Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 14:26
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
triple-X schreef:

en btw de xbox heeft een harde schijf van 8 gig. en in Blinx kun e daardoor terug in de tijd, de harde schijf zorgt dus voor betere gameplay
Volgens mij zorgen de programmeurs daarvoor
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 15:01
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:


De xbox lijkt dus kwa systeem heel veel op een PC. Logisch dat men hier dan gelijk vertrouwt mee is, en een spel kan bouwen dat to the max is.
dat is wel zo, maar ook weer niet

waarom kost het dan zoveel moeite om halo te porten naar de pc?
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:51
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
spel fatsoenlijk laten lopen op allerei verschillende configuraties (os/videokaarten etc.) + extra features lijkt me
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 16:32
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
bambix schreef:
http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html



en wat staat daar :

De reden waarom de Xbox games momenteel mooier zijn is omdat de architectuur gebaseerd is rond de oude PC-architectuur. Elke programmeur kent nu ondertussen de ouwbollige x86ISA op z'n duimpje en weet precies hoe hij/zij alles er kan uitpersen. Alsook zijn hierdoor de meeste software libraries/tools al voorhanden en zijn de compilers optimaal.

De PS2 echter werkt met volledig nieuwe technologie die gebouwd is rond een "vreemde" combinatie van een Emotion Engine parallel met Vector units. Deze laatsten bezorgen vele programmeurs hoofdpijn omdat deze structuur volledig afwijkt van de gebruikelijke. Ook worden sommige routines nog geschreven in assembler en code geoptimaliseerd met Excel sheets. Momenteel lopen de meeste games nog maar op 30% van de ware PS2 capaciteit. Recente games als GT3 of MGS2 gebruiken amper 40%.

De software ontwikkeling voor de PS2 blijft maar groeien en verbeteren. De eigenaars van een PSX zullen zich ook wel herinneren hoe de games evolueerden en de recentste alles uit de PSX haalden. Kijk maar naar GT2, of vergelijk FF7 met FF9...
geniaal dat ik mezelf nog eens mag quote in deze tijd
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 16:45
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
bambix schreef:
geniaal dat ik mezelf nog eens mag quote in deze tijd
et is wel duidelijk

Welke dr nou krachtiger is boeit me geen flikker...mij gaat et om de games...maar et is wel leuk te weten dat puur grafisch gezien de beelden van de PS2 vaak 2-3x zo mooi kunnen....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 16:57
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
D@mien schreef:
et is wel duidelijk

Welke dr nou krachtiger is boeit me geen flikker...mij gaat et om de games...maar et is wel leuk te weten dat puur grafisch gezien de beelden van de PS2 vaak 2-3x zo mooi kunnen....
Dat is een goede conclusie
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 17:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Blizz schreef:
dat is wel zo, maar ook weer niet

waarom kost het dan zoveel moeite om halo te porten naar de pc?
dat kost geen moeite, maar als die uit komt op de PC heeft niemand meer een rede om de xbox te kopen.
HET GAAT OM DE CENTJES, DUH!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:59
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
2x 3x mooier?

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:18
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
TeiZ schreef:
psx2 psx2 veel psx2 psx2
dat moet
PS2 zijn
__________________
piemel
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:43
LISM
Avatar van LISM
LISM is offline
Hey,, ik heb sinds kort een ps2 gekocht en erg lang op het net lopen zoeken naar specs, features, games & toekomst features... Tot de conclusie ben ik gekomen dat games in combinatie met de Xbox (die heeft m'n broer namelijk met veel titels) er grafisch er veel beter uitzien dan de ps2 games van nu, maar... Xbox blijft toch naar mijn id (en daar blijf ik bij) een pc - platform, als ik een pc wil dan ga ik naar de winkel en koop ik er gelijk een joystick bij, dan heb ik bijna hetzelfde in huis als een xboxje...

voor de ps2 is er meer beschikbaar dan alleen maar games, een Linux kit met daarbij een HD van 40gb (maxtor geloof ik), 10/100 mbps netwerkkaartje, usb keyboard & muis. Internet is zeker mogelijk maar wel een gepriemel met ip's en dergelijk, dat lijkt me wel een avontuur... tevens is er al zat software om Divx op je ps2 mee af te spelen en daar ga ik zeker voor kiezen.

Maar... Niet alles is op die linux kit te runnen, het is tenslotte een hele andere architectuur dan een x86 cpu, je kan ook niet zomaar (denk ik dan) windows (ge-emuleerd) op je linux bak draaien dankzij die NIet x86 Cpu...

ps2 blijft de komende Jaren bij mij op m'n schootje, over 5 jaar komt de xbox 2 uit met (naar verhalen) een AMD cputje...


Greetz,, lism
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 20:17
TeiZ
TeiZ is offline
hm mooie tech-talk over de ps2, maaruh waarom komt dat dan niet tot uiting?? Dan komen ze met bullshit verhalen dat het moeilijker te programmeren is etc., wtf dat kreng is al 2,5 jaar oud en zijn ze dan nu pas op 40% van de capaciteit?
Sorry gaat er bij mij niet in, de ps2 heeft maar 1 voordeel....meer spellen.

Maar we zullen zien of de ps2 krachtiger is, met splinter cell. die komt er ook op en laat me raden, het spel moet gedowngraded worden want anders kan ie het niet aan.

Xbox IS krachtiger, want zolang het tegendeel niet wordt bewezen blijft dat wel geloofwaardiger.

Shit doe ik het weer, de kwaliteit van de xbox verdedigen tegenover ps2fanboy(s). weer 2minuten van mn tijd verspilt, had beter online halo kunnen spelen. Oja welke spelen wrden er online gespeeld dan met een ps2?

Ach mn pleidooi wordt te lang, iedereen zn eigen keus, maar als je nu nog voor een ps2 zou kiezen, dan wens ik diegene veel plezier met dat achterhaalde systeem...
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:13
Verwijderd
Like.. NOG STEEDS loopt dit draadje! Omfg, hoe übersuf *lol*

Zal ik nogmaals mijn visie op de zaak deponeren voor de fijnproevers..

XBOX heeft de grafische shit momenteel, als ik iedereen mag geloven. Dat kan goed; de XBOX is 2,5 jaar nieuwer dan de PS2, zou een kwalijke zaak zijn als dat NIET zo zou zijn, dus dat is niets ten verdienste van Microsoft. Dat is geen pluspunt voor de XBOX, maar dat is domme logica.

PS2 heeft de games. Dat lijkt me héél erg duidelijk.

XBOX gaat online, alsmede de PS2. PS2 heeft een of andere wazige architectuur wat gruwelijk moeilijk te programmeren is, als ik de verhalen mag geloven. XBOX doet 't met x86 -- dat biedt een grote mogelijkheid tot (goed) porten, wat de research en developmentkosten van games zal gaan drukken (lees: sneller groter wordend aanbod van games). En ook is 't coden vast een stuk simpeler.

Komt ook nog eens bij dat die knakkers daar bij Bill een énorme cashflow kunnen trekken waar Sony ook niet gering is, maar nog niet in de schaduw van Microsoft mag staan.

Concluderend gesproken; wanneer XBOX snel met dópe games komt en een heel fijn online gebeuren zal PS2 't afleggen op langere termijn. Ik geloof dat de verkoopcijfers van de PS2 nog altijd 100x beter zijn dan die van de XBOX namelijk. Echter, wanneer die sufferds bij Sony nou eens fatsoenlijke support geven/krijgen van die grafische engines (want Teiz heeft gewoon gelijk als hij zegt dat 't dikke onzin is dat de PS2 op nog maar 40% zit --zoals velen zeggen) en 't zooitje beter gaan benutten krijgt de XBOX het nog héél zwaar. Sterker nog; dan zullen ze 't niet redden. Zélfs niet met die geweldige cashflow.

Overigens kan ik jullie vertellen dat ik nog niet zo lang geleden een PS2 gekocht heb. En wie mijn berichten eerder in dit draadje gevolgd heeft weet dus dat ik géén fanboy ben. Niet dat mijn bericht meer of minder waard is dan dat van iedere andere weldenkende knul/meisje, maar wel meer dan dat van een blinde fanboy.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:11
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
als ik eerlijk ben dan zie ik niet eens zoveel verschil in de graphics. Als het om dezelfde games gaat dan heeft de xbox misschien iets betere beelden. Maar niet dat je er van opkijkt, meestal moet je goed kijken om de verschillen te zien.
De xbox produceert betere beelden. So what?
Het ligt allemaal aan de developers of de games mooi worden, maar tegenwoordig zie je dat de games gewoon van magere kwaliteit zijn. Meestal slechte graphics, slecht verhaal, slechte gameplay. De meeste developers willen gewoon niet alles uit een xbox/ps2 halen want dat kost tijd en dus geld. Echte toppers komen een paar keer per jaar uit. De rest is middelmatig.
Het was net als de dreamcast een paar jaar terug. Slechte marketing heeft hem de kop gekost. De ps2 zou veel krachtiger zijn dan de dreamcast, maar in praktijk deden de graphics van de dreamcast helemaal niet onder voor de ps2. De ps2 werd gewoon vet gehypt en daardoor gingen de meesten voor de ps2 of stapten over.
toen ik voor het eerst mijn ps2 aandeed met TekkenTT, was ik eerlijk gezegd helemaal niet onder de indruk, ik had veel meer verwacht, omdat het zo gehyped was. Ik had dit soort stuff al op mn dreamcast gezien.
Dit is gewoon hetzelfde met de xbox en de ps2. Alleen zie ik hier de ps2 niet bankroet gaan.
Ze staan gewoon allebei op dezelfde hoogte. De xbox is misschien krachtiger, of de ps2 is krachtiger, maar wat heb je eraan als niemand van deze kracht gebruik maakt?
Hetzelfde als een Ferrari hebben zonder motor.
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:21
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
waarom roept iedereen zo hard over online gamen?
dat is toch geen reet aan..
ik wil mijn eigen puzzeltjes en raadseltjes oplossen en monstertjes bevechten
Ik zit helemaal niet te wachten op een spel waarbij ik iemand aan de andere kant van de wereld kapot kan schieten.
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 22:50
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
LISM schreef:


ps2 blijft de komende Jaren bij mij op m'n schootje, over 5 jaar komt de xbox 2 uit met (naar verhalen) een AMD cputje...


Greetz,, lism
oeh heb je daar een bron van?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 23:51
TeiZ
TeiZ is offline
Citaat:
Talon schreef:
waarom roept iedereen zo hard over online gamen?
dat is toch geen reet aan..
ik wil mijn eigen puzzeltjes en raadseltjes oplossen en monstertjes bevechten
Ik zit helemaal niet te wachten op een spel waarbij ik iemand aan de andere kant van de wereld kapot kan schieten.

Jij vindt het misschien niets aan, maar als ik chill op mn bank zit, halo online speel en dan mn neef die in andere stad zit door zn kop kan schieten.... Haha dat is gewoon te machtig

Straks komen er online race-spellen, bedenk daar eens
bij dat de A.I. dan gruwelijk is! 16 auto's allemaal bestuurd door gamers, dat moet prachtige achtervolgings-taferelen opleveren.
Online is de bomb!
14 maart xbox live in huis, dat wordt interessant!

nee dat zie ik de gamecube en de ps2 nog niet doen, een zo goed als lag-free online gebeuren opzetten.
Want dat is nog het grote nadeel op het moment met xboxconnect en gamespy, slechte uploads en gevolg: LAG

En uhm crazy G, ja je hebt gelijk als je vind dat er niet genoeg (het zijn er nooit genoeg) goede spellen voor de consoles komen, maar wat betreft de kracht niet gebruiken van een console om dat nou een ferrari zonder motor te noemen. Ik bedoel bij halo en splintercell geeft die ferrari wel degelijk gas, wat ik van halo 2 verwacht is vol doortrekken tot de 6e versnelling met de v12 motor

Mocht de ps2 nog op 40% zitten, dan is het wel een hele fucking lame dieselmotor die volgens mij nooit ver komt.
Niet dat ik geen plezier van de ps2 heb, integendeel veel lol aan beleefd, maar ik heb em ingeruild bij de dealer voor een nieuwere
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:01
LISM
Avatar van LISM
LISM is offline
Citaat:
bambix schreef:
oeh heb je daar een bron van?

Geen preciese bron,, maar heb dat gelezen op www.tweakers.net daarin stonden geruchten over de xbox (2) dat er bij de 2de versie voor AMD gekozen wordt/werdt,, maar amd staat ook bekend om goede, hete cpu'tjes dus of dat doorgaat weet ik ook niet...


ps2 is beter

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 16:36.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:05
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
TeiZ schreef:



En uhm crazy G, ja je hebt gelijk als je vind dat er niet genoeg (het zijn er nooit genoeg) goede spellen voor de consoles komen, maar wat betreft de kracht niet gebruiken van een console om dat nou een ferrari zonder motor te noemen. Ik bedoel bij halo en splintercell geeft die ferrari wel degelijk gas, wat ik van halo 2 verwacht is vol doortrekken tot de 6e versnelling met de v12 motor
ja je hebt gelijk. Laten we zeggen een Ferrari zonder lak.
Hij presteert wel, maar hij is niet op zn mooist.
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:55
TeiZ
TeiZ is offline
jep, dat klinkt beter
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:17
Verwijderd
Jaja, de PS2 is hartstikke krachtig maar heeft nog geen 1 spel uitgebracht waardoor ik met m'n mond open zat te spelen wegens graphics, x-box daarentegen wel
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:37
TeiZ
TeiZ is offline
uhuh
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 10:33
S
Avatar van S
S is offline
Boeiend. Xbox spellen zien er gewoon mooier uit. Klaar.

Ik haat mensen die elkaar zwart maken vanwege de console die ze hebben; je stickt toch niet bij één merk...

Ik heb Sega gehad, Atari, Nintendo, nog maals Nintendo en Microsoft. Boeiend. Als de games maar goed zijn (valt over te twisten) en de graphics mij verbazen (is niet over te discussieren, Xbox wint op dit gebied).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 11:14
soffietje
soffietje is offline
XBOX is gewoon mooier
__________________
bruce almighty..:do you like jazz??let me play something for you....
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 22:36
J0J0
J0J0 is offline
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Ben het helemaal eens met Diablos.
Is wel duidelijk gebleken dat meerendeel van jullie het verhaal van diablos niet gelezen heeft maar gewoon gekeken wat het onderwerp was en vervolgens er een kromme mening op hebt gegeven.
En dan zag ik er een die een post had neergezet en ging in de richting van kijk maar eens naar de screens zie je dat de xbox wel degelijk meer power heeft.
MMM wat was vergelijking ookalweer.....

Xbox 100% van max kunne

Ps2 zit op 40% van max kunne

HMMMZ eens denken welke console zou dan meer power hebben....goh moeilijk heh die percentages???

En dan die post van SiNix op die screens van diablos......mannetje LEES JIJ UBERHAUPT WAT ER STAAT???? ER STAAT WELKE SCREENSHOT VAN WELKE CONSOLE DUS HET ZIJN SCREENS VAN VERSCHILLENDE CONSOLES.........
WAT ANTWOORD IE??? ''ik schat dat die van de ps2 zijn omdat je van die kartels ziet''
Je ziet het verschil dus niet eens

Heb al op ps2 en X-DOOS gespeelt en bezit zelf een ps2 maar geef mij toch maar die goede ''ouwe'' ps2 gameplay is zoziezo velen malen beter.

Het is dat er geen goede OS voor spellen is buiten MS anders had ik die ongelofelijk troep allang weggepleurt....elk schijfje van MS doormidden breken....
BILLIE GATES is een oplichter van het hoogste water!!!

P.S. iedereen met een greintje verstand en die zich niet laat omkopen door die MS Marketing SHIT weet dat het ongelofelijke TROEP is............WIE DURFT HET TEGENDEEL TE BEWEREN MAG SAMEN MET BILLIE BRANDEN IN DE HEL.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 02:28
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
wat wil je hiermee bereiken?

bezopeN?


thanks for upping een 8 maanden oud flametopic

doei

edit: wow, speciaal lid geworden voor die bijster intelligente post! worth it? i think not
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:00
Skullkid
Avatar van Skullkid
Skullkid is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-04-2002 @ 07:28:
Wat ik dus wilde zeggen is dat de Xbox (een ook de Cube) grafisch er in de praktijk veel mooier uitziet dan de ps2.
Inderdaad. Ik heb zelf een GameCube en ik speel wel ooit PS2 bij vrienden, nou dan zien die graphics er echt niet uit. En dat kleine pokke-controllertje dat de hele tijd uit je handen glipt met van die kleine knopjes, brrrrrr.
__________________
Nintendo: Gaming 24:7
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 02-01-2003 @ 17:57:
Dat is een goede conclusie
Niet mee eens. Waarom zou Sony dan niet eens maximaal rendement uit die PS2-bak trekken, als er nog zóveel inzit? Scheelt een boel researchkosten t.a.v. een nieuwe console! Wat heb je aan power als 't niet benut wordt?

Games die pas 40% van de PS2 benutten, maar Sony komt wèl met een PS3. Rara, wat klopt hier nou niet?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
J0J0 schreef op 03-09-2003 @ 23:36:
*knip grote berg onzin*
3 woorden:

Please get clue.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:13
Verwijderd
Goh, hoe up ik een topic? zo dus.

Dit is een typisch onderwerp wat nutteloos is om over te lullen. Wat kan het mij me aars rukken dat een console krachtiger zou zijn. De games is waar het om gaat, en als je een gamer met hersens bent kijk je ook naar de games in plaats van als een Breezeridioot zo stoer mogelijk wil zijn door zo ´goed´ mogelijke dingen te kopen.

Oftewel



Edit: Mag zo´n plaatje eigelijk wel?
Kan ook een lollie of een ijsje zijn namelijk
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:16
[BlisteX]
Avatar van [BlisteX]
[BlisteX] is offline
uuuh.. ja.. maare als dit waar is zou ik me schamen als ps2er.. dan kan hij heel wat leukere dingen dan hij nu doet voorkomen ik bedoel, gebruik het ook dan!, en de ps2 is gewoon lelijker qua grapichs.. enne de X-box heeft altijd nog die hdd waar elke console nog ff een poepie van kan ruiken...
__________________
If you play this shit in you're car, you just beat my expectations of this crap by far
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:33
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
Morridin schreef op 04-09-2003 @ 20:13:

Suck die text meisje! Zo doe je dat!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 19:46
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik heb geen consoles, geen ps2 dus en ook geen Xbox
als ik moest kiezen tussen die 2 zou ik toch echt voor een Xbox gaan, alleen al omdat het er veel beter uitziet. Bovendien die ps2 heeft toch z'n beste tijd al weer gehad!

geef mij de pc maar
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:12
Verwijderd
als we puur naar de grafische pracht kijken:


xbox is mooier


xbox 0wnt dus ps2



klaar.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 23:22
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb gehoord dat ik hier moet zijn voor de cursus "Hoe up ik een bejaard topic"?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 23:37
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Het hele punt van deze thread is loos. Ook al zou de ps2 misschien betere graphics KUNNEN geven, feit is dat hij dat op dit moment niet doet.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:43
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Diablos schreef op 30-04-2002 @ 16:20:
oke laat ik het ietsjes bij stellen dan, als een pc hebt die sneller is dan 700Mhz en je hebt een g-force3 ben je dom om zo'n ding te kopen.. omdat je dan jezelf namelijk oplicht..
nee, want niet alle spellen voor de xbox komen oop de pc uit en andersom
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:48
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
trouwens het is altijd zo at ze na een paar jaar meestal mooiere spellen uitgeven op dezelfde console, en ps2 is al 3 jaar oud xbox 1,5 jaar ud sdat duurt nog ff,

verder, ps2 is wel leuk hoor, maar ik heb een xbox en dat is niet te vergelijken met een pc zoals iedereen denkt, verder wel leuke spellen etc
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 19:06
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tja ik doe aan online gamen met mijn ps 2 en het bevalt me goed ...Tja ik vind zelf niet zo veel aan x box en GC ..omdat de games mijn niet zo aanspreken (op KOTR, Skies of Arcadia en FAble na dan), voor mij meer rpgs ..en daar voor is een ps 2 geschikt .... . hack/ suikoden en stuff ...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:39
BonzO-Boy
BonzO-Boy is offline
Ik heb ff een vraagje, waarom doen de spellen makers niks met de ps2 (alle kracht uit de ps2 halen). Als hij dan zo goed is, kunnen de ontwikkelaars voor de ps2 toch een voorbeeld nemen aan Namco (Dead or Alive).

Of moet ik verwachten als de ontwikkelaars zulke "betere spellen als de xbox spellen" gaan ontwikkelen, dat de ps2 om de sec. vast loopt ofzo dat ze het daarom niet doen???

Sorry mensen maar ik vind dan ook dat er betere spellen qua krachtigheid op de ps2 moeten komen.
EDIT
Ik zeg niet dat alle spellen slecht zijn op de ps2 alleen waarom gebruiken die spellen niet alle kracht van de ps2

Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 23:09
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
PS2 is grafisch goed genoeg om een leuk potje te gamen. Nintendo gaat helemaal voor de gameplay (en terecht), maar Sony en Microsoft proberen toch een combinatie te vinden tussen goede gameplay en goede graphics. Hier falen ze echter te vaak in imho... laat ze nu maar een concentreren op gameplay, en wat minder op graphics. Ik ga namelijk geen 70 euro voor een game uitgeven die je naar 1x uitspelen niet meer speelt.. dit zie je dus veel minder gebeuren met de games die Nintendo zelf uitbrengt.
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 01:40
Naz
Naz is offline
dit is zoo'n oude topic.. maar kzal het nog een keer herhalen voor degene die wat vragen bij de stelling hadden.

Het gaat erom, p2 heeft met wat moeilijke berekeningen, gewoon weg de grootste mogelijkheden. Om precies te zijn, volgens het artikel, ps2 gebruikt 40% en xbox gebruikt 100%.

De reden waarom de ps2 toendertijd maar 40% gebruikte was omdat de spellen die op 100% zouden zitten gewoon weg nog niet gemaakt kunnen worden. Vergelijk het met de ps1, de eerste games hadden nog niet echt ultieme graphics, maar aan het einde wisten de developpers het maximale uit de playstation te halen waardoor de games qua graphics bijna een gelijkwaardige kwaliteit hadden als de games van de n64, voor een 32 bit machine is dat heel wat.

De xbox zit op 100%om de simpele reden; pc games worden al voor decades gemaakt .

Dit is hetgeen wat ik van het artikel begrepen heb, en ook het enige punt dat gemaakt wou worden zover ik weet. Kben zelf onpartijdig hier, kben geen fan van de next gen consoles, geef mij maar old school 2d games op gba/snes etc. krijg je tenminste gameplay "
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 05:45
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
please god make it stop
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 11:54
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Thuis heb ik staan een PC een PS2 en een XBOX ook vice city weet mij niet achter de XBOX weg te krijgen, de specs en alles is heel leuk jongen, mooi dat je veel vrije tijd hebt en dat graag laat zien. Het gaat erom welke van de consoles beter en fijner te bespelen is.
Misschien is het de gedachte dat mircosoft iets goeds heeft gedaan wat je niet aanstaat maar eeuwig gedram over de kracht ed komt meesten onderhand de strot wel uit.

Open een poll zou ik zeggen en laat ieder1 stemmen over welke de beste is en dan kunnen we dat fijn met zijn allen aanhouden.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 11:55
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Blizz schreef op 06-09-2003 @ 06:45:
please god make it stop
onder dezelfde gedachte; mijn bovenstaand bericht.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:49
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
wat xboxers een beetje bezig houdt, die ps2 KAN mooiere beelden hebben, maar dat doet ie niet, WAT HEB JE ER DAN AAN??

PS2 heeft meer spellen, xbox komt al, ps2 is een beetje over zijn hoogtepunt heen
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:56
Naz
Naz is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 09-09-2003 @ 12:54:
Thuis heb ik staan een PC een PS2 en een XBOX ook vice city weet mij niet achter de XBOX weg te krijgen, de specs en alles is heel leuk jongen, mooi dat je veel vrije tijd hebt en dat graag laat zien. Het gaat erom welke van de consoles beter en fijner te bespelen is.
Misschien is het de gedachte dat mircosoft iets goeds heeft gedaan wat je niet aanstaat maar eeuwig gedram over de kracht ed komt meesten onderhand de strot wel uit.

Open een poll zou ik zeggen en laat ieder1 stemmen over welke de beste is en dan kunnen we dat fijn met zijn allen aanhouden.
jij hebt, duidelijk, niks , van dit topic begrepen. Hier gaat het dus totaal niet om. Het gaat om de specs, end of story. Niet een openbare discussie (flamewar?) over welk systeem het allerbeste is, maar puur om specs. Dat je daar niet zoveel aan hebt waren we (toen dit topic nog actief was) allang achter
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:23
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Naz schreef op 10-09-2003 @ 18:56:
jij hebt, duidelijk, niks , van dit topic begrepen. Hier gaat het dus totaal niet om. Het gaat om de specs, end of story. Niet een openbare discussie (flamewar?) over welk systeem het allerbeste is, maar puur om specs. Dat je daar niet zoveel aan hebt waren we (toen dit topic nog actief was) allang achter
grappig dat je denkt me gedachten te snappen aan de hand van een post, ik zal wel onder de indruk zijn niet waar?

Het maakt niet uit waar het om gaat specs of niet games maakt niet uit het gezeik is al eeuwig gaande over welke beter is welke fijner speelt welke beter in je reet past welke controller harder aankomt allemaal p00p wtf maakt het uit.
Meningen zullen toch verdeelt blijven en met het openen van dit soort topics zie je wel dat het er toch weer van komt.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 08:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maar de ps 2 moest ook moeilijk te programere zijn met hun "Emotion Engine"of zoietsz, miss ligt het daaraan dat ps 2 games maar kwa grafische kracht maar op 40% liggen ...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Mikai schreef op 11-09-2003 @ 09:11:
Maar de ps 2 moest ook moeilijk te programere zijn met hun "Emotion Engine"of zoietsz, miss ligt het daaraan dat ps 2 games maar kwa grafische kracht maar op 40% liggen ...
Geloof je dat nou echt? Het is toch nonsense om met een nieuwe console te komen als je huidige topprodukt nog veel meer potentieël heeft? Dan ga je dat toch uitbuiten, zodat je naderhand een verbeterde engine kunt ontwikkelen en zo dus meer kennis hebt om ook DIE engine een beetje te benutten?

Nee, dat 40%-verhaal komt vrij wanhopig over op mij.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 13:59
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
JA ik weet niet veel van hard ware shit en zo procersors en co, niks voor mij, als ik maar lekker kan spelen ...vind ik alles goed ...
en dat is voor mij de ps2 ...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Picknicken in de lentesaai #1402
Verwijderd
500 10-06-2011 17:58
Games [Next Gen Console's]Xbox 360, PS 3 en Revolution
Jolt
199 17-01-2006 14:42
Games poll: welke console is het best?
Purno
83 14-01-2004 10:21
Games wat vinden jullie v/d xbox
reuffneck
57 20-08-2002 06:45
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 01:54
Games Microsoft wilde Nintendo kopen voor $25 miljard
Verwijderd
19 30-04-2002 15:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.