Oud 08-11-2006, 14:32
Saarah
Saarah is offline
Hoi,

Ik heb voor school een boek gelezen, nl. 'De ruimte van Sokolov', door Leon de Winter.
Nu moeten we er een aantal opdrachten over maken. Één daarvan is dat we een betrouwbare recensie moeten zoeken en daar onze mening over moeten geven.
Met 'betrouwbaar' wordt dus bedoeld: niet van s.com of ll.com of een andere boekverslagensite, maar van een krant, een boek waar recensies instaan, enz.
In de bibliotheek zou zo'n boek met recensies te vinden moeten zijn, maar dus niet in de onze. Het zou 'literatuurlexicon' ofzo noemen, geloof ik.

Zijn er hier misschien mensen die zo'n betrouwbare site weten? Of die bij hen thuis misschien wel zo'n literatuurlexicon hebben liggen, en wel de moeite willen doen om een recensie in te scannen voor mij?
Mijn dank zou heel groot zijn!

Ik heb zelf al veel moeite gedaan, heb ook één betrouwbare recensie gevonden, MAAR die gaat meer over de auteur dan over het boek zelf.
Als het echt moet, zal ik die dus wel gebruiken, maar ik hoop dat iemand hier iets beter weet te vinden.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2006, 16:25
Verwijderd
In de bibliotheek kan je waarschijnlijk zoeken in een database met recensies.

www.biblion.nl is het volgens mij, als je thuis niets kan vinden, probeer het dan in de bieb of op school.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 19:40
Morri
Morri is offline
Inderdaad, iets als literom/biblion. Mocht het je niet lukken in de bibliotheek/op school, wil ik het best eens voor je proberen, dan moet je het maar even zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 19:42
Verwijderd
Aah ja, literom, daar kon ik niet op komen!
In de bieb staan er vaak links naar op het bureaublad/startvenster.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 21:32
Verwijderd
Zoals gezegd kan je vaak via de school wel op de literom komen. Daar kan je op titel en/of schrijver zoeken naar recensies. Vanaf je eigen computer kan je er (meestal) niet op komen omdat een abbonement vereist is.

De site is http://www.knipselkranten.nl/literom. Vraag anders eens aan de persoon in de mediatheek of jouw school een abbonement heeft op de literom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.