ziekenhuis. Zal proberen wat mee te nemen, maar ik denk dat 't weer neerkomt op 2 boterhammen als ik thuiskom.
Oud 03-05-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 12:01 :
Ja ik weet 't, vind 't zelf ook nogal vervelend maar m'n trek is helemaal weg. M'n ontbijt was vrij laat en licht omdat ik daarna ging joggen, dat kan ik niet met iets zwaars op m'n maag dan krijg ik zijsteek.
Dan kun je erna toch nog wel wat eten? Of wat eerder opstaan als je wilt joggen.

Citaat:
Ik was van plan om 's middags dan wat meer te eten maar ik moet naar Heerenveen, vader moet naar 't ziekenhuis. Zal proberen wat mee te nemen, maar ik denk dat 't weer neerkomt op 2 boterhammen als ik thuiskom.
Zo kun je excussen blijven bedenken natuurlijk, ze zijn altijd wel te vinden. Neem idd wat mee, dat lijkt me niet zo heel moeilijk? Of haal wat in Heerenveen/het ziekenhuis oid?
Oud 03-05-2005, 12:04
sheepdog
sheepdog is offline
Misschien een tip voor mensen die niet weten wat ze mee moeten nemen als ze een hele (mid)dag weg moeten en dan maar naar koeken gaan graaien:
Bij de hema hebben ze nu van die saladebekers, die zijn superhandig als je toch een salade of yoghurt ofzo mee wilt nemen! Er zit een dopje op om dressing in te doen wat je er dan pas bij gooit als je het opeet, echt heel handig!
Oud 03-05-2005, 12:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 12:03 :
Dan kun je erna toch nog wel wat eten? Of wat eerder opstaan als je wilt joggen.


Zo kun je excussen blijven bedenken natuurlijk, ze zijn altijd wel te vinden. Neem idd wat mee, dat lijkt me niet zo heel moeilijk? Of haal wat in Heerenveen/het ziekenhuis oid?
Ik probeer elke keer vroeg op te staan maar dan ram ik m'n wekker uit en blijf ik in bed liggen Ik ben erg, ik weet 't

Ik kom nooit zo vaak in 't ziekenhuis, mag je daar eigenlijk wel eten?
Oud 03-05-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 12:04 :
Ik probeer elke keer vroeg op te staan maar dan ram ik m'n wekker uit en blijf ik in bed liggen Ik ben erg, ik weet 't
Wekker aan de andere kant van je bed zetten. Of dus na het hardlopen nog wat eten, dan kan ook.
Citaat:
Ik kom nooit zo vaak in 't ziekenhuis, mag je daar eigenlijk wel eten?
De mensen die daar liggen moeten toch ook eten?

Het zal niet overal mogen, maar op de meeste zalen (op de IC bv. waarschijnlijk niet ) en in hal meestal wel gewoon. Vaak hebben ze daar ook wel een klein restaurantje oid.
Oud 03-05-2005, 12:07
Mara
Mara is offline
Oh mijn god, nu bakt m'n pa een ei en dat vind ik zooo vies en dat stinkt zo erg dat ik er bijna van moet overgeven

Ik ga nu dus maar echt douchen
Oud 03-05-2005, 12:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-05-2005 @ 12:07 :
Wekker aan de andere kant van je bed zetten. Of dus na het hardlopen nog wat eten, dan kan ook.

De mensen die daar liggen moeten toch ook eten?

Het zal niet overal mogen, maar op de zaal en in hal meestal wel gewoon. Vaak hebben ze daar ook wel een klein restaurantje oid.
Ik werk eraan, ik werk eraan

Maar dan neem ik wel wat mee ja
Oud 03-05-2005, 12:23
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik vind het echt vaag dat er zoveel verschil zit tussen je lichaam en gewicht 's ochtends en 's avonds. Gisteravond keek ik in de spiegel en ik vond mezelf echt lelijk. Vanochtend nadat ik wakker werd keek ik weer en toen vond ik mezelf best mooi.... Dat dat zoveel kan schelen!! 's avonds lijk ik blijkbaar echt een stuk dikker
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 03-05-2005, 12:27
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
blurred schreef op 03-05-2005 @ 12:23 :
Ik vind het echt vaag dat er zoveel verschil zit tussen je lichaam en gewicht 's ochtends en 's avonds. Gisteravond keek ik in de spiegel en ik vond mezelf echt lelijk. Vanochtend nadat ik wakker werd keek ik weer en toen vond ik mezelf best mooi.... Dat dat zoveel kan schelen!! 's avonds lijk ik blijkbaar echt een stuk dikker
Dat is ook wel logisch natuurlijk, want 's avonds is je buik gewoon wat meer opgezet.
Oud 03-05-2005, 12:47
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Dolores schreef op 03-05-2005 @ 12:27 :
Dat is ook wel logisch natuurlijk, want 's avonds is je buik gewoon wat meer opgezet.
Ik snap waarom dat zo is, en dat het logisch is. Alleen dat het zóveel verschilt vind ik vreemd. Ook omdat mijn buik gisteravond niet opgezet of boller dan normaal was, maar gewoon mijn hele lichaam een stuk vetter leek (of was)
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 03-05-2005, 13:21
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
blurred schreef op 03-05-2005 @ 12:47 :
Ik snap waarom dat zo is, en dat het logisch is. Alleen dat het zóveel verschilt vind ik vreemd. Ook omdat mijn buik gisteravond niet opgezet of boller dan normaal was, maar gewoon mijn hele lichaam een stuk vetter leek (of was)
Hmm tja.. *weet hier niks zinnigs op te zeggen*
Oud 03-05-2005, 13:23
Mara
Mara is offline
De volgende post op L&G is de 150.000e post (die er nog staat)
Oud 03-05-2005, 13:26
Mara
Mara is offline
Deze dus denk ik
Onbedoeld

Maar mijn startgewicht is 72.2kg.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 16:42
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 09:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.