Oud 13-04-2017, 13:06
hoezitdit
hoezitdit is offline
Antwoord is C maar ik snap niet hoe je tot dat antwoord kan komen. Kan iemand het mij uitleggen? Ik heb het op alle soorten manieren berekend maar nooit met antwoord C als uitkomst.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2017, 13:54
Verwijderd
20.000 - 7.000 - 3.600 + 2.400 = 11.800

Het is veel belangrijker om te begrijpen waarom. Snap je waarom de genoemde posten meegenomen moeten worden en de rest niet?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 08:48
hoezitdit
hoezitdit is offline
Bedankt!

Nee ik snap dat niet. Waarom enkel deze posten?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2017, 11:55
Verwijderd
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit niet in je boek staat. Maar goed. Je moet enkel de dingen nemen die daadwerkelijk tot gelduitwisseling leiden. Het eerste punt bijvoorbeeld, ontvangst van grondstoffen, betekent niet dat je geld krijgt of betaalt. Het tweede punt, contante verkopen, wel.

Daarnaast gaat het er om of het primair is. Ofte wel, vloeit het voort uit de goederenstroom. Dus wederom het tweede punt: verkopen van goederen voldoen hieraan. En punt 2 neem je dan ook mee. Punt 3, betalen van interestkosten, heeft niet te maken met de goederenstroom. Dus ook al gaat er daar echt geld uit, dan nog nemen we het niet mee, want het is niet primair.

Staat dit echt niet in je boek? Kan ik me niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2017, 21:23
hoezitdit
hoezitdit is offline
Nogmaals bedankt!

Nope, staat niet in boek. Enkel de antwoorden van de meerkeuzevragen aan het einde van elk hoofdstuk. Ik vind het ook merkwaardig.. Verwacht wel beter van een boek dat wordt gebruikt op het HBO.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.