Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2002, 11:55
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
Student in spé


Of met andere worden student in wording. Een nieuw tijdperk met nieuwe vrienden en nieuwe belevenissen. Ervaringen opdoen in alle sectoren van het menselijk beeld. Niemand zal me komen helpen, ik sta er alleen voor en ga het alleen oplossen. Ik trek de wereld in en ik kom niet meer terug op de plek waar ik nu sta. Mocht dat wel zo zijn dan vergeef ik het mezelf nooit.

Ik laat een tijdperk achter me, sluit een stuk van mijn leven af om een nieuw periode te kunnen openen. Eentje die mij zekerheid moet gaan brengen voor een goed leven. Een plezierig leven zonder financiële problemen en ongemakken. Maar ik verlang naar obstructies en obstakels op mijn weg naar beter. Wie mij alleen maar genot en plezierige dingen geeft zorgt voor een voortijdige afbrokkeling van mijn levenservaring. Van verdriet en problemen kom je verder in het leven, van lol niet. Maar het moeilijke van dit is is dat je het evenwicht moet zien te bewaren. De lol, feestjes met mijn medestudenten en de uitspattingen die daar bijhoren en het vechten tegen het zware leven. Zie daar maar eens de goede balans tussen te vinden. Wie slaat er nou niet vaak negatief of positief door. Alles met mate wordt mijn motto van de komende 4 à 6 jaar. Ik weet namelijk niet of ik mijn studie in één keer zal afronden. Alles hangt af van de weegschaal die ik in balans moet houden om studieresultaten neer te zetten.

Maar stel je nou eens voor dat dit alles niet naar wens verloopt, wat dan? Ben ik dan een mislukkeling? Heb ik compleet gefaald als persoon, als individu in deze confronterende wereld?

Misschien heb ik dan wel te veel geleefd.. Het is zo jammer dat je het als mens nooit goed kan doen, je kan ernaar streven en hopen op prefectie; Het behalen ervan is niet aan ons opgelegd.
Er zijn wel middelen voor om het eventjes te voelen, ik noem een diploma..

Laatst gewijzigd op 12-08-2002 om 11:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2002, 12:59
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
yepz
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 16:38
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
Citaat:
het dappere meisje schreef:
yepz
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 11:34
Verwijderd
Aardig stukje, maar als column niet echt geslaagd. Een column moet de lezer een spiegel voorhouden, hem laten nadenken over een kwestie, maatschappelijk of niet, of hem een amusant verhaal vertellen.

In dit stuk snijd je wel een van die onderwerpen aan, maar je werkt het niet goed uit. Je komt niet verder dan wat gissen in de laatste twee alinea's. Ik weet ook wel dat jij waarschijnlijk niet het antwoord op de vragen des levens weet, maar ik had wat meer verwacht dan alleen de diploma.

Het middelste, langere stuk is overigens meer dan aardig. Met een goede woordkeus weet je het probleem bij de kladden beet te pakken.

Hier en daar een kleine spelfout, maar een kniesoor die daar op let. Ik dus.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.