Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2015, 16:01
LieverAnoniem99
LieverAnoniem99 is offline
Hallo allemaal,

Ik moet zoals veel anderen dit jaar examen doen heb nogal de angst om te gaan zakken...

Mijn cijferlijst:
AK: 5,9
DU: 5,9
EC: 6,3
EN: 5,8 (gaat hoger worden)
MA2: 6,7
NE: 6,6
WI: 5

Wat zijn jullie ervaringen en denken jullie dat ik het met zulke cijfers ga redden? Ik hoor graag jullie tips! Dankjewel alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2015, 19:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je hebt maar één onvoldoende, dus je kunt met een beetje bijles voor wiskunde volgens mij prima slagen dit jaar. goed je best doen dus!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-03-2015, 09:58
LieverAnoniem99
LieverAnoniem99 is offline
Hoi Pluis,

Dank voor je positieve reactie! Ik hoop natuurlijk ook dat ik al gaan slagen.
Zijn er nog meer mensen die me kunnen helpen of denken dat ik slaag of zak?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2015, 06:49
Verwijderd
Ken je mensen die al eindexamen op jouw school hebben gedaan? Zij kunnen je vertellen of de centrale examens moeilijker of makkelijker zijn dan de schoolexamens op jouw school. Meestal is er niet veel verschil. En als je op de centrale examens dezelfde cijfers haalt als op je schoolexamens, dan slaag je gewoon!
Als de centrale examens wél moeilijker zijn dan de schoolexamens kun je trouwens ook prima slagen als je goed je best doet, het belangrijkste is dan te zorgen dat het gemiddelde van je CE cijfers boven de 5.5 ligt. Dat moet te doen zijn!
Je kunt ook leraren vragen om tips hoe je het beste voor het eindexamen van hun vak leert. Vaak is het vooral een kwestie van op tijd beginnen en veel oude examens oefenen. Misschien kunnen/willen je ouders examenbundels voor je kopen, zo niet dan kun je ook op school om oude examens vragen.

Laatst gewijzigd op 20-03-2015 om 06:57.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 10:05
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Wat Pluis en Sarah zegt. En ik denk dat je juist veel baat erbij hebt om effectiever te leren (dus niet veel leren!). Daarmee creeer voor jezelf rust als je de stof echt snapt.

Uiteindelijk moet je het toch doen. Succes nog!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 10:02
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Zelf heb ik met allemaal 6en school kunnen halen en uiteindelijk een universitaire opleiding kunnen doen. Geef niet op, schakel de hulp in die je kan bijstaan en ga helemaal voor je diploma.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 19:21
Verwijderd
Ik ben het ook eens met wat Pluis zegt. Als je echt moeite hebt met Wiskunde zou ik gewoon kijken voor bijles of een klasgenoot vragen om je te helpen. Zelf heb ik ook bijles gehad via StudentPlus. Die staan de volgende dag nog op je stoep om je te helpen dus misschien is dat een idee?

Ik zou je zeker niet laten ontmoedigen. Gewoon er voor gaan en in jezelf geloven!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2015, 10:21
Mirabelle_Sch
Avatar van Mirabelle_Sch
Mirabelle_Sch is offline
Vertrouw op jezelf! Doe goed je best maar zorg er ook voor dat je ontspannen bent. Dit helpt erg veel bij het maken van examens of toetsen. Leg de grens niet te hoog. Je kunt bang zijn dat je niet slaagt maar je kunt ook proberen om juist vertrouwen te hebben in dat het goed komt.

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 16:45
Lotta_JPMorgan
Lotta_JPMorgan is offline
Ik denk dat je wel kunt slagen! Je moet volgens mij vooral goed weten wat ze gaan vragen en vooral goed opletten in de lessen, want daar moet het leren beginnen, zoals mijn leerkrachten zo vaak zeggen.

Vééél succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Faalangst
Dott
46 03-11-2010 22:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 23-10-2008 19:57
Verkeer & Vervoer [nieuw] Rijles en rijbewijs topic #12
)Vampje(
500 27-11-2007 00:10
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #97
Verwijderd
494 26-05-2007 16:31
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Ronnie het medium
Verwijderd
10 27-04-2005 22:10
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.