Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2014, 11:00
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Hey guys

Ik heb een paar dagen geleden Minecraft gekocht maar hij laggt vreselijk dan heb je ff 25 FPS en dan weer 5 terwijl canyourunit zegt dat ik hem wel kan spelen. Ik heb alles op low staan.

Optifine is er nog niet voor 1.7.4 dus ik heb het al wat meer geheugen gegeven, het werkte wel maar de FPS blijft niet constant.

Kan iemand mij helpen??

Dit zijn mijn specs:
i3 M 380 2,53GHz
4GB Ram (Waarvan 3,80GB beschikbaar)
Intel HD Graphics
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2014, 12:04
Dylan4real
Dylan4real is offline
Vsync of open vsync uitstaan?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 12:05
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Citaat:
Vsync of open vsync uitstaan?
Aan maar da werkt niet echt bepaald
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 12:08
Dylan4real
Dylan4real is offline
Vsync heb je meestal niet nodig. minecraft gebruikt veel ram. vooral als je veel mods gebruikt. Maar ik denk toch dat het aan je videokaart ligt.

Laatst gewijzigd op 02-01-2014 om 12:09. Reden: Spelling
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 12:11
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Citaat:
Vsync heb je meestal niet nodig. minecraft gebruikt veel ram. vooral als je veel mods gebruikt. Maar ik denk toch dat het aan je videokaart ligt.
Ja maar met Optifine haalde ik makkelijk 30-40 FPS bij MC cracked 1.5.2
En ik heb een laptop dus upgraden gaat een beetje moeilijk
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 13:08
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Minecraft is een game die op veel computers moeilijk draait, geloof ik. Heb je alle graphics op max staan?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 13:18
Dylan4real
Dylan4real is offline
In de 1.6 update zit dynamic lighting oftewel iets wat meer vereist van je computer.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 14:41
robbie14
robbie14 is offline
Niks ander open hebben dan Minecraft , ook geen internetpagina's of andere programma's , misschien word het iets minder
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 14:58
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Heb ik al geprobeerd maar bedankt voor het meedenken ;-)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:01
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Weet iemand misschien een progamma of mod voor een stabiele FPS?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:06
Dylan4real
Dylan4real is offline
je zou misschien prioriteit hoger kunnen zetten zodat het meer geheugen gebruikt. of misschien run als administrator. wat ook nog is kan als je een 32 bit os gebruikt moet je 32 bit java gebruiken, misschien dat je 64bit hebt geinstallt (lijkt me niet hoor) dat was alles wat ik kan bedenken. er zijn niet echt mods waarmee je fps verhoogt. als het echt niet werkt licht het toch aan de videokaart.

mag ik weten welke videokaart je gebruikt ik snap intel HD graphics maar zit meestal ook type bij. bijv:
Intel HD graphics 4000.

edit: wat ook nog kan is de drivers bijwerken.

Laatst gewijzigd op 02-01-2014 om 15:09. Reden: Drivers
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:17
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
De prioriteit staat al hoger, en ik heb het al meer geheugen. Gegeven ik heb waarschijnlijk wel 64 bit.dat stond niet erbij hoewel. Ik wel een 64 computer. Heb waar kan ik 32 bit downloaden? Op de site van Java?

Ik heb denk Intel HD 2000 of 2500.het stond er niet.bij het is in ieder geval een klote geïntegreerde videokaart, drivers. Zijn up-to-date.

En een nieuwe laptop koop ik pas volgend jaar.als eindexamen cadeau voor mijn opleiding.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:21
Dylan4real
Dylan4real is offline
weet je zeker dat je een 64bit computer hebt? want als het goed zou je dan de volle 4gb moeten kunnen gebruiken. als je wel een 64bit computer hebt is java 64 gewoon goed.


ow vandaar Intel HD 2000 of 2500 <-- maakt niet veel uit. Zijn flink verouderd dan denk ik toch dat het hier aan licht. en over de 64bit is het gewoon goed geïntegreerde videokaarten hebben geen eigen chip oftewel ze gebruiken een hap ram geheugen.

Laatst gewijzigd op 02-01-2014 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:23
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Ja als ik. Kijk bij computer > eigenschappen staat er 64 bit.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:29
Dylan4real
Dylan4real is offline
het zou eigenlijk gewoon moeten werken. geprobeerd om mc opnieuw te installeren? anders weet ik het echt niet. meer kan ik niet helpen srry :/

Laatst gewijzigd op 02-01-2014 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 16:53
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Citaat:
het zou eigenlijk gewoon moeten werken. geprobeerd om mc opnieuw te installeren? anders weet ik het echt niet. meer kan ik niet helpen srry :/
Ja al geprobeerd bedankt voor het meedenken ik ga dan maar wachten op Optifine 1.7.4 anders neem ik wel ff contact op met Mojang.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 21:49
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
http://www.planetminecraft.com/blog/...t-performance/
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2014, 11:57
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Ik haal evenveel FPS op 16 Chunks als op 4?!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2014, 01:31
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Je hebt een nieuwe videokaart nodig, thats it.
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 10:24
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Je hebt een nieuwe videokaart nodig, thats it.
ik heb genoeg computers gezien die betere videokaarten hebben dan mijn laptop en minecraft met minder/evenveel fps draaien.

volgens mij kan je bij minecraft maar beter hopen dat het je hardware bevalt om het te kunnen draaien
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Hey guys

Ik heb een paar dagen geleden Minecraft gekocht maar hij laggt vreselijk dan heb je ff 25 FPS en dan weer 5 terwijl canyourunit zegt dat ik hem wel kan spelen. Ik heb alles op low staan.

Optifine is er nog niet voor 1.7.4 dus ik heb het al wat meer geheugen gegeven, het werkte wel maar de FPS blijft niet constant.

Kan iemand mij helpen??

Dit zijn mijn specs:
i3 M 380 2,53GHz
4GB Ram (Waarvan 3,80GB beschikbaar)
Intel HD Graphics
dat ligt aan je GPU, grafisch geheugen, je hebt waarschijnlijk alleen de ingebouwde GPU die on board zit bij je apparaat, minecraft vraagt te veel geheugen en heeft eigenlijk een gewone videokaart nodig, ik heb dit hiervoor ook gehad maar heb nu een laptop met een Nvidia GT650 2 GB erin, nu is dat probleem opgelost, verder zou je kunnen kijken om geheugen vrij te maken of eventueel een turbo modus via een optimalisatie programma te gebruiken, het help niet veel maar het is wel merkbaar. succes
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 22:29
HistoryMan
Avatar van HistoryMan
HistoryMan is offline
Ja Intel HD Graphics deelt het geheugen met je normale geheugen maar een videokaart bijv. Nvidia heeft dedicated RAM mijn kaart heeft 2GB dedicated RAM.
Intel HD Graphics is niet slecht alleen heb je er wel meer geheugen voor nodig.
Ik heb een i7 en een GeForce 720 maar bij mij heb ik ook maar 60 fps dus Mc is niet zo'n lichte game als het lijkt..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 20:29
yahoogle
yahoogle is offline
Vroeger (tot ongeveer 1.5) kon bijna elke moderne computer Minecraft aan, maar Mojang blijft maar updaten en features toevoegen. Nog een paar versie's en je hebt een echte game pc nodig om wat vroeger een simpele game was te spelen.

Je kan je settings op het aller laagst zetten maar dit belemmert wel je game ervaring. Gewoon geen mods en redelijke setting en dan de 30 FPS accepteren. Met een laptop haal je de 90 echt niet.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 22:39
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik kon op mijn vorige pc (in 2011 knap verouderd) en classic draaide met lag, ik had minecraft versie die toen nieuw was gepoogd te spelen, maar dat was een lagfest.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 11:38
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Vroeger (tot ongeveer 1.5) kon bijna elke moderne computer Minecraft aan, maar Mojang blijft maar updaten en features toevoegen. Nog een paar versie's en je hebt een echte game pc nodig om wat vroeger een simpele game was te spelen.

Je kan je settings op het aller laagst zetten maar dit belemmert wel je game ervaring. Gewoon geen mods en redelijke setting en dan de 30 FPS accepteren. Met een laptop haal je de 90 echt niet.
ik haal op versie 1.6.4 met ftb (zo'n goede 130 mods) toch nog makkelijk 60 tot 70 fps en soms 90 op een laptop die nu toch alweer 2 jaar oud is. de fps dropt eigenlijk alleen maar onder de 30 als hij meer dan 60 chunks gaat updaten.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2014, 08:29
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik zou voor de zekerheid toch even kijken hoeveel geheugen minecraft gebruikt als je lag issues hebt. Ik had precies hetzelfde en mijn pc is toch ruim meer dan voldoende. Standaard gebruikte minecraft iets van 1gb ram. Dan krijg je zelfs met een high end video kaart ontiegelijke lag.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 00:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
minecraft vraagt gewoon een goede pc... niks aan te doen

je ram en GPU zijn vrij ontoereikend
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 10:53
Miel73
Miel73 is offline
Sluit alle andere programma's. Ga naar taak beheer ( ctrl + alt + del) en stel daar de prioriteit hoog in.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 14:54
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Ah thanks voor jullie hulp maar ik ben denk beter uit met een nieuwe pc
Bij gamepc.nl heb ik dit samengesteld, alleen over de videokaart ben ik niet zo zeker, een betere is echt te duur.
Zou dit een goede kaart zijn om bijv: Dirt Showdown of F1 2013 te spelen op ultra/high? En voor in de toekomst zwaardere games zoals Battlefield?

Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Blauw
600 Watt Cooler Master voeding
Intel® Core™ i5 4430 3.00 GHz
Standaard koeling
MSI H81M-E33 V2
8GB DDR3 Werkgeheugen
AMD Radeon HD7790 1GB
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 18:26
HistoryMan
Avatar van HistoryMan
HistoryMan is offline
Ziet er goed uit alleen het liefst het werkgeheugen van de videokaart naar 2GB in plaats van 1
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 18:43
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Ja dacht ik ook al aan, zet er liever een GTX 660 in alleen daar vragen ze 56 euro meer voor
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 18:59
Verwijderd
Zou eerder een AMD processor nemen en een betere videokaart. Daarnaast zou ik hem gewoon zelf in elkaar zetten. Is echt niet moeilijk, en een stuk goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 19:29
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Ja snap ik maar dan heb je geen garantie snap je ik vervang natuurlijk wel een keer onderdelen denk ofzo.

Kun je me uitleggen waarom AMD processor beter is dan?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 19:40
Verwijderd
ga naar ctrl alt del en dan taakbeheer, sluit alle openstaande progammas, en kijk of alle achtergrond progammas sluiten, start hem dan nog eens.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 19:48
Nick99
Avatar van Nick99
Nick99 is offline
Citaat:
ga naar ctrl alt del en dan taakbeheer, sluit alle openstaande progammas, en kijk of alle achtergrond progammas sluiten, start hem dan nog eens.
Ik zet altijd al mn programma's uit zoals ik al zei ik ben toe aan een nieuwe pc
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Ja snap ik maar dan heb je geen garantie snap je ik vervang natuurlijk wel een keer onderdelen denk ofzo.

Kun je me uitleggen waarom AMD processor beter is dan?
Tuurlijk heb je dan wel garantie, alleen is dat per onderdeel. :')

En AMD is nu eenmaal wat goedkoper, bij een gaming PC is de GPU juist belangrijker dan de CPU (paar uitzonderingen daargelaten).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2014, 04:54
HistoryMan
Avatar van HistoryMan
HistoryMan is offline
AMD processors zijn algemeen wel wat slechter
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 14:40
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
AMD processors zijn algemeen wel wat slechter
op wat voor manier slechter ?
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 19:22
AntonDOSie
AntonDOSie is offline
Citaat:
Ja dacht ik ook al aan, zet er liever een GTX 660 in alleen daar vragen ze 56 euro meer voor
NVIDIA is gewoon wat duurder. AMD is een groot voordeel, meer fps
Met citaat reageren
Oud 17-03-2014, 20:54
Memy1324
Avatar van Memy1324
Memy1324 is offline
Citaat:
Hey guys

Ik heb een paar dagen geleden Minecraft gekocht maar hij laggt vreselijk dan heb je ff 25 FPS en dan weer 5 terwijl canyourunit zegt dat ik hem wel kan spelen. Ik heb alles op low staan.

Optifine is er nog niet voor 1.7.4 dus ik heb het al wat meer geheugen gegeven, het werkte wel maar de FPS blijft niet constant.

Kan iemand mij helpen??

Dit zijn mijn specs:
i3 M 380 2,53GHz
4GB Ram (Waarvan 3,80GB beschikbaar)
Intel HD Graphics
Voor minecraft heb je om echt lag loos te spelen minimaal 8 gig RAM nodig. En een i3 procesor is ook niet heel goed. Misschien moet je een nieuwe pc kopen met een i5 of i7.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 11:50
jador
jador is offline
Is het een video chip od kaart en wordt ie goed gekoeld sowieso als het een chip is zou ik een nieuwe pc kopen want chips zijn niet bepaald voor games gemaakt, ze zorgen ervoor dat je beeld kunt zien (met chip bedoel ik graphics op moederbord) kijk anders eens hier http://tweakers.net/gallery/436949?w...#tab:wenslijst
En neem in plaats van i3 een i5 en geen ssd ofzo heb ik ook kom je op ongeveer 500 euro uit voor wat in de winkel 1000 zou hebben gekost (vind wel iemand die gratis windows erop kan zetten en het gratis inelkaar kan zetten als je het zelf niet aandurft
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 11:00
Verwijderd
K heb dit probleem ook, heb sinds kort een nieuwe pc met minecraft deed het eerst perfect geen lagg, moest het reinstalleren en dan laggt het allene maar, help
Met citaat reageren
Oud 28-05-2014, 22:13
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Nog ff een topic up voor een handige video met tips,
voor de mensen die hun minecraft iets sneller willen maken:
Spoiler
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.