Oud 01-11-2013, 19:40
goberry+
goberry+ is offline
Wapperende vleugels,
vloeiende, moeiteloze slagen.
Een golf van wind.

Zwevend, zo mooi als ze zijn.
Een totale beheersing.

Hoog in de lucht.
Volmaakt van geluk.

Zo vrij als ze zijn,
zo vlug als ze vliegen.

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 17:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2013, 16:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
*jouw regels. Met een w. Want bezit.

Verder vind ik dat er erg mooie stukjes inzitten, zoals:

Wapperende vleugels,*
vloeiende, moeiteloze slagen.
Een golf van wind.

Zo vrij als ze zijn,
Zo vlug als ze vliegen.

Sommige regels vind ik wat minder, zoals de series waarin ze zitten en de avonturen die ze beleven en vragen of er iets mis kan gaan. Die spreken niet zo tot mijn verbeelding. Ik vind het vrije vogelsvlugge beeld wel fijn, hoog boven de wolken enzo, en die regels hebben die sfeer niet en passen ook niet zo bij dat beeld. Alsof je grotendeels een (wat vage) vergelijking doorvoert en dan af en toe verwijst naar je eigenlijke onderwerp, waar de lezer geen flauw benul van heeft (waar komen die series en avonturen vandaan?) Ik vind dat niet zo mooi uitpakken, haal dan liever of de verwijzingen eruit en blijf bij je vage blijevogelsbeeld, of maak allemaal iets duidelijker waar het omgaat. Al denk ik dat het moeilijk is dat laatste te doen en toch een mooi/tot verbeelding sprekend gedicht neer te zetten.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2013, 17:48
goberry+
goberry+ is offline
Bedankt voor je reactie. Is het zo beter? Mijn uitgangspunt was de vrijheid van de vogels.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Wapperende vleugels,
vloeiende, moeiteloze slagen.
Een golf van wind.

Zwevend, zo mooi als ze zijn.
Een totale beheersing.

Hoog in de lucht.
Volmaakt van geluk.

Zo vrij als ze zijn,
zo vlug als ze vliegen.
Het is niet slecht, maar je moet misschien wat beter nadenken over je woordkeus. Je zegt best wel vaak hetzelfde met woorden die niet zoveel zeggen.

Eerst heb je het over 'wapperende vleugels'. Dat is op zich wel een goed beeld, maar al in de volgende regel zijn het 'vloeiende, moeiteloze slagen'. Dat stemt niet echt overeen met dat 'wapperen'. Vlaggen wapperen. Vogelvleugels kúnnen wel wapperen, maar ze kunnen niet tegelijkertijd wapperen en 'vloeiend en moeiteloos slaan'.

Dan gebruik je heel veel woorden die eigenlijk niet iets zeggen. 'Vrij', 'volmaakt', 'mooi'... Daar kan je als lezer eigenlijk niets mee. Het prikkelt niets van je zintuigen of je fantasie.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 15:18
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Prettig om te lezen, ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 18:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie. Is het zo beter? Mijn uitgangspunt was de vrijheid van de vogels.
Ik vind het zo beter ja!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Homeopathie en andere bullshit
Drs. M
62 03-01-2005 16:34
Seksualiteit maagd...hoe denken jullie over de eerste keer, wat verwacht je ervan
Verwijderd
296 21-09-2003 20:23
Liefde & Relatie Je mag niet van je ouders
o0BeKsKuH0o
107 11-06-2003 17:45
Muziek bandnaam?? aaaah!!!
b-z
54 27-05-2003 12:26
Vrije tijd Christijan albers....
sabrine
11 26-04-2003 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.