Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 09:37
D'nisSe
D'nisSe is offline
Hallo iedereen

Ik zou graag raad willen:

Mijn moeder heeft een bedrijf gevonden of zoiets (je kan het niet echt een bedrijf noemen) in Amerika waar je geld in kan leggen en dan 8% per maand rente krijgt.
Dit "bedrijf" heeft een site, maar daar staat niks over je geld je moet nl. je geld gewoon storten via e-gold naar een rekeningnr. dat je krijgt via de e-mail. De reden dat ze geen gegevens over je geld op de site hebben staan is, omdat hij dan niet gehackt kan worden. Door middel van traden komen ze aan genoeg geld om de mensen uit te betalen.
Ik geloof het alleen niet zo, als ik nl. nu 3000 dollar inleg zou ik over 10 jaar 19 miljoen hebben (dit vind ik niet realistisch).
Ik vertrouw die mensen die hierachter zitten dus echt niet, m'n ma wil hier helemaal niets over horen en zij gelooft het allemaal wel. Ik weet alleen niet hoe ik moet uit zoeken of dit "bedrijf" echt of nep is. Wie weet dit? en zou mij kunnen helpen? Ik wil nl. voorkomen dat m'n ma te veel geld in gaat leggen en op een gegeven moment helemaal niks uitbetaald krijgt omdat ze er vandoor zijn.

alvast bedankt,
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 11:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2006, 09:39
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Welk bedrijf gaat er nou gratis geld weggeven?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 09:44
D'nisSe
D'nisSe is offline
Dat heb ik ook al aan m'n ma gevraagd en zij zegt dat het geld wat de leden inleggen wordt gebruikt om te traden en dat die mensen daar 40% tot 80% winst over maken en dat de leden 8% (dit kan ook veranderen) krijgen.
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:04
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
D'nisSe schreef op 22-03-2006 @ 10:44 :
Dat heb ik ook al aan m'n ma gevraagd en zij zegt dat het geld wat de leden inleggen wordt gebruikt om te traden en dat die mensen daar 40% tot 80% winst over maken en dat de leden 8% (dit kan ook veranderen) krijgen.
Zoiets moet je nooit doen.
De enige manier om snel geld te verdienen is HEEL VEEL geluk hebben tijdens het beleggen.

Het klinkt allemaal wel heel kek natuurlijk, ik heb ook geld nodig, maar als het een bedrijf is in amerika, kies ik liever eieren voor mijn geld

Weet je misschien het adres van dit bedrijf?
Je kan via internet namelijk zoeken naar verhalen over dit bedrijf, of ze staan ingeschreven, enzovoorts


Tevens vind ik het raar dat je geld moet storten via 'E-gold'
Als het een betrouwbaarder bedrijf had geweest, kon je heus wel via VISA/mastercard/creditcard geld overmaken
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:04
Verwijderd
Citaat:
D'nisSe schreef op 22-03-2006 @ 10:44 :
Dat heb ik ook al aan m'n ma gevraagd en zij zegt dat het geld wat de leden inleggen wordt gebruikt om te traden en dat die mensen daar 40% tot 80% winst over maken en dat de leden 8% (dit kan ook veranderen) krijgen.
Als je ook maar enigzins logisch kan nadenken kom je al snel tot de conclusie dat een winstpercentage van 40 tot 80% verschrikkelijk hoog is en dat het alleen al om die reden, naast dat ze óók nog een keer geen gegevens willen verstrekken, geen zuivere koffie kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:08
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Laurens schreef op 22-03-2006 @ 11:04 :
Als je ook maar enigzins logisch kan nadenken kom je al snel tot de conclusie dat een winstpercentage van 40 tot 80% verschrikkelijk hoog is en dat het alleen al om die reden, naast dat ze óók nog een keer geen gegevens willen verstrekken, geen zuivere koffie kan zijn.
40 to 80% is vrij redelijk.
Als jij je klanten weet te vinden, dan kan je wel zeker een hoog winstpercentage halen.

Ooit in een winkel gewerkt? of magazijn?
Om maar even een dom voorbeeld te geven: De allernieuwste videokaart. Bij de leverancier kost deze €300, Maar, je gaat hem natuurlijk niet verkopen voor €300! Je gooit er wat bovenop, €550!

Reken je winstpercentage maar uit

Stel dat een particulier ook zo'n idee heeft, heeft hij eerst kapitaal nodig, deze probeert hij via internet te verwerven.

Als hij al het geld binnen heeft, koopt hij bijvoorbeeld 1000 AMD proc.
Deze weet hij aan kleine winkels/ebay/particulieren verspreid over de US te verkopen voor 80% meer winst.

Na 3 maanden betaald hij braaf de 8% rente die hij p/m moest betalen

//edit
Tja, dit is een idee wat ik heb. Als het niet werkt, zeg het maar.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:11
D'nisSe
D'nisSe is offline
Citaat:
bambix schreef op 22-03-2006 @ 11:04 :
Weet je misschien het adres van dit bedrijf?
Je kan via internet namelijk zoeken naar verhalen over dit bedrijf, of ze staan ingeschreven, enzovoorts
Ik weet wel het webadres, maar ik mag die denk ik niet hier neerzetten of wel? Ik heb al wel gezocht maar ik kan niet zo heel veel vinden. Ik zie alleen maar reacties van mensen die er nu in investeren maar ik zou eigenlijk wat van die mensen willen weten die erachter zitten. Wat bedoel je eigenlijk met ingeschreven?
Op die site van hun staat trouwens dat je kan bellen maar ik zie nergens een telefoonnr.
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:15
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
D'nisSe schreef op 22-03-2006 @ 11:11 :
Ik weet wel het webadres, maar ik mag die denk ik niet hier neerzetten of wel? Ik heb al wel gezocht maar ik kan niet zo heel veel vinden. Ik zie alleen maar reacties van mensen die er nu in investeren maar ik zou eigenlijk wat van die mensen willen weten die erachter zitten. Wat bedoel je eigenlijk met ingeschreven?
Op die site van hun staat trouwens dat je kan bellen maar ik zie nergens een telefoonnr.
Post maar

Ik lees net iets heel grappigs

"e-gold runs a non-reversible transaction policy, meaning that there is no protection for purchasers if vendors fail to supply goods."

Oftewel, als je moeder eenmaal 3000 dollar aan e-gold heeft gestort, ze het onmogelijk terug kan eisen.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Niet intrappen natuurlijk.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:19
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-03-2006 @ 11:16 :
Niet intrappen natuurlijk.
Ik denk dat je haar moeder betere argumenten moet geven
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:20
Verwijderd
Ik verplaats hem even naar Werk, Geld en Recht en ik heb de titel aangepast, zo is het een stuk duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:23
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2006 @ 11:20 :
Ik verplaats hem even naar Werk, Geld en Recht en ik heb de titel aangepast, zo is het een stuk duidelijker.
Brr, ik kom nooit op WGR, veel te eng
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:24
D'nisSe
D'nisSe is offline
dit is die site bambix: * en hier staan reacties van mensen over uf http://www.talkgold.com/forum/showth...t=31762&page=7 --> erg positief maar ook negatief (sommige)
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:25
D'nisSe
D'nisSe is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2006 @ 11:20 :
Ik verplaats hem even naar Werk, Geld en Recht en ik heb de titel aangepast, zo is het een stuk duidelijker.
thx nare man!, ik wist eerst ook niet zeker of mijn onderwerp daar wel goed stond.
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:27
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
D'nisSe schreef op 22-03-2006 @ 11:24 :
dit is die site bambix: http://www.udachu.com/ en hier staan reacties van mensen over udachu http://www.talkgold.com/forum/showth...t=31762&page=7 --> erg positief maar ook negatief (sommige)
Let me remind you dat de mensen die positieve opmerkingen plaatsen misschien wel werken bij Udachu

Je moet niet alles geloven wat op internet staat
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 22-03-2006 @ 11:19 :
Ik denk dat je haar moeder betere argumenten moet geven
Sommige mensen geloven zoiets pas als ze een keer al hun spaargeld erdoor zijn kwijtgeraakt. Hopelijk is haar moeder niet een van die mensen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:34
bam
Avatar van bam
bam is offline
Heeft je moeder een 'Uitnodiging'?
Udachu is namelijk 'invite only'

Voor de rest kan ik weinig vinden over de betrouwbaarheid.
Persoonlijk zou ik het niet doen omdat ik veeeel te weinig geld heb, maar als ik €1000 kon missen had ik misschien wel een poging gewaagd.

Als je het niet kan missen, gewoon niet doen.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:41
Verwijderd
Wow, dit is inderdaad wel heel strikt 'invitation only':

http://www.udachu.com/becomeamember.html

The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

Open the www.udachu.com home page, and then look for links to the information you want.
Click the Back button to try another link.
Click Search to look for information on the Internet.



HTTP 404 - File not found
Internet Explorer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2006, 10:43
D'nisSe
D'nisSe is offline
Citaat:
bambix schreef op 22-03-2006 @ 11:34 :
Heeft je moeder een 'Uitnodiging'?
Udachu is namelijk 'invite only'

Voor de rest kan ik weinig vinden over de betrouwbaarheid.
Persoonlijk zou ik het niet doen omdat ik veeeel te weinig geld heb, maar als ik €1000 kon missen had ik misschien wel een poging gewaagd.

Als je het niet kan missen, gewoon niet doen.
m'n ma is een maand geleden in contact gekomen met een vrouwtje uit Amerika die ook nederlands kan en ik denk dat ze dan via haar is uitgenodigd. Je kan jezelf ook alleen maar via de mail aanmelden
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:44
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
D'nisSe schreef op 22-03-2006 @ 11:41 :
Nou mijn moeder leert het denk ik niet , want 2 maanden geleden deed ze nog aan autosurfen en hiermee is ze 12000 euro kwijtgeraakt toen 10 site's waar ze had ingelegd achter elkaar zomaar verdwenen. Ik weet niet of iemand hiervan gehoord heeft maar 1 site was dan van studiotraffic en daar had ze het meeste bij ingelegd, omdat die al 5 jaar bestond .
Je moeder leert haar les niet zo heel snel geloof ik
€12000 wtf
Daar kon ze jou hele studie mee betalen!
Misschien een vervelende vraag, maar zegt je vader hier niets van?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:46
Verwijderd
Dat verandert de zaak, zoiets is echt niet normaal. Ik mag geen advies geven maar als jouw moeder zoveel geld weggooit dan is er echt iets aan de hand, ik zou dan iemand in vertrouwen nemen die je kent en die een beetje verstand heeft van geld en recht, dan kun je misschien op je moeder inpraten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:47
D'nisSe
D'nisSe is offline
Citaat:
bambix schreef op 22-03-2006 @ 11:44 :
Misschien een vervelende vraag, maar zegt je vader hier niets van?
hij was ook wel boos maar hij laat m'n ma volgens maar d'r gang gaan en hij denkt volgens mij dat udachu hun idd rijk gaat maken.
Ik weet echt niet hoe ik haar moet duidelijk moet maken dat dit waarschijnlijk helemaal niet deugd.
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:50
Verwijderd
Ik zou daar echt hulp voor inschakelen. Ik bedoel het niet neerbuigend, maar sommige mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen, twaalfduizend euro is echt een hoop geld. Heb je geen economieleraar op school waar je eens mee kunt praten, of een vertrouwenspersoon die zo iemand kan inschakelen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:51
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
D'nisSe schreef op 22-03-2006 @ 11:47 :
hij was ook wel boos maar hij laat m'n ma volgens maar d'r gang gaan en hij denkt volgens mij dat udachu hun idd rijk gaat maken.
Ik weet echt niet hoe ik haar moet duidelijk moet maken dat dit waarschijnlijk helemaal niet deugd.
Je word niet zomaar ineens rijk hoor
Volgens mij maak je nog meer kans op de lotto jackpot
Mja, ik weet weinig van je situatie af, als je een oudere zus heb, praat er eens met haar over

Anders, zoals Nare man al zei: neem iemand in vertrouwen en praat er eens over
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 10:54
D'nisSe
D'nisSe is offline
Wel balen want ik had het graag zelf opgelost! maar ik denk dat het in mijn geval beter is als ik iemand anders vraag die m'n ma op andere gedachten brengt.
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2006, 10:58
Verwijderd
Nouja, als je zelf iets wilt doen dan confronteer je haar maar eens met het volgende:

- ze accepteren geen erkende betaalmethoden (Visa, Mastercard, cheque, money transfer), alleen 'e-Gold' whatever that may be.

- ze beweren 'no licensing required' te kunnen traden en ze beweren 'no commission fees' te vragen; iedereen met een beetje verstand van effectenhandel snapt dat er niet zoiets bestaat als vergunningsloos en zonder commissies/belasting/heffingen beleggen.

- ze beweren 'ten times' je inleg te kunnen verwezenlijken - iedereen weet dat bomen waar geld aan groeit niet bestaan.

- en als jouw moeder echt serieus is, dan moet ze maar eens mailen met het verzoek om een kopie van Udachu's vergunning om op de Nederlandse markt effecten en beleggingsprodukten aan te bieden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 11:21
D'nisSe
D'nisSe is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2006 @ 11:58 :
Nouja, als je zelf iets wilt doen dan confronteer je haar maar eens met het volgende:

- ze accepteren geen erkende betaalmethoden (Visa, Mastercard, cheque, money transfer), alleen 'e-Gold' whatever that may be.

m'n ma zei hierop dat ze wel cheque accepteren

- ze beweren 'no licensing required' te kunnen traden en ze beweren 'no commission fees' te vragen; iedereen met een beetje verstand van effectenhandel snapt dat er niet zoiets bestaat als vergunningsloos en zonder commissies/belasting/heffingen beleggen.

m'n ma zei tegen mij dat je alles kan opvragen als je dat wil

- ze beweren 'ten times' je inleg te kunnen verwezenlijken - iedereen weet dat bomen waar geld aan groeit niet bestaan.

hier zei ze niks op

- en als jouw moeder echt serieus is, dan moet ze maar eens mailen met het verzoek om een kopie van Udachu's vergunning om op de Nederlandse markt effecten en beleggingsprodukten aan te bieden.

hier zei ze niks op
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 11:40
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2006 @ 11:58 :
Nouja, als je zelf iets wilt doen dan confronteer je haar maar eens met het volgende:

- ze beweren 'no licensing required' te kunnen traden en ze beweren 'no commission fees' te vragen; iedereen met een beetje verstand van effectenhandel snapt dat er niet zoiets bestaat als vergunningsloos en zonder commissies/belasting/heffingen beleggen.

- en als jouw moeder echt serieus is, dan moet ze maar eens mailen met het verzoek om een kopie van Udachu's vergunning om op de Nederlandse markt effecten en beleggingsprodukten aan te bieden.
The Udachu Club is a publisher and is not registered as an investment advisor with the US Securities and Exchange Commission. We are not a registered broker-dealer. You understand that the material provided in Udachu.com is for informational purposes only, and that no mention of a particular security in Udachu.com constitutes a recommendation to buy, sell, or hold that or any other security, or that any particular security, portfolio of securities, transaction or investment strategy is suitable for any specific person. To the extent any of the information contained in Udachu.com may be deemed to be investment advice, such information is impersonal and not tailored to the investment needs of any specific person.

You understand that performance data is supplied by sources believed to be reliable, that the calculations herein are made using such data, and that such calculations are not guaranteed by these sources, the information providers, or any other person or entity, and may not be complete. Udachu Club LLC (the Company), its officers, directors, and shareholders, and their affiliates may currently or in the future, hold positions in, purchase, sell, trade, and otherwise transfer securities recommended by this website.

Any investment program may be volatile and can involve the loss of principal. Past performance is no guarantee of future returns.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 11:58
Verwijderd
Haha.

Nouja, we kunnen er nog wel een tijdje over doorgaan, maar je kunt onzin niet met zin bestrijden. Als jouw moeder denkt dat zoiets een goede investering is dan ben ik bang dat je haar niet kunt tegenhouden, of je moet haar onder curatele laten stellen ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 12:52
Verwijderd
Omg, dat geld is dus echt in no time gone
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 14:56
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Kun je met je moeder niet naar een bank of iets dergelijks gaan en daar vragen wat je best kan doen? Die mensen worden betaald om investeringen te doen, ze weten heus wel wat ze doen, daar kan je moeder weinig onderuit.

Eventueel zou je je moeder kunnen vragen om eerder op langetermijn te investeren (aandelen/obligaties): je hebt een grotere zekerheid dat je geld gaat krijgen, maar het zal minder geld zijn.

Het lijkt me echt zonde van het geld: als je vader al aan het hopen is op het grote geld, wilt dat zeggen dat jullie best nog wat extra's kunnen gebruiken: dat kun je op twee manieren bereiken: sparen of beleggen. Er bestaat geen wonderoplossing, net zoals Rome niet op één dag gebouwd is. Rijk worden duurt jaren, en vergt wel degelijk enige inspanning (of veel geluk, natuurlijk).

Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat een snelverdienschema per definitie slecht is en dat aandelen per definitie goed; maar dat exuberante winsten onmogelijk zijn: hier in België is het schandaal al enkele jaren achter ons, maar het technologiebedrijf Lernhout & Hauspie (spraakherkenning) hadden indertijd een aandeel dat veel te snel de hoogte in ging, onnatuurlijk; maar veel mensen dachten "he, op enkele maanden kunnen we echt wel veel geld verdienen" en ze verkochten hun huis, auto, ... om aandelen te kopen van dat bedrijf. Uiteindelijk kwam aan het licht dat er corruptie in het spel zat: het aandeel werd door de directeurs kunstmatig de hoogte in gehouden, wanneer dit bekend werd zakte het aandeel natuurlijk waardoor verschillende mensen én zonder geld zaten én zonder deftig huis/... Moraal van het verhaal: probeer niet te hopen op veel te veel winst op een korte tijd, probeer te hopen op een beetje winst op lange termijn.

En verder nog mijn bedenking van dat bedrijf op zich:
- geen adresgegevens/telefoon/... = not done
- als ze toch megawinsten maken, dan kun je dat volgens mij toch wel gebruiken voor volgende aankopen zodat je geen investeerder nodig hebt en als je plan toch waterdicht is, dan kun je evengoed bij de bank een lening proberen aan te gaan, je plan uitvoeren en de lening terugbetalen: de rente daarop zal toch minder zijn dan die 8%, denk ik zo.
- met kleine bedragen beginnen, zo is het verlies niet te groot (en 1000 is geen klein bedrag)
- het bedrijf contacteren waarom ze niet aan PayPal doen (zal niet zo'n moeite zijn om op te zetten plus geeft vertrouwen, maar brengt met zich mee dat problemen met hun bekender zullen worden als die er zijn, en dat zal wel, dat zal waarschijnlijk dus hun reden zijn; maar gewoon om te zien hoe ze zich eruitpraten).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 15:00
Verwijderd
Jouw moeder is zeker in bezit van een huishoudschooldiploma?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 15:04
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
White Trash schreef op 22-03-2006 @ 16:00 :
Jouw moeder is zeker in bezit van een huishoudschooldiploma?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:06
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Ik durf te wedden dat je ma d'r geld kwijt raakt als ze daar in 'investeert'. Die site ziet er misschien redelijk professioneel uit, maar zie jij ergens staan wie je contactpersoon is, waar deze gasten gehuistvest zijn, etc?

Doe maar eens een Whois op de domeinnaam. Nergens informatie over degene die het domein geregistreerd heeft, of waar deze persoon woont. Als je straks je geld hebt over gemaakt en niks meer van deze figuren hoort heb je geen idee bij wie je 't zou kunnen zoeken.

Dan heb ik 't nog niet eens over de helft van de site die 'under construction' is, de ontbrekende HTML pagina's, en de images met spelfouten erin.



Ik zou m'n geld nog eerder aan de paashaas geven. Ik hoop dat je ma te overtuigen is, maar als ze onlangs al duizenden euro's kwijt is geraakt en zich nu opnieuw met iets dergelijks in wil laten lijkt psychische hulp me meer van toepassing dan haar proberen te overtuigen met harde feiten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:07
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
White Trash schreef op 22-03-2006 @ 16:00 :
Jouw moeder is zeker in bezit van een huishoudschooldiploma?
Als je niets zinvols toe te voegen hebt, blijf dan weg
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 09:40
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
bambix schreef op 22-03-2006 @ 11:08 :
40 to 80% is vrij redelijk.
Als jij je klanten weet te vinden, dan kan je wel zeker een hoog winstpercentage halen.

Ooit in een winkel gewerkt? of magazijn?
Om maar even een dom voorbeeld te geven: De allernieuwste videokaart. Bij de leverancier kost deze €300, Maar, je gaat hem natuurlijk niet verkopen voor €300! Je gooit er wat bovenop, €550!

Reken je winstpercentage maar uit

Stel dat een particulier ook zo'n idee heeft, heeft hij eerst kapitaal nodig, deze probeert hij via internet te verwerven.

Als hij al het geld binnen heeft, koopt hij bijvoorbeeld 1000 AMD proc.
Deze weet hij aan kleine winkels/ebay/particulieren verspreid over de US te verkopen voor 80% meer winst.

Na 3 maanden betaald hij braaf de 8% rente die hij p/m moest betalen

//edit
Tja, dit is een idee wat ik heb. Als het niet werkt, zeg het maar.
Haha, maar er is geen enkel bedrijf dat 100% winst uit keert, voor zover ik weet. Doorgaans is het maximaal 50% van de behaalde winst. Ik vind het daarom niet echt realistisch dat je 8% rente per maand krijgt. Dat is 12 x 8% = 96% op jaarbasis. Als dat zo zou zijn dan zou je verwachten dat er meer mensen hier geld in zouden stoppen en uiteindelijk de winst omlaag zal gaan tot het normale niveau. Bij zulke hoge percentages kun je ook verwachten dat er erg grote risico's zijn (grote kans dat je al je geld kwijt raakt)...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2006, 10:50
Verwijderd
Rente is iets wat je met zekerheid elke maand dient te krijgen, winst kun je alleen verdelen als je die maakt.

En hier gaat het om rente en niet om winst blijkt uit de begin post.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 13:48
Verwijderd
Het was een vraag en geen hypothese dus doe maar rustig met die rolleyes.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 02:23
Verwijderd
En als je een beetje rondklikt.. de helft van de site werkt niet.
Laat je moeder d'r ajb geen geld insteken .
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 06:58
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
White Trash schreef op 23-03-2006 @ 14:48 :
Het was een vraag en geen hypothese dus doe maar rustig met die rolleyes.
Door zo'n vraag te stellen, laat je blijken dat het een mogelijkheid is en dus een hypothese. Ik vond je opmerking in ieder geval misplaatst.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.