Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2018, 18:36
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hoi allemaal
Ik zit vandaag totaal niet lekker in mijn vel, dat komt vooral door school.
De proefwerk is nu aan de gang en ik heb morgen een examen en ik heb super veel stres.
Ik deal met stres door chagrijnig te worden en daar zijn ze thuis niet gediend van, dus ik kreeg nogal een preek dat ik het zo slecht nog niet heb enzo.
Dus ik ging skeeleren, dat helpt vaak wel met mijn humeur.
Ik kom thuis en we gaan eten maar door de stres kreeg ik niet veel door mn keel, ik heb vooral salade gegeten.
Toen kreeg mijn broertje een woedeaanval aan tafel en ging ik weer skeeleren om weg te gaan van huis, maar ik moest terug gaan omdat ik super veel honger kreeg.

Het avondeten was op en ik heb gewacht tot iedereen naar boven was en ik heb net dus allemaal koekjes en rode besjes gegeten omdat dat het enige was dat ik kon eten.
Nu voel ik me daar dus kut over, omdat ik mezelf op een of andere manier wil straffen dat ik zo veel heb gegeten.
Ik heb de laatste tijd het gevoel alsof ik alleen nog maar leuk en knap ben als ik honger heb en daar maak ik me zorgen over. Ik wil geen eetstoornis krijgen bovenop mijn andere problemen.

Vandaag lukt het me gewoon niet om mezelf rustig of blij te krijgen, skeeleren, zingen, dansen, knijpen in mijn stressbal, het werkt allemaal maar voor twee minuten.
Ik ben heel bang dat ik straks mezelf weer ga krabben want als ik ga krabben dan heb ik het gevoel alsof ik mensen teleurstel. Omdat ik dus weer gekrabt heb.

Ik weet gewoon even geen raad met mezelf
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2018, 21:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Eten mag, dat is niet slecht. En als je een stressvolle periode hebt is het ook helemaal niet zo erg om even wat meer te snoepen als je je daar beter door voelt, als het weer rustig is kan je weer gezond gaan eten.

Is er in je omgeving iemand waarmee je kunt praten over deze dingen (je stress, je gedachtes rondom je gewicht/ eetpatroon/ zelfbeeld), of kan je het misschien in een dagboek van je af schrijven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-07-2018, 18:20
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Mijn vrienden zijn altijd bereid om te praten
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 01-07-2018, 19:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn vrienden zijn altijd bereid om te praten
Doe je dat ook, met je vrienden over deze dingen praten? Heb je het gevoel dat dat helpt en dat ze jou begrijpen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 21:41
Sadman21
Avatar van Sadman21
Sadman21 is offline
Heb vertouwen dat je het gaat halen! Zolang je er maar in gelooft!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 22:02
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Heb vertouwen dat je het gaat halen! Zolang je er maar in gelooft!
Ik ook!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie [Vriendschap] Mijn 'beste vriend.'
Au
131 02-09-2008 18:09
Liefde & Relatie Ik weet het gewoon niet meer!
lovehim
33 06-06-2007 16:56
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Liefde & Relatie van die jongen valt écht geen hoogte te krijgen, hebben jullie soms raad??
Eurydice
8 28-08-2003 13:35
Psychologie even stoom afblazen
SandblastedSkin
2 14-10-2002 18:30
Liefde & Relatie nu is ie precies voorgoed weg
white_angel
1 08-04-2002 14:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.