Oud 29-02-2004, 14:32
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Kent iemand van jullie dit boek?
Misschien wel als ik dit vertel:
Amerika in oproer na uitzending van een hoorspel door Orson Welles in 1938.
Eén van de beste muziek stukken ooit War of the Worlds met als verteller Richard Burton.
Een klassieke film uit 1953 die een oscar won voor beste Special Effects.

Ik heb dit boek alleens gelezen en ik vond het het beste boek dat ik kende.
Geschreven door H.G.Wells is dit misschien wel de grootvader van alle Science-Fiction romans.
Heeft iemand van jullie het boek gelezen, muziek beluisterd, film gezien of ooit weleens gehoord over het hoorspel van Orson Welles?
Kent iemand van jullie het verhaal al?

Gremlin
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 15:27
Verwijderd
Ik heb het boek en heb het ook gelezen. Van de muziek van Jeff Wayne heb ik een cd met de hoogtepunten, omdat ik helaas niet de complete cd kon vinden. Het hoorspel ken ik niet, maar ik weet wel dat het aardig wat paniek bracht toen het uitgezonden werd, omdat mensen die het begin gemist hadden dachten dat de marsmannetjes echt geland waren.

Ik heb trouwens nog een computerspel ervan, van Infogrames. Dat is echt een vreselijk saai Real-time Strategy spel. Niet aan te raden.

Ik weet niet of hij de grootvader van alle science fiction romans is. Verne was ook vrij science fiction-achtig en nog een flinke poos eerder. En in Nederland hadden we Eene aanmerkelijke luchtreis van Bilderdijk, dat ook door kan gaan voor science fiction en nog eerder dan Verne was.

Maar dat hij belangerijk geweest is voor het genre is zeker waar.

Ik vond het vooral zo typisch dat de reacties van het Engelse volk zoals die beschreven worden in het boek, vandaag de dag zo onrealistisch voorkomen. Een capsule van Mars land in de weide en men laat het gewoon liggen. Er komt een politieagent naar kijken, volgens op de fiets ook nog, maar er wordt verder weinig actie ondernomen. Vergelijk dat eens met hoe het er nu aan toe zou gaan als er capsule van Mars zou landen.

Oh, ik vond het einde van het verhaal trouwens wel een beetje jammer. Ik vroeg me juist af hoe dit ooit allemaal weer goed zou kunnen komen en verheugde me op een goede oplossing, maar zoals het nu afliep, was nogal een anti-climax.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:38
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Ik vond het einde eigelijk best goed.
Het is misschien geen supergoed en doordacht einde maar je gaat je wel afvragen wat er zou gebeuren als de Marsbewoners terug zouden komen met een oplossing voor hun 'beperking'.
Ik heb gehoord dat het spel wel goed was?!
Maar ja ik vond het een zeer goed boek. Zeker weten een aanrader!

Gremlin
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:23
Verwijderd
Misschien hebben we het over een ander spel. Maar misschien wel over hetzelfde. Ik heb het nooit echt lang gespeeld en het dus niet echt goed begrepen hoe alles nu werkte. Het week mij iets te veel af van mijn Dune II verwachten.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:09
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ja, dat is een goed boek. Geen Star trek en geen ET zonder War of the Worlds. De LP heb ik onlangs weggegeven, natuurlijk krijg ik daar later nog eens spijt van, het spel ken ik niet.

Ik vind vooral de beschrijvingen van vernietigingen, en het vernietigde Londen zo leuk
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:08
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Er gaan de laatste tijd veel geruchten dat het boek word verfilmd wat zou je hiervan vinden?
Het is zelfs zo dat er twee verfilmingen zullen komen één door een vrijwel onbekende producent Pendragon Pictures.
En één door het zeer bekende Paramount Pictures die ook de eerste versie op zijn naam heeft staan.
Het schijnt zo te zijn dat Paramount samenwerkt met Tom Cruise ,Steven Spielberg en ???Danny DeVito??? die laatste slaat volgens mij nergens op maar ja.
Cruise zou in één van zijn laatste intervieuws gezegd hebben dat War of the Worlds niet verdwenen is maar gewoon meer tijd nodig heeft!?
Zelf heb ik op een forum gepleit om Christopher Lee (Saruman in Lord of the Rings) als verteller in het verhaal te gebruiken.
I think it rules!!!
Maar wat denken jullie hier eigelijk van?!

Gremlin
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:11
horsepills
horsepills is offline
Ik heb het gelezen, meer om de "historische" waarde dan om haar hypergoede verhaal. Vond het wel vermakelijk!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 23:40
Verwijderd
Ik zou de verfilming wel willen zien, maar dan vooral vanwege die robots van die martianen:



Zijn nog altijd één van de meeste toffe science fiction machines.

LUH-3417 - "The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come."
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 15:44
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Ja, ze zijn heel cool maar ze gaan volgens mij niet de Jeff Wayne versie van de Strijd Machine gebruiken.
Er zijn nog geen officiële foto's van geleased.
Maar kijk eens op deze site allemaal foto's over WOTW.

http://drzeus.best.vwh.net/wotw/wotw.html



Gremlin
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.

Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 21:25
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Is deze Topic dood?!
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:53
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Misschien kan ik deze Topic nieuw leven in blazen.
Eergisteren hebben Tom Cruise en Steven Spielberg bekend gemaakt dat ze WOTW gaan verfilmen!!!

http://story.news.yahoo.com/news?tmp...ts_its_maker_1

en deze

http://story.news.yahoo.com/news?tmp...e_040317185911

Ik hoop maar dat dit goed gaat.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 00:14
Verwijderd
M'n mam heeft die cd onlangs gekocht, ik was als kind altijd zeer onder de indruk van de afbeeldingen op de platenhoes.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:18
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Kan ik me voorstellen, want je was niet de enige. Ik was altijd heel nieuwsgierig waar de LP (ja, wij hebben de LP versie ook) over ging.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games The War of the Worlds PC GAME
ymmij44
1 25-12-2008 11:07
Films, TV & Radio H.G.Wells' War of the Worlds
A Narrator
237 04-08-2005 14:31
ARTistiek [mp3] war of the worlds
Verwijderd
5 20-06-2004 13:42
Software & Hardware War of the Worlds , update patch gezocht
Aries
2 28-09-2003 05:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekverslag gezocht: War of the worlds (HG Wells)
phmpruim
0 06-03-2003 16:21
Software & Hardware Windoos XP en War of the worlds.....
Aries
3 23-04-2002 11:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.